Tomoty Elküldve Március20, 2013 Megoszt Elküldve Március20, 2013 Na megtörtént a mérés: 2012 december 23 -án írtam ide a fórumba: "5000-nél durván megindul, és 6000 környékétől még durvábban 7600-ig :D." - Kezdek félni magamtól ;) 161.6LE volt még portolás és lexmaul leömlő nélkül. Most 177.5LE ! Nyomaték is nőtt, 168Nm-ből összehoztam (-tunk) 181Nm-t !!! Ahogy írtam dec 23-án: 5000-es fordulatnál éreztem egy erőteljes teljesítménybeli növekedést. Látható is, hogy 5000 és 7500 között kaptam nyomatékot, és 7200-nál nem konyul le olyan nagy mértékben a grafikon (nem úgy mint a 2012-es mérésnél). A kalkulációk is többé kevésbé bejöttek. 5-6 lovat tippeltem a lexmaul leömlőre, 6-8 lovat a portolásra. Azért utána néztem, és még nyugatra is 160-170 lovat tudnak összehozni az 1.8-as Z18XE szívóbenzinből közepes tengellyel és gyári pillangószeleppel. Szerintem szépen összehoztuk :hug: ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Március20, 2013 Megoszt Elküldve Március20, 2013 :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Március20, 2013 Megoszt Elküldve Március20, 2013 Na megtörtént a mérés: Most 177.5LE ! Nyomaték is nőtt, 168Nm-ből összehoztam (-tunk) 181Nm-t !!! Grat! Még egy dolog érdekelne... hogy kb (nagyságrendlileg) ez a többlet Le mennyibe került? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március20, 2013 Megoszt Elküldve Március20, 2013 Vannak optimista és pesszimista fékpadok. Valamint ott is lehet 5-10lovakat ide oda mérni,hogy mennyire pontosan sikerül a fordulatot összekalibrálni motor és a pad programja között. Legtöbb helyen ez a fordulatszámmérőről leolvasva történik.... Vinni kell egy referencia gépet és akkor lehet látni mennyit sikerült hozni nagyjából. Én úgy csináltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március20, 2013 Megoszt Elküldve Március20, 2013 Grat! Még egy dolog érdekelne... hogy kb (nagyságrendlileg) ez a többlet Le mennyibe került? Inkább nem számolok utána. Ha jól emlékszem 400eFt alatt vagyok. +Lovanként 7000Ft környékén... Így leírva nagyon sok. De ha nem csináltam volna ezt a tuning dolgot, akkor biztos már lecseréltem volna az autót egy 200+ lovas használtan 4-5 milliós autóra. A mérésről meg: itt szoktam méretni. Volt olyan, hogy két mérés között el telt egy hónap, és 1Le pontossággal ugyan azt mérte a pad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Március20, 2013 Megoszt Elküldve Március20, 2013 hakapeszimaki: Oké lehetnek a valóstól eltérő mérőpadok a fordulatszám miatt. És mi van a nyomatékkal? Azt is lehet rosszul mérni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Március20, 2013 Megoszt Elküldve Március20, 2013 hakapeszimaki: Te a CBA-ba is veszel magaddal Tescoban vásárolt 20dkg párizsit, referenciának? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Na megtörtént a mérés: :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoloj Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Most 177.5LE ! Nyomaték is nőtt, 168Nm-ből összehoztam (-tunk) 181Nm-t !!! Szerintem szépen összehoztuk :hug: ! Nagyon rendben van. ~100le/liter és mindenhol van használható nyomaték. Így kell csinálni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 hakapeszimaki: Te a CBA-ba is veszel magaddal Tescoban vásárolt 20dkg párizsit, referenciának? :D A bolti mérlegeket muszáj hitelesíteni a teljesítmény mérőpadokon tudtommal mindenki azt mér amit akar vagy amit a vevő látni szeretne. :D De viccen kívül biztos vagyok benne,hogy itthon ahány helyre elvinnéd annyiféle eredményt kapnál. Karotta keresett múltkor gyári 350z-t,az autója leméréséhez,gondolom az autóépítőjének javaslatára. Meg nem hiszek már benne,hogy valamilyen gumik gördülnek a pad felületén,aztán abból 2% pontosan megmondjuk mit tud főtengelyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 A mérésről meg: itt szoktam méretni. Volt olyan, hogy két mérés között el telt egy hónap, és 1Le pontossággal ugyan azt mérte a pad. Hol szoktad méretni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 hakapeszimaki: Oké lehetnek a valóstól eltérő mérőpadok a fordulatszám miatt. És mi van a nyomatékkal? Azt is lehet rosszul mérni? Szerintem lehet. Szöggyorsulás és a pad tehetetlenségi nyomatékából számítja a forgatónyomatékot,ahhoz meg kell a kerék sugara. Be is írják a gépbe a gumiabroncs méretét,így ahhoz a mérethez hozzárendelt értékkel fog számolni,ami már pontatlan,mivel két eltérő mintájú,márkájú ámde azonos méretű tökúj abroncs között is láttam már akkora különbséget,hogy a quattro folyamatosan differált és hibakódot dobott egyik tengelyen új pirelli másikon conti 225/45 gumikra. Mivel nem volt egyforma az átmérőjük. Szóval minél kisebb a valós keréksugár a gép által vett sugárnál annál nyomatékosabb lesz az autó. Tuti recept szép számokhoz: 1900nál szinkronizálni a 2000-es fordulatot,jó lapos gumik vagy egyel nagyobb gumiméret bediktálása. Padok működéséről: http://www.dp-automotive.hu/dpa_teljesitmeny_2.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoloj Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Szerintem lehet. Szöggyorsulás és a pad tehetetlenségi nyomatékából számítja a forgatónyomatékot,ahhoz meg kell a kerék sugara. Be is írják a gépbe a gumiabroncs méretét,így ahhoz a mérethez hozzárendelt értékkel fog számolni,ami már pontatlan,mivel két eltérő mintájú,márkájú ámde azonos méretű tökúj abroncs között is láttam már akkora különbséget,hogy a quattro folyamatosan differált és hibakódot dobott egyik tengelyen új pirelli másikon conti 225/45 gumikra. Mivel nem volt egyforma az átmérőjük. Szóval minél kisebb a valós keréksugár a gép által vett sugárnál annál nyomatékosabb lesz az autó. Tuti recept szép számokhoz: 1900nál szinkronizálni a 2000-es fordulatot,jó lapos gumik vagy egyel nagyobb gumiméret bediktálása. Padok működéséről: http://www.dp-automo...esitmeny_2.html Ez instacioner pad, ahogy írják is a cikkben. Nem mind ilyen, sőt. Mintha valaki(k)nek fájna a ~180le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Ez instacioner pad, ahogy írják is a cikkben. Nem mind ilyen, sőt. Mintha valaki(k)nek fájna a ~180le. Fogom a muter x14xe-jét, rakok bele 266 tengelyeket,felcsavarok rá egy másik szívósort meg egy másik leömlőt. Epromot átfésültetem. Így olyan erős lesz,mint egy x20xev ha meg túrok 1mm-et a szelepcsatornákon meg megsíkoltatom kicsit akkor már erősebb is lesz mint a 600cm3-vel nagyobb társa. (liter/100le.) Csak egy fórumba,névtelenül merek ilyeneket írni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoloj Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Fogom a muter x14xe-jét, rakok bele 266 tengelyeket,felcsavarok rá egy másik szívósort meg egy másik leömlőt. Epromot átfésültetem. Így olyan erős lesz,mint egy x20xev ha meg túrok 1mm-et a szelepcsatornákon meg megsíkoltatom kicsit akkor már erősebb is lesz mint a 600cm3-vel nagyobb társa. (liter/100le.) Csak egy fórumba,névtelenül merek ilyeneket írni. Mennyire egyszerű is ez. Hajrá. Ha meg lesz a 140le, ugyanúgy fogok/fogunk gratulálni. Ha nem lesz meg, akkor is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Szerintem lehet. Szöggyorsulás és a pad tehetetlenségi nyomatékából számítja a forgatónyomatékot,ahhoz meg kell a kerék sugara. Be is írják a gépbe a gumiabroncs méretét,így ahhoz a mérethez hozzárendelt értékkel fog számolni,ami már pontatlan,mivel két eltérő mintájú,márkájú ámde azonos méretű tökúj abroncs között is láttam már akkora különbséget,hogy a quattro folyamatosan differált és hibakódot dobott egyik tengelyen új pirelli másikon conti 225/45 gumikra. Mivel nem volt egyforma az átmérőjük. Szóval minél kisebb a valós keréksugár a gép által vett sugárnál annál nyomatékosabb lesz az autó. Tuti recept szép számokhoz: 1900nál szinkronizálni a 2000-es fordulatot,jó lapos gumik vagy egyel nagyobb gumiméret bediktálása. Padok működéséről: http://www.dp-automo...esitmeny_2.html Pont a belekötések miatt vittem el leméretni. Ugyan oda, ugyan azokkal a gumikkal, ugyan úgy 2.2 bar-ra fújva, ugyan úgy 30-35% E85 + 65-70% OMV benzin,és ugyan azokkal a beállított mérési paraméterekkel mint amiket belőttek 2 évvel ezelőtt. Erre még ez sem elég? Őszintén nem értelek téged. Ennél többet nem tudok, és nem is akarok tenni azért, hogy számodra hihető legyen ez a 177,53LE/181.2Nm. X14XE-re meg: Dbilas szívósor +20LE: http://www.dbilas-sh...-X14XE::69.html Tengely +15-20HP: http://www.sbdev.co....shafts_1.6L.htm Hozzá leömlő és portolt-bővített-kompresszió növelt hengerfej. Ennyi. És te is büszkén linkelheted a mérés eredményét, mert szinte garantált a 130-140LE. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Pont a belekötések miatt vittem el leméretni. Ugyan oda, ugyan azokkal a gumikkal, ugyan úgy 2.2 bar-ra fújva, ugyan úgy 30-35% E85 + 65-70% OMV benzin,és ugyan azokkal a beállított mérési paraméterekkel mint amiket belőttek 2 évvel ezelőtt. Erre még ez sem elég? Őszintén nem értelek téged. Ennél többet nem tudok, és nem is akarok tenni azért, hogy számodra hihető legyen ez a 177,53LE/181.2Nm. X14XE-re meg: Dbilas szívósor +20LE: http://www.dbilas-sh...-X14XE::69.html Tengely +15-20HP: http://www.sbdev.co....shafts_1.6L.htm Hozzá leömlő és portolt-bővített-kompresszió növelt hengerfej. Ennyi. És te is büszkén linkelheted a mérés eredményét, mert szinte garantált a 130-140LE. Elhiszem,hogy sokkal erősebb lett az autód,csak a mért értékeket nem hiszem,de nem is kell engem meggyőzni,neked tetszik az a lényeg. Visszaolvastam írtad,hogy szívósor+tengelyek jól beállítva 143le volt. Aztán chip+leömlő+szelepcsatornák igazítása és megint előkerült még 35LE ha jól emlékszem a kronológiára. 143le-ig elhiszem,utána mért +35lovat túlzásnak gondolom. De ha mégis így van,akkor simán le kell nyomjad a lámpánál a b16a2-ket meg maradjuk opelnél mondjuk x25xe b-vekit. A db ,stb cuccokhoz odaírt...+lovakat meg szintén erős fenntartásokkal kezelem. Az általad belinkelt cuccoktól reálisan azt várnám,hogy lenyomjon az x14xe egy x16xe 106lovas korzát.Már az is nagyon szép teljesítmény ekkora volumenű átépítéstől/belegyúlástól szvsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Ez instacioner pad, ahogy írják is a cikkben. Nem mind ilyen, sőt. Mintha valaki(k)nek fájna a ~180le. Nem hiszem, hogy fájna neki. Inkább azért lehet a hitetlenkedés, hogy +50le-t rajta kívűl még senki nem dokumentált (még te sem) szívó motoron itt. És ezért hitetlenkedett:"Aztán chip+leömlő+szelepcsatornák igazítása és megint előkerült még 35LE ha jól emlékszem a kronológiára." Én elhiszem, hogy ennyit tud., mivel padon lett mérve és dokumentálva. Főleg, hogy a nagyobb leömlő sokat dobhat a teljesítményen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Én elhiszem, hogy ennyit tud., mivel padon lett mérve és dokumentálva. ...meg mert neked is 50 körüli plusz lovacska került elő a szívómotorból. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 ...meg mert neked is 50 körüli plusz lovacska került elő a szívómotorból. ;) Igen, de az enyém még nincs lemérve(dokumentálva), és még nincs is teljesen kész. :icon1: Bár én csak 210le(+60le) felett lennék elégedett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Hihihihi, mint az ovisok! :D Hozom a popcornt! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Tegnapi nap termése! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 Inkább nem számolok utána. Ha jól emlékszem 400eFt alatt vagyok. +Lovanként 7000Ft környékén... Így leírva nagyon sok. De ha nem csináltam volna ezt a tuning dolgot, akkor biztos már lecseréltem volna az autót egy 200+ lovas használtan 4-5 milliós autóra. A mérésről meg: itt szoktam méretni. Volt olyan, hogy két mérés között el telt egy hónap, és 1Le pontossággal ugyan azt mérte a pad. Hol szoktad méretni? .. és mi pénzért mérnek mostanság ilyet? :rolleyes: (ha nem nagy titok) Grat az elértekhez, azért volt ott mit simogatni a lyukakat, ha jól emlékszem talán több mint egy hét is ráment. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 .. és mi pénzért mérnek mostanság ilyet? :rolleyes: (ha nem nagy titok) Grat az elértekhez, azért volt ott mit simogatni a lyukakat, ha jól emlékszem talán több mint egy hét is ráment. ;) Köszönöm. Talán több is volt mint egy hét. Én 30-40 munkaórát számoltam a portolásra. 10eFt a mérés az autokorbel.hu -nál. Rászántam, mert ha mérés nélkül állítottam volna az autómról, hogy "érzésre szerintem 180LE", akkor biztos kaptam volna az ívet elég rendesen. Ők tudták egyedül chip-elni az 1.8-as Astra H hybrid vezérlőjét. Szerencsém is volt velük, mert kapcsolatban állnak az EDS Motorsporttal, és így rá kerülhetett az autóra a Phase3 chip. J0nny: Ezzel mi történt? Hengerfejet nem csapta meg a dugattyú? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március21, 2013 Megoszt Elküldve Március21, 2013 A hengerfej szemre sértetlen! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts