Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Na megtörtént a mérés:

2012 december 23 -án írtam ide a fórumba:

"5000-nél durván megindul, és 6000 környékétől még durvábban 7600-ig :D." - Kezdek félni magamtól ;)

Dyno2013_k_p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

161.6LE volt még portolás és lexmaul leömlő nélkül.

Most 177.5LE ! Nyomaték is nőtt, 168Nm-ből összehoztam (-tunk) 181Nm-t !!!

Ahogy írtam dec 23-án: 5000-es fordulatnál éreztem egy erőteljes teljesítménybeli növekedést. Látható is, hogy 5000 és 7500 között kaptam nyomatékot, és 7200-nál nem konyul le olyan nagy mértékben a grafikon (nem úgy mint a 2012-es mérésnél).

A kalkulációk is többé kevésbé bejöttek. 5-6 lovat tippeltem a lexmaul leömlőre, 6-8 lovat a portolásra.

Azért utána néztem, és még nyugatra is 160-170 lovat tudnak összehozni az 1.8-as Z18XE szívóbenzinből közepes tengellyel és gyári pillangószeleppel.

Szerintem szépen összehoztuk :hug: !

Link to comment
Megosztás:

Vannak optimista és pesszimista fékpadok. Valamint ott is lehet 5-10lovakat ide oda mérni,hogy mennyire pontosan sikerül a fordulatot összekalibrálni motor és a pad programja között. Legtöbb helyen ez a fordulatszámmérőről leolvasva történik....

Vinni kell egy referencia gépet és akkor lehet látni mennyit sikerült hozni nagyjából. Én úgy csináltam.

Link to comment
Megosztás:

Grat!

Még egy dolog érdekelne... hogy kb (nagyságrendlileg) ez a többlet Le mennyibe került?

Inkább nem számolok utána. Ha jól emlékszem 400eFt alatt vagyok. +Lovanként 7000Ft környékén... Így leírva nagyon sok. De ha nem csináltam volna ezt a tuning dolgot, akkor biztos már lecseréltem volna az autót egy 200+ lovas használtan 4-5 milliós autóra.

A mérésről meg: itt szoktam méretni. Volt olyan, hogy két mérés között el telt egy hónap, és 1Le pontossággal ugyan azt mérte a pad.

Link to comment
Megosztás:

hakapeszimaki: Te a CBA-ba is veszel magaddal Tescoban vásárolt 20dkg párizsit, referenciának? :D

A bolti mérlegeket muszáj hitelesíteni a teljesítmény mérőpadokon tudtommal mindenki azt mér amit akar vagy amit a vevő látni szeretne. :D

De viccen kívül biztos vagyok benne,hogy itthon ahány helyre elvinnéd annyiféle eredményt kapnál.

Karotta keresett múltkor gyári 350z-t,az autója leméréséhez,gondolom az autóépítőjének javaslatára.

Meg nem hiszek már benne,hogy valamilyen gumik gördülnek a pad felületén,aztán abból 2% pontosan megmondjuk mit tud főtengelyen.

Link to comment
Megosztás:

hakapeszimaki: Oké lehetnek a valóstól eltérő mérőpadok a fordulatszám miatt.

És mi van a nyomatékkal? Azt is lehet rosszul mérni?

Szerintem lehet.

Szöggyorsulás és a pad tehetetlenségi nyomatékából számítja a forgatónyomatékot,ahhoz meg kell a kerék sugara. Be is írják a gépbe a gumiabroncs méretét,így ahhoz a mérethez hozzárendelt értékkel fog számolni,ami már pontatlan,mivel két eltérő mintájú,márkájú ámde azonos méretű tökúj abroncs között is láttam már akkora különbséget,hogy a quattro folyamatosan differált és hibakódot dobott egyik tengelyen új pirelli másikon conti 225/45 gumikra. Mivel nem volt egyforma az átmérőjük.

Szóval minél kisebb a valós keréksugár a gép által vett sugárnál annál nyomatékosabb lesz az autó.

Tuti recept szép számokhoz: 1900nál szinkronizálni a 2000-es fordulatot,jó lapos gumik vagy egyel nagyobb gumiméret bediktálása.

Padok működéséről:

http://www.dp-automotive.hu/dpa_teljesitmeny_2.html

Link to comment
Megosztás:

Szerintem lehet.

Szöggyorsulás és a pad tehetetlenségi nyomatékából számítja a forgatónyomatékot,ahhoz meg kell a kerék sugara. Be is írják a gépbe a gumiabroncs méretét,így ahhoz a mérethez hozzárendelt értékkel fog számolni,ami már pontatlan,mivel két eltérő mintájú,márkájú ámde azonos méretű tökúj abroncs között is láttam már akkora különbséget,hogy a quattro folyamatosan differált és hibakódot dobott egyik tengelyen új pirelli másikon conti 225/45 gumikra. Mivel nem volt egyforma az átmérőjük.

Szóval minél kisebb a valós keréksugár a gép által vett sugárnál annál nyomatékosabb lesz az autó.

Tuti recept szép számokhoz: 1900nál szinkronizálni a 2000-es fordulatot,jó lapos gumik vagy egyel nagyobb gumiméret bediktálása.

Padok működéséről:

http://www.dp-automo...esitmeny_2.html

Ez instacioner pad, ahogy írják is a cikkben. Nem mind ilyen, sőt.

Mintha valaki(k)nek fájna a ~180le.

Link to comment
Megosztás:

Ez instacioner pad, ahogy írják is a cikkben. Nem mind ilyen, sőt.

Mintha valaki(k)nek fájna a ~180le.

Fogom a muter x14xe-jét, rakok bele 266 tengelyeket,felcsavarok rá egy másik szívósort meg egy másik leömlőt. Epromot átfésültetem. Így olyan erős lesz,mint egy x20xev ha meg túrok 1mm-et a szelepcsatornákon meg megsíkoltatom kicsit akkor már erősebb is lesz mint a 600cm3-vel nagyobb társa. (liter/100le.)

Csak egy fórumba,névtelenül merek ilyeneket írni.

Link to comment
Megosztás:

Fogom a muter x14xe-jét, rakok bele 266 tengelyeket,felcsavarok rá egy másik szívósort meg egy másik leömlőt. Epromot átfésültetem. Így olyan erős lesz,mint egy x20xev ha meg túrok 1mm-et a szelepcsatornákon meg megsíkoltatom kicsit akkor már erősebb is lesz mint a 600cm3-vel nagyobb társa. (liter/100le.)

Csak egy fórumba,névtelenül merek ilyeneket írni.

Mennyire egyszerű is ez. Hajrá.

Ha meg lesz a 140le, ugyanúgy fogok/fogunk gratulálni. Ha nem lesz meg, akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem lehet.

Szöggyorsulás és a pad tehetetlenségi nyomatékából számítja a forgatónyomatékot,ahhoz meg kell a kerék sugara. Be is írják a gépbe a gumiabroncs méretét,így ahhoz a mérethez hozzárendelt értékkel fog számolni,ami már pontatlan,mivel két eltérő mintájú,márkájú ámde azonos méretű tökúj abroncs között is láttam már akkora különbséget,hogy a quattro folyamatosan differált és hibakódot dobott egyik tengelyen új pirelli másikon conti 225/45 gumikra. Mivel nem volt egyforma az átmérőjük.

Szóval minél kisebb a valós keréksugár a gép által vett sugárnál annál nyomatékosabb lesz az autó.

Tuti recept szép számokhoz: 1900nál szinkronizálni a 2000-es fordulatot,jó lapos gumik vagy egyel nagyobb gumiméret bediktálása.

Padok működéséről:

http://www.dp-automo...esitmeny_2.html

Pont a belekötések miatt vittem el leméretni.

Ugyan oda, ugyan azokkal a gumikkal, ugyan úgy 2.2 bar-ra fújva, ugyan úgy 30-35% E85 + 65-70% OMV benzin,és ugyan azokkal a beállított mérési paraméterekkel mint amiket belőttek 2 évvel ezelőtt.

Erre még ez sem elég? Őszintén nem értelek téged. Ennél többet nem tudok, és nem is akarok tenni azért, hogy számodra hihető legyen ez a 177,53LE/181.2Nm.

X14XE-re meg:

Dbilas szívósor +20LE:

http://www.dbilas-sh...-X14XE::69.html

Tengely +15-20HP:

http://www.sbdev.co....shafts_1.6L.htm

Hozzá leömlő és portolt-bővített-kompresszió növelt hengerfej. Ennyi. És te is büszkén linkelheted a mérés eredményét, mert szinte garantált a 130-140LE.

Link to comment
Megosztás:

Pont a belekötések miatt vittem el leméretni.

Ugyan oda, ugyan azokkal a gumikkal, ugyan úgy 2.2 bar-ra fújva, ugyan úgy 30-35% E85 + 65-70% OMV benzin,és ugyan azokkal a beállított mérési paraméterekkel mint amiket belőttek 2 évvel ezelőtt.

Erre még ez sem elég? Őszintén nem értelek téged. Ennél többet nem tudok, és nem is akarok tenni azért, hogy számodra hihető legyen ez a 177,53LE/181.2Nm.

X14XE-re meg:

Dbilas szívósor +20LE:

http://www.dbilas-sh...-X14XE::69.html

Tengely +15-20HP:

http://www.sbdev.co....shafts_1.6L.htm

Hozzá leömlő és portolt-bővített-kompresszió növelt hengerfej. Ennyi. És te is büszkén linkelheted a mérés eredményét, mert szinte garantált a 130-140LE.

Elhiszem,hogy sokkal erősebb lett az autód,csak a mért értékeket nem hiszem,de nem is kell engem meggyőzni,neked tetszik az a lényeg.

Visszaolvastam írtad,hogy szívósor+tengelyek jól beállítva 143le volt. Aztán chip+leömlő+szelepcsatornák igazítása és megint előkerült még 35LE ha jól emlékszem a kronológiára. 143le-ig elhiszem,utána mért +35lovat túlzásnak gondolom. De ha mégis így van,akkor simán le kell nyomjad a lámpánál a b16a2-ket meg maradjuk opelnél mondjuk x25xe b-vekit.

A db ,stb cuccokhoz odaírt...+lovakat meg szintén erős fenntartásokkal kezelem.

Az általad belinkelt cuccoktól reálisan azt várnám,hogy lenyomjon az x14xe egy x16xe 106lovas korzát.Már az is nagyon szép teljesítmény ekkora volumenű átépítéstől/belegyúlástól szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Ez instacioner pad, ahogy írják is a cikkben. Nem mind ilyen, sőt.

Mintha valaki(k)nek fájna a ~180le.

Nem hiszem, hogy fájna neki.

Inkább azért lehet a hitetlenkedés, hogy +50le-t rajta kívűl még senki nem dokumentált (még te sem) szívó motoron itt.

És ezért hitetlenkedett:"Aztán chip+leömlő+szelepcsatornák igazítása és megint előkerült még 35LE ha jól emlékszem a kronológiára."

Én elhiszem, hogy ennyit tud., mivel padon lett mérve és dokumentálva. Főleg, hogy a nagyobb leömlő sokat dobhat a teljesítményen.

Link to comment
Megosztás:

Inkább nem számolok utána. Ha jól emlékszem 400eFt alatt vagyok. +Lovanként 7000Ft környékén... Így leírva nagyon sok. De ha nem csináltam volna ezt a tuning dolgot, akkor biztos már lecseréltem volna az autót egy 200+ lovas használtan 4-5 milliós autóra.

A mérésről meg: itt szoktam méretni. Volt olyan, hogy két mérés között el telt egy hónap, és 1Le pontossággal ugyan azt mérte a pad.

Hol szoktad méretni?

.. és mi pénzért mérnek mostanság ilyet? :rolleyes: (ha nem nagy titok)

Grat az elértekhez, azért volt ott mit simogatni a lyukakat, ha jól emlékszem talán több mint egy hét is ráment. ;)

Link to comment
Megosztás:

.. és mi pénzért mérnek mostanság ilyet? :rolleyes: (ha nem nagy titok)

Grat az elértekhez, azért volt ott mit simogatni a lyukakat, ha jól emlékszem talán több mint egy hét is ráment. ;)

Köszönöm. Talán több is volt mint egy hét. Én 30-40 munkaórát számoltam a portolásra.

10eFt a mérés az autokorbel.hu -nál. Rászántam, mert ha mérés nélkül állítottam volna az autómról, hogy "érzésre szerintem 180LE", akkor biztos kaptam volna az ívet elég rendesen.

Ők tudták egyedül chip-elni az 1.8-as Astra H hybrid vezérlőjét. Szerencsém is volt velük, mert kapcsolatban állnak az EDS Motorsporttal, és így rá kerülhetett az autóra a Phase3 chip.

J0nny:

Ezzel mi történt? Hengerfejet nem csapta meg a dugattyú?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.