Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ez full komoly. Most tettem az asszony A corsájára egy si hf et mert meguntam a központi kínlódását . a szélesebb tengelyprofil miatt elindulásnál tényleg kicsit nyomatékhiányos de utánna úgy megindul hogy még én is meglepődtem. Ha szárad az idő csinálok egy vidit .

12nz-re raktál 14se HF-et? Szívósorral ecu-val együtt gondolom.

Szóval nem olyan rossz az a gyári leömlő.

Legjobb esetben kapnék pár lovat,de mindent összeszámolva 30rugómba állna meg nagyjából.

Annyiért meg Gaálékkal esztergáltatok valami komolyabb tengelyt,ami 6500-ig tart meg a tiltást is fölé teszem,azzal biztosan többet nyernék.

Elküldve

Ami felul is megy az alul kevesbe. Csodak nincsenek sajna.

egy másik vezérlő 8000 lett volna,na meg szelepszárszimeringet nem ártott volna kicserélni, ez meg volt otthon, ha már lúd legyen kövér :omg: :D

Elküldve

Ez full komoly. Most tettem az asszony A corsájára egy si hf et mert meguntam a központi kínlódását . a szélesebb tengelyprofil miatt elindulásnál tényleg kicsit nyomatékhiányos de utánna úgy megindul hogy még én is meglepődtem. Ha szárad az idő csinálok egy vidit .

Nem köbölted meg az si hf-et? Kérdezted az Astra F topicban és nekem jól jönne. :rolleyes:

Elküldve

Nem köbölted meg az si hf-et? Kérdezted az Astra F topicban és nekem jól jönne. :rolleyes:

De igen,ugyan annyi mint egy sima astra, a műhelybe hagytam a papírt de megkeresem és ideírom.
Elküldve

Sporolas elven lehet alkotni 2 egyforma hengerfejet eltero kobcentikhez. Ha mar ugyis mas a dugo merete avval be lehet allitani a suritesi viszonyt.

Regebben kevesbe gondoltak ilyesmire de most mar nagyon sok ilyen elvet hasznalnak az autotervezesnel a koltsegek alacsonyan tartasa erdekeben.

Elküldve

De igen,ugyan annyi mint egy sima astra, a műhelybe hagytam a papírt de megkeresem és ideírom.

Szűz c16se hengerfej sűrítési térfogata 30ccm. Az 1.4 szemre kisebb, azt nem mértem.

Lassan összejönnek a számok, köszi. :icon1: :icon13:

Ezen az oldalon (pdf) vannak dugattyú méretek, a 13-18-ig az 1,4 és 1,6.

Vktr-tól megkaptam a hiányzó gyári adatokat, a C16SE dugattyútető könnyítés Ø59 / 1,6 mm mély, az X16SZR pedig Ø62 / 2,7 mm :blink: , itt van dugattyútetőben 4ccm különbség. Ha a hf.tömítés 2mm, akkor ki is jön C16SE-nél a 30ccm.

A C14NZ a pdf-ben Ø63 / 3,4 mm a C14SE Ø63 / 2,6 mm. A 9,4:1 és 9,8:1 sűrítési aránnyal számolva, tényleg pár tized eltéréssel egyforma a hf-ek köbtartalma. Ha jó az elmélet, akkor 21ccm körül kellene lenniük és ha annyi, akkor 1,4-nél csak a 0,4 sűrítési arány veszteség van az NZ->SE átalakításnál.

Itt nem terveztek egyforma hf-et még véletlenül sem, az NZ vs SE vagy az 1,4 vs 1,6 viszonylatban sem. Sőt az 1,4 és 1,6 szelepek hossza is eltér, de ezt itt sokan jobban tudják nálam. ;)

Elküldve

Üdv Urak!

Szerintetek 1.6 központi injektoros c16se tengelyes motoromat ha megkínálom egy c20xe leömlővel akkor jobb lesz-e mint a mostani legegyszerűbb központi injektoros-c14se rövid leömlő? 6000ig szeretnék több nyomatékot.

Szívósori rezonátorrendszert teljesen kiiktattam,így racechrono szerint találtam 0.2mp-et harmadikban 80-120között.

Ilyen helyett

https://encrypted-tb...H_zFcMaZKWGTxMg

Ilyet tettem fel,légszűrőház rezodob aljának,légszűrőfedél peremezett cső eltüntetésével.

https://encrypted-tb...Wtbw11g9wzGFKeg

Nekem van c20xe leömlőm a garázsban, meg tudom mérni az átmérőjét.. Mérd le mekkora átmérőjű a leömlők a tieden, hogy mennyivel kisebbek a c20xe-től. Van-e értelme egyáltalán a cserének.

A gázelvezetés szempontjából a c20xe 4-2-1-es felépítése ideális. Jobb, mint a 4-1-es.

Elküldve

Erről mi a véleményetek?

http://www.ebay.de/itm/58mm-RS-Drosselklappe-C20NE-C16SE-SEH-Tuning-Corsa-Calibra-Astra-Kadett-GSI-20NE-/251224019224?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14%26meid%3D5467412351173193886%26pid%3D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D251224019224%26

Azt írja, hogy a gyárilag kissé alulméretezett átmérőt megnöveli, 54-ről 58-ra. Így nagyobb lesz az áteresztőképessége és ezzel a gázreakció. Bár a leírásban csak c20ne-ről van szó, de a cím szerint c16se is megoldható.

Érdemes ilyennel foglalkozni? Megéri a pénzt? :huh:

Elküldve

Nekem van c16se-hez 54es "holdacska" nelkuli pillangom. Szerian nem tudom hogy mukodik, mert epitett motoron volt.

Gyere el feltesszuk es kiprobalod.

Elküldve

Nekem van c20xe leömlőm a garázsban, meg tudom mérni az átmérőjét.. Mérd le mekkora átmérőjű a leömlők a tieden, hogy mennyivel kisebbek a c20xe-től. Van-e értelme egyáltalán a cserének.

A gázelvezetés szempontjából a c20xe 4-2-1-es felépítése ideális. Jobb, mint a 4-1-es.

Kösz a lehetőséget!

Hétfőn megyek haverhoz,ott le tudok mérni egyet pontosan.

De egyelőre várom postán a szerzeményemet, tomtech ex utcai tengelyét kent nv062 (272, 21/69, 69/21).

Aztán meglátom milyen lesz.

Elküldve

Önmagában egy nagyobb fojtószelep nem sok mindent fog hozni, ha egyébként minden más széria marad.

Én nem ilyenre költenék (fogok), hanem akkor már ITB-re. Na azzal tényleg jobb lesz a gázreakció. (meg sokminden más is)

AMúgy meg a címen kívül végig kétezres motorról van szó.

Elküldve

Hétvégén vezettem kb 2000km-t, és volt egy kis időm tesztelni.

Portolás után 98-as gagyi benzinnel a 100-200-as időm javult nem túl nagy kb 1,5 másodpercet (21.6-ról 20.1-re, ugyan azon az úton és ugyan azzal a fenivel mérve). A 0-100-am még nem tudtam nézni, mivel hideg van és mindig elforog a kerekem. Nem tudom, hogy ez lóerőben mit jelenthet, de látványosan 170-200km/h között adja ki az 1.5 másodpercet.

Reményeim szerint 100-as prémium benzinnel (21.6-os időt is azzal mentem) bemegyek 19-19,5 közé.

Egy kicsit csökkent a gázreakcióm, vadabban reagál az autó padlózáskor (főleg 2-esben és 3-asban érzem). Remélem nem csak beképzelem.

Elküldve

Megmértem vagy 10* az időbeli eltérést.

Itt a 170-200 8.8 másodperc (ez a régi):

http://www.youtube.com/watch?v=O5a5KWpD_fo

Az új 170-200-as mérés meg 7.5 másodperc:

http://www.youtube.com/watch?v=IyDxWwMX24A

Még mielőtt valaki belekötne, az új videón a tepsi galaxy S3 mobilt be kellett támasztani a kormányhoz, mert máskülönben nem láttam volna el felette. Ezért a videón szereplő 199Km/h az én szemszögemből pont 200km/h volt.

Elküldve

Èn csak annyit füznék hozzá, hogy ha pontos értékeket akarsz, akkor használj gps-t.

S3-ra racechrono app. mondjuk. Teljesen ingyenes. Nincs kamerával vezetés közben szenvedés. Valamint rájössz,hogy azt az időt,amit eddig 0-100nak hittél,az 1-1.5mp-re van a valóságtól.Pl. Ez váltómértettel 5km/h csaló óránál 9.4mp-nek látszódik,valójában racechronoval 10.3.

Persze értem én,hogy kamerán is látszódik,hogy relatív jobb,mint az előző,de a gyorulásmérős appok pontosak,kényelmesek.

Elküldve

Bepattintottam a sport-betétszűrőt, hátha hoz valamit a nagyobb injektor + portolt hf-hez. Telepítettem a racechronót , meg vagy 5 másik programot, és méregettem. Valami lehet az S3 telefonommal , mert egyik se talált normális GPS jelet ( be volt kapcsolva). Szóval még marad nekem a stopper+videó páros. Ha ki tudok hámozni videót valamelyik progiból az felrakom. Mentem még 2 gyorsulást mérőprogik nélkül is, szerintem ezek lesznek jók.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.