Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Kicsit hosszú lesz, de azért leírom:

Eddig vagy 100helyről kaptam az ívet, hogy dízel így dízel úgy, miért nem dízelt vettem stb. Ültem már: grande punto, ignis, cordoba 1.9TDI, golf4 1.9PD-TDI 139LE, 320d 177LE dízelekben (tudom nem sok). Egy két autónál mondták: "Most gyorsulunk 1et! Készülj jön a nyomaték és bambam bamm hátbab*sz, és uuuuaaaaááhhh". Ültem és vártam eme csodát. És nem jött.

Aztán a pályaracsing csapat: döcögök a kamionsor mellett 140-el M7-en (előzök),erre beesik mögém félelmeteslakótelepiii-borisz akinek elöző nap a 3fogú marika f*sott a karjára egy nonfiguratìv tetkót, és ezért is +azért mert neki 2000ccm feletti dízele van "huuu most hogy le fog nyomni". Elengedem. Vissza mögé. Észrevesz. Innem felgyorsulnak az események. Rányom-rányomok-távolság nem nö. Ozt megint Rányom-rányomok-távolság nem nő a két kocsi között. Ez megy. Pedig úgy várom, hogy végre az elöttem haladó autó felgyűrje a betont, és rakéta módjára elhúzzon, és mutathassam -nekem kell egy olyan!

Szóval ha van valakinek valami álom (közel gyári) dízele, és szeretné megmutatni egy laikusnak (nekem) az igazi 0-100(-160-200)-at, akkor annak örülnék.

Addig türelmesen várok az élményre amikor remegő lábakkal szálhatok ki egy dízelből, és még aznap teddy hengerrel és egy nagy kólával felszerelkezve -hátha kimarja- vakargassam az alsó gatyámról a rászáradt csokicsíkot.

És ez tényleg nem vicc. Szeretnék már egy igazi maradandó élményt egy ilyen autóval. Hátha másnap már tolom is be a GTC-t a kereskedébe miközben azt üvöltöm, hogy "DÍZELT AKAROK!".

Link to comment
Megosztás:

Kicsit hosszú lesz, de azért leírom:

Eddig vagy 100helyről kaptam az ívet, hogy dízel így dízel úgy, miért nem dízelt vettem stb. Ültem már: grande punto, ignis, cordoba 1.9TDI, golf4 1.9PD-TDI 139LE, 320d 177LE dízelekben (tudom nem sok). Egy két autónál mondták: "Most gyorsulunk 1et! Készülj jön a nyomaték és bambam bamm hátbab*sz, és uuuuaaaaááhhh". Ültem és vártam eme csodát. És nem jött.

Aztán a pályaracsing csapat: döcögök a kamionsor mellett 140-el M7-en (előzök),erre beesik mögém félelmeteslakótelepiii-borisz akinek elöző nap a 3fogú marika f*sott a karjára egy nonfiguratìv tetkót, és ezért is +azért mert neki 2000ccm feletti dízele van "huuu most hogy le fog nyomni". Elengedem. Vissza mögé. Észrevesz. Innem felgyorsulnak az események. Rányom-rányomok-távolság nem nö. Ozt megint Rányom-rányomok-távolság nem nő a két kocsi között. Ez megy. Pedig úgy várom, hogy végre az elöttem haladó autó felgyűrje a betont, és rakéta módjára elhúzzon, és mutathassam -nekem kell egy olyan!

Szóval ha van valakinek valami álom (közel gyári) dízele, és szeretné megmutatni egy laikusnak (nekem) az igazi 0-100(-160-200)-at, akkor annak örülnék.

Addig türelmesen várok az élményre amikor remegő lábakkal szálhatok ki egy dízelből, és még aznap teddy hengerrel és egy nagy kólával felszerelkezve -hátha kimarja- vakargassam az alsó gatyámról a rászáradt csokicsíkot.

És ez tényleg nem vicc. Szeretnék már egy igazi maradandó élményt egy ilyen autóval. Hátha másnap már tolom is be a GTC-t a kereskedébe miközben azt üvöltöm, hogy "DÍZELT AKAROK!".

Sosem értettem az ilyen erőből megyek embereket...kanyarban nincs kifizetve? :)

Link to comment
Megosztás:

Szóval ha van valakinek valami álom (közel gyári) dízele, és szeretné megmutatni egy laikusnak (nekem) az igazi 0-100(-160-200)-at, akkor annak örülnék.

Addig türelmesen várok az élményre amikor remegő lábakkal szálhatok ki egy dízelből, és még aznap teddy hengerrel és egy nagy kólával felszerelkezve -hátha kimarja- vakargassam az alsó gatyámról a rászáradt csokicsíkot.

És ez tényleg nem vicc. Szeretnék már egy igazi maradandó élményt egy ilyen autóval. Hátha másnap már tolom is be a GTC-t a kereskedébe miközben azt üvöltöm, hogy "DÍZELT AKAROK!".

Ha erre vágsz, akkor rossz helyen keresgetsz... :D .

El kell fogadni, hogy a dízel és a benzin tök más. Elmondhatjuk, hogy nekem már minden féle verzió volt... és egy biztos... városban, előzgetésnél a dízel sokkal használhatóbb, könnyebb vele ugribugrizni a nagyobb nyomaték miatt.

Autópályán meg tök mindegy... ott már lehet forgatni is a szívó benyást...

Amúgy meg igazából a lényeg a trubón van... tök mindegy, hogy benzin vagy dízel... turbós autó más világ... nekem már csak olyan lesz... :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Ha erre vágsz, akkor rossz helyen keresgetsz... :D .

El kell fogadni, hogy a dízel és a benzin tök más. Elmondhatjuk, hogy nekem már minden féle verzió volt... és egy biztos... városban, előzgetésnél a dízel sokkal használhatóbb, könnyebb vele ugribugrizni a nagyobb nyomaték miatt.

Autópályán meg tök mindegy... ott már lehet forgatni is a szívó benyást...

Amúgy meg igazából a lényeg a trubón van... tök mindegy, hogy benzin vagy dízel... turbós autó más világ... nekem már csak olyan lesz... :goofy:

:) na meg a combino :-D
Link to comment
Megosztás:

Nagynyomású dízel: Ma lámpánál kb. 200m-en egy autót adtam a korzával egy traktor sebringnek (140le 1500kg),ketten ültünk benne+csomagok. Kopasz tökidegvolt.

Bmw: Zsombón Szeged felé kifordult elém szép duplacsíkkal (sperr) egy valami M-pacett féle e30,típusjelzés nélkül,sorhat hang pozitív. Elhagyva a lakott területet 80környékéről mentem utána kocsisort előzni,160ig bírt utánamenni a korza aztán elfogyott, az e30 meg nem. De teljesen mindegy,mert koni rugók ide vagy oda nem merem úgysem annyival támadni a kanyarokat,mint ahogy az e30 bírja. Agyaltam mi lehetett benne talán 25i 170pacis,de lehet csak 316i volt. :goofy:

Nem úgy mint egy hete, ugyanezen az úton 190E 2.0 sportline mercivel voltam,akkor ML 55AMG után mentem,hogy akkornézzük. Az sem egyenesben sem kanyarokban nem ment jobban,tapadtam rendesen,tuti küldte ami kifért. Ezek szerint 340ló sem nagy szám egy teherautóban.

x5 4.0d-ben is ez volt az érzésem,120felett az sem ment meggyőzően. X5nek,M-nek pl. 1felett van a cw-jük,ami azt jelenti,hogy rosszabb,mint egy négyzet alakú testnek.

Link to comment
Megosztás:

Annyira felbaszta az agyamat 2hete hazafelé az út az M7-en, hogy írtam egy ítéletet.

3év alatt nem mászott a seggembe annyi agymosott idióta, mint akkor. Ez a posztolás engem is meglepett. Nem is értettem, hogy miért kapok 1-2pontokat, és ennyit. 2napja át is szerkesztettem, hátha valakiknek sértettem az önérzetét, de az még nem jelent meg.

Lehet kár is volt. Átszerkeszteni.

Link to comment
Megosztás:

Hali Cartársak!Érdekelne minden,de minden ötlet teljesítménynövelésre egy z16XE motorhoz!Ezalatt tényleg mindent értek!Szóval,vezérműtengely,leömlő stb!!!Legyetek oly szívesek segíteni!megszeretném csinálni a kocsimat!Nem csak külsőleg de teljesítményileg is!ÉS az is érdekelne ha tudtok esetleg helyeket ahol ilyen célt szolgáló alkatrészeket be lehet szerezni!!!Előre is köszönöm mindenkinek!!! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

No,van szélvédőtartóm ájfónhoz,le is mértem korrektül (én+fél tank) a korzát. (barátnőm akart telefont cserélni csak azért beszéltem rá az ájfónra,mert nagyon pontosan mér gyorsulást)

0-100 9.52mp

1/8 10.73@107.09km/h

1/4 16.72@130.81 km/h

57kw keréken. ha lehet hinni a helyi méh telep mérlegének. (pontos súllyal megmondja mit dobott le kerékre az autó.)

Link to comment
Megosztás:

Forgalmi szerint 855kg. A méh telepen meg felgurultam a mérlegre 1040kg volt azzal a fél tank benzin mennyiséggel és a 90kilómmal.

De nem igazán hízlaltam fel,1.2 helyett x16szr blokk szinte semmivel nem nehezebb (főtengely is ugyanaz,furat,hajtókar más meg a szelepek nagyobbak.) Öntvény leömlőnél talán könnyebb a c20xe-é,katalizátor -pár kg. Kerekek darabja -1kg könnyebb (12kg) 14X6 185/60 a pótkerékhez képest ami 5.5X14 lemez 165/65-tel (13kg).

Amitől nehezebb lett az a 256os nyereg tárcsával . Tudja valaki mennyivel nehezebb a 236tömör tárcsa+nyeregnél? Gondolom kg/db-nál nem több az eltérés. Illetve vastag stabik elöl hátul kb. +5kg ,gyárilag nincs. Meg a koni rugók is nehezebbek voltak a gyáriaknál,nem mértem meg őket,de legyen +5kg a szett.

Link to comment
Megosztás:

Kimentem megmértem, a 236-os tömör tárcsa nyereggel 7kg, egy oldal. Tehát összesen 14.

Én amit most feltettem 280-as fék annál 7 kilót írtak egy tárcsára. Plusz még a nyereg, ami érzésre legalább duplája a kicsinek. Kb 30 kiló lehet.

Ezek alapján sztem a 256-os szett olyan 20-25 körül lehet.

De van kéznél 256-osom is, csak nem itt, kajak holnap lemérem azt is pontosan.

Jut eszembe Hakapeszimaki, neked milyen váltó van a korza alatt?

Én most nézegettem a napokban, nekem a gyárim az egy w-s váltó, 4.18-as difivel, de be fogom tenni azt ami az se-hez volt eredetileg, az elvileg egy 3.84-es c-s (tehát zártabb) váltó. A gyorsuláson az valszeg erősen javítani fog, mert a mostani érződik hogy hosszú neki. Nem tudom ha padra kerül az autó, ez mit befolyásol.

Már csak azért jutott eszembe, mert a múltkor számolgattuk hogy melyik gép meddig gyorsul a veszelynél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.