Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

2500kg az önsúlya,megpakolva van az 3is. :D

Óra szerint tud 260-at némi lejtővel ,csak azért említettem,mert ebből látszik,hogy a lovak azért megvannak benne.

Most néztem,hogy 7.8 a gyári 0-100 értéke,csak azért írtam le,hogy érzékeltessem mennyi köze van a gyár által álmodott 0-100nak a valósághoz.

A gyárilag megadott végsebesség 225km/h. Szinte biztos, hogy csal az óra rendesen és nem megy 260-at (ha nincs megpiszkálva), kivéve, ha az a leejtő szakadék meredekű. :D

Régebben egy Mercedes ML 320-ast megelőztem az autópályán, mire beállt mögém, hogy letoljon a "pimaszságomért". Elkezdtünk gyorsulni és meglepetésemre 190 felett mintha behúzta volna a kéziféket úgy elhúztam. Otthon megnéztem az adatait. Hiába volt 220Le-s, csak 195km/h a gyári végsebessége.

Link to comment
Megosztás:

Hogy tovább offoljuk: Országút,90-nél utolértem egy kamiont, korzával még a régi SI tengely volt benne. Vártam,hogy elfogyjanak a szemből jövők,közben megérkezett a visszapillantóban egy kunhetes,nagyon rám mászott szokás szerint. Hát akkor nézzük mit tud. Vissza harmadik,kamiont megelőzöm jön mögöttem,közben elfogy a három,átszúrom négybe 170ig játszottam ezt,fogni bírt,de előzni nem tudott. Nem tudom milyen motoros volt,mert a hátulját nem láttam,de gondolom 3.0tdi (220LE),az is 2.5t üresen meg teherautónyi felület. 100-ig a súlya miatt nem gyorsul,felette meg a légellenállás miatt. A6-ban ugyanez a motor viszont átlép rajtam szerintem.

Még kíváncsiságból megmérek egy kb. 2000km-t futott két hónapos X5 4.0d-t (306LE,3000cm3 sorhat biturbó) ZF8-as váltó. Nemrég vezettem,de érzésre jobban lépett,mint a 2004-es v10 touareg. Lehet csak a fix 600Nm éreztette amit felváltva tolnak a csigák 1500-4000 között. A bmw az állítja,hogy 6.6sec alatt megfutja a 100-at,kíváncsi leszek....

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Korábban kértem a véleményt a benzines tuning box-hoz. Nos az általam megrendelni kívánt készüléket kis netes keresés után megtaláltam. Nem mennék bele részletekbe de egy lehúzás az egész. Mivel elviekbe a szenzorok "becsapásával" lehet teljesítményt fokozni arra gondoltam elkészítek egy ilyen elektronikát. Olyan személy jelentkezését várom aki segítene ebbe nekem. x14xe motorhoz készíteném el első körbe. Legfőképpen a szenzorok alapvető működésével kapcsolatban kellene segíteni és abban ezeket milyen mértékben, melyik szenzorokat hogyan kell befolyásolni a kívánt teljesítmény növeléséhez.

Közben elkezdtem olvasgatni a témába, kérem javítsatok ha tévedek! Tehát van a lambda szonda, érzékeli az elégetett keveréket ami "1" es értekének kell lennie így szabályozza a befecskendezett benzin menyiségét. MAP szenzor érzékeli a beszívott levegő nyomását. Tehát ha a lambda szonda és a MAP szenzort leadott jelének értékét egy bizonyos százalékkal dinamikusan csökkenteném a motor hőmérsékletének figyelembe vételével. Megoldható hogy hideg motornál nincs módosítás az értékekben, meleg motornál fognak csak bejönni a módosított jelek és ez a szabályzás exponenciális lenne olyan mértékbe minél melegebb a motor annál jobban módosítja a jelet egy bizonyos értékig azért hogy ne legyen hibakód esetleg túlszabályozás miatt. Az alapjáratot pedig nem mászkálna el mivel a gázpedál potiról levennék egy jelet ami csakis bizonyos gázadásra kapcsolná be a módisítást amúgy alap értékeket kapna a motor és így megtörténne az áhított teljesítmény növelés. :) Mit kellene még figyelembe vennem? Milyen értékeket kellene látnom és mennyit szabad befolyásolni ezeken a jeleken hogy ne zárja ki a ECU az érzékelőket hibakóddal mert így középértékkel számolna ami az egészet értelmetlenné tenné.

Gyakorlati megvalósítása:

A lambda szondát és a MAP szenzort lényegébe sorba kötném 3db x értékű termoellenállással (nem csak odarakom azért megy mellé más is). Az ellenállásokat a termoszát közelébe helyezném el leszigetelve. 2db ellenállást relével kapcsolnám úgy hogy egy unipoláris tranzisztor bázis lábára méretezném a gázpedál poti jelének leadott értékét (persze ha ez az érték van legalább 1V ha nincs akkor sincs gond) és akkor kapcsolna ha bizonyos gázt adok és ha XY hőmérsékletű a motor, így ha éppen nincs gázadás vagy hideg a motor az ECU a valós értékeket kapja gázadásnál pedig az ellenállással módosított értéket, de mivel termo ellenállásról van szó ezért ha hideg motorral indulok (ami szerintem normális dolog általában) akkor a megfelelő hőmérséklet nélkül ne tudjon teljes szabályzást csak egy bizonyos celsius fok után addig is kisebb mértékben torzítaná a valós értékeket egészen addig míg nem ér a motor üzemi hőfokra. Csakis üzemi hőfokon teljesülne a maximális szabályzás és csak gázadásnál.

Végül szerintem ez így mindent összevetve kb 1000 HUF költségbe lenne, és még ilyenkor eszembe jut a tuning box mikor figyeli a motor hőfokát? Hogyan tud olyan értékeket küldeni ami pontosan szabályozná a szenzorok adatainak a megváltoztatását, mert szetintem az ECU igenis figyelembe veszi a motor hőfokát :D (ez most jutott eszembe)

Link to comment
Megosztás:

Mire kikisérletezel valamit,ami talán van olyan "hatékony" mint amit lehet kapni,árban legalább ott a húsz ropinál leszel,közben elégetett üzemanyag figyelembevételével biztosan. Megvenni meg senki nem fog ilyet azon ne aggódj. :D Haverom villamosmérnöknek tanul a Kandón,rakott már össze ezt-azt,nekem azt mondta,hogy nem lenne egyszerű történet egy ilyet még akár hómméd lemásolni sem.

De inkább az ecu-t magát kéne átíratnod,még mindig az a legjobb. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mire kikisérletezel valamit,ami talán van olyan "hatékony" mint amit lehet kapni,árban legalább ott a húsz ropinál leszel,közben elégetett üzemanyag figyelembevételével biztosan. Megvenni meg senki nem fog ilyet azon ne aggódj. :D Haverom villamosmérnöknek tanul a Kandón,rakott már össze ezt-azt,nekem azt mondta,hogy nem lenne egyszerű történet egy ilyet még akár hómméd lemásolni sem.

De inkább az ecu-t magát kéne átíratnod,még mindig az a legjobb. ;)

Nem akarom lemásolni a tuning boxot! Amiket néztem 20.000 HUF ért nem kapott tápfeszültséget :D Akkor milyen elektronika lehet benne? Nem ismerem a haverodat és ezt most nem bántásnak mondom de ha üzemi gépeket tudok építeni meg futárszolgálatok által használt hordozható terminálokat javítani stb. akkor nem tök hülyén állok neki! ;) Itt az a helyzet nem vagyok autószerelő ezért nem tudom mit kellene pontosan csinálnom de ahogy nézem ezeket a tuning boxotak úgy gondolom nem sokat. közbe szereztettem a hsz-t is! Kit ajánlanál aki át tudná programozni az ECU-t? Bocs ha hülyeséget írtam! Csak egy gondolat menet!

Link to comment
Megosztás:

Nem akarom lemásolni a tuning boxot! Amiket néztem 20.000 HUF ért nem kapott tápfeszültséget :D Akkor milyen elektronika lehet benne? Nem ismerem a haverodat és ezt most nem bántásnak mondom de ha üzemi gépeket tudok építeni meg futárszolgálatok által használt hordozható terminálokat javítani stb. akkor nem tök hülyén állok neki! ;) Itt az a helyzet nem vagyok autószerelő ezért nem tudom mit kellene pontosan csinálnom de ahogy nézem ezeket a tuning boxotak úgy gondolom nem sokat. közbe szereztettem a hsz-t is! Kit ajánlanál aki át tudná programozni az ECU-t? Bocs ha hülyeséget írtam! Csak egy gondolat menet!

Szerintem zoloj tudna programozásban segíteni.

Illetve opel16v fejlesztette az E85Power átalakítót, az tud olyat "sport" üzemmódban, mint amit te szeretnél.

Link to comment
Megosztás:

Azt azért halkan megjegyezném, hogy az ecu becsapásával, ha nyerhető is plusz teljesítmény, az elenyésző a befektetett energiához képest. Ezek az autók még nem olyanok mint a mai agyonszegényített keverékkel működőek. Itt még viszonylag ideális a keverékképzés.

Aki plusz teljesítményt akar, az bizony vezérműtengelyt kell cseréljen, szívó/kipufogó oldalt kell hangoljon, stb. Vagy csak be kell lógatni egy c20xe-t. :)

Link to comment
Megosztás:

Beindult az autó, viszont egy dolgot nem értek. OP-COMal nézem az élő adatokat és ha 0,50V-ra beállítom a TPS szenzort, amit wega is javasolt, akkor 2500as fordulat körül pörög a motor. Ha beállítom 0,00Vra, akkor rendesen van alapjáratom. Ha 1száradot is emelek, akkor felpörög. Ezt tudja valaki miért csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Beindult az autó, viszont egy dolgot nem értek. OP-COMal nézem az élő adatokat és ha 0,50V-ra beállítom a TPS szenzort, amit wega is javasolt, akkor 2500as fordulat körül pörög a motor. Ha beállítom 0,00Vra, akkor rendesen van alapjáratom. Ha 1száradot is emelek, akkor felpörög. Ezt tudja valaki miért csinálja?

Ne opcommal mérd az értéket hanem ráadott gyújtásnál multiméterrel legyen 0,52v a pillangót állítsd teljesen 0ra az alapjárati csavarral. van alapjárati motorod? azt is befolyásolja a tps a motorfék miatt lehet az kavar be.Most kevés volt az alapjáratom hidegen(500) állítottam a csavaron a tps 0,47v és még így sem ír hibát .most fejezem be én is a tütét utánna is állítok.

Ha nem boldogulsz vele dugózd le próbaképpen az alapjárati motort.

Link to comment
Megosztás:

Ne opcommal mérd az értéket hanem ráadott gyújtásnál multiméterrel legyen 0,52v a pillangót állítsd teljesen 0ra az alapjárati csavarral. van alapjárati motorod? azt is befolyásolja a tps a motorfék miatt lehet az kavar be.Most kevés volt az alapjáratom hidegen(500) állítottam a csavaron a tps 0,47v és még így sem ír hibát .most fejezem be én is a tütét utánna is állítok.

Ha nem boldogulsz vele dugózd le próbaképpen az alapjárati motort.

Értem, szóval multiméterrel kéne. Alapjárati motorom van és működik is. Szóval azzal nincsen baj. Hibalámpát sem kapok. :) Egyébként nekem nem kell alapjárati csavar, a pillangósoron most előfeszítés nélkül is van normális alapjáratom, mert az alapjárati moci elintézi. Így azért sokkal könnyebb, mint a múltkor alapjárati nélkül :)

Link to comment
Megosztás:

Értem, szóval multiméterrel kéne. Alapjárati motorom van és működik is. Szóval azzal nincsen baj. Hibalámpát sem kapok. :) Egyébként nekem nem kell alapjárati csavar, a pillangósoron most előfeszítés nélkül is van normális alapjáratom, mert az alapjárati moci elintézi. Így azért sokkal könnyebb, mint a múltkor alapjárati nélkül :)

Na mizu jár a kecske v még vannak bajok?

Link to comment
Megosztás:

Na mizu jár a kecske v még vannak bajok?

Csütörtökön viszem szinkron beállításra. Aztán a hétvégén megyek zoloj fórumtárshoz egy kis programozásra. Elvileg ha minden rendben mindennel, akkor szombatra már zsír lesz a vas. Reménykedem benne hogy a szinkront is sikerül majd tökéletesen beállítani. Egyébként megy az autó, ezen a héten muszáj is neki, mert kénytelen vagyok azzal járni melóba. Annyi probléma van, hogyha nem hirtelen engedem vissza a gázt, hanem lassan, akkor megragad 1200-1500 körül a fordulat, nem esik vissza alapjáratra. Ha olyankor hirtelen rárúgok és elengedem, akkor szépen visszaesik. Szerintem még a pillangósor nem szokta meg az új elrendezést, idő kell amíg bekopik minden a helyére. :)

Link to comment
Megosztás:

Csütörtökön viszem szinkron beállításra. Aztán a hétvégén megyek zoloj fórumtárshoz egy kis programozásra. Elvileg ha minden rendben mindennel, akkor szombatra már zsír lesz a vas. Reménykedem benne hogy a szinkront is sikerül majd tökéletesen beállítani. Egyébként megy az autó, ezen a héten muszáj is neki, mert kénytelen vagyok azzal járni melóba. Annyi probléma van, hogyha nem hirtelen engedem vissza a gázt, hanem lassan, akkor megragad 1200-1500 körül a fordulat, nem esik vissza alapjáratra. Ha olyankor hirtelen rárúgok és elengedem, akkor szépen visszaesik. Szerintem még a pillangósor nem szokta meg az új elrendezést, idő kell amíg bekopik minden a helyére. :)

Valamelyik pillangó hamarabb zár be alapra és a többi azért nem megy vissza a helyére. szinkron után töklétes lesz. Ja az op-comot vidd el a szinkronhoz hogy az alapjárati motort lásd hogy hány lépésen áll ,hogy tudjon szabályozni. Gyári érték (28 step). ha kevesebb zárni kell a pillangó alapjárati csavarján ,ha több nyitni. Motoros szaki csinálja?

remélem zsír lesz neked is. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Valamelyik pillangó hamarabb zár be alapra és a többi azért nem megy vissza a helyére. szinkron után töklétes lesz. Ja az op-comot vidd el a szinkronhoz hogy az alapjárati motort lásd hogy hány lépésen áll ,hogy tudjon szabályozni. Gyári érték (28 step). ha kevesebb zárni kell a pillangó alapjárati csavarján ,ha több nyitni. Motoros szaki csinálja?

remélem zsír lesz neked is. :icon13:

www.prop-tech.hu Őket ajánlotta TomTech, Ők fogják csinálni. Elég komoly műhelyük van és a szikronbeállító kütyüjük is valami nagyon komoly cucc, saját fejlesztés állítólag. :) Rendben akkor majd az OP-COMot viszem magammal :) Köszi, Én is reménykedem, már 1éve húzódik ez az ügy. :)

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam teljesítményt méretni.

Elég érdekesen mér a padjuk,ahol voltam.

92le@5750nél és 141Nm 3000nél 5000ig nagyjából meg is marad ennyi,Tomtech ex. 270fokos Kent tengelyének köszönhetően.

Kicsit kevésnek találtam,gondoltam gyári c16se 100lovának ki kell jönnie belőle.

Ezért hoztam egy referenciát muter x14xe tökgyári korzáját,amiben 120e osztrák km van. Az is csak 85lovat tudott a pad szerint meg 114Nm maxot 3900 környékén.

Előttem volt egy öt éves 190ekm-t futott egygazdás 535d (272LE) ami pad szerint 262lovas volt csak. A mérésnek az volt az apropója,hogy a lotus cupban vezsenyző gazdája kevésnek találta a küberl 100rugós tyuningdoboz adta póvert,igaza is volt,lévén,hogy tuningboxxal már csak 252lovat tudott. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam teljesítményt méretni.

Elég érdekesen mér a padjuk,ahol voltam.

92le@5750nél és 141Nm 3000nél 5000ig nagyjából meg is marad ennyi,Tomtech ex. 270fokos Kent tengelyének köszönhetően.

Kicsit kevésnek találtam,gondoltam gyári c16se 100lovának ki kell jönnie belőle.

Ezért hoztam egy referenciát muter x14xe tökgyári korzáját,amiben 120e osztrák km van. Az is csak 85lovat tudott a pad szerint meg 114Nm maxot 3900 környékén.

Előttem volt egy öt éves 190ekm-t futott egygazdás 535d (272LE) ami pad szerint 262lovas volt csak. A mérésnek az volt az apropója,hogy a lotus cupban vezsenyző gazdája kevésnek találta a küberl 100rugós tyuningdoboz adta póvert,igaza is volt,lévén,hogy tuningboxxal már csak 252lovat tudott. :D

A bmw-s motorjának eredménye teljesen korrekt. Egy 200e körül futott motor nem fogja a gyári értékeket hozni. 4%-os veszteség ennyi futásteljesítmény mellett igen jónak mondható. 5-10% veszteség simán összejöhet egy kevésbé kímélt motornál.

Szerintem a mérőpaddal nincs gond.

Milyen erős a motorod gyárilag?

Link to comment
Megosztás:

A bmw-s motorjának eredménye teljesen korrekt. Egy 200e körül futott motor nem fogja a gyári értékeket hozni. 4%-os veszteség ennyi futásteljesítmény mellett igen jónak mondható. 5-10% veszteség simán összejöhet egy kevésbé kímélt motornál.

Szerintem a mérőpaddal nincs gond.

Milyen erős a motorod gyárilag?

71lovas.

Az Autobild tartós tesztjein a fos dci motorok kivételével az összes erőforrás 100ekm után néhány lóval több,mint a gyári. A DEKRA padján mérve. Sőt 1.9cdti 200ekm teszt után 129lovas volt.

a bmw meg a 120ekm-t futott x14xe is pont gyengébb volt? Ez elég buta pad,még slip-et sem mért a görgők és a gumik között,azért ott is elcsúszik néhány paci. Szerintem inkább ott keresendő az 5% környéki veszteség.

Az 535d-nél gyári 560nm helyett is csak valami 480-at írt maxnak, az x14xe-n is 125Nm helyett csak 114Nm volt a csúcs.

Igazából egy jó állapotú c16se-t raktam volna rá szívesen referenciának,de szerintem abból sem találtam volna olyat,aminél 95LE-nél többet számolt volna szerintem.

Link to comment
Megosztás:

71lovas.

Az Autobild tartós tesztjein a fos dci motorok kivételével az összes erőforrás 100ekm után néhány lóval több,mint a gyári. A DEKRA padján mérve. Sőt 1.9cdti 200ekm teszt után 129lovas volt.

a bmw meg a 120ekm-t futott x14xe is pont gyengébb volt? Ez elég buta pad,még slip-et sem mért a görgők és a gumik között,azért ott is elcsúszik néhány paci. Szerintem inkább ott keresendő az 5% környéki veszteség.

Az 535d-nél gyári 560nm helyett is csak valami 480-at írt maxnak, az x14xe-n is 125Nm helyett csak 114Nm volt a csúcs.

Igazából egy jó állapotú c16se-t raktam volna rá szívesen referenciának,de szerintem abból sem találtam volna olyat,aminél 95LE-nél többet számolt volna szerintem.

Ha nem pontosan a cég nevét de kb hogy merre található nem írod le ,csak hogy ne tévedjünk arra vagy hogy tudjuk mire számítsunk.

Link to comment
Megosztás:

71lovas.

Az Autobild tartós tesztjein a fos dci motorok kivételével az összes erőforrás 100ekm után néhány lóval több,mint a gyári. A DEKRA padján mérve. Sőt 1.9cdti 200ekm teszt után 129lovas volt.

a bmw meg a 120ekm-t futott x14xe is pont gyengébb volt? Ez elég buta pad,még slip-et sem mért a görgők és a gumik között,azért ott is elcsúszik néhány paci. Szerintem inkább ott keresendő az 5% környéki veszteség.

Az 535d-nél gyári 560nm helyett is csak valami 480-at írt maxnak, az x14xe-n is 125Nm helyett csak 114Nm volt a csúcs.

Igazából egy jó állapotú c16se-t raktam volna rá szívesen referenciának,de szerintem abból sem találtam volna olyat,aminél 95LE-nél többet számolt volna szerintem.

Lehet a 2. százezernél meg kop annyit, hogy már veszít pár százalékot. Ki tudja? Mindenesetre nem egy C20XE nem tudja a gyári 150le-t 200e felett. Egy let motor (tuning elötti) mérésekor 204le helyett csak 184le-t mértek.

De visszatérve az autódra. Más tuning is van a motoron, mert a 21le-s növekedés nem lenne rossz csak a tengelytől?

Amin csodálkoztam (a megadott adatokból való számítás után), hogy nagyon sokat esik a nyomaték(141->114= -19%), mire eléri a motor a legnagyobb teljesítményt.

Link to comment
Megosztás:

Lehet a 2. százezernél meg kop annyit, hogy már veszít pár százalékot. Ki tudja? Mindenesetre nem egy C20XE nem tudja a gyári 150le-t 200e felett. Egy let motor (tuning elötti) mérésekor 204le helyett csak 184le-t mértek.

De visszatérve az autódra. Más tuning is van a motoron, mert a 21le-s növekedés nem lenne rossz csak a tengelytől?

Amin csodálkoztam (a megadott adatokból való számítás után), hogy nagyon sokat esik a nyomaték(141->114= -19%), mire eléri a motor a legnagyobb teljesítményt.

Ez volt még az első verzió.

Gondolom másik padon mérve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.