Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Ez full komoly. Most tettem az asszony A corsájára egy si hf et mert meguntam a központi kínlódását . a szélesebb tengelyprofil miatt elindulásnál tényleg kicsit nyomatékhiányos de utánna úgy megindul hogy még én is meglepődtem. Ha szárad az idő csinálok egy vidit .

12nz-re raktál 14se HF-et? Szívósorral ecu-val együtt gondolom.

Szóval nem olyan rossz az a gyári leömlő.

Legjobb esetben kapnék pár lovat,de mindent összeszámolva 30rugómba állna meg nagyjából.

Annyiért meg Gaálékkal esztergáltatok valami komolyabb tengelyt,ami 6500-ig tart meg a tiltást is fölé teszem,azzal biztosan többet nyernék.

Link to comment
Megosztás:

Ez full komoly. Most tettem az asszony A corsájára egy si hf et mert meguntam a központi kínlódását . a szélesebb tengelyprofil miatt elindulásnál tényleg kicsit nyomatékhiányos de utánna úgy megindul hogy még én is meglepődtem. Ha szárad az idő csinálok egy vidit .

Nem köbölted meg az si hf-et? Kérdezted az Astra F topicban és nekem jól jönne. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sporolas elven lehet alkotni 2 egyforma hengerfejet eltero kobcentikhez. Ha mar ugyis mas a dugo merete avval be lehet allitani a suritesi viszonyt.

Regebben kevesbe gondoltak ilyesmire de most mar nagyon sok ilyen elvet hasznalnak az autotervezesnel a koltsegek alacsonyan tartasa erdekeben.

Link to comment
Megosztás:

De igen,ugyan annyi mint egy sima astra, a műhelybe hagytam a papírt de megkeresem és ideírom.

Szűz c16se hengerfej sűrítési térfogata 30ccm. Az 1.4 szemre kisebb, azt nem mértem.

Lassan összejönnek a számok, köszi. :icon1: :icon13:

Ezen az oldalon (pdf) vannak dugattyú méretek, a 13-18-ig az 1,4 és 1,6.

Vktr-tól megkaptam a hiányzó gyári adatokat, a C16SE dugattyútető könnyítés Ø59 / 1,6 mm mély, az X16SZR pedig Ø62 / 2,7 mm :blink: , itt van dugattyútetőben 4ccm különbség. Ha a hf.tömítés 2mm, akkor ki is jön C16SE-nél a 30ccm.

A C14NZ a pdf-ben Ø63 / 3,4 mm a C14SE Ø63 / 2,6 mm. A 9,4:1 és 9,8:1 sűrítési aránnyal számolva, tényleg pár tized eltéréssel egyforma a hf-ek köbtartalma. Ha jó az elmélet, akkor 21ccm körül kellene lenniük és ha annyi, akkor 1,4-nél csak a 0,4 sűrítési arány veszteség van az NZ->SE átalakításnál.

Itt nem terveztek egyforma hf-et még véletlenül sem, az NZ vs SE vagy az 1,4 vs 1,6 viszonylatban sem. Sőt az 1,4 és 1,6 szelepek hossza is eltér, de ezt itt sokan jobban tudják nálam. ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Szerintetek 1.6 központi injektoros c16se tengelyes motoromat ha megkínálom egy c20xe leömlővel akkor jobb lesz-e mint a mostani legegyszerűbb központi injektoros-c14se rövid leömlő? 6000ig szeretnék több nyomatékot.

Szívósori rezonátorrendszert teljesen kiiktattam,így racechrono szerint találtam 0.2mp-et harmadikban 80-120között.

Ilyen helyett

https://encrypted-tb...H_zFcMaZKWGTxMg

Ilyet tettem fel,légszűrőház rezodob aljának,légszűrőfedél peremezett cső eltüntetésével.

https://encrypted-tb...Wtbw11g9wzGFKeg

Nekem van c20xe leömlőm a garázsban, meg tudom mérni az átmérőjét.. Mérd le mekkora átmérőjű a leömlők a tieden, hogy mennyivel kisebbek a c20xe-től. Van-e értelme egyáltalán a cserének.

A gázelvezetés szempontjából a c20xe 4-2-1-es felépítése ideális. Jobb, mint a 4-1-es.

Link to comment
Megosztás:

Erről mi a véleményetek?

http://www.ebay.de/itm/58mm-RS-Drosselklappe-C20NE-C16SE-SEH-Tuning-Corsa-Calibra-Astra-Kadett-GSI-20NE-/251224019224?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14%26meid%3D5467412351173193886%26pid%3D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D251224019224%26

Azt írja, hogy a gyárilag kissé alulméretezett átmérőt megnöveli, 54-ről 58-ra. Így nagyobb lesz az áteresztőképessége és ezzel a gázreakció. Bár a leírásban csak c20ne-ről van szó, de a cím szerint c16se is megoldható.

Érdemes ilyennel foglalkozni? Megéri a pénzt? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nekem van c20xe leömlőm a garázsban, meg tudom mérni az átmérőjét.. Mérd le mekkora átmérőjű a leömlők a tieden, hogy mennyivel kisebbek a c20xe-től. Van-e értelme egyáltalán a cserének.

A gázelvezetés szempontjából a c20xe 4-2-1-es felépítése ideális. Jobb, mint a 4-1-es.

Kösz a lehetőséget!

Hétfőn megyek haverhoz,ott le tudok mérni egyet pontosan.

De egyelőre várom postán a szerzeményemet, tomtech ex utcai tengelyét kent nv062 (272, 21/69, 69/21).

Aztán meglátom milyen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Önmagában egy nagyobb fojtószelep nem sok mindent fog hozni, ha egyébként minden más széria marad.

Én nem ilyenre költenék (fogok), hanem akkor már ITB-re. Na azzal tényleg jobb lesz a gázreakció. (meg sokminden más is)

AMúgy meg a címen kívül végig kétezres motorról van szó.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén vezettem kb 2000km-t, és volt egy kis időm tesztelni.

Portolás után 98-as gagyi benzinnel a 100-200-as időm javult nem túl nagy kb 1,5 másodpercet (21.6-ról 20.1-re, ugyan azon az úton és ugyan azzal a fenivel mérve). A 0-100-am még nem tudtam nézni, mivel hideg van és mindig elforog a kerekem. Nem tudom, hogy ez lóerőben mit jelenthet, de látványosan 170-200km/h között adja ki az 1.5 másodpercet.

Reményeim szerint 100-as prémium benzinnel (21.6-os időt is azzal mentem) bemegyek 19-19,5 közé.

Egy kicsit csökkent a gázreakcióm, vadabban reagál az autó padlózáskor (főleg 2-esben és 3-asban érzem). Remélem nem csak beképzelem.

Link to comment
Megosztás:

Megmértem vagy 10* az időbeli eltérést.

Itt a 170-200 8.8 másodperc (ez a régi):

http://www.youtube.com/watch?v=O5a5KWpD_fo

Az új 170-200-as mérés meg 7.5 másodperc:

http://www.youtube.com/watch?v=IyDxWwMX24A

Még mielőtt valaki belekötne, az új videón a tepsi galaxy S3 mobilt be kellett támasztani a kormányhoz, mert máskülönben nem láttam volna el felette. Ezért a videón szereplő 199Km/h az én szemszögemből pont 200km/h volt.

Link to comment
Megosztás:

Èn csak annyit füznék hozzá, hogy ha pontos értékeket akarsz, akkor használj gps-t.

S3-ra racechrono app. mondjuk. Teljesen ingyenes. Nincs kamerával vezetés közben szenvedés. Valamint rájössz,hogy azt az időt,amit eddig 0-100nak hittél,az 1-1.5mp-re van a valóságtól.Pl. Ez váltómértettel 5km/h csaló óránál 9.4mp-nek látszódik,valójában racechronoval 10.3.

Persze értem én,hogy kamerán is látszódik,hogy relatív jobb,mint az előző,de a gyorulásmérős appok pontosak,kényelmesek.

Link to comment
Megosztás:

Bepattintottam a sport-betétszűrőt, hátha hoz valamit a nagyobb injektor + portolt hf-hez. Telepítettem a racechronót , meg vagy 5 másik programot, és méregettem. Valami lehet az S3 telefonommal , mert egyik se talált normális GPS jelet ( be volt kapcsolva). Szóval még marad nekem a stopper+videó páros. Ha ki tudok hámozni videót valamelyik progiból az felrakom. Mentem még 2 gyorsulást mérőprogik nélkül is, szerintem ezek lesznek jók.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.