Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Szilikoncső idomokat lehet venni különféle méretekben az egyenes szakaszokban meg valami vékonyfalu alucső is jó lehet.

http://www.tuningaru...?id_category=59

Ezeket már néztem, de marha drágának tartottam, meg a kék színtől hányni tudnék. Most viszont asszem nincs más lehetőségem, meg kell vegyem. Veszek akkor 4dbot a pillangósor átkötésre is, ha már sz@r érjen nyakig. :)

ha kell valakinek valami darabka rozsdamentes cső ,az dobjon rám egy privit :)

van 76.1*1.2 , 60.3*1 , 50*1

ne akarjatok szál csövet :), de vannak kis darabok (50-60 cm)

Zsoltee:

nem tudok úgy bővíteni vagy peremezni csövet ahogy szerettem volna... kell hozzá szerszám :(

Írok egy privit. Köszi hogy megpróbáltad azért. ;)

Link to comment
Megosztás:

Te, biztos hogy ehhez a motorhoz passzol ez a nagyon nem rövid szívórendszer? Ráadásul elég vékonykának is tűnik hozzá.

A légszűrőt gondolom majd leválasztod a motortértől.

Arról volt szó hogy 50es cső kell, ez az. Most derült ki hogy az az 50es nem is 50es hanem inkább nagyobb. :) A légszűrő le lesz választva a motortérről igen, amint meg lesz a helyes légszűrő, airbox kombó, csinálom neki a dobozkát. :)

Azért látom van cső ahol lefolyhat az a szar... :D :D :D

Átmeneti megoldás, Te inkább áruljad a Vektrát. :D

Link to comment
Megosztás:

Arról volt szó hogy 50es cső kell, ez az. Most derült ki hogy az az 50es nem is 50es hanem inkább nagyobb. :) A légszűrő le lesz választva a motortérről igen, amint meg lesz a helyes légszűrő, airbox kombó, csinálom neki a dobozkát. :)

Átmeneti megoldás, Te inkább áruljad a Vektrát. :D

HÁt az az 50 már elsőre is soványkának tűnik nekem. Asszem a c16nz-nek 55-ös a csöve. Az C16SE-nek meg valami 60-65. Ezt tekintve szerintem a tiedre is kéne minimum 60-as. Viszont a forgós motorra még mindig nem értem ezt a szívóhosszt.

Link to comment
Megosztás:

HÁt az az 50 már elsőre is soványkának tűnik nekem. Asszem a c16nz-nek 55-ös a csöve. Az C16SE-nek meg valami 60-65. Ezt tekintve szerintem a tiedre is kéne minimum 60-as. Viszont a forgós motorra még mindig nem értem ezt a szívóhosszt.

Mc-elek tegnap írta hogy vannak saválló cső darabjai, írtam is neki egy privit, hogyha 76osból van 60-70cms darab, akkor már küldheti is. Újra gyártom az airboxot, 76os csővel és akkor már nem hiszem hogy fojtás lesz rajta. :)

Két dolog miatt van ekkora szívóhossz a motoromon, egyrészt, a generátor miatt, ilyen hosszú csöveket kellett a szívósorra raknom, másrészt a tölcsérek meg azért ilyen hosszúak, hogy ne 5500től kezdjen el húzni a kocsi. Pályán, versenyen stb nagyon jó lenne, viszont utcán egy 5000 alatt buta autóval közlekedni lehetetlen. 1esben kellene kanyarodnom minden hol és leenné a hajam. Kompromisszumot kellett kötnöm az erőre és a nyomatékra. :)

Link to comment
Megosztás:

Mc-elek tegnap írta hogy vannak saválló cső darabjai, írtam is neki egy privit, hogyha 76osból van 60-70cms darab, akkor már küldheti is. Újra gyártom az airboxot, 76os csővel és akkor már nem hiszem hogy fojtás lesz rajta. :)

Két dolog miatt van ekkora szívóhossz a motoromon, egyrészt, a generátor miatt, ilyen hosszú csöveket kellett a szívósorra raknom, másrészt a tölcsérek meg azért ilyen hosszúak, hogy ne 5500től kezdjen el húzni a kocsi. Pályán, versenyen stb nagyon jó lenne, viszont utcán egy 5000 alatt buta autóval közlekedni lehetetlen. 1esben kellene kanyarodnom minden hol és leenné a hajam. Kompromisszumot kellett kötnöm az erőre és a nyomatékra. :)

Ha nyomatékot akarsz köbcenti kell, arra pedig bele kell tenni az 1.8 főtengelyt. :)

Link to comment
Megosztás:

X14XE közvetlen a pillangó előtt 57mm, de én kicseréltem az összekötő gumicsövet, olaj és nyomásállóra, 60mm-esre.

Hiszed vagy sem Zsóti, de én traktorboltban vettem hozzá. :D

Fekete és kurv@ olcsó.

Erről már hallottam, meg hogy valami IFA vízcsővel is nagyon jól lehet helyettesíteni ezeket a szilikon csöveket. De itt nálunk az autósboltban nagyon régen nem láttak IFA alkatrészt. Traktoros bolt meg tudomásom szerint nincs is. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Én mint laikus kérdeznék valami.

A légszűrőtől jövő csőnek nem akkorának kell lenni területre(keresztmetszet), mint amennyi a 4, a pillangónál számított terület?

Mert ha a pillangónál torkonként mondjuk 30 mm az átmérő, ami 2826 mm^2. Ebből 4 db van, ami 11304 mm^2. Ergo a szívócsőnek minimum 60 mm-nek kellene lennie. Csak így tudja kiszolgálni levegővel a négy pillangót full gázon...

Link to comment
Megosztás:

Én mint laikus kérdeznék valami.

A légszűrőtől jövő csőnek nem akkorának kell lenni területre(keresztmetszet), mint amennyi a 4, a pillangónál számított terület?

Mert ha a pillangónál torkonként mondjuk 30 mm az átmérő, ami 2826 mm^2. Ebből 4 db van, ami 11304 mm^2. Ergo a szívócsőnek minimum 60 mm-nek kellene lennie. Csak így tudja kiszolgálni levegővel a négy pillangót full gázon...

Ez azért nem ilyen egyszerű, sajnos. Egyébként meg egyszerre mindig csak egy henger szív.

Link to comment
Megosztás:

A. Graham Bell - Four Stroke Performance Tuning:

Recommended throttle body sizes

Throttle bore dia (mm) hp of one cylinder

36 27-37

40 35-46

45 43-56

48 50-65

52 60-77

56 70-87

62 80-98

WTCC-ben egy darab 64mm-es pillangó volt szabály szerint, kifért rajta 280hp. 2.1literből 62es pillangón kifért 260+ hp.

A kisebb szívócső szintén azért lett volna, hogy picit nyomatékosabb legyen közép tájékon, ahogy a nagyobb szívóhosszak is. Programozás nélkül meg aztán tényleg eléggé zsákbamacska jellegű a dolog, nem beszélve a doboz és a légszűrő közötti hosszról. Légszűrő leválasztásról jut eszembe, csináltam egy log-ot opcommal, 300méter megtétele után a beszívott levegő hőmérséklete a légköriével megegyezett és nem volt leválasztva, persze ártani nem árt.

Forma 3as kétliteres motorok ~200ló körül tudnak 26mm-es szűkítőn keresztül....jó az airbox direkt a nagy torlónyomású levegőt kapja, de akkor is csak 26mm-en...

Link to comment
Megosztás:

Tomoty ne haragudj de minek vettél zsír újat mikor 15000 ért kevés km. es hibátlan bontottakat lehet kapni. Ez pont olyan minőség mint amit mazda e2200 ra vettem egy fél éve.(az is ilyen mimőségű kínai másolat volt jónak jó csak hát.....) nem azt mondtam hogy ez is ott készült de az az öntés és megmunkálás :sick: :omg:

Link to comment
Megosztás:

Tomoty ne haragudj de minek vettél zsír újat mikor 15000 ért kevés km. es hibátlan bontottakat lehet kapni. Ez pont olyan minőség mint amit mazda e2200 ra vettem egy fél éve.(az is ilyen mimőségű kínai másolat volt jónak jó csak hát.....) nem azt mondtam hogy ez is ott készült de az az öntés és megmunkálás :sick: :omg:

Rendeltem neten 15000Ft-ért, 8 nap alatt nem tudták kihozni (és még nem is jelentkeztek) =felejtős

Volt egy 30000Ft-ért. Kiderült, hogy repedt.

Aztán (16db)hidrotőke!!! árában felajánlottak egy új hengerfejet (katalógus ára 340eFt). Új szelepek új rugók új hidrotőkék. Megvettem :D .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.