Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Nekem a 4,18 WR-es váltó pont rossz 1/4 mérföldre. 3-ban elfogy a végére, a 4-be váltás pedig pont ugyanekkora időveszteség.

A CR-es váltó jobb lesz, mert ott az 1. hosszabb, bátrabban lehet indulni, viszont a 2-3-4 rövidebb. Mondjuk 3,74-es a végáttétel akkor 2-3-4-ben is hosszabb mint a W418, de ha 3,94-es akkor a 2-3-4 rövidebb. (3,84-et nem láttam még :icon1: )

Ezek az F13 váltóra igazak, de az F15 is hasonló, csak ott az 1. egyforma.

De itt is vannak: http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html

Link to comment
Megosztás:

F13 w394 van rajta. W és C között 17% különbség van. Úgy tudtam, az egyes egyforma. Volt c394 c14se korzám eladásra az mocsok rövid, 3as 120-nál 6500,2meg 80nál tiltott. Jól harapott aztán hamar jött az üveg hang, mivel 5800 felett erősen esik a teljesítmény ezeken a motorokon. Tehát hiába pörög jobb elváltani. A korzám motorja is 5800 körül van csúcson, kent nv062 miatt meg 2500nál is van már akkora nyomaték mint gyári c16se-n maximum. Szvsz nálam nem segítene a rövidebb váltó,sőt.. Egyébként kezdek rájönni miért jobb a forgó alkatrészek könnyítése. Pl. Mert kisebb lesz a max teljesítmény utáni görbe zuhanás. G16bs Suzuki motorom is erőlködés nélkül pörög 7000ig pedig màr 5700nál eléri a csúcsot. Haver 1.5 civicje is pont ilyen, 1/4en egál a korzámmal pedig jó 10 lóval gyengébb és nehezebb is viszont üveg hang nélkül pörög 7000ig.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a 4,18 WR-es váltó pont rossz 1/4 mérföldre. 3-ban elfogy a végére, a 4-be váltás pedig pont ugyanekkora időveszteség.

A CR-es váltó jobb lesz, mert ott az 1. hosszabb, bátrabban lehet indulni, viszont a 2-3-4 rövidebb. Mondjuk 3,74-es a végáttétel akkor 2-3-4-ben is hosszabb mint a W418, de ha 3,94-es akkor a 2-3-4 rövidebb. (3,84-et nem láttam még :icon1: )

Ezek az F13 váltóra igazak, de az F15 is hasonló, csak ott az 1. egyforma.

De itt is vannak: http://www.opel-infos.de/getriebe/f15.html

74-et akartam írni. :)

AZ egyes ugyanaz, vagy rövidebb, csak a többi fokozat rövidebb.

Összességében lehet hogy hosszabb mint a jelenlegi, viszont sokal zártabb a váltó, kisebbet ejt váltásnál,s mivel az se motor magasabb fordulaton és kisebb sávban húz mint az nz, ezért jobb is lesz neki ez. Nem véletlen tették mellé.

F13 w394 van rajta. W és C között 17% különbség van. Úgy tudtam, az egyes egyforma. Volt c394 c14se korzám eladásra az mocsok rövid, 3as 120-nál 6500,2meg 80nál tiltott. Jól harapott aztán hamar jött az üveg hang, mivel 5800 felett erősen esik a teljesítmény ezeken a motorokon. Tehát hiába pörög jobb elváltani. A korzám motorja is 5800 körül van csúcson, kent nv062 miatt meg 2500nál is van már akkora nyomaték mint gyári c16se-n maximum. Szvsz nálam nem segítene a rövidebb váltó,sőt.. Egyébként kezdek rájönni miért jobb a forgó alkatrészek könnyítése. Pl. Mert kisebb lesz a max teljesítmény utáni görbe zuhanás. G16bs Suzuki motorom is erőlködés nélkül pörög 7000ig pedig màr 5700nál eléri a csúcsot. Haver 1.5 civicje is pont ilyen, 1/4en egál a korzámmal pedig jó 10 lóval gyengébb és nehezebb is viszont üveg hang nélkül pörög 7000ig.

Na ja, mondjuk neked a korza az könnyű, elvileg. Azt könnyebben rángatja mint nekem ezt a nagy bódét.

Mikor még az astrában volt a motor, ezzel a váltóval iszonyat jó összhangban volt a motor, a fentebb vázolt okokból. (na meg mondjuk ez fele annyit futott mint az én gyárim, úgy kapcsol mint a vaj)

Link to comment
Megosztás:

Meg annyi,hogy a c3.94 óra szerint 95nél forog 3000-et ötödikben. Szóval érdemes lenne hosszú ötödikkel összerakni,mert pályán azt fogod hinni,hogy kilyukadt a tank. Speckó lehúzó szerszám ajánlott,pajszerral biztos letörsz pár fogat a kerékről. Persze más gyártók ezt gyárilag letisztázzák (nem akarok neveket írni Honda),hogy az első néggyel gyorsítunk (rövid),ötödik overdrive (hosszú).

Link to comment
Megosztás:

Volt olyan valtom ahol a lehuzo sem segitett az 5. fogaskerekek levetelen es melegiteni kellett rendesen. A feszegetes csak a fogak szeleinek a lepattogtatasara jo sajnos. Ha van pres avval is lehet nyomni a tengely veget, de avval is a csapagyat kinozza az ember, es a csapagyhaz is konnyen torik a seegernel.

Link to comment
Megosztás:

NE-t nem hiszem mert ott öntvénnyel indul, de XE-t lehet. Többen is megcsinálták már. ;)

Kell hozzá csináltatni talpat és ahhoz kell hozzáhegeszteni a csöveket, mivel a csőtávolság változik, mert a kisblokk 86mm a nagy pedig 92mm hengertáv. Kell rövidíteni a csövek magasságán is. A lambda maradhat ott is ahol az XE-n van, de akkor célszerű fűtött lambdát használni, vagy betehető egy persely az első Y-ba, de akkor csak 2 henger értékét nézi.

Van itt kép, talán látszik rajt az épp készülő hegesztés a rövidítésnél, a lambda az új helyen és a talp is:

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3211

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

c20ne- injektorokat bele lehet tenni plug&play a c16se-blokkba? Nyerhetek ezzel valami teljesítményt, vagy csak plusz fogyit?

Etanollal szeretnék közlekedni, és most a donorból itt egy c20ne, gondoltam egy próbát megér.

Asszem belemegy a c20ne,de próbálták ezt már többen is. Többlet fogyi semmiképp,lambda állítja úgyis állandó fojtószelepállásnál a keveréket. Több anyag meg lesz,lehet nem is túlsok nyitott fojtószelepnél,jobban kell mennie,próba szerencse. Nem igénytelenebb ez,mint asztalon ecu-t chiptunyingolni.

Link to comment
Megosztás:

Azért az vicces hogy opelék igen sok motorhoz kezdve az 1.4-től a 2.0-ig ugyanazt a kipufogót rakták fel. (kevés eltéréssel)

Ezen már én is gondolkodtam, pl G Astránál is a z16xe-x20xer-ig ugyanaz a rendszer van (hosszúság, csőátmérő, dobok), csak a leömlők különböznek, a motorok között pedig van 60% teljesítménykülönbség, illetve a nyomatékcsúcsuk is teljesen máshol van, 3400-tól 4300-ig bezárólag.

G.Bell szerint számolva az átmérő (50mm) a 2.0-hoz megfelelő, ezek szerint akkor az 1.6 mostohagyerek lett volna?

Egy új rendszer kiszámolásába baromira bekavar az, hogy a képletek egyenes csövekre vonatkoznak, viszont a rendszer az autó alatt tele van ívvel, ezek módosítják a hosszt, számítógépes program hiányában valszeg lehetetlen kiszámolni.

Esetleg van valakinek infója arról, hogy forró gáznál milyen módosító tényezővel bírnak a különböző idomok?

Link to comment
Megosztás:

...elgondolkodtatott, hogy a c16se-re valszeg lehetne csinálni egy hozzá jobban illő darabot. (rendszert, természetesen)

Érdemes lenne megnézni egy c16xe B Corsa (GSI) szívó- ill. kipufogórendszerét. A lökettérfogat azonos, a nyomatékcsúcs is szinte ugyanott van.

http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-850596-Org-Opel-Corsa-C16XE-/251173254393?pt=DE_Autoteile&hash=item3a7b17b4f9

Amennyire egy öntvénnyel lehetséges próbáltak egy optimális 4-2-t kialakítani.

http://www.ebay.de/itm/OPEL-16V-GSI-CORSA-B-C16XE-HOSENROHR-TIGRA-X16XE-ABGASROHR-OPEL-CORSA-B-16V-GSI-/161081166811?pt=DE_Autoteile&hash=item25812f8bdb

Egy ilyen érdemes lenne lemérni az átmérőket, ill. a kipuszeleptől számított hosszt.

Egyébként a tiédhez szükséges kipu paraméterek (3400-as nyomatékcsúcs):

4-2-1 leömlő átmérő: 28-37-38mm

4-2-1 hossz: 380-1035-1365mm (ezek módosulnak az ívektől függően)

Ezután kezdődik az első dob.

Ha a leömlő y-ig (összejön 1-be) megméred a hosszt, és ennek mintájára legyártasz egy leömlőt az adott átmérőkkel, nagyon nem lőhetsz mellé.

A c20xe leömlővel csak az a probléma, h 4800-as fordszámra lett méretezve, ennyivel rövidebb is a hossz, mint ami 3400-hoz kellene (380-600-890mm)

Link to comment
Megosztás:

Ezen már én is gondolkodtam, pl G Astránál is a z16xe-x20xer-ig ugyanaz a rendszer van (hosszúság, csőátmérő, dobok), csak a leömlők különböznek, a motorok között pedig van 60% teljesítménykülönbség, illetve a nyomatékcsúcsuk is teljesen máshol van, 3400-tól 4300-ig bezárólag.

G.Bell szerint számolva az átmérő (50mm) a 2.0-hoz megfelelő, ezek szerint akkor az 1.6 mostohagyerek lett volna?

Egy új rendszer kiszámolásába baromira bekavar az, hogy a képletek egyenes csövekre vonatkoznak, viszont a rendszer az autó alatt tele van ívvel, ezek módosítják a hosszt, számítógépes program hiányában valszeg lehetetlen kiszámolni.

Esetleg van valakinek infója arról, hogy forró gáznál milyen módosító tényezővel bírnak a különböző idomok?

Minden rendszer alól b*szd ki a hátsó dobot. Nem kell túlvariálni,felesleges.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne megnézni egy c16xe B Corsa (GSI) szívó- ill. kipufogórendszerét. A lökettérfogat azonos, a nyomatékcsúcs is szinte ugyanott van.

http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-850596-Org-Opel-Corsa-C16XE-/251173254393?pt=DE_Autoteile&hash=item3a7b17b4f9

Amennyire egy öntvénnyel lehetséges próbáltak egy optimális 4-2-t kialakítani.

http://www.ebay.de/itm/OPEL-16V-GSI-CORSA-B-C16XE-HOSENROHR-TIGRA-X16XE-ABGASROHR-OPEL-CORSA-B-16V-GSI-/161081166811?pt=DE_Autoteile&hash=item25812f8bdb

Egy ilyen érdemes lenne lemérni az átmérőket, ill. a kipuszeleptől számított hosszt.

Egyébként a tiédhez szükséges kipu paraméterek (3400-as nyomatékcsúcs):

4-2-1 leömlő átmérő: 28-37-38mm

4-2-1 hossz: 380-1035-1365mm (ezek módosulnak az ívektől függően)

Ezután kezdődik az első dob.

Ha a leömlő y-ig (összejön 1-be) megméred a hosszt, és ennek mintájára legyártasz egy leömlőt az adott átmérőkkel, nagyon nem lőhetsz mellé.

A c20xe leömlővel csak az a probléma, h 4800-as fordszámra lett méretezve, ennyivel rövidebb is a hossz, mint ami 3400-hoz kellene (380-600-890mm)

Az átmérő nem befolyásol hosszt? Vagy a c20xe-nél is a saját átmérővel számoltad? (ha jól emlékszem, 36-40-50 és az első Y után kb. 20mm-t kell rövidíteni)

Azért felrakva a c20xe-ből átalakítottat, van különbség az eredeti öntvényhez képest. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az átmérő nem befolyásol hosszt? Vagy a c20xe-nél is a saját átmérővel számoltad? (ha jól emlékszem, 36-40-50 és az első Y után kb. 20mm-t kell rövidíteni)

Azért felrakva a c20xe-ből átalakítottat, van különbség az eredeti öntvényhez képest. :icon1:

Persze, hogy befolyásolja, hiszen abból kell számolni, viszont minden teljesítménynek meg van az optimális keresztmetszet igénye, ha e fölé mész, akkor adott fordszámon nyomatékot veszítesz. Mondjuk ez, nem baj, ha egy nagyobb tengely miatt amúgy is feljebb akarod (kell) tolni a nyomatékcsúcshoz tartozó fordulatot, mert ehhez viszont nagyobb keresztmetszet kell. A lényeg az, hogy komplett egységként kell gondolni a motorra, a szívónyílástól a kupufogónyílásig bezárólag, minden hatással van mindenre...
Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne megnézni egy c16xe B Corsa (GSI) szívó- ill. kipufogórendszerét. A lökettérfogat azonos, a nyomatékcsúcs is szinte ugyanott van.

http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-850596-Org-Opel-Corsa-C16XE-/251173254393?pt=DE_Autoteile&hash=item3a7b17b4f9

Amennyire egy öntvénnyel lehetséges próbáltak egy optimális 4-2-t kialakítani.

http://www.ebay.de/itm/OPEL-16V-GSI-CORSA-B-C16XE-HOSENROHR-TIGRA-X16XE-ABGASROHR-OPEL-CORSA-B-16V-GSI-/161081166811?pt=DE_Autoteile&hash=item25812f8bdb

Egy ilyen érdemes lenne lemérni az átmérőket, ill. a kipuszeleptől számított hosszt.

Egyébként a tiédhez szükséges kipu paraméterek (3400-as nyomatékcsúcs):

4-2-1 leömlő átmérő: 28-37-38mm

4-2-1 hossz: 380-1035-1365mm (ezek módosulnak az ívektől függően)

Ezután kezdődik az első dob.

Ha a leömlő y-ig (összejön 1-be) megméred a hosszt, és ennek mintájára legyártasz egy leömlőt az adott átmérőkkel, nagyon nem lőhetsz mellé.

A c20xe leömlővel csak az a probléma, h 4800-as fordszámra lett méretezve, ennyivel rövidebb is a hossz, mint ami 3400-hoz kellene (380-600-890mm)

Most ezek a méretek így honnan?

Igen, a c20xe-vel nekem is ez a bajom, na meg én az elejétől a végéig egy rozsdamentes rendszert akarok majd összerakni, akkor meg már olyat hajt az ember ami pont a motorhoz való.

Link to comment
Megosztás:

Minden rendszer alól b*szd ki a hátsó dobot. Nem kell túlvariálni,felesleges.

A legnagyobb fojtást a motornál a katalizátor adja. Szerintem önmagában a hátsódob cseréje nem sokat hoz.

Kipufogó-leömlő építéshez meg itt van két link. Érdemes elolvani.

http://karotta.blog.hu/2012/03/20/hangyasz_hetfo_14_soha_eletedben_nem_akartal_ennyit_tudni_a_kipufogorol

http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26

Én a 4-2-1-et preferálom. A 4-1 inkább versenyzésre, mint utcára való, meg amúgy is jobb a kipufogógáz elvezetése 4-2-1 kialakításnak.

Link to comment
Megosztás:

A legnagyobb fojtást a motornál a katalizátor adja. Szerintem önmagában a hátsódob cseréje nem sokat hoz.

Kipufogó-leömlő építéshez meg itt van két link. Érdemes elolvani.

http://karotta.blog.hu/2012/03/20/hangyasz_hetfo_14_soha_eletedben_nem_akartal_ennyit_tudni_a_kipufogorol

http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26

Én a 4-2-1-et preferálom. A 4-1 inkább versenyzésre, mint utcára való, meg amúgy is jobb a kipufogógáz elvezetése 4-2-1 kialakításnak.

Na az az, ami nekem már nincs. :D

Egyébként a hátsó dob igenis nagy fojtás tud lenni, mert hogy nem abszorpciós, hanem labirint, gyárilag.

Link to comment
Megosztás:

Most ezek a méretek így honnan?

Igen, a c20xe-vel nekem is ez a bajom, na meg én az elejétől a végéig egy rozsdamentes rendszert akarok majd összerakni, akkor meg már olyat hajt az ember ami pont a motorhoz való.

Néhány képlet: inchben számolva (2,54cm)

P=(850xED/rpm)-3=P(4)+P(2)

P: leömlő hossza az y-ig bezárólag (4-2 ág, ha 4-1 leömlő, akkor a 4ág), 4-2-1 leömlőnél az első ág általában 38 cm

ED:180'+kipuszelep nyitási szög aldó holtpont előtt

rpm: erre a fordszámra akarod hangolni a rendszert

Az y utáni szakasz, az első dobig bezárólag:

P(gyüjtő)=P+3

Átmérők:

ID(s)=cc/((P+3)x25) ennek a gyöke x2,1

ID: négyes ág átmérő

cc: egy henger lökettérfogata

ID(p)=(ID(s)négyzetx2)gyökx0,9

ID(p): kettes ág átmérő

ID(gy)=((ccx2)/((P+3)x25))gyökx2

ID(gy): gyüjtő cső átmérő

Link to comment
Megosztás:

Na az az, ami nekem már nincs. :D

Egyébként a hátsó dob igenis nagy fojtás tud lenni, mert hogy nem abszorpciós, hanem labirint, gyárilag.

Én arra gondoltam, ha a gyári katalizátort megtartva cseréled csak a hátsó kipufogót, nagy változást nem hoz a hanghatáson kívűl, hiszen már a katalizátornál kap egy nagy fojtást a kipufogógáz.

Link to comment
Megosztás:

Én arra gondoltam, ha a gyári katalizátort megtartva cseréled csak a hátsó kipufogót, nagy változást nem hoz a hanghatáson kívűl, hiszen már a katalizátornál kap egy nagy fojtást a kipufogógáz.

Viszont, gyárilag a kipufogó rendszer úgy van hangolva, hogy a katalizátornál ér véget a gyűjtőcső (4-2-1-ből az 1) optimális hossza. Legalábbis az x20xer-nél így van. Gyári GSI alatt sajnos még nem voltam, de kiváncsi lennék, ott hogy van. Ha kiiktatod a katalizátort, akkor elvileg bekeversz a gázlengésbe. Igaz, h könnyebben tolja ki a motor a gázt, így nyerhetünk pár lóerőt fent, viszont nyomatékból veszítünk valamennyit, ezt az enyémnél tapasztaltam... Az ideális valszeg az lenne, hogy a kati helyére tennénk egy méretében(?), pozíciójában azonos dobot (herélt kati?), amiben meg tud történni a nyomásváltozás, vagy a középdob eleje kerülne pontosan kétszeres távolságra, így minden második impulzus ki tudná fejteni a hatását... Persze, ez csak elmélet, gyakorlatban kicsit minden máshogy van, de kiindulásnak talán megteszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.