Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

A gyári injektorod hány lyukas? c20xe-ből az egylyukas krém volt benne, igaz? Gsi injektorokkal néztél padlógázos AFR-t?

Ha megoldják chippel a 0.85 környéki lambdát gyári injektorokkal( márpedig a gyári kapacitásban elég sok tartalék van hidegindítás,hideg üzem miatt), akkor utána nagyobb áteresztésű injektorokkal már túl dús lesz,nem meglepő.

Szal vagy remap, vagy gyári ecu és nagyobb nyomás,nagyobb injektor parasztba. Második eset kis szerencsével lehet nagyjából ugyanolyan csúcsteljesítményű mint az első,viszont lehetnek kelleténél szegényebb fordulattartományok-fojtószelepállások,különösen ha a hardver más részei sem gyáriak.

Link to comment
Megosztás:

Ha megoldják chippel a 0.85 környéki lambdát gyári injektorokkal( márpedig a gyári kapacitásban elég sok tartalék van hidegindítás,hideg üzem miatt), akkor utána nagyobb áteresztésű injektorokkal már túl dús lesz,nem meglepő.

Szal vagy remap, vagy gyári ecu és nagyobb nyomás,nagyobb injektor parasztba. Második eset kis szerencsével lehet nagyjából ugyanolyan csúcsteljesítményű mint az első,viszont lehetnek kelleténél szegényebb fordulattartományok-fojtószelepállások,különösen ha a hardver más részei sem gyáriak.

Igen, én is úgy tippelem, h c20xe injektorokkal túl dús lett az AFR. De nem tudom, h a hengerfejmunka után lett-e igazítva a szoftveren...

Link to comment
Megosztás:

Amikor osszeraktam a blokkomat eloszor a gyari c16se injektorokkal mentem es nagyon harmatos volt, kicsereltem z18xe injektoraira es egybol dinamikusabb lett de meg latszott a gyertyakon hogy keveset kap. Bejaratas utan a v6 vekony kekeit tettem be, c14se eprommal mert az kevesebbet ad mint az 1.6-ose. 106 es 115 loero volt a padon a 2 ecu az 1.4 javara. Igy is 0.72 volt padlogazon a lambda. Elotte meg volt egy kek c20xe injektor probalkozad de az 0.6 alatti lambdakat mutatott.

Ez mind csak probalkozas volt, mert padon hozzairt ecuval lett a legjobb persze. Nalam 0.92-es lambdaval volt a legerosebb. Nem mindig 0.85 az idealis.

Link to comment
Megosztás:

Amikor osszeraktam a blokkomat eloszor a gyari c16se injektorokkal mentem es nagyon harmatos volt, kicsereltem z18xe injektoraira es egybol dinamikusabb lett de meg latszott a gyertyakon hogy keveset kap. Bejaratas utan a v6 vekony kekeit tettem be, c14se eprommal mert az kevesebbet ad mint az 1.6-ose. 106 es 115 loero volt a padon a 2 ecu az 1.4 javara. Igy is 0.72 volt padlogazon a lambda. Elotte meg volt egy kek c20xe injektor probalkozad de az 0.6 alatti lambdakat mutatott.

Ez mind csak probalkozas volt, mert padon hozzairt ecuval lett a legjobb persze. Nalam 0.92-es lambdaval volt a legerosebb. Nem mindig 0.85 az idealis.

Ha jól emlékszem nálad parasztba' 1.4se ecu meg valamelyik nagyobb injektor max teljesítményben 115le,padon felprogizva meg 117le max volt.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Fórumosok.

Kb. 3 hete vettem Astra f Caravan 1.8 16v 125 le-s autót. Érdeklődnék a teljesítmény növelésről. Persze ésszerű határokon belül. Lehet-e ,illetve stimmel-e a c20xe komplett hengerfej a blokkra.Vagy csak a leömlő,komplett szívótorok rakható át. Azért kérdem, mert a Hondákon ez működik (1.5 blokk 1.6 vtec fej komplett). Vagy valami okos módosítás lehetséges-e? Válaszotokat vagy valami Linket szívesen olvasnám.Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Fórumosok.

Kb. 3 hete vettem Astra f Caravan 1.8 16v 125 le-s autót. Érdeklődnék a teljesítmény növelésről. Persze ésszerű határokon belül. Lehet-e ,illetve stimmel-e a c20xe komplett hengerfej a blokkra.Vagy csak a leömlő,komplett szívótorok rakható át. Azért kérdem, mert a Hondákon ez működik (1.5 blokk 1.6 vtec fej komplett). Vagy valami okos módosítás lehetséges-e? Válaszotokat vagy valami Linket szívesen olvasnám.Köszönöm.

c18xe nem "butított" motor, a tengelyeid talán még nagyobb emelésűek is,mint a c20xe-é. c20xe-n 1mm-el nagyobb szívószelepek vannak,ha fel is megy nem lesz érezhető szvsz.

A kipuf oldalon a c20xe 4-2 szakasza kicsit talán hosszabb,mint az öntvény a c18xe-n,alakítás nélkül felmegy szvsz,nem nagy összeg,jobban is néz ki,hátha érezhető.

Ha érezhető lovakat akarsz,akkor szerintem gyári cuccoknál komolyabbak kellenek (tengelyek,szívósor, 4-1leömlő,program).

1.5 honda blokkra is csak az ESI sohc feje megy rá,úgy meglehet 115le környéke,bár hallottam már 1.5 sohc vtech chippelés utáni 150 szájlóerőről.

Link to comment
Megosztás:

A gyári injektorod hány lyukas? c20xe-ből az egylyukas krém volt benne, igaz? Gsi injektorokkal néztél padlógázos AFR-t?

Igen, krém injektorok. A gyári Z18XE injektorok 206ccm-et tudnak, míg a C20XE krémek 230-at 3 báron. Összességében az ECU levezérelte hibakód nélkül, szerintem a szórásképben kell keresni az eltérést.

Biztos megint kapom majd az ívet :) , de érzésre azt mondanám, hogy 8-10%-ot kaptam nyomatékban. Most még jobban imádom az autót. 3000-es fordulatról rajtolva 1-esben szinte azonnal betapad a pirelli 225-ös gumi, és egy pillanat elteltével meg már nyúlhatok a váltóhoz, mert a mutató 7000 környékén jár.

Gondolkodom, hogy megint leméretem.

Lehet, hogy ma este még felmegyek pályára tesztelni (asszony nincs itthon, baromkodhatok :) ). Azért érdekel, hogy mit bír elviselni még a technika így (érzésre)190Nm közelében.

Link to comment
Megosztás:

c18xe nem "butított" motor, a tengelyeid talán még nagyobb emelésűek is,mint a c20xe-é. c20xe-n 1mm-el nagyobb szívószelepek vannak,ha fel is megy nem lesz érezhető szvsz.

A kipuf oldalon a c20xe 4-2 szakasza kicsit talán hosszabb,mint az öntvény a c18xe-n,alakítás nélkül felmegy szvsz,nem nagy összeg,jobban is néz ki,hátha érezhető.

Ha érezhető lovakat akarsz,akkor szerintem gyári cuccoknál komolyabbak kellenek (tengelyek,szívósor, 4-1leömlő,program).

1.5 honda blokkra is csak az ESI sohc feje megy rá,úgy meglehet 115le környéke,bár hallottam már 1.5 sohc vtech chippelés utáni 150 szájlóerőről.

A c18xe-nek nem sok köze van a c20xe-hez, átalakítás nélkül semmi sem passzol rá. A c18xe, c18xel, x18xe, korábbi x20xev, x22xe ami hasonló, ill. összerakható későbbi x20xev(GAstra), x20xer cuccokkal is, de itt is már kicsit faragni kell, mivel más az olajteknő, így pl a leömlő máshogy kerüli a blokkot. De pl a leömlő öntvény ugyanaz, csak a régebbi típusokon még be van rajta csövezve a szekunder levegő... A G Astra (x20xev) ugyanúgy megtalálható a szekunder levegő lyukacskái (kipufogónyílás alatt), de a leömlőöntvény már nincs csövezve, ezt már valamiért elhagyták. A szívóöntvény is cserélgethető, csak a későbbi xev, ill. xer lett duálportos szívórésszel szerelve, ennek a működéséhez viszont szoftver is kell. De egyébként nagyon hasonlítanak egymáshoz. Még a z20let is ebbe a családba sorolható, egy "kis" hunyorítással. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igen, krém injektorok. A gyári Z18XE injektorok 206ccm-et tudnak, míg a C20XE krémek 230-at 3 báron. Összességében az ECU levezérelte hibakód nélkül, szerintem a szórásképben kell keresni az eltérést.

Biztos megint kapom majd az ívet :) , de érzésre azt mondanám, hogy 8-10%-ot kaptam nyomatékban. Most még jobban imádom az autót. 3000-es fordulatról rajtolva 1-esben szinte azonnal betapad a pirelli 225-ös gumi, és egy pillanat elteltével meg már nyúlhatok a váltóhoz, mert a mutató 7000 környékén jár.

Gondolkodom, hogy megint leméretem.

Lehet, hogy ma este még felmegyek pályára tesztelni (asszony nincs itthon, baromkodhatok :) ). Azért érdekel, hogy mit bír elviselni még a technika így (érzésre)190Nm közelében.

Most már biztos, hogy rendesen növekedett a teljesítmény. Előjel nélkül a kuplung szétszakadt. Nem kicsit, nagyon.
Link to comment
Megosztás:

Megnéztem dynolicius iphone app-al a korzámat: 9.9 0-100, 16.9@131km/h 1/4-ed. Legnagyobb g 0.49. Két személlyel mértük mert a műszerfalhoz kellett valakinek szorítani,hogy pontosan mérjen (szélvédő tartóm még nem érkezett meg). 1040kg volt a mérlegen fél tankkal velem együtt, mérés közben 1100kg volt nagyjából,így 55kw-ot számolt keréken.

Elég pontos applikáció,amit mér az annyi:

Link to comment
Megosztás:

A 9.9 elég szép eredmény. Nekem az 1.8-as Astrámnak 10,8 a gyári 0-100-a.

Két napja bekerült a z új kuplung.

A szétszakadt régi:

luk01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Gyári LUK.Elég durva látvány. 1-esből 2-esbe rakáskor történt 6800-as fordulatnál.

Az új szerkezet:

sachs01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amikor megláttam az első szavam az volt, hogy "gyönyörű". Sorjázott-lekerekített élek, szegecsek pontosan a furatok közepén stb.

Eddig azt hittem, hogy a SACHS márkamánia kollégám részéről hülyeség.

Kuplungolni eddig izomból combból kellett (azt hittem, hogy ez a természetes Opeléknél), de ez a SACHS szerkezet vaj puha, de mégis pontosan fog. Számomra álom.

Gyorsultam megint egyet új kuplunggal, csak az a baj, hogy 2-esből 3-asba nagyon nehezen és akadósan veszi a sebességet. Valószínűleg be kell állítani a váltó rudazatot.

M_r_s03_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Már én is hitetlenkedve nézem a 0-100-at. Ennyit jelentene egy jó kuplung???

Link to comment
Megosztás:

A 9.9 elég szép eredmény. Nekem az 1.8-as Astrámnak 10,8 a gyári 0-100-a.

Két napja bekerült a z új kuplung.

A szétszakadt régi:

luk01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Gyári LUK.Elég durva látvány. 1-esből 2-esbe rakáskor történt 6800-as fordulatnál.

Az új szerkezet:

sachs01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amikor megláttam az első szavam az volt, hogy "gyönyörű". Sorjázott-lekerekített élek, szegecsek pontosan a furatok közepén stb.

Eddig azt hittem, hogy a SACHS márkamánia kollégám részéről hülyeség.

Kuplungolni eddig izomból combból kellett (azt hittem, hogy ez a természetes Opeléknél), de ez a SACHS szerkezet vaj puha, de mégis pontosan fog. Számomra álom.

Gyorsultam megint egyet új kuplunggal, csak az a baj, hogy 2-esből 3-asba nagyon nehezen és akadósan veszi a sebességet. Valószínűleg be kell állítani a váltó rudazatot.

M_r_s03_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Már én is hitetlenkedve nézem a 0-100-at. Ennyit jelentene egy jó kuplung???

Ha az új SACHS kuplungal is keményen bánsz mint a gyári LUKkal akkor az is el fog kopni ugyanúgy.

Link to comment
Megosztás:

http://timeslip.hu/reszletes.php?car=0291 hasonlítsd össze ezzel. Keréken kb.160le tehát 200lovas változat lehet.

Ha hitetlen vagy a 7mp-ben,akkor iphone pocketdyno vagy dynolicius appal mérj rá,az megmondja. A gps alapú programok pontossága változó...

Azért vagyok hitetlen, mert ez a saját 1.8-asom.

Mérés óta vissza raktam a gyári injektorokat, az etanol átalakítót kiszereltem (méréskor ki volt kapcsolva), és érzésre sokkal dinamikusabb lett.

Pár napra rá tesztelésnél széttépte a kuplungomat az autó (és én :brooding: ).

Most új kuplung segítségével produkált 7 másodperces 0-100-at. Én furcsállom, hogy 1 másodpercet javult az autó egy kuplung miatt. Igaz a SACHS kezelése tényleg egy álom...

Link to comment
Megosztás:

Azért vagyok hitetlen, mert ez a saját 1.8-asom.

Mérés óta vissza raktam a gyári injektorokat, az etanol átalakítót kiszereltem (méréskor ki volt kapcsolva), és érzésre sokkal dinamikusabb lett.

Pár napra rá tesztelésnél széttépte a kuplungomat az autó (és én :brooding: ).

Most új kuplung segítségével produkált 7 másodperces 0-100-at. Én furcsállom, hogy 1 másodpercet javult az autó egy kuplung miatt. Igaz a SACHS kezelése tényleg egy álom...

Ezt mind értem,összehasonlításnak raktam be a 200lovas túrós gtc mérését. Ha tényleg jól mért a telefonod,akkor nagyon durva az autód,simán nyerhetsz vele gyorsuláson kategóriájában (utcai dohc 1.6-2.0). A timeslip.hu-n ilyen 10mp 1/8 és 7mp 0-100al érdemes megnézni milyen autók vannak. Inkább 200le környéke ami gtc súlyban van. Nem lehetetlen azért ,hogy tényleg ezt tudja az autód,az egyenletes teljesítmény-nyomatékgörbe miatt jó rajtot lehet fogni illetve a 7500ig emelkedő teljesítmény görbe is jó hatással van a gyorsulásra.De ha pontosan tudni akarod mennyi az annyi,akkor inkább iphone pocketdyno, dynolicius app valamelyikét javaslom. Vagy fotocellát vagy gtech-pro gyorsulásmérőt.

Link to comment
Megosztás:

...simán nyerhetsz vele gyorsuláson kategóriájában (utcai dohc 1.6-2.0)...

Nem néztem mostanában, de amik fent vannak az kb 5 évvel ezelőtti adatok... akkor még más világ volt... Ma egy 7 seces nulla 100-al egy 1.6-2000-ig katban még a 8-as döntőbe sem lehetne bejutni (Lacházán pl) (Ma ott 13.5 körül futnak az utcai kategóriás autók)... max egy foghíjas versenyen... Sajnos abban a kategóriában a hondák visznek szinte mindent, no meg Rusty a kadettal (ami full street!)...

Szóval az a 7 seces 0-100 nem hiszem, hogy valós, szerintem ott elállítottatok valamit...

De egyébként meg tök 8, hogy mennyit megy 0-100-on, ha a lámpánál a másik jobban indul... :D szóval awd-t mindenkinek, aztán viszlát... :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Nem néztem mostanában, de amik fent vannak az kb 5 évvel ezelőtti adatok... akkor még más világ volt... Ma egy 7 seces nulla 100-al egy 1.6-2000-ig katban még a 8-as döntőbe sem lehetne bejutni (Lacházán pl) (Ma ott 13.5 körül futnak az utcai kategóriás autók)... max egy foghíjas versenyen... Sajnos abban a kategóriában a hondák visznek szinte mindent, no meg Rusty a kadettal (ami full street!)...

Szóval az a 7 seces 0-100 nem hiszem, hogy valós, szerintem ott elállítottatok valamit...

De egyébként meg tök 8, hogy mennyit megy 0-100-on, ha a lámpánál a másik jobban indul... :D szóval awd-t mindenkinek, aztán viszlát... :D :D :D

Múltkor én is felbuzdultam,hogy 16.5 alatt megfutja a korza az 1/4et,ezért kiviszem valamelyikre,mert egyvezérműtengely 1.6-ig kategóriában (S2 asszem) mi lehet még,ami sokkal jobb..mivel az 1.6 160pacis vti az dohc...hát persze,hogy az 1.6esi is sohc és kb.1mp-el gyorsabbak. Meg érdekesen értelmezik,tartatják be a szabályokat is,haver eg4 civicjében csak két ülés meg műszerfal volt,slickkel, és simán indulhatott streetben.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem versenyre készült az autó - mindig ezt magyarázom magamnak. Elég ha a lámpánál a 1.3-1.6-os suzuki racsingbajnokokat, és a pályán meg a 2.2-2.5-ös BMW-Mondeo-stb dízeleket meg tudom lepni ;)

Megint mentem mérni és hozza a 7 másodpercet, úgy tűnik stabilan.

Most be is állítottam a sebváltót, recsegés és erőlködés nélkül lehet kapcsolni a 3-ast. Majd megyek még egy kört, és megnézem így a negyed mérföldet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.