Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

A gyári tengely érzés eszméletlen !!!! Megjegyzem eddi a a tunning tengelyel minden személy aki ült a kocsiba lefulladt !! Kell hozzá egy kis idő míg megszokod ! De nekem nem volt fokoló kerék rajta , lehet hogy azért volt ilyen ? De ment mint az állat tőle!!!:)

Link to comment
Megosztás:

A gyári tengely érzés eszméletlen !!!! Megjegyzem eddi a a tunning tengelyel minden személy aki ült a kocsiba lefulladt !! Kell hozzá egy kis idő míg megszokod ! De nekem nem volt fokoló kerék rajta , lehet hogy azért volt ilyen ? De ment mint az állat tőle!!! :)

Fokolókerék nélkül nekem is olyen volt, mint egy Civic VTi. 4000ig halott, onnan meg kb. beugrott tiltásba.

Ja igen, turbósítás is egy megoldás :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor mese nincs, nekem is kell rendelni egy fokolókereket. Nálam is 3500 környékétől indul meg az autó. Fokolástól sokat javulna alsó tartományban (meg úgy összesen)?

Néztem ezt a fokolás dolgot és nem tudok rájönni, hogy pl a gyári 108 fok mit jelent (mit mihez kell állítani)? 2 hete infót keresek, és sehol egy értelmes leírás. Bocsánat a hülye kérdésért, de nem vagyok autószerelő csak egy hobbibarbár.

De már kicsit elegem van: Minden fórumon azt írják, hogy ne tuningoljak hanem inkább cseréljek autót. De nekem az astrám tökéletesen megfelel. Nem akarok cserélni.

Ez a tuning olyan mint amikor az asszonynak születésnapjára edzőbérletet veszel. Semmi pénzért nem cserélnéd le mert imádod és tudod, hogy egy kis odafigyeléssel és törődéssel a rejtett szépségei is előcsalogathatóak.

Link to comment
Megosztás:

Akkor mese nincs, nekem is kell rendelni egy fokolókereket. Nálam is 3500 környékétől indul meg az autó. Fokolástól sokat javulna alsó tartományban (meg úgy összesen)?

Néztem ezt a fokolás dolgot és nem tudok rájönni, hogy pl a gyári 108 fok mit jelent (mit mihez kell állítani)? 2 hete infót keresek, és sehol egy értelmes leírás. Bocsánat a hülye kérdésért, de nem vagyok autószerelő csak egy hobbibarbár.

De már kicsit elegem van: Minden fórumon azt írják, hogy ne tuningoljak hanem inkább cseréljek autót. De nekem az astrám tökéletesen megfelel. Nem akarok cserélni.

Ez a tuning olyan mint amikor az asszonynak születésnapjára edzőbérletet veszel. Semmi pénzért nem cserélnéd le mert imádod és tudod, hogy egy kis odafigyeléssel és törődéssel a rejtett szépségei is előcsalogathatóak.

Nem gyári tengelyhez én mindenképpen szerelnék fel fokolókereket is. Fokolókerék és mérés nélkül az egész csak tapogatózás szvsz. Mindig pontosan be szoktam állítani a vezérlést, anélkül nálam kb. használhatatlan volt az egész. Azt hiszem gyári DIS C20XE vezérműkerék 42 fogas. Foganként kb. 16 főtengelyfokkal lehetett elrakni a vezérlést, ami nagyon durva "állítás". Tehát a gyári ilyen célra alkalmatlan.

108 fok szerintem az LCA (lobe center angle) vagy center line, németeknél asszem Spreizung. Ez a bütyök középpontját jelöli holtponthoz képest. Gyári esetben ez legtöbbször 110fok környéke szokott lenni. Ha csökkented pl fokolással akkor korábban zárnak a szelepek, szívó oldalon ilyen módosítással több nyomatékod lesz alul, és fordítva. Kipufogó oldalon nem ilyen jelentős a hatása szívón, nem extrém tengelynél szerintem.

Van még LSA (lobe seperation angle) ami a kipuff és szívó oldali bütyök középpontok közötti szöget jelenti. LSA változással változik az overlap azaz, hogy a két szelep mennyi időt van nyitva egyszerre. Ezzel változik az alapjárat minősége/fogyasztás, hogy milyen fordulatról indul el a motor. Szintén elég fontos.

p174973_image_large.jpg

http://www.onallcyli...u-need-to-know/

Link to comment
Megosztás:

Nehéz kenyér ez a válogatás!

Ez tetszik nekem:

http://www.kentcams....amshafts-01.jpg innen a COR1603 (emelés 11.04, TDC 2.00mm, 278°)

Legolcsóbb, és még szimpatikus is:

http://www.newman-ca...df/vauxhall.pdf VUXT/288/420H PH3 (emelés 10.66, TDC 2.2mm, 288°, 300font a 2db! tengely)

Másik:

http://www.pipercams...?pid=C16VBP300H (emelés 11.43mm/11.05, TDC 2.74/2.49mm, 280/278°, 410font az ára :unsure: )

"Merészebb", de nagyot dobhat (és tetszene :icon1:):

http://www.gozzoli.it/prod.php itt a 4602534 verzió (emelés 12.25/11.80mm ! :D, TDC 2.60/2.05mm, 272/258°, 480juróért :blink: )

És végül az Imotec a táblázata miatt:

http://www.imotecgmb...EL/nw-opel.html

Itt a DOCH Small block 1.8-nál 268° +24PS növekedést ír (nálam chippelve kb ennyit számoltam, ezért teljesen korrekt érték) 290°-nál +34PS.

Szóval egy komolyabb tengellyel nyernék kb 10 pacit?

Mivel láttam már komolyabb Rally tengelyeknél asszimetrikus párosításokat (272/258°), ezért:

Ha pl találnék még egy elborúlt embert akivel vennénk 288°-os tengelyt, akkor berakhatnánk mellé a 266°-os tengelyemet kipufogó oldalra? Mit eredményezne ez?

Még valami a végére:

3 napja fórumokat bújok és ezeket láttam:

-portolásra fórumokon +4-6 pacit írnak (ahogy ki tudtam hámozni)

-hf-ből le akarok vetetni kb 0.4-0.6mm-t (így a kompresszióm 10.5-ről 11-11.2-re változik), ez +3-5 lovacska adatok alapján

-E85-re átállásra +4-8LE (kütyü már megvéve opel16v-től)

-és a tengely csere +10LE

Számolgattam, most 168-170 ló környékén járok. Akkor így elvileg 189-199LE-ig is eljuthatok ??? Tudom, álmodok ezért elégedett lennék 185lovacskával is ...

Azért nem olyan egyszerű, hogy beteszed a nagyobb tengelyt (befokoltatod) és már hozza is azokat a +le-ket amit írnak hozzá.

Ha rendesen befokolják a tengelyt szinte biztos hogy összeér a dugattyú és a szelep. Ott is kell módosítani, ha kiakarod hozni a maximumot.Mondjuk szerintem 280° tengelynél nagyobb utcára felesleges. Az a + pár le nem éri meg, mert kapsz egy utcára alkalmatlan autót.

A nagyobb tengely kompresszió csökkenést okoz, szóval a hengerfejen is kell dolgozni, hogy magas kompressziót hozzál ki belőle, különben megint csak egy részét tudod kihozni a tengely teljesítményéből.

És akkor még nem beszéltünk a kipuff oldalról sem..

Link to comment
Megosztás:

Azért nem olyan egyszerű, hogy beteszed a nagyobb tengelyt (befokoltatod) és már hozza is azokat a +le-ket amit írnak hozzá.

Ha rendesen befokolják a tengelyt szinte biztos hogy összeér a dugattyú és a szelep. Ott is kell módosítani, ha kiakarod hozni a maximumot.Mondjuk szerintem 280° tengelynél nagyobb utcára felesleges. Az a + pár le nem éri meg, mert kapsz egy utcára alkalmatlan autót.

A nagyobb tengely kompresszió csökkenést okoz, szóval a hengerfejen is kell dolgozni, hogy magas kompressziót hozzál ki belőle, különben megint csak egy részét tudod kihozni a tengely teljesítményéből.

Kicsit utána néztem és az egyik gyártó 280° fölötti tengelyeinél írta, hogy a hengerfejben helyet kell csinálni a bütyköknek (ha jól értelmeztem). Elvileg egy 272-278-as tengely gond nélkül beépíthető.

És akkor még nem beszéltünk a kipuff oldalról sem..

Van már Lexmaul 4.1 leömlő katalizátorral (+Dbilas szívócső + Dbilas 266 fokos tengely)...

Zoloj: Ufff. Mekkora meló ez a hengerfej bővítés -polírozás -portolás dolog. Most volt egy kis időm, és nekikezdtem (még csak) az egyik szívócsatornának. 2 óra alatt kb az 1/3-ad része van meg, pedig gépet is használok. Úgy gondoltam, hogy a többit 3 csatornát erről fogom másolni, ezért azok még lassabban fognak készülni.

Szóval tényleg macerás ez a tuning dolog. Csak sajnos én élvezem :D ;) .

Asszonynak mutattam és még magyaráztam is, hogy miért faragom ezt az alu tömböt. Látszólag nem lelkesedett annyira, mint én :icon11: .

Link to comment
Megosztás:

Nem gyári tengelyhez én mindenképpen szerelnék fel fokolókereket is.

...szívó oldalon ilyen módosítással több nyomatékod lesz alul, és fordítva. Kipufogó oldalon nem ilyen jelentős a hatása szívón, nem extrém tengelynél szerintem.

Ha jól értem, elég a szívó tengelyt fokolni, a kipufogó oldal fokolása maradhat gyári?

Az én tengelyemnél (258'/110'/10,2mm/1mm/19/59 - 59/19) mindkét LCA gyári mértékű (110'), tehát az LSA is gyári (110').

Így is lenne értelme a szívó oldal nyitási idejével játszani? A gyári 15' körül lehet...

Link to comment
Megosztás:

Tomoty: Már a 272°-nál is beleérnek a szelepek a dugattyúba, ha a gyártó adataival állítod. Persze, ha nem akarod a benne rejlő összes teljesítményt kiaknázni, akkor be lehet állítani úgy is, hogy ne érjen hozzá, de akkor kb. 60-70%-át tudod kihasználni. Ezért van az, hogy sokan kétlig a gyártók adatait, mert azzal a beállítással (mármint, hogy ne érjenek össze) csak 10-12le lehet kihozni gyári módosítások nélkül.

A fokolást meg bízd rá olyanra aki ért hozzá, ha azt akarod, hogy tökéletes legyen. Ahhoz úgy is műszer kell.

Csak hogy érzékeld a beállítás finomságát. Az én szívóoldali tengelyemnél (fokolás elött) az eltérés a pontos beállítástól 1,3mm-re volt, a kipuffnál 0,3mm, és így, talán még a gyári tengelynél is rosszabb volt.

Ha rendesen befokolják sem lesz nyomatékosabb alul. A szívó motoroknál a nagyobb tengely a magas fordulatnál hozza meg az erőt. Az alapjáratod meg jellegzetesen szaggatott lesz és valamivel nehezebb elindulni vele. Egy 290° környéki vagy annál nagyobb tengellyel meg városban nem tudsz közlekedni, mert 3e fordulatig gyakorlatilag halott a motor.

A leömlőnél a 4-2-1-et jobbnak tartják. A kérdés, hogy nagyobb-e az átmérője, mint a gyárinak, különben nem sokat ér. A kipufogó rendszert is érdemes cserélni (gyárinál), ha egy nagyobb teljesítménytöbbletet akarsz kihozni.

Egy ilyen átalakításnál már több kérdés is felmerül.

A szívósor milyen lesz? Üzemanyagellátó rendszer hogyan lesz módosítva? Ki ír hozzá egyedi chipet(mert ehhez már az kell-előre megírt nem jó)? Mit cserélsz a motorban a nagyobb teljesítmény miatt? A kipuff oldal méretezése, építése?

Nem egyszerű dolog kihozni a kívánt teljesítményt egy szívóból. Ha minden meg van hozzá talán.

Link to comment
Megosztás:

Tomoty: Már a 272°-nál is beleérnek a szelepek a dugattyúba, ha a gyártó adataival állítod. Persze, ha nem akarod a benne rejlő összes teljesítményt kiaknázni, akkor be lehet állítani úgy is, hogy ne érjen hozzá, de akkor kb. 60-70%-át tudod kihasználni. Ezért van az, hogy sokan kétlig a gyártók adatait, mert azzal a beállítással (mármint, hogy ne érjenek össze) csak 10-12le lehet kihozni gyári módosítások nélkül.

A fokolást meg bízd rá olyanra aki ért hozzá, ha azt akarod, hogy tökéletes legyen. Ahhoz úgy is műszer kell.

Csak hogy érzékeld a beállítás finomságát. Az én szívóoldali tengelyemnél (fokolás elött) az eltérés a pontos beállítástól 1,3mm-re volt, a kipuffnál 0,3mm, és így, talán még a gyári tengelynél is rosszabb volt.

Ha rendesen befokolják sem lesz nyomatékosabb alul. A szívó motoroknál a nagyobb tengely a magas fordulatnál hozza meg az erőt. Az alapjáratod meg jellegzetesen szaggatott lesz és valamivel nehezebb elindulni vele. Egy 290° környéki vagy annál nagyobb tengellyel meg városban nem tudsz közlekedni, mert 3e fordulatig gyakorlatilag halott a motor.

A leömlőnél a 4-2-1-et jobbnak tartják. A kérdés, hogy nagyobb-e az átmérője, mint a gyárinak, különben nem sokat ér. A kipufogó rendszert is érdemes cserélni (gyárinál), ha egy nagyobb teljesítménytöbbletet akarsz kihozni.

Egy ilyen átalakításnál már több kérdés is felmerül.

A szívósor milyen lesz? Üzemanyagellátó rendszer hogyan lesz módosítva? Ki ír hozzá egyedi chipet(mert ehhez már az kell-előre megírt nem jó)? Mit cserélsz a motorban a nagyobb teljesítmény miatt? A kipuff oldal méretezése, építése?

Nem egyszerű dolog kihozni a kívánt teljesítményt egy szívóból. Ha minden meg van hozzá talán.

Már a felsoroltak nagy része meg is van.

A célom az volt, hogy az 1-2 kategóriával nagyobb autók (1.6-2.0-ás turbós benzinesek, vagy 2.4-3.0-ás dízelek) gyorsulását és dinamikáját kihozzam az én 125lovas 1.8-as szívó motoromból.

Most teljesen rendben működik minden kb 170-172LE környékén járhatok.

szóval van benne:

Sporttengely: http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/1-4-1-8-16V-DOHC/hydro/New-camshafts/-Opel-Vauxhall-1-4-1-8-16V-DOHC-Performance-camshaft::5229.html?XTCsid=dfssvtknnkp680b26hpigv0jb5

Sport-szívórendszer gyári befecskendezéshez: http://www.dbilas-shop.com/Products/Flowtec-manifold/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-G/Flowtec-manifold-for-Opel-Vauxhall-Astra-G-Astra-H-Vectra-B-Zafira-A-1-8-16V-92kW-Z18XE::88.html

Lexmaul leömlő + sportkatalizátor: http://www.ebay.de/itm/Lexmaul-Faecherkruemmer-Sport-KAT-Opel-Meriva-Z18XE-/380201980232

És persze CHIP: http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Astra-H/18L-Benzin-Z18XE/Opel-Astra-H-Z18XE-Phase3-Leistungssteigerung Itt 3 órán keresztül frissítettünk+mértünk párszor, amire én is rábólintottam.

Szeretnék bekerülni 180-185LE/185-190Nm közelébe.

A nagyobb tengelyről már rég le is beszéltek (maximum 272-276 fokosat raknék bele, ha a mostani elmegy), így a "maradék" 10-15LE összehozására az a tanácsot kaptam, hogy a hengerfejet portoljam + polírozzam + növeljek kompressziót minimálisan. Ez is már készül szép lassan.

Nem akarok versenyezni, nekem (remélem :goofy: :evilgrin: ) elég lesz ennyi is.

Link to comment
Megosztás:

Tomoty:

A sporttengely az nem rossz, 266°-nál különösebb átalakítás nélkül kilehet hozni a teljesítménye nagy részét.

Ott még talán nem kell a dugattyúzsákokból levenni, hogy elférjen a szelepek.

Nekem 280° Risse tengelyem van és ott már igen csak kell ez az átalakítás.

A szívósor jónak tűnik. Az ára is elég jó (nagy) . Mivel ez nem olyan alkatrész ami elkopik, tönkremegy, én inkább használtan vettem egy Lexmault 100e-ért.

A Lexmaul leömlő kissé húzós az ára. Miért nem gyártatsz le egy egyedi leömlőt? Én is most fogok csináltatni hozzá 40-50e-ért. Lehet elkerülte a figyelmem, de nem láttam az átmérő adatát. Ha a gyárival megegyező átmérőjű meg se vedd. Nagyobb kell ilyen átalakítás mellé. A kipufogórendszert szintén cserélni kell nagyobbra.

Az előre megírt chippel óvatosan, mert csalódás lesz. Dbilas cuccokhoz eds chipet, szinte biztos, hogy nem lesz tökéletes. Itt már kell egy olyan ember aki egy írható epromon módosítja az adatokat, miközben melletted ül az autóban és nézi egy szélessávú szondán az ecu adatait. Amúgy is újra kell írni, ha ezeket beépíted.

Az injektorok gyáriak vagy már cserélve vannak?

wegapower: Inkább úgymondanám, hogy Debrecen és Nyíregyháza. Egyik magánélet, másik munka.

Egy c20xe motorú calibrám van.

Link to comment
Megosztás:

Tomoty:

A sporttengely az nem rossz, 266°-nál különösebb átalakítás nélkül kilehet hozni a teljesítménye nagy részét.

Ott még talán nem kell a dugattyúzsákokból levenni, hogy elférjen a szelepek.

Nekem 280° Risse tengelyem van és ott már igen csak kell ez az átalakítás.

A szívósor jónak tűnik. Az ára is elég jó (nagy) . Mivel ez nem olyan alkatrész ami elkopik, tönkremegy, én inkább használtan vettem egy Lexmault 100e-ért.

A Lexmaul leömlő kissé húzós az ára. Miért nem gyártatsz le egy egyedi leömlőt? Én is most fogok csináltatni hozzá 40-50e-ért. Lehet elkerülte a figyelmem, de nem láttam az átmérő adatát. Ha a gyárival megegyező átmérőjű meg se vedd. Nagyobb kell ilyen átalakítás mellé. A kipufogórendszert szintén cserélni kell nagyobbra.

Az előre megírt chippel óvatosan, mert csalódás lesz. Dbilas cuccokhoz eds chipet, szinte biztos, hogy nem lesz tökéletes. Itt már kell egy olyan ember aki egy írható epromon módosítja az adatokat, miközben melletted ül az autóban és nézi egy szélessávú szondán az ecu adatait. Amúgy is újra kell írni, ha ezeket beépíted.

Az injektorok gyáriak vagy már cserélve vannak?

wegapower: Inkább úgymondanám, hogy Debrecen és Nyíregyháza. Egyik magánélet, másik munka.

Egy c20xe motorú calibrám van.

Lehet, hogy valami félre érthető volt abban amit írtam, de ezek már benne vannak a kocsimban.

Tökéletesen működik minden, a gyári 10.4-10.6 másodperces 0-100-as időm most 8.2 környékén alakul (nagy kerekekkel 8.6-8.8).

CHIP: 5 helyen próbálták megírni az elektronikát, és csak 1 helyen sikerült(ott is 3* voltam). Elég elcseszett az Astra H hybrid ECU-ja, Szinte írhatatlan. Amikor végre sikerült 3* írtuk, és utána 3* mértük is (online kapcsolatban a német mérnökkel). A legjobbat hagytuk meg.

Egyetlen célom maradt, hogy bekerüljek 8s alá (7.6-7.8 elég is lenne). Kalkulációim szerint ide azért kellene az a +15LE (amit a hf portolás reményeim szerint fedez).

Link to comment
Megosztás:

Zoloj: Ufff. Mekkora meló ez a hengerfej bővítés -polírozás -portolás dolog. Most volt egy kis időm, és nekikezdtem (még csak) az egyik szívócsatornának. 2 óra alatt kb az 1/3-ad része van meg, pedig gépet is használok. Úgy gondoltam, hogy a többit 3 csatornát erről fogom másolni, ezért azok még lassabban fognak készülni.

Szóval tényleg macerás ez a tuning dolog. Csak sajnos én élvezem :D ;) .

Asszonynak mutattam és még magyaráztam is, hogy miért faragom ezt az alu tömböt. Látszólag nem lelkesedett annyira, mint én :icon11: .

Hallo

Hát nem megy gyorsan az fix :)

Majd esetleg dobj fel előtte-utána képeket. Kíváncsi leszek.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól értem, elég a szívó tengelyt fokolni, a kipufogó oldal fokolása maradhat gyári?

Az én tengelyemnél (258'/110'/10,2mm/1mm/19/59 - 59/19) mindkét LCA gyári mértékű (110'), tehát az LSA is gyári (110').

Így is lenne értelme a szívó oldal nyitási idejével játszani? A gyári 15' körül lehet...

Azt mondom, hogy szerintem a kipufogó tengely beállítása nem okoz akkora változásokat, de azt is be kell állítani, nem csak úgy valahogy beszerelni. Ha megoldható fokolókerék nélkül egy jó beállítás, akkor elég lehet csak a szívó oldalon elhelyezni egy állítható kereket, szerintem.

Ez azt jelenti, hogy a Te tengelyeid erre vannak állítva? Tehát 110° LCA-ra? Mert, ha igen, akkor én nem piszkálnám, pláne ha alul is megy, meg forog is valameddig. Ha nagyon döglött alul, akkor biztosan kellene fokolni, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Tomoty: Önmagában hf portolással szerintem +15le-t nem fogsz tudni összehozni.

Azért még mellé pár apróssággal a közelébe lehet jutni.

Az egyik kérdésemre nem válaszoltál. Az injektorok gyáriak? Mert azzal még 100%-on sem tudja a 170le-t sem.

Nekem a turbós calibrának az injektorai vannak bent (304ccm), de ha minden jól össze lesz rakva-megírva, ez sem lesz már ideális.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondom, hogy szerintem a kipufogó tengely beállítása nem okoz akkora változásokat, de azt is be kell állítani, nem csak úgy valahogy beszerelni. Ha megoldható fokolókerék nélkül egy jó beállítás, akkor elég lehet csak a szívó oldalon elhelyezni egy állítható kereket, szerintem.

Ez azt jelenti, hogy a Te tengelyeid erre vannak állítva? Tehát 110° LCA-ra? Mert, ha igen, akkor én nem piszkálnám, pláne ha alul is megy, meg forog is valameddig. Ha nagyon döglött alul, akkor biztosan kellene fokolni, szerintem.

Biztos nem vagyok benne, mérve nem volt. Úgy gondolom, h a gyári tengelyhez képest adtak szimmetrikusan 5-5 fokot (5 fokkal korábban nyit és 5 fokkal később zár, valamint 1mm-rel nagyobbat nyit), mert máshogy nem adná ki a 110 fokot, nem igaz? Ha minden igaz, akkor a gyári kerekekkel összerakva marad 110 fok az LSA. Az összenyitás nőtt 10 fokkal, de érezhetően nem lett alul gyengébb, alapjáratról (1000) is képes 5-ben gyorsítani, bár 2500-ig elég langyos. 4500-6000 között viszont elég szépen megy. A fokozatok is pont így ejtenek...

tengely

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.