Tiu Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Nekem a 4,18 WR-es váltó pont rossz 1/4 mérföldre. 3-ban elfogy a végére, a 4-be váltás pedig pont ugyanekkora időveszteség. A CR-es váltó jobb lesz, mert ott az 1. hosszabb, bátrabban lehet indulni, viszont a 2-3-4 rövidebb. Mondjuk 3,74-es a végáttétel akkor 2-3-4-ben is hosszabb mint a W418, de ha 3,94-es akkor a 2-3-4 rövidebb. (3,84-et nem láttam még :icon1: ) Ezek az F13 váltóra igazak, de az F15 is hasonló, csak ott az 1. egyforma. De itt is vannak: http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 F13 w394 van rajta. W és C között 17% különbség van. Úgy tudtam, az egyes egyforma. Volt c394 c14se korzám eladásra az mocsok rövid, 3as 120-nál 6500,2meg 80nál tiltott. Jól harapott aztán hamar jött az üveg hang, mivel 5800 felett erősen esik a teljesítmény ezeken a motorokon. Tehát hiába pörög jobb elváltani. A korzám motorja is 5800 körül van csúcson, kent nv062 miatt meg 2500nál is van már akkora nyomaték mint gyári c16se-n maximum. Szvsz nálam nem segítene a rövidebb váltó,sőt.. Egyébként kezdek rájönni miért jobb a forgó alkatrészek könnyítése. Pl. Mert kisebb lesz a max teljesítmény utáni görbe zuhanás. G16bs Suzuki motorom is erőlködés nélkül pörög 7000ig pedig màr 5700nál eléri a csúcsot. Haver 1.5 civicje is pont ilyen, 1/4en egál a korzámmal pedig jó 10 lóval gyengébb és nehezebb is viszont üveg hang nélkül pörög 7000ig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 Nekem a 4,18 WR-es váltó pont rossz 1/4 mérföldre. 3-ban elfogy a végére, a 4-be váltás pedig pont ugyanekkora időveszteség. A CR-es váltó jobb lesz, mert ott az 1. hosszabb, bátrabban lehet indulni, viszont a 2-3-4 rövidebb. Mondjuk 3,74-es a végáttétel akkor 2-3-4-ben is hosszabb mint a W418, de ha 3,94-es akkor a 2-3-4 rövidebb. (3,84-et nem láttam még :icon1: ) Ezek az F13 váltóra igazak, de az F15 is hasonló, csak ott az 1. egyforma. De itt is vannak: http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html 74-et akartam írni. :) AZ egyes ugyanaz, vagy rövidebb, csak a többi fokozat rövidebb. Összességében lehet hogy hosszabb mint a jelenlegi, viszont sokal zártabb a váltó, kisebbet ejt váltásnál,s mivel az se motor magasabb fordulaton és kisebb sávban húz mint az nz, ezért jobb is lesz neki ez. Nem véletlen tették mellé. F13 w394 van rajta. W és C között 17% különbség van. Úgy tudtam, az egyes egyforma. Volt c394 c14se korzám eladásra az mocsok rövid, 3as 120-nál 6500,2meg 80nál tiltott. Jól harapott aztán hamar jött az üveg hang, mivel 5800 felett erősen esik a teljesítmény ezeken a motorokon. Tehát hiába pörög jobb elváltani. A korzám motorja is 5800 körül van csúcson, kent nv062 miatt meg 2500nál is van már akkora nyomaték mint gyári c16se-n maximum. Szvsz nálam nem segítene a rövidebb váltó,sőt.. Egyébként kezdek rájönni miért jobb a forgó alkatrészek könnyítése. Pl. Mert kisebb lesz a max teljesítmény utáni görbe zuhanás. G16bs Suzuki motorom is erőlködés nélkül pörög 7000ig pedig màr 5700nál eléri a csúcsot. Haver 1.5 civicje is pont ilyen, 1/4en egál a korzámmal pedig jó 10 lóval gyengébb és nehezebb is viszont üveg hang nélkül pörög 7000ig. Na ja, mondjuk neked a korza az könnyű, elvileg. Azt könnyebben rángatja mint nekem ezt a nagy bódét. Mikor még az astrában volt a motor, ezzel a váltóval iszonyat jó összhangban volt a motor, a fentebb vázolt okokból. (na meg mondjuk ez fele annyit futott mint az én gyárim, úgy kapcsol mint a vaj) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 Meg annyi,hogy a c3.94 óra szerint 95nél forog 3000-et ötödikben. Szóval érdemes lenne hosszú ötödikkel összerakni,mert pályán azt fogod hinni,hogy kilyukadt a tank. Speckó lehúzó szerszám ajánlott,pajszerral biztos letörsz pár fogat a kerékről. Persze más gyártók ezt gyárilag letisztázzák (nem akarok neveket írni Honda),hogy az első néggyel gyorsítunk (rövid),ötödik overdrive (hosszú). Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 Volt olyan valtom ahol a lehuzo sem segitett az 5. fogaskerekek levetelen es melegiteni kellett rendesen. A feszegetes csak a fogak szeleinek a lepattogtatasara jo sajnos. Ha van pres avval is lehet nyomni a tengely veget, de avval is a csapagyat kinozza az ember, es a csapagyhaz is konnyen torik a seegernel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Szeptember3, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2013 Fel lehet rakni c16se-re egy ne 4-2-1 leömlőt? Át kell alakítani a motorhoz csatlakozó részt? Küzdött már vki ilyennel? Nem erre gondolok (ha jól értem ez a gyári): Hanem erre (4-2-1): Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember3, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2013 NE-t nem hiszem mert ott öntvénnyel indul, de XE-t lehet. Többen is megcsinálták már. ;) Kell hozzá csináltatni talpat és ahhoz kell hozzáhegeszteni a csöveket, mivel a csőtávolság változik, mert a kisblokk 86mm a nagy pedig 92mm hengertáv. Kell rövidíteni a csövek magasságán is. A lambda maradhat ott is ahol az XE-n van, de akkor célszerű fűtött lambdát használni, vagy betehető egy persely az első Y-ba, de akkor csak 2 henger értékét nézi. Van itt kép, talán látszik rajt az épp készülő hegesztés a rövidítésnél, a lambda az új helyen és a talp is: http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3211 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember4, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2013 Hali! c20ne- injektorokat bele lehet tenni plug&play a c16se-blokkba? Nyerhetek ezzel valami teljesítményt, vagy csak plusz fogyit? Etanollal szeretnék közlekedni, és most a donorból itt egy c20ne, gondoltam egy próbát megér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember4, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2013 Az eredeti szívócsővel igen. Ha etanol, akkor talán jó is lesz. Ezen az oldalon találsz infót a hsz-ban és talán utána is: http://forum.chevyklub.hu/index.php?topic=297.msg90126;topicseen#msg90126 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember4, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2013 Hali! c20ne- injektorokat bele lehet tenni plug&play a c16se-blokkba? Nyerhetek ezzel valami teljesítményt, vagy csak plusz fogyit? Etanollal szeretnék közlekedni, és most a donorból itt egy c20ne, gondoltam egy próbát megér. Asszem belemegy a c20ne,de próbálták ezt már többen is. Többlet fogyi semmiképp,lambda állítja úgyis állandó fojtószelepállásnál a keveréket. Több anyag meg lesz,lehet nem is túlsok nyitott fojtószelepnél,jobban kell mennie,próba szerencse. Nem igénytelenebb ez,mint asztalon ecu-t chiptunyingolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember10, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2013 Azért csak összehozták... http://karotta.blog.hu/2013/09/09/hangyasz_hetfo_52_masodik_nekifutas_a_hungaroringnek Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember10, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2013 Azért az vicces hogy opelék igen sok motorhoz kezdve az 1.4-től a 2.0-ig ugyanazt a kipufogót rakták fel. (kevés eltéréssel) Ez azért elgondolkodtatott, hogy a c16se-re valszeg lehetne csinálni egy hozzá jobban illő darabot. (rendszert, természetesen) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Szeptember10, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2013 Azért az a "kevés" eltérés épp elég. Pont most nézegetem ezeket... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember10, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2013 Az a kevés eltérés az annyi jellemzően, hogy máshol van a tűzkarika, vagy a lambdaszonda helye. :) Persze most azokról beszélek, amik öntött leömlősök, és duplacsövesek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Azért az vicces hogy opelék igen sok motorhoz kezdve az 1.4-től a 2.0-ig ugyanazt a kipufogót rakták fel. (kevés eltéréssel) Ezen már én is gondolkodtam, pl G Astránál is a z16xe-x20xer-ig ugyanaz a rendszer van (hosszúság, csőátmérő, dobok), csak a leömlők különböznek, a motorok között pedig van 60% teljesítménykülönbség, illetve a nyomatékcsúcsuk is teljesen máshol van, 3400-tól 4300-ig bezárólag. G.Bell szerint számolva az átmérő (50mm) a 2.0-hoz megfelelő, ezek szerint akkor az 1.6 mostohagyerek lett volna? Egy új rendszer kiszámolásába baromira bekavar az, hogy a képletek egyenes csövekre vonatkoznak, viszont a rendszer az autó alatt tele van ívvel, ezek módosítják a hosszt, számítógépes program hiányában valszeg lehetetlen kiszámolni. Esetleg van valakinek infója arról, hogy forró gáznál milyen módosító tényezővel bírnak a különböző idomok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 ...elgondolkodtatott, hogy a c16se-re valszeg lehetne csinálni egy hozzá jobban illő darabot. (rendszert, természetesen) Érdemes lenne megnézni egy c16xe B Corsa (GSI) szívó- ill. kipufogórendszerét. A lökettérfogat azonos, a nyomatékcsúcs is szinte ugyanott van. http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-850596-Org-Opel-Corsa-C16XE-/251173254393?pt=DE_Autoteile&hash=item3a7b17b4f9 Amennyire egy öntvénnyel lehetséges próbáltak egy optimális 4-2-t kialakítani. http://www.ebay.de/itm/OPEL-16V-GSI-CORSA-B-C16XE-HOSENROHR-TIGRA-X16XE-ABGASROHR-OPEL-CORSA-B-16V-GSI-/161081166811?pt=DE_Autoteile&hash=item25812f8bdb Egy ilyen érdemes lenne lemérni az átmérőket, ill. a kipuszeleptől számított hosszt. Egyébként a tiédhez szükséges kipu paraméterek (3400-as nyomatékcsúcs): 4-2-1 leömlő átmérő: 28-37-38mm 4-2-1 hossz: 380-1035-1365mm (ezek módosulnak az ívektől függően) Ezután kezdődik az első dob. Ha a leömlő y-ig (összejön 1-be) megméred a hosszt, és ennek mintájára legyártasz egy leömlőt az adott átmérőkkel, nagyon nem lőhetsz mellé. A c20xe leömlővel csak az a probléma, h 4800-as fordszámra lett méretezve, ennyivel rövidebb is a hossz, mint ami 3400-hoz kellene (380-600-890mm) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Ezen már én is gondolkodtam, pl G Astránál is a z16xe-x20xer-ig ugyanaz a rendszer van (hosszúság, csőátmérő, dobok), csak a leömlők különböznek, a motorok között pedig van 60% teljesítménykülönbség, illetve a nyomatékcsúcsuk is teljesen máshol van, 3400-tól 4300-ig bezárólag. G.Bell szerint számolva az átmérő (50mm) a 2.0-hoz megfelelő, ezek szerint akkor az 1.6 mostohagyerek lett volna? Egy új rendszer kiszámolásába baromira bekavar az, hogy a képletek egyenes csövekre vonatkoznak, viszont a rendszer az autó alatt tele van ívvel, ezek módosítják a hosszt, számítógépes program hiányában valszeg lehetetlen kiszámolni. Esetleg van valakinek infója arról, hogy forró gáznál milyen módosító tényezővel bírnak a különböző idomok? Minden rendszer alól b*szd ki a hátsó dobot. Nem kell túlvariálni,felesleges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Érdemes lenne megnézni egy c16xe B Corsa (GSI) szívó- ill. kipufogórendszerét. A lökettérfogat azonos, a nyomatékcsúcs is szinte ugyanott van. http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-850596-Org-Opel-Corsa-C16XE-/251173254393?pt=DE_Autoteile&hash=item3a7b17b4f9 Amennyire egy öntvénnyel lehetséges próbáltak egy optimális 4-2-t kialakítani. http://www.ebay.de/itm/OPEL-16V-GSI-CORSA-B-C16XE-HOSENROHR-TIGRA-X16XE-ABGASROHR-OPEL-CORSA-B-16V-GSI-/161081166811?pt=DE_Autoteile&hash=item25812f8bdb Egy ilyen érdemes lenne lemérni az átmérőket, ill. a kipuszeleptől számított hosszt. Egyébként a tiédhez szükséges kipu paraméterek (3400-as nyomatékcsúcs): 4-2-1 leömlő átmérő: 28-37-38mm 4-2-1 hossz: 380-1035-1365mm (ezek módosulnak az ívektől függően) Ezután kezdődik az első dob. Ha a leömlő y-ig (összejön 1-be) megméred a hosszt, és ennek mintájára legyártasz egy leömlőt az adott átmérőkkel, nagyon nem lőhetsz mellé. A c20xe leömlővel csak az a probléma, h 4800-as fordszámra lett méretezve, ennyivel rövidebb is a hossz, mint ami 3400-hoz kellene (380-600-890mm) Az átmérő nem befolyásol hosszt? Vagy a c20xe-nél is a saját átmérővel számoltad? (ha jól emlékszem, 36-40-50 és az első Y után kb. 20mm-t kell rövidíteni) Azért felrakva a c20xe-ből átalakítottat, van különbség az eredeti öntvényhez képest. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Az átmérő nem befolyásol hosszt? Vagy a c20xe-nél is a saját átmérővel számoltad? (ha jól emlékszem, 36-40-50 és az első Y után kb. 20mm-t kell rövidíteni) Azért felrakva a c20xe-ből átalakítottat, van különbség az eredeti öntvényhez képest. :icon1:Persze, hogy befolyásolja, hiszen abból kell számolni, viszont minden teljesítménynek meg van az optimális keresztmetszet igénye, ha e fölé mész, akkor adott fordszámon nyomatékot veszítesz. Mondjuk ez, nem baj, ha egy nagyobb tengely miatt amúgy is feljebb akarod (kell) tolni a nyomatékcsúcshoz tartozó fordulatot, mert ehhez viszont nagyobb keresztmetszet kell. A lényeg az, hogy komplett egységként kell gondolni a motorra, a szívónyílástól a kupufogónyílásig bezárólag, minden hatással van mindenre... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Érdemes lenne megnézni egy c16xe B Corsa (GSI) szívó- ill. kipufogórendszerét. A lökettérfogat azonos, a nyomatékcsúcs is szinte ugyanott van. http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-850596-Org-Opel-Corsa-C16XE-/251173254393?pt=DE_Autoteile&hash=item3a7b17b4f9 Amennyire egy öntvénnyel lehetséges próbáltak egy optimális 4-2-t kialakítani. http://www.ebay.de/itm/OPEL-16V-GSI-CORSA-B-C16XE-HOSENROHR-TIGRA-X16XE-ABGASROHR-OPEL-CORSA-B-16V-GSI-/161081166811?pt=DE_Autoteile&hash=item25812f8bdb Egy ilyen érdemes lenne lemérni az átmérőket, ill. a kipuszeleptől számított hosszt. Egyébként a tiédhez szükséges kipu paraméterek (3400-as nyomatékcsúcs): 4-2-1 leömlő átmérő: 28-37-38mm 4-2-1 hossz: 380-1035-1365mm (ezek módosulnak az ívektől függően) Ezután kezdődik az első dob. Ha a leömlő y-ig (összejön 1-be) megméred a hosszt, és ennek mintájára legyártasz egy leömlőt az adott átmérőkkel, nagyon nem lőhetsz mellé. A c20xe leömlővel csak az a probléma, h 4800-as fordszámra lett méretezve, ennyivel rövidebb is a hossz, mint ami 3400-hoz kellene (380-600-890mm) Most ezek a méretek így honnan? Igen, a c20xe-vel nekem is ez a bajom, na meg én az elejétől a végéig egy rozsdamentes rendszert akarok majd összerakni, akkor meg már olyat hajt az ember ami pont a motorhoz való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Minden rendszer alól b*szd ki a hátsó dobot. Nem kell túlvariálni,felesleges. A legnagyobb fojtást a motornál a katalizátor adja. Szerintem önmagában a hátsódob cseréje nem sokat hoz. Kipufogó-leömlő építéshez meg itt van két link. Érdemes elolvani. http://karotta.blog.hu/2012/03/20/hangyasz_hetfo_14_soha_eletedben_nem_akartal_ennyit_tudni_a_kipufogorol http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26 Én a 4-2-1-et preferálom. A 4-1 inkább versenyzésre, mint utcára való, meg amúgy is jobb a kipufogógáz elvezetése 4-2-1 kialakításnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 A legnagyobb fojtást a motornál a katalizátor adja. Szerintem önmagában a hátsódob cseréje nem sokat hoz. Kipufogó-leömlő építéshez meg itt van két link. Érdemes elolvani. http://karotta.blog.hu/2012/03/20/hangyasz_hetfo_14_soha_eletedben_nem_akartal_ennyit_tudni_a_kipufogorol http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26 Én a 4-2-1-et preferálom. A 4-1 inkább versenyzésre, mint utcára való, meg amúgy is jobb a kipufogógáz elvezetése 4-2-1 kialakításnak. Na az az, ami nekem már nincs. :D Egyébként a hátsó dob igenis nagy fojtás tud lenni, mert hogy nem abszorpciós, hanem labirint, gyárilag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember12, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2013 Most ezek a méretek így honnan? Igen, a c20xe-vel nekem is ez a bajom, na meg én az elejétől a végéig egy rozsdamentes rendszert akarok majd összerakni, akkor meg már olyat hajt az ember ami pont a motorhoz való. Néhány képlet: inchben számolva (2,54cm) P=(850xED/rpm)-3=P(4)+P(2) P: leömlő hossza az y-ig bezárólag (4-2 ág, ha 4-1 leömlő, akkor a 4ág), 4-2-1 leömlőnél az első ág általában 38 cm ED:180'+kipuszelep nyitási szög aldó holtpont előtt rpm: erre a fordszámra akarod hangolni a rendszert Az y utáni szakasz, az első dobig bezárólag: P(gyüjtő)=P+3 Átmérők: ID(s)=cc/((P+3)x25) ennek a gyöke x2,1 ID: négyes ág átmérő cc: egy henger lökettérfogata ID(p)=(ID(s)négyzetx2)gyökx0,9 ID(p): kettes ág átmérő ID(gy)=((ccx2)/((P+3)x25))gyökx2 ID(gy): gyüjtő cső átmérő Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Na az az, ami nekem már nincs. :D Egyébként a hátsó dob igenis nagy fojtás tud lenni, mert hogy nem abszorpciós, hanem labirint, gyárilag. Én arra gondoltam, ha a gyári katalizátort megtartva cseréled csak a hátsó kipufogót, nagy változást nem hoz a hanghatáson kívűl, hiszen már a katalizátornál kap egy nagy fojtást a kipufogógáz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Én arra gondoltam, ha a gyári katalizátort megtartva cseréled csak a hátsó kipufogót, nagy változást nem hoz a hanghatáson kívűl, hiszen már a katalizátornál kap egy nagy fojtást a kipufogógáz. Viszont, gyárilag a kipufogó rendszer úgy van hangolva, hogy a katalizátornál ér véget a gyűjtőcső (4-2-1-ből az 1) optimális hossza. Legalábbis az x20xer-nél így van. Gyári GSI alatt sajnos még nem voltam, de kiváncsi lennék, ott hogy van. Ha kiiktatod a katalizátort, akkor elvileg bekeversz a gázlengésbe. Igaz, h könnyebben tolja ki a motor a gázt, így nyerhetünk pár lóerőt fent, viszont nyomatékból veszítünk valamennyit, ezt az enyémnél tapasztaltam... Az ideális valszeg az lenne, hogy a kati helyére tennénk egy méretében(?), pozíciójában azonos dobot (herélt kati?), amiben meg tud történni a nyomásváltozás, vagy a középdob eleje kerülne pontosan kétszeres távolságra, így minden második impulzus ki tudná fejteni a hatását... Persze, ez csak elmélet, gyakorlatban kicsit minden máshogy van, de kiindulásnak talán megteszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts