Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

A c20xe leömlőjénél (a Calibránál legalábbis) még van vagy fél méter az 1-be való átmenet és a katalizátor között.

Én csináltattam egy nagyobb leömlőt+ egy saválló 60-as rendszert. Még Subi is elismerően szólt róla, amikor alánézett.

NIncs benne 90°-os kanyar, mindössze két 135° körüli kanyar, ahogy átvezetődik a jobb oldalról a baloldalra a cső. Középdobot meghagytam (60-as átmérőjűre cserélve) + egy herélt katalizátort tettem be (szintén 60-as átmérő). Ez utóbbival az volt a gond, hogy berezonált különböző fordulatoknál. Csak úgy tudtam volna kiküszöbőlni, hogy szétvágatom és a belsejét kitömöm, hogy ne legyen rezonancia. De olcsóbb megoldás lett vennem egy gázgyorsítót.

A nagyobb átmérőjű rendszer felrakása után én is éreztem, hogy gyengébb alul. Persze a gyári teljesítményhez képest így is sokkal erősebb már alul, de 4e felett kezd igazából életre kelni a motor.

Link to comment
Megosztás:

Én arra gondoltam, ha a gyári katalizátort megtartva cseréled csak a hátsó kipufogót, nagy változást nem hoz a hanghatáson kívűl, hiszen már a katalizátornál kap egy nagy fojtást a kipufogógáz.

Ja, az úgy jogos. Szoktam is röhögni a nagy "sport" kipufogó dobokat a suzukikon meg 1.4-es opeleken. Üvölt aztán várják a csodát.

Viszont, gyárilag a kipufogó rendszer úgy van hangolva, hogy a katalizátornál ér véget a gyűjtőcső (4-2-1-ből az 1) optimális hossza. Legalábbis az x20xer-nél így van. Gyári GSI alatt sajnos még nem voltam, de kiváncsi lennék, ott hogy van. Ha kiiktatod a katalizátort, akkor elvileg bekeversz a gázlengésbe. Igaz, h könnyebben tolja ki a motor a gázt, így nyerhetünk pár lóerőt fent, viszont nyomatékból veszítünk valamennyit, ezt az enyémnél tapasztaltam... Az ideális valszeg az lenne, hogy a kati helyére tennénk egy méretében(?), pozíciójában azonos dobot (herélt kati?), amiben meg tud történni a nyomásváltozás, vagy a középdob eleje kerülne pontosan kétszeres távolságra, így minden második impulzus ki tudná fejteni a hatását... Persze, ez csak elmélet, gyakorlatban kicsit minden máshogy van, de kiindulásnak talán megteszi.

Jó esetben. A vectra/calibránál, fastránál közel sem, ráadásul nekem spec a gyári rendszer az nz-n az 4-1 volt, rögtön az öntött leömlő alatt összement egy csőbe az egész. A 4-2-1 már az se-vel jött. Ez egy fokkal már értelmesebb rendszer, de a 4-es rész szerintem még túl rövid, a 2 meg túl hosszú, mondjuk egy sorozatgyártású népautón nyilván nem fogják tökéletesre hangolni a rendszert, ezt igazolja az is, hogy csomó motoron lényegileg ugyanazok a csövek vannak.

AMúgy bél nélkül az üres katalizátorház az valami katasztrófa milyen hangot ad, én a műszaki után ha visszakerül az üres kati, tenni fogok bele egy átmenő csövet, mert iszonyúan irritál a zörgése. (pedig semmi sincs benne) na meg ugye ott van egy nagy tér, amikor odaér a gáz, kitágul hirtelen, tehát lassul is egy baromi nagyot, kb ugyanott vagyunk mint mikor bent a katalizátor. Vagy még akár rosszabb is lehet, de ezt mérni kéne.

a1_2013_9_14_1jtd1r20ut.jpg

a1_2013_9_14_a1geyqkzgz.jpg

(takonyér' nem beszóni, már régi képek :D )

Link to comment
Megosztás:

"A 4-2-1 már az se-vel jött. Ez egy fokkal már értelmesebb rendszer, de a 4-es rész szerintem még túl rövid, a 2 meg túl hosszú, mondjuk egy sorozatgyártású népautón nyilván nem fogják tökéletesre hangolni a rendszert, ezt igazolja az is, hogy csomó motoron lényegileg ugyanazok a csövek vannak."

A 4-es szakasz hosszának állítólag nincs olyan nagy jelentősége, legtöbbször 38cm-re méretezik, teljesen mindegy milyen paraméterű motorról van szó, a hangsúly a 4-2 együttes hosszán, illetve az 1-es szakasz hosszán van (közel egyforma). Tehát nem olyan rossz az az se leömlő, bár a c20xe tényleg jobb... :)

"...na meg ugye ott van egy nagy tér, amikor odaér a gáz, kitágul hirtelen, tehát lassul is egy baromi nagyot, kb ugyanott vagyunk mint mikor bent a katalizátor. Vagy még akár rosszabb is lehet, de ezt mérni kéne."

Nincs baj a gáz tágulásával, hiszen pont ez az egész leömlőnek is az alapja. A baj akkor van, ha az nem megfelelő helyen történik. Ahol a gáz hirtelen tágulni tud, emiatt hirtelen lassul, ott nyomásnövekedés történik (Bernouli törvénye, fizika), így elindul egy visszhullám, tehát ez lesz az adott csőszakasznak a rezonancia frekvenciája. A lényeg az, hogy a motor meghatározott fordulatszáma (ahová erősíteni akarunk) összhangban legyen a 4-2, illetve az 1-es szakasz(gyűjtőcső) rezonancia frekvenciájával. Ezért kell ezeket méretezni, hogy ne egymás ellen dolgozzanak.

Link to comment
Megosztás:

Nincs baj a gáz tágulásával, hiszen pont ez az egész leömlőnek is az alapja. A baj akkor van, ha az nem megfelelő helyen történik. Ahol a gáz hirtelen tágulni tud, emiatt hirtelen lassul, ott nyomásnövekedés történik (Bernouli törvénye, fizika), így elindul egy visszhullám, tehát ez lesz az adott csőszakasznak a rezonancia frekvenciája. A lényeg az, hogy a motor meghatározott fordulatszáma (ahová erősíteni akarunk) összhangban legyen a 4-2, illetve az 1-es szakasz(gyűjtőcső) rezonancia frekvenciájával. Ezért kell ezeket méretezni, hogy ne egymás ellen dolgozzanak.

Nagyon nehéz belőni mekkora rendszer lenne az ideális, még ha tudod hány lóerősre építetted a motort, és ahhoz igazítod a kipufogó rendszert.

A motorépítőm mondta, hogy amikor kint voltak az AC Schnitzer tuningcégnél pár hónapot, ott is úgy működött a dolog, hogy rátettek a BMW-re vagy tíz különböző kipufogó rendszert, és lemérték melyik a legjobb a gépnek.

Mérésekkel lehetne a legjobban belőni melyik az az átmérő ami még jó az autónknak, aminél még nem lassul le a gáz a leömlő után (és nem hűl túl hamar ki).

Maga a méretezésben is többféle variációra esküsznek a tunerek.

A hagyományos végig azonos méretben megy végig a csövezés (pl. 60-asban) és a dobok belső átmérői.

A másik (a 60-as rendszer alternatívájaként), a leömlőtől a katalizátorig ~70mm, a középrész ~60-as, a hátsódobnál meg ~55-ös átmérőben megy tovább. A fizika szerint, ennél a folyamatos szűkítésnél gyorsítod a levegőáramlást.

wookie: ha megyek a sráchoz hővédőpajzsot csinálni a leömlő és a klímacső közé, lövök pár képet én is a kipufogó rendszeremről és a leömlőről.

Link to comment
Megosztás:

Én végigdokumentáltam minden kipufogót érintő változást ugyanazon a padon mérve. c20xe leömlő 4000től hoz még nyomatékot a gyári öntvényhez képest (nem SE leömlő) 6-7LE-t jelentett ez az 1.6 központi injektoros motoromon. Gyári hátsó dob helyett kapott egy walker átmenő középdobot,ezzel +1kw-ot sikerült hozni. Ja és nincs katalizátor,flexicső van a helyén.

Haverom 5gen civicjén annyi a tyuning,hogy nincs hátsó dob (próbálta már HD átmenő dobbal is,nem jobb) és mol evo-t tankol. Gyárilag 10.3 a 0-100gyorsulása az 1.5 90lovasnak, és 17.3 a 1/4,de lacházán 16.67-et ment,iphonenal 16.69-et mértünk és 9.36 0-100at. és pont annyit mért keréken mint az én autómon ami 100le főtengelyen pad szerint. Szóval azon nem kicsit fojt a gyári hátsó dob önmagában.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon nehéz belőni mekkora rendszer lenne az ideális, még ha tudod hány lóerősre építetted a motort, és ahhoz igazítod a kipufogó rendszert.

A motorépítőm mondta, hogy amikor kint voltak az AC Schnitzer tuningcégnél pár hónapot, ott is úgy működött a dolog, hogy rátettek a BMW-re vagy tíz különböző kipufogó rendszert, és lemérték melyik a legjobb a gépnek.

Mérésekkel lehetne a legjobban belőni melyik az az átmérő ami még jó az autónknak, aminél még nem lassul le a gáz a leömlő után (és nem hűl túl hamar ki).

Maga a méretezésben is többféle variációra esküsznek a tunerek.

A hagyományos végig azonos méretben megy végig a csövezés (pl. 60-asban) és a dobok belső átmérői.

A másik (a 60-as rendszer alternatívájaként), a leömlőtől a katalizátorig ~70mm, a középrész ~60-as, a hátsódobnál meg ~55-ös átmérőben megy tovább. A fizika szerint, ennél a folyamatos szűkítésnél gyorsítod a levegőáramlást.

Az biztos, h a gyakorlat mindig kicsit más, mint az elmélet, hiszen képtelenség annyi változóval végigszámolni, mint amennyivel pontos képet kaphatnál. Talán még profi szoftverrel sem lehetséges, nem tudom. Ezért is mondtam, h kiindulási alapnak megfelelő, innen lehet próbálgatni.

Például pont az előbb számolgattam (nagyon felületesen), hogy 15fok külső hőmérséklet emelkedés képes 200fordulattal feljebb tolni a szívócső rezonancia frekvenciáját, magyarul elhangolódik a gyárilag kitalált és összelőtt rendszer...

Ez a 60-as rendszer nem sok egy kicsit? Az már 200Lóhoz is bőséges, a 70-es meg már inkább 250ló kategória... Nem kötekedésképp, csak érdekel... Nekem 52-es van alatta, igaz csak 150-160lóra tippelem. Egyszer majd leméretem...

A folyamatos szűkülés egyébként tuti jó, gyárilag is ilyen...

Link to comment
Megosztás:

Ez a 60-as rendszer nem sok egy kicsit? Az már 200Lóhoz is bőséges, a 70-es meg már inkább 250ló kategória... Nem kötekedésképp, csak érdekel... Nekem 52-es van alatta, igaz csak 150-160lóra tippelem. Egyszer majd leméretem...

A folyamatos szűkülés egyébként tuti jó, gyárilag is ilyen...

Én azért csináltam 60-as rendszert, mert a 200le vagy egy kicsivel feletti lett célnak belőve.

Ahhoz talán már nem túl nagy az átmérő. Subi szerint (érzésre) még nincs meg a 200le, de 190 felett lehet valamivel.

A gyenge pont a légtömegmérő, mert az még mindig a gyári. Az eprom frissítésénél (progamozásánál) is az 5-ös határértéknél volt (amit még mérni képes) padlógáznál. A nagyobb légtömegmérőt, amivel kiváltottam volna a gyárit, az ECU nem volt képes olvasni, pedig az is bosch-opel.

Valószínűleg csinálnom kell egy hibrid légtömegmérőt, amivel már elboldogul az ECU és kapok még pár lóerőt.

Link to comment
Megosztás:

Én azért csináltam 60-as rendszert, mert a 200le vagy egy kicsivel feletti lett célnak belőve.

Ahhoz talán már nem túl nagy az átmérő. Subi szerint (érzésre) még nincs meg a 200le, de 190 felett lehet valamivel.

A gyenge pont a légtömegmérő, mert az még mindig a gyári. Az eprom frissítésénél (progamozásánál) is az 5-ös határértéknél volt (amit még mérni képes) padlógáznál. A nagyobb légtömegmérőt, amivel kiváltottam volna a gyárit, az ECU nem volt képes olvasni, pedig az is bosch-opel.

Valószínűleg csinálnom kell egy hibrid légtömegmérőt, amivel már elboldogul az ECU és kapok még pár lóerőt.

Kell hozzá egy iphone pocetdyno ingyenes app,szélvédő tartóval. Sík,száraz,szélcsendes útszakasz,meg néhány próbálkozás. c20xe gyári adatok szerint 16.4, gyári LET 14.6. De pontos súllyal az is meg lesz hány le keréken.

Többet ér ez,mint különböző padok különböző jóslatai,hogy akkor most mennyi LE.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon nehéz belőni mekkora rendszer lenne az ideális, még ha tudod hány lóerősre építetted a motort, és ahhoz igazítod a kipufogó rendszert.

A motorépítőm mondta, hogy amikor kint voltak az AC Schnitzer tuningcégnél pár hónapot, ott is úgy működött a dolog, hogy rátettek a BMW-re vagy tíz különböző kipufogó rendszert, és lemérték melyik a legjobb a gépnek.

Mérésekkel lehetne a legjobban belőni melyik az az átmérő ami még jó az autónknak, aminél még nem lassul le a gáz a leömlő után (és nem hűl túl hamar ki).

Maga a méretezésben is többféle variációra esküsznek a tunerek.

A hagyományos végig azonos méretben megy végig a csövezés (pl. 60-asban) és a dobok belső átmérői.

A másik (a 60-as rendszer alternatívájaként), a leömlőtől a katalizátorig ~70mm, a középrész ~60-as, a hátsódobnál meg ~55-ös átmérőben megy tovább. A fizika szerint, ennél a folyamatos szűkítésnél gyorsítod a levegőáramlást.

wookie: ha megyek a sráchoz hővédőpajzsot csinálni a leömlő és a klímacső közé, lövök pár képet én is a kipufogó rendszeremről és a leömlőről.

Köszi, várom!

Ezt a folyamatosan szűkülő keresztmetszet dolgot én Karottánál olvastam először (nekem is megvan a Bell könyv, de még nem ültem neki) és ha belegondol az ember, logikus is. Csak itt is el kell találni a jót, mert ezzel is lehet túl nagyot fojtani a motoron, meg ha túl nagy a "huzatja" sem jó.

Az biztos, h a gyakorlat mindig kicsit más, mint az elmélet, hiszen képtelenség annyi változóval végigszámolni, mint amennyivel pontos képet kaphatnál. Talán még profi szoftverrel sem lehetséges, nem tudom. Ezért is mondtam, h kiindulási alapnak megfelelő, innen lehet próbálgatni.

Például pont az előbb számolgattam (nagyon felületesen), hogy 15fok külső hőmérséklet emelkedés képes 200fordulattal feljebb tolni a szívócső rezonancia frekvenciáját, magyarul elhangolódik a gyárilag kitalált és összelőtt rendszer...

Ez a 60-as rendszer nem sok egy kicsit? Az már 200Lóhoz is bőséges, a 70-es meg már inkább 250ló kategória... Nem kötekedésképp, csak érdekel... Nekem 52-es van alatta, igaz csak 150-160lóra tippelem. Egyszer majd leméretem...

A folyamatos szűkülés egyébként tuti jó, gyárilag is ilyen...

Nekem spec pont nem, a gyári rendszer kb 45-ös odáig ahol átmegy a hátsóhíd fölött, majd onnan motoronként változik, az 1.6 asszem ugyanaz, az 1.8 50, a jelenlegi c20ne-é meg 55-ös. A többi része meg mindnek ugyanaz.

Ezekszerint akkor nekem az lenne a legjobb ha lemásolnék egy xe leömlőt, és mondjuk végigmennék egy 50-es csővel a kocsi alatt, a végén egy átmenő dobbal. (minden más nélkül)

Link to comment
Megosztás:

Ezekszerint akkor nekem az lenne a legjobb ha lemásolnék egy xe leömlőt, és mondjuk végigmennék egy 50-es csővel a kocsi alatt, a végén egy átmenő dobbal. (minden más nélkül)

Van egy sejtésem,hogy c16se leömlő és a c20xe között már nem lesz nagy különbség. A központis-c14se viccleömlő és c16se iés a c20xe leömlők között lehet nagy különbség.

Képeiden is úgy látom a c16se leömlő és a c20xe leömlőm között alig van különbség. 4-2 szakaszok nagyjából ugyanott,2-1 szakaszok talán kicsit később érnek össze,mint a c20xe-jén. Nálam a kisblokkon a 2-1be pont a karter közepe alatt ér össze míg a képen úgy néz ki,hogy kicsit hátrébb.

Szvsz ha alakítanál rá c20xe leömlőt,nagyjából semmit nem vennél észre. Én is azért alakíttattam c20xe-t mert c16se leömlő iszonyat ritka.

Egy nyitott hátsó dobbal kínáld meg és vadássz hozzá valami jobb utcai tengelyt,aztán esetleg igazíttasd hozzá az epromot.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, várom!

Ezt a folyamatosan szűkülő keresztmetszet dolgot én Karottánál olvastam először (nekem is megvan a Bell könyv, de még nem ültem neki) és ha belegondol az ember, logikus is. Csak itt is el kell találni a jót, mert ezzel is lehet túl nagyot fojtani a motoron, meg ha túl nagy a "huzatja" sem jó.

Nekem spec pont nem, a gyári rendszer kb 45-ös odáig ahol átmegy a hátsóhíd fölött, majd onnan motoronként változik, az 1.6 asszem ugyanaz, az 1.8 50, a jelenlegi c20ne-é meg 55-ös. A többi része meg mindnek ugyanaz.

Ezekszerint akkor nekem az lenne a legjobb ha lemásolnék egy xe leömlőt, és mondjuk végigmennék egy 50-es csővel a kocsi alatt, a végén egy átmenő dobbal. (minden más nélkül)

Tulajonképp felesleges lemásolni, elég a c20xe leömlőt kicsit átalakítani, Hakapeszinek is ilyen van, neki bevált, akkor a tiédre is jó lesz. Azért az a leömlőkészítés nem egyszerű dolog. Az Y után egy flexcső, ezután már indulhat a saválló rendszer, ha ahhoz ragaszkodsz, közvetlenül Paragitól be tudod szerezni a dobokat, lényegesen olcsóbban, mint máshol. Nemrég vettem tőlük (átalakítottam a rendszert), egy 530x115 kerek, 52 belső ill. 400x230/140 ovál 52 belső full saválló, tehát belül is(!), flexcsővel, postával együtt fizettem 43k-at. Amit üzletben kapsz, az csak kívül saválló, belül éppúgy szétrohad, mint a többi magyar (kínai), nekem két év után szétesett a hátsó, üzletben, jóval többért vásárolt Paragi. A középdobnak semmi baja, de annak meg a mérete nem volt számomra megfelelő.

Az 50-es cső teljesen megfelelő, tökéletesen illeszkedik a c20xe leömlőhöz, G.Bell szerint is ez a javasolt a tiedhez... Ha semmi mást nem akarsz alá, csak egy végdobot, akkor viszont csak egy 50-es csövet tegyél a dob után. Csendesebb, mint a nagy átmérőjű furulyás díszvégek. Lehet, h hihetetlen, de tényleg így van, kipróbáltam. Állítólag a tiédhez a végcső optimális hossza 30cm, lehet, h érdemes lenne kipróbálnod, ha meg tudod oldani, h elférjen a kocsi alatt.

Link to comment
Megosztás:

Van egy sejtésem,hogy c16se leömlő és a c20xe között már nem lesz nagy különbség. A központis-c14se viccleömlő és c16se iés a c20xe leömlők között lehet nagy különbség.

Képeiden is úgy látom a c16se leömlő és a c20xe leömlőm között alig van különbség. 4-2 szakaszok nagyjából ugyanott,2-1 szakaszok talán kicsit később érnek össze,mint a c20xe-jén. Nálam a kisblokkon a 2-1be pont a karter közepe alatt ér össze míg a képen úgy néz ki,hogy kicsit hátrébb.

Szvsz ha alakítanál rá c20xe leömlőt,nagyjából semmit nem vennél észre. Én is azért alakíttattam c20xe-t mert c16se leömlő iszonyat ritka.

Egy nyitott hátsó dobbal kínáld meg és vadássz hozzá valami jobb utcai tengelyt,aztán esetleg igazíttasd hozzá az epromot.

Kérdés az, hogy a belső átmérők mennyire különböznek egymástól. Gondolom, hogy a c20xe leömlő is hasonló paraméterekkel rendelkezik, mint az x20xer, tehát 40/45/50mm (külső átmérő!). Ez pont optimális az 1.6-hoz.

Nem gondolom, h a gyári öntvénycsonk, ill. Y is ilyen paraméterekkel rendelkezne. Bár, ki tudja... :)

Link to comment
Megosztás:

Tulajonképp felesleges lemásolni, elég a c20xe leömlőt kicsit átalakítani, Hakapeszinek is ilyen van, neki bevált, akkor a tiédre is jó lesz. Azért az a leömlőkészítés nem egyszerű dolog. Az Y után egy flexcső, ezután már indulhat a saválló rendszer, ha ahhoz ragaszkodsz, közvetlenül Paragitól be tudod szerezni a dobokat, lényegesen olcsóbban, mint máshol. Nemrég vettem tőlük (átalakítottam a rendszert), egy 530x115 kerek, 52 belső ill. 400x230/140 ovál 52 belső full saválló, tehát belül is(!), flexcsővel, postával együtt fizettem 43k-at. Amit üzletben kapsz, az csak kívül saválló, belül éppúgy szétrohad, mint a többi magyar (kínai), nekem két év után szétesett a hátsó, üzletben, jóval többért vásárolt Paragi. A középdobnak semmi baja, de annak meg a mérete nem volt számomra megfelelő.

Az 50-es cső teljesen megfelelő, tökéletesen illeszkedik a c20xe leömlőhöz, G.Bell szerint is ez a javasolt a tiedhez... Ha semmi mást nem akarsz alá, csak egy végdobot, akkor viszont csak egy 50-es csövet tegyél a dob után. Csendesebb, mint a nagy átmérőjű furulyás díszvégek. Lehet, h hihetetlen, de tényleg így van, kipróbáltam. Állítólag a tiédhez a végcső optimális hossza 30cm, lehet, h érdemes lenne kipróbálnod, ha meg tudod oldani, h elférjen a kocsi alatt.

Na jó, de az xe leömlő az nem rozsdamentsből van gyárilag, én meg ha egyszer csinálok akkor olyat akarok amivel többet nem kell foglalkozni. :)

Flexicső az amit soha semmi pénzért nem tennék a kocsi alá. Most az van alatta, mert a kipufogós nem azt csinálta amit kértem, de holnap le is lesz cserélve.

Véggel én nem terveztem dekorálni, olyat kapna, ami a teljesítményhez kell. Nem akarok túl hangos kipufogót, mert tudom milyen szar hosszútávon, viszont egy dobbal szerintem meg lehet fogni kellőképp,de még szép is marad hangja, nem mellesleg a teljesítményt sem vágja így haza.

Igazából a teljes rendszert saját kezűleg tervezem megépíteni, mert nincs lóvém sokszázezerért dobokat meg miegyebet venni. Megveszem az alapanyagokat, azt is valszeg romániából, és összerakjuk. Csövet hajtani tudunk, meg van ismim akinek van awi hegesztője, és tudja is használni.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés az, hogy a belső átmérők mennyire különböznek egymástól. Gondolom, hogy a c20xe leömlő is hasonló paraméterekkel rendelkezik, mint az x20xer, tehát 40/45/50mm (külső átmérő!). Ez pont optimális az 1.6-hoz.

Nem gondolom, h a gyári öntvénycsonk, ill. Y is ilyen paraméterekkel rendelkezne. Bár, ki tudja... :)

Szinte biztos, hogy a 4 ágnál nincs 40mm-es átmérője. 30egynéhányat mértem anno.

wookie: "Véggel én nem terveztem dekorálni, olyat kapna, ami a teljesítményhez kell. Nem akarok túl hangos kipufogót, mert tudom milyen szar hosszútávon, viszont egy dobbal szerintem meg lehet fogni kellőképp,de még szép is marad hangja, nem mellesleg a teljesítményt sem vágja így haza. "

Egyetértek. Én is utálom, ha hangos egy kipufogó. Persze pár km-n még tetszhet is egy hangos, de hosszabb távon, ne adj isten autópályán már igen zavaró és fárasztó egy hangos kipufogó.

Én ezért nem hagytam ki a középdobot, és tettem rá egy jó kipufogógáz áteresztő, de nem túl hangos hátsó dobot. A nyitott rendszer nem az én világom.

Az enyémnek 3e-ig viszonylag csendes, afölött már megjön a hangja. Így tudok halkan is menni, meg hangosan is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ez furcsa, az nagyon alulméretezettnek tűnik, a 40mm is az alsó határ... A jelenleginek mekkorák az átmérői?

Valaki meg tudná mérni a c20xe-t? Az x20xer tuti, h 40-es tegnap mértem...

Az 1.6hoz vágott talpon a csövek furatai 30asok,az első centit le kellett vágni a c20xe leömlőn a 16V ovál csatornái miatt. Összehegesztve a talppal hézag nélkül stimmeltek a csövek a furatokkal,szóval a négy cső az 30as belső átmérőjű.

Link to comment
Megosztás:

Na jó, de az xe leömlő az nem rozsdamentsből van gyárilag, én meg ha egyszer csinálok akkor olyat akarok amivel többet nem kell foglalkozni. :)

Flexicső az amit soha semmi pénzért nem tennék a kocsi alá. Most az van alatta, mert a kipufogós nem azt csinálta amit kértem, de holnap le is lesz cserélve.

Véggel én nem terveztem dekorálni, olyat kapna, ami a teljesítményhez kell. Nem akarok túl hangos kipufogót, mert tudom milyen szar hosszútávon, viszont egy dobbal szerintem meg lehet fogni kellőképp,de még szép is marad hangja, nem mellesleg a teljesítményt sem vágja így haza.

Igazából a teljes rendszert saját kezűleg tervezem megépíteni, mert nincs lóvém sokszázezerért dobokat meg miegyebet venni. Megveszem az alapanyagokat, azt is valszeg romániából, és összerakjuk. Csövet hajtani tudunk, meg van ismim akinek van awi hegesztője, és tudja is használni.

Nem gondolom, h egy nem rozsdamentes leömlővel gond lenne, arról úgyis leég minden... :)

A flexcsővel mi a gond? Nekem nincs vele rossz tapasztalatom...

Lehet, h egy dobbal már elég hangos lenne, nekem alig hangosabb, mint a párom full gyári G Astrája, pedig a végdob átmenő, hangtörő csillaggal...

Ilyen...

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68325#!68325-15

Link to comment
Megosztás:

Ez furcsa, az nagyon alulméretezettnek tűnik, a 40mm is az alsó határ... A jelenleginek mekkorák az átmérői?

Valaki meg tudná mérni a c20xe-t? Az x20xer tuti, h 40-es tegnap mértem...

Megnéztem, 36-40-50 a c20xe külső mérete és 1,5 a falvastagság. ;)

Nem tudom követni hogyan, de csak visszaértetek ehhez a leömlőhöz. :icon1:

Annyi biztos, hogy a c20xe leömlő sem biliacélból van, (sőt közel van a rozsdamenteshez) nem is könnyű meghegeszteni, az awi nyerő lehet.

Link to comment
Megosztás:

Megkövetem magam, ma szenvedtem a kipufogóval, tévedtem.

Tegnap kaptam vissza az autót a kasznistól, most egymás mellé tudtam tenni a kipukat.

A c16se mégsem teljesen olyan mint a nagyblokkosoké, ugya a felépítése és a méretei is nagyon hasonlóak, de nem megy fel egy az egyben, mert az se talpa egyenes, a nagyblokkosoké meg ferde.

Na meg átmérőben is van kis difi, ott ahol a 4 cső kettőbe megy az se 38-9 körüli, a nagyblokkosoké meg 41-2 belső átmérővel rendelkeznek. (méréskor bekavart a hegesztési varrat)

Beraktam a c20ne katalizátorát, (ami egyébként másfélszer akkora mint a kisblokkosoké) hát érezhetően nemmegy az autó.

Műszaki után asszem át lesz faragva az egyik nagyblokkos y, és a katalizátor is visszaköltözik a padlásra.

Link to comment
Megosztás:

120felett még az x5 4.0d sem nagy durranás ,szerintem egy jó honda 1.6vti othagyja,pedig az már 306ló. Touareg V10 dettó,bár azzal csak vittek,de annál még 100ig sem éreztem a nagy mehetnéket.

Az x5 negyed tonnávan nehezebb, mint az x3. Állítólag 7,5 mp alatt futja a százat... Bár ezt elég optimista adatnak érzem. Mindegy... 130-140-ig fej-fej mellett, aztán elfogyott a sávom... :D

Link to comment
Megosztás:

Gyorsulni ugyan nem, de vezetni már vezettem sokat, és hát nem egy nagy durranás. Akkora kaszniban nem nagyon van mehetnéke. Na meg az a motor is olyan mint a 8 szelepes opelek. Nincs agyon hegyezve.

Jó tudni, hogy ezt a fórumot csak olyan Opellel rendelkezők olvassák, akiknek szóra sem érdemes teljesítmény lépést tartani egy ilyen 200+lovas, 500nm-es rinocérosszal. Úgy tűnik, csak én szoktam ennél gyengébb autóhoz... :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.