hakapeszimaki Elküldve Március25, 2013 Megoszt Elküldve Március25, 2013 Huha kezdek félni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Nem,Anti dynoproject-hez szervez(ne). Bp. Vegyész utca. Nemsoká meg fogom tudni mi az igazság Tomoty autójával. http://www.dynoproject.hu/ Itt mérnénk... árakat ne nézzétek, majd lebeszélünk valami egyedit... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Ha gondoljátok akkor le tudok beszélni egy csoportos dyno projekt napot, ha összegyűlik kb 7 autó amit mérnénk. Ha van rá igény, akkor kérek rá egy árat ;) . 1. Anti (Veki)2. Tomi (Corsa)3. Thor (Veki)4.5.6.7. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lanti Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Ha gondoljátok akkor le tudok beszélni egy csoportos dyno projekt napot, ha összegyűlik kb 7 autó amit mérnénk. Ha van rá igény, akkor kérek rá egy árat ;) .1. Anti (Veki)2. Tomi (Corsa)3. Thor (Veki)4. Lanti (astra)5.6.7. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 (edited) Na, megtörtént a totál "pesszimista mérés" (tényleg létezik ilyen, most már tudom). Minden mérve-beállítva (hömérséklet, fordulatszám+lambda figyelés OBD-n keresztül, kipufogó gázok monitorizálása stb), kb 80kg + súly az anyósüléshez pakkolva, kajak megtépett rögzítő gurtnizva... Nagyon sok dologban igazatok volt! A kedves úriemberrel történő beszélgetés közben kiderült: 1. Ennyit a jelenlegi "legrosszabb esetben" biztosan tud az autó (NAGYON optimális körülmények között tudhat +1-2%-ot pl. nem havas-vizes gumik). 2. a Pvono (veszteségi) teljesítmény 64,2LE az 5. fokozatban történő mérés esetén van jelen. Ennél lényegesen kisebb 3-4. fokozatban történő mérésnél, DE nem befolyásolja a végeredményt számottevően. A Pmot-ot érdemes figyelemmel kísérni (+ az Mmorm-ot), mert ez a motorból származó tényleges teljesítmény, a többi adat számított érték és itt 1-2c° vagy 1-200ford/perc eltérés is nem hiteles adatokat tud kreálni. Előző mérésnél a 173,8LE Pmotból generálta a mérés a 177.52LE Pnorm-ot. Itt inkább reális adat a 173,8LE. Számomra kiderült, hogy valahol 170-171LE között reális a teljesítménye az autómnak. Módosítva Május8, 2014 : Tomoty 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 ja, és amíg el nem felejtem: A mérést végző úr nagyon kedves és látszik, hogy nagyon precíz és maximalista. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Gratulálok. Tényleg nem hittem volna. 10lóval alábecsültem kb.De a korrigált értékek számítanak,így a mért értékek korrigálva lettek ISO szabvány szerint. Hidegebb és párásabb idő kedvez a teljesítménynek.Ugyanígy mondjuk 30fok neagyisten 40fok felett kisebb lett volna a Pmot és a korrigált érték lett volna ugyanennyi természetesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Azért cs-n a 177.52LE-s képet hagyom. Nehogymá... Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Mivel utcán használod az autót ezért nem a maximális teljesítmény számít, hanem hogy nagyon szép használható a nyomaték is már alulról. Eltudsz vele gurulni a dugós mindennapokban is, de ha van kedved elrúgod és megy ahogy kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wegapower Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Ha gondoljátok akkor le tudok beszélni egy csoportos dyno projekt napot, ha összegyűlik kb 7 autó amit mérnénk. Ha van rá igény, akkor kérek rá egy árat ;) . 1. Anti (Veki) 2. Tomi (Corsa) 3. Thor (Veki) 4. Lanti (astra) 5. 6. 7. Ha májusba lenne akkor 5. wpwr (astra) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wegapower Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Gratula így is nagyon szép eredmény. Azért cs-n a 177.52LE-s képet hagyom. Nehogymá... Lambda táblázatot nem nyomtattatok, mert ha még valahol maradt egy kis teljesítmény akkor az alapján még ki lehet aknázni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Akkor most milyen mérőpadon érdemes mérni? A görgősön vagy amelyiknél a kerékagyon mérik? Azt olvastam, hogy a görgősön nagyobb a hibaszázalék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Motorfékpadon! Kiveszed a blokkot, felrakod, és direktben lendkerékről történik a mérés. :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Akkor most milyen mérőpadon érdemes mérni?A görgősön vagy amelyiknél a kerékagyon mérik?Azt olvastam, hogy a görgősön nagyobb a hibaszázalék.Inkább a kérdés az,hogy hol érdemes.Nos az egyik itt a budakalászi bosch műhely. Precízek,nem összevissza valamit mérnek. OBD csatiról veszik a fordulatot. Már korábban leírtam,hogy a fordulatszám pontos mérése mennyire fontos és mekkora hibát visz a mérésbe ha nem jó a kalibráció a paddal. Többek között.A másik precíz hely még a most szerveződő dynoproject padja. Ezek tuti jó helyek.Én eddig csak szegeden mérettem,direkt két korzát vittem,hogy egymáshoz tudjam viszonyítani őket. Abszolút értékekben tudtam,hogy nem érdemes ott bízni. Ellenben nagyon olcsó volt,helyben volt (10ropi a kettő),mert haverok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Már csak pár kérdésem van: Ha a dizsiben kérdezi egy csaj, hogy "Hány lójerősazautód?"erre mit mondjak? 168 170 174 178 vagy "200 körül" ? Másik: miért volt szükség tele pakkolni az autót súlyokkal? Pl.: valami iso előírás, hogy sofőrrel együtt 150kg terhelés mellett kell mérni a teljesítményt? Én kb erre gondolok. Mert ez is adhat két pad között elég nagy eltérést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wegapower Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Már csak pár kérdésem van: Ha a dizsiben kérdezi egy csaj, hogy "Hány lójerősazautód?"erre mit mondjak? 168 170 174 178 vagy "200 körül" ? Másik: miért volt szükség tele pakkolni az autót súlyokkal? Pl.: valami iso előírás, hogy sofőrrel együtt 150kg terhelés mellett kell mérni a teljesítményt? Én kb erre gondolok. Mert ez is adhat két pad között elég nagy eltérést. Kérdezd meg hogy rendőr -e vagy nkh-s ha nem akkor mond hogy késszázlójjerő, ha igen keress másik nőt... :evilgrin: A súly-t gondolom a két oldal közel azonos terhelése miatt rakják be meg hogy ne legyen annyi slip. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Inkább a kérdés az,hogy hol érdemes. Nos az egyik itt a budakalászi bosch műhely. Precízek,nem összevissza valamit mérnek. OBD csatiról veszik a fordulatot. Már korábban leírtam,hogy a fordulatszám pontos mérése mennyire fontos és mekkora hibát visz a mérésbe ha nem jó a kalibráció a paddal. Többek között. A másik precíz hely még a most szerveződő dynoproject padja. Ezek tuti jó helyek. Én eddig csak szegeden mérettem,direkt két korzát vittem,hogy egymáshoz tudjam viszonyítani őket. Abszolút értékekben tudtam,hogy nem érdemes ott bízni. Ellenben nagyon olcsó volt,helyben volt (10ropi a kettő),mert haverok. Azért kérdeztem, mert júniusban lesz a deviltuning találkozó Debrecenben, és a képek alapján ott a kerékagyon mérik a teljesítményt, ami pontosabb lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Már csak pár kérdésem van:Ha a dizsiben kérdezi egy csaj, hogy "Hány lójerősazautód?"erre mit mondjak? 168 170 174 178 vagy "200 körül" ?Másik: miért volt szükség tele pakkolni az autót súlyokkal? Pl.: valami iso előírás, hogy sofőrrel együtt 150kg terhelés mellett kell mérni a teljesítményt? Én kb erre gondolok. Mert ez is adhat két pad között elég nagy eltérést.Ahogy az egyik professzorom tanította más témából,ámde szintén képlékeny dologból "ilyenkor önök visszakérdeznek": milyen szabvány szerint korrigálva? Vagy hány fokos külső hőmérsékleten abszolút értékben? :DEgy jó példa más fórumból:The Design and Tuning of Competition Engines by Philip H. Smith, 5th edition, p.370-71.Assuming the Protege 2 liter engine develops 130 HP at 59 deg F which = 15 deg C, this represents 288.15 deg K on the Celsius absolute temperature scale. To calculate change in HP, take the square root of the quotient of the standard temperature (288.15 deg K) divided by the proposed temperature in deg K and multiply that by130.For example:What is the HP output at 30 deg F (-1.11deg C) where the absolute temperature is 272.04 deg K?1. Divide 288.15 by 272.04= 1.0592. Take the square root of 1.059=1.0293. Multiply 130(1.029)=133.8 HPWhat is the HP output at 0 deg F (-17.78 deg C) where the absolute temperature is 255.37 deg K?1. Divide 288.15 by 255.37=1.1282.Square root of 1.128=1.0623. 130(1.062)=138.1 HPConversely, one can calculate the HP decrease as ambient temperatures rises above the standard.The temperature at 80 deg F (26.67 deg C) where the absolute temperature is 299.82 deg K.1. Divide 288.15 by 299.82=.9612. Square root of .961=.9803. 130(.980)=127.4 HP Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március26, 2013 Megoszt Elküldve Március26, 2013 Most egy kicsit átgondoltam a dolgokat: autokorbel.hu-nál az általam ismert autók (opelek) beavatkozás nélküli első mérésnél hozzák a gyári értékeket. Ha jól emlékszem pl Systemnél is Z18XEP 139LE-t mértek (gyári 140LE). Nálam is incontrolos szerelő szívócsőre + tengelyre CHIP NÉLKÜL 10+10LE-t mondott, hozta is a125(gyári)+9+9=143lovat többszöri mérésnél is. A chipre az EDS mérnök 162-165lovat igért , 162 meg is lett (ez is többször mérve). Szerintem nem hibás a mérése az autokorbelnek, csak nem isoxxx szabvány szerint történik. De a mért értékek alapján nagyon közel áll a gyártói adatokhoz. konklúzió számomra: szerintem az Opel sem iso szabvány szerint adja meg az autó adatait. Ha budakalászon mérettem volna a gyári autómat, biztosan még a 120LE-t sem érte volna el a 125LE gyári adat helyett. De akkor most mihez kellene viszonyítanom? Mert növekedett a teljesítmény kb 50LE-t de nem mindegy, hogy 125+50=175LE, vagy 119+50=169LE. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március27, 2013 Megoszt Elküldve Március27, 2013 Na, megtörtént a totál "pesszimista mérés" (tényleg létezik ilyen, most már tudom). Minden mérve-beállítva (hömérséklet, fordulatszám+lambda figyelés OBD-n keresztül, kipufogó gázok monitorizálása stb), kb 80kg + súly az anyósüléshez pakkolva, kajak megtépett rögzítő gurtnizva... Nagyon sok dologban igazatok volt! A kedves úriemberrel történő beszélgetés közben kiderült: 1. Ennyit a jelenlegi "legrosszabb esetben" biztosan tud az autó (NAGYON optimális körülmények között tudhat +1-2%-ot pl. nem havas-vizes gumik). 2. a Pvono (veszteségi) teljesítmény 64,2LE az 5. fokozatban történő mérés esetén van jelen. Ennél lényegesen kisebb 3-4. fokozatban történő mérésnél, DE nem befolyásolja a végeredményt számottevően. A Pmot-ot érdemes figyelemmel kísérni (+ az Mmorm-ot), mert ez a motorból származó tényleges teljesítmény, a többi adat számított érték és itt 1-2c° vagy 1-200ford/perc eltérés is nem hiteles adatokat tud kreálni. Előző mérésnél a 173,8LE Pmotból generálta a mérés a 177.52LE Pnorm-ot. Itt inkább reális adat a 173,8LE. Számomra kiderült, hogy valahol 170-171LE között reális a teljesítménye az autómnak. Gratulálok! :D :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március27, 2013 Megoszt Elküldve Március27, 2013 Most egy kicsit átgondoltam a dolgokat: autokorbel.hu-nál az általam ismert autók (opelek) beavatkozás nélküli első mérésnél hozzák a gyári értékeket. Ha jól emlékszem pl Systemnél is Z18XEP 139LE-t mértek (gyári 140LE). Nálam is incontrolos szerelő szívócsőre + tengelyre CHIP NÉLKÜL 10+10LE-t mondott, hozta is a125(gyári)+9+9=143lovat többszöri mérésnél is. A chipre az EDS mérnök 162-165lovat igért , 162 meg is lett (ez is többször mérve). Szerintem nem hibás a mérése az autokorbelnek, csak nem isoxxx szabvány szerint történik. De a mért értékek alapján nagyon közel áll a gyártói adatokhoz. konklúzió számomra: szerintem az Opel sem iso szabvány szerint adja meg az autó adatait. Ha budakalászon mérettem volna a gyári autómat, biztosan még a 120LE-t sem érte volna el a 125LE gyári adat helyett. De akkor most mihez kellene viszonyítanom? Mert növekedett a teljesítmény kb 50LE-t de nem mindegy, hogy 125+50=175LE, vagy 119+50=169LE. Élmény szempontjából mindegy. ;) Lényeg, bebizonyosodott MINDENKI számára, h lehetséges egy atmoszférikus motoron is 40%-ot húzni, viszonylag kis beavatkozással. :icon1: Minden másra ott a MasterCard... 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március27, 2013 Megoszt Elküldve Március27, 2013 Most egy kicsit átgondoltam a dolgokat: autokorbel.hu-nál az általam ismert autók (opelek) beavatkozás nélküli első mérésnél hozzák a gyári értékeket. Ha jól emlékszem pl Systemnél is Z18XEP 139LE-t mértek (gyári 140LE). Nálam is incontrolos szerelő szívócsőre + tengelyre CHIP NÉLKÜL 10+10LE-t mondott, hozta is a125(gyári)+9+9=143lovat többszöri mérésnél is. A chipre az EDS mérnök 162-165lovat igért , 162 meg is lett (ez is többször mérve). Szerintem nem hibás a mérése az autokorbelnek, csak nem isoxxx szabvány szerint történik. De a mért értékek alapján nagyon közel áll a gyártói adatokhoz. konklúzió számomra: szerintem az Opel sem iso szabvány szerint adja meg az autó adatait. Ha budakalászon mérettem volna a gyári autómat, biztosan még a 120LE-t sem érte volna el a 125LE gyári adat helyett. De akkor most mihez kellene viszonyítanom? Mert növekedett a teljesítmény kb 50LE-t de nem mindegy, hogy 125+50=175LE, vagy 119+50=169LE. Budakalászra hord több autós szaklap is méretni. Az újabb turbós motorral szerelt autók még pár LE-vel erősebbek is szoktak lenni,korrigált értékek szerint. Az ISO szabvány csak léghőmérséklet/pára korrekcióra vonatkozik. A CS-n olvastam már,hogy milyen szar a mérés az omszki mellett,hát ja, az igazság néha fáj. :D http://forum.subaruklub.hu/viewtopic.php?t=1866 http://www.oktuning.hu/02.php?cmd=view&id=48 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matyi Elküldve Március27, 2013 Megoszt Elküldve Március27, 2013 Üdvözlet Mindenkinek!! Nem csak ebben a fórumban szólok hozzá hanem még másik kettőben is mert segítségre lenne szükségem! Van egy projektem. Opel vectra B 2.5 V6. Pálya autó készül belőle. (Hogy miért nem turbós? Mert az sokba kerül és túl igényes. Ebből a motorból még van 2 a garázsban) Kapott nagy injektorokat, hegyezett vez.tengelyeket. Új kipuf. leömlőket rendszerrel. Új kibővített omega légbeömlő rendszert. Könnyített lendkereket. A többi nem ecu tárgya. Szóval a tervem körülbelül 300Le ami szerintem nem egy nagy kihívás. Van esetleg valaki aki tud ECU-t írni vagy meg tudja mutatni mit, hogy vagy még valami teljesítménynövelő ötletet adni? Nézegettem a neten és lehet venni ecu író programokat elég olcsón de abba benne van, hogy el is rontom. Előre mondom, hogy nem tudo mibe kerül egy ilyen ecu módosítás de nem szeretnék rá 200e Ft-ot költeni. Ez a projekt hobbi céllal épül fillérekből szponzorok nélkül!! Az eddig össze hozottak is saját tudás és szerelő ismerősök álltal jött össze. De az ecu-nál megakadtunk. Jelenleg még nem áll saját lábakon a gép de hamarosan. Előre is köszönöm a segítségeket és további szép napot minden olvasónak! Zsolt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március27, 2013 Megoszt Elküldve Március27, 2013 Új kibővített omega légbeömlő rendszert. Ez mit takar? Kép van róla esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Március27, 2013 Megoszt Elküldve Március27, 2013 V6 sajnos mechankailag kevesbe szereti a 300 koruli loerot. Powefanatics forumon ir az emberke akinek MV6 3.0 volt a zsigajaban. Erdemes elolvasni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts