Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Nincs mit, szívesen. :icon1: Nem lógsz, amiben megegyeztünk az el lett rendezve. ;)

Nem gondolnám, hogy üzemmelegen probléma lett volna egy kis fordulat, egyszer sem pörgettük tiltáson. :lol: A lényeg az lenne, hogy találd meg a jó beállításokat az új cuccokhoz.

Most, hogy a futómű és a fék olyan amilyenre szerettem volna, lehet a motor fog következni. (ha egy üzlet beindul... :omg: ) A sok lehetséges út közül az 1,4@1,6 van tervben, de nem sürget az idő előbb-utóbb megtalálom majd a donort. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi Tiu. Sok sikert a tuningoláshoz, csak ne annyira reszeld szét hogy jobb időt menj nálam :P :D

Közben utána nézegettem, szerintem az airboxom ABS műanyagból lesz. Egyrészt azért mert könnyű, másrészt azért mert hőlégfúvóval könnyen alakítható és hegeszthető, harmadrészt meg azért mert ennek ellenére a motortében nem fog deformálódni. A gyári légszűrőház is ABS, megnéztem. Próbálom majd minnél kerekebbre csinálni, a sarkokat mellőzve, majd kiderül hogy mi lesz belőle. A terv egy előzetes papírmodell, aminek a formáját rárajzolom az ABS lemezre kivágom és úgy hegesztem össze. Ahol lehet csak élben hajlítom, nem vágom szét. Nézegettem a karbont, tudnék olcsón szerezni, csak a megmunkálása macerás, ugyanis egy negatív forma kell hozzá, amibe bele kell hajtogatni és préselni a karbonszövetet. Ha meg már negatívot gyártok, akkor ennyi erővel már lehet az a kész termék is, úgysem akarok sorozatgyártásba fogni. :)

Még a levegőszűrőn gondolkozom hogy milyen legyen. /0/]Ilyenre gondoltam. Bár az ára elég borsos, nekem az az übertuning levegőkavaró sem kellene hozzá. Hátha találok valahol olcsóbban, a sok csiricsáré hülyeség nélkül. Nem vagyok oda a sportszűrőkért, de még mindig jobb mint a mostani felállás. Gondoltam rá hogy egy C20XE légszűrőházba veszek K&N betétet, de az szerintem nagyon visszafogná a hangját a kocsinak, amit szerintem azért kár lenne. :D

Valami ilyesmi a hangja:

Ha valakinek eszébe jut egy jobb megoldás, akármivel kapcsolatban, írjon :)

Link to comment
Megosztás:

Tiu kocsiján megmértem a TPS feszt, alapjáraton 0,60V fullra kinyitva a pillangó 4,90, majdnem 5V. Viszont a MAP szenzort vagy nem jól mértem, vagy dőlt az elmélet. 0,30V-ot mutatott már üzemmeleg alapjáraton, aztán kicsit emelve a fordulatot, felment 1,0-1,1Vra, onnan viszont nem ment feljebb, hiába túráztatta Tiu. Nem is akartam hogy kínozza igazából. Vagy csak terhelésen jön elő a nagyobb fesz a szenzorból?

Holnap beszélek haverral és megpróbálom elkészíttetni vele az elektronikát. zoloj ha ezt így most bekötöm, kellene észlelnem valami változást? Vagy addig ne kössem be amíg nem megyek hozzád. Nem tudom hogy az alsóbb táblákban miket módosítottuk, ha egyáltalán írogattunk ott valamit. :goofy:

Szerk.: Nézegettem nyomásszabályzókat, az üzemanyag rendszerhez, de minden ilyen tuning alkatrész amit kapni, az vákuummal működik, ugyan úgy mint a gyári. pl ez Ezek működnek vákuum nélkül is? Annó amikor Demótól vettem egy nyomásszabályzót, arra emlékszem hogy vákuum nélkül kellett beállítani a kívánt nyomást rajta és mikor lehúztam a vákuumot mindig többet mutatott. Szerintem nekem egy olyan kéne amin nincs vákuumnak helye, vagy csak egyszerűen nem kötöm be? :goofy:

A Te kocsidon simán előjött MAP-ra 5Volt-hoz közeli érték, ami 100kPa-hoz tartozik. TPS-ed zárt állásban tuti, hogy 0.35V környéke volt. Szerintem jobb kellene legyen az elektronikával igen, ha működik :) A legalsó tartományokat nem igazán piszkáltuk. A mostani nyomásszabályzód is megfelel gyakorlatilag, csak a vákuumot kell róla lehúzni. Alapvetően a vákuum miatt tartja folyamatosan a beállított nyomáskülönbséget, különben hiába állítanád, alapjáraton +1bar lenne az üzemanyagnyomás a motor által keltett depresszió miatt.

Link to comment
Megosztás:

Még a levegőszűrőn gondolkozom hogy milyen legyen. Ilyenre gondoltam. Bár az ára elég borsos, nekem az az übertuning levegőkavaró sem kellene hozzá. Hátha találok valahol olcsóbban, a sok csiricsáré hülyeség nélkül. Nem vagyok oda a sportszűrőkért, de még mindig jobb mint a mostani felállás. Gondoltam rá hogy egy C20XE légszűrőházba veszek K&N betétet, de az szerintem nagyon visszafogná a hangját a kocsinak, amit szerintem azért kár lenne. :D

ABS szerintem simán jó lehet.

Levegőszűrőből használhatsz olyasmit ami nekem is van, gyári papír szűrő, kb. 3ezerbe kerül, gyakran ki lehet dobálni, de fojtani nem fog a motoron és két literest tuti kiszolgál - és főleg, jól szűr. Szerintem gyári a C20XE légszűrőház nem egy jó megoldás.

Jó a videó, ismerős a helyszín is :)

Dobok egyet én is:

http://www.youtube.com/watch?v=CYZb7bJiQIw

Link to comment
Megosztás:

Köszi Tiu. Sok sikert a tuningoláshoz, csak ne annyira reszeld szét hogy jobb időt menj nálam :P :D

Közben utána nézegettem, szerintem az airboxom ABS műanyagból lesz. Egyrészt azért mert könnyű, másrészt azért mert hőlégfúvóval könnyen alakítható és hegeszthető, harmadrészt meg azért mert ennek ellenére a motortében nem fog deformálódni. A gyári légszűrőház is ABS, megnéztem. Próbálom majd minnél kerekebbre csinálni, a sarkokat mellőzve, majd kiderül hogy mi lesz belőle. A terv egy előzetes papírmodell, aminek a formáját rárajzolom az ABS lemezre kivágom és úgy hegesztem össze. Ahol lehet csak élben hajlítom, nem vágom szét. Nézegettem a karbont, tudnék olcsón szerezni, csak a megmunkálása macerás, ugyanis egy negatív forma kell hozzá, amibe bele kell hajtogatni és préselni a karbonszövetet. Ha meg már negatívot gyártok, akkor ennyi erővel már lehet az a kész termék is, úgysem akarok sorozatgyártásba fogni. :)

Még a levegőszűrőn gondolkozom hogy milyen legyen. Ilyenre gondoltam. Bár az ára elég borsos, nekem az az übertuning levegőkavaró sem kellene hozzá. Hátha találok valahol olcsóbban, a sok csiricsáré hülyeség nélkül. Nem vagyok oda a sportszűrőkért, de még mindig jobb mint a mostani felállás. Gondoltam rá hogy egy C20XE légszűrőházba veszek K&N betétet, de az szerintem nagyon visszafogná a hangját a kocsinak, amit szerintem azért kár lenne. :D

Valami ilyesmi a hangja:

Ha valakinek eszébe jut egy jobb megoldás, akármivel kapcsolatban, írjon :)

Szép hangja van :icon13: !

Érzésre milyen (gyorsulás, dinamika) ?

Link to comment
Megosztás:

Nos ABSből nem lesz az airbox, 1,25 x 2m-es táblákban van, darabja a táblának 15500Ft. Amivel nem is lenne baj, ha vágnának belőle, de nem vágnak. Nekem egy 1m x 1m-es darab pont elég lenne. Úgy néz ki marad a karbon, viszont nem tudom hogy miből fogok hozzá mintát csinálni... :goofy:

Tomoty: Köszi :) Érzésre egyelőre jobb, legalábbis magas fordulaton, amennyire sikerült be progizni. Alacsonyról most nagyon rossz, de remélhetőleg nemsokára jobb lesz. Szerintem még erősödni fog akkor is, ha nem a motortér 98fokos levegőjét fogja szívni, hanem frisset a kocsi elől. :)

Link to comment
Megosztás:

Nos ABSből nem lesz az airbox, 1,25 x 2m-es táblákban van, darabja a táblának 15500Ft. Amivel nem is lenne baj, ha vágnának belőle, de nem vágnak. Nekem egy 1m x 1m-es darab pont elég lenne. Úgy néz ki marad a karbon, viszont nem tudom hogy miből fogok hozzá mintát csinálni... :goofy:

Tomoty: Köszi :) Érzésre egyelőre jobb, legalábbis magas fordulaton, amennyire sikerült be progizni. Alacsonyról most nagyon rossz, de remélhetőleg nemsokára jobb lesz. Szerintem még erősödni fog akkor is, ha nem a motortér 98fokos levegőjét fogja szívni, hanem frisset a kocsi elől. :)

Darab lökhárítóbol nem lehet? Vagy valami hasonlóan nagydarab ABS-es műanyagból?

Link to comment
Megosztás:

Darab lökhárítóbol nem lehet? Vagy valami hasonlóan nagydarab ABS-es műanyagból?

Az Astra lökhárítója PP-EDPM, az nem jó mert hőre lágyul. Lehetne lökhárítóból is, de akkor annak nagyon nagy felületűnek kéne lenni, kevés töréssel és hajlítással. Gondolkoztam hogy mi lehet még ABSből amit fel tudnék használni és olcsó is, de semmi nem jutott eszembe. :goofy:

Szerk.: Nagyon jó lenne egy ilyen is, ebbe még belső szivacs szűrőt is lehet tenni és akkor meg van oldva a szűrő problémám is. Ha nem lenne 106eFt egy ilyen, meg is rendelném.

:blink:

Link to comment
Megosztás:

Az Astra lökhárítója PP-EDPM, az nem jó mert hőre lágyul. Lehetne lökhárítóból is, de akkor annak nagyon nagy felületűnek kéne lenni, kevés töréssel és hajlítással. Gondolkoztam hogy mi lehet még ABSből amit fel tudnék használni és olcsó is, de semmi nem jutott eszembe. :goofy:

Szerk.: Nagyon jó lenne egy ilyen is, ebbe még belső szivacs szűrőt is lehet tenni és akkor meg van oldva a szűrő problémám is. Ha nem lenne 106eFt egy ilyen, meg is rendelném.

:blink:

Lehet, hogy ki fogsz nevetni, de van olyan wc-tartály, ami ABS-ből van... ;)

Azt hiszem Laguna fantázia névvel és kb 6000 HUF-os árral...

Bár nem tudom milyen alakzat lenne neked megfelelő...

Link to comment
Megosztás:

Az Astra lökhárítója PP-EDPM, az nem jó mert hőre lágyul. Lehetne lökhárítóból is, de akkor annak nagyon nagy felületűnek kéne lenni, kevés töréssel és hajlítással. Gondolkoztam hogy mi lehet még ABSből amit fel tudnék használni és olcsó is, de semmi nem jutott eszembe. :goofy:

Szerk.: Nagyon jó lenne egy ilyen is, ebbe még belső szivacs szűrőt is lehet tenni és akkor meg van oldva a szűrő problémám is. Ha nem lenne 106eFt egy ilyen, meg is rendelném.

:blink:

Ehhez képest az ABS tábla nem olyan nagy pénz. Ha meg a felét amúgy is elhasználod, akkor nem is nagy pocsékolás. Lehet, hogy elsőre nem is sikerül jól megcsinálni és kell egy másik, vagy csinálhatsz kétfélét különböző fordulatszámokra optimalizálva :) , vagy a másodikat el is adhatod, vagy a megmaradt lemezt is eladhatod, vagy keress mást aki hasonlóban gondolkodik, vagy győzz meg másokat hogy márpedig nekik ilyen kell, vagy használj sok légszűrődobozt :).

Amúgy nem tudsz relatíve kevés átalakítással meglévő dobozból kialakítani valamit? Még ha nem is lenne olyan kerek mint ez a képen. A felső résznek elég szabályos alakja van. Odaadtam a c20ne fedelet annak idején? Saját gyártásnál a merevítést hogy oldod meg? Ha kiszeded a gyári dobozból a bordákat, akkor az is elég rugalmas lesz. Nagyobb sík/egyenes felületeknél könnyen könnyen bemozoghat, abból pedig előbb utóbb repedés lesz.

Valami ilyesmit próbálj kreálni (a túlsó vége szűküljön): http://abloriginalpa...3f5a8c062c6.jpg

Link to comment
Megosztás:

Zsoltee majd beszélek apósommal hátha van valami ötlete

A reptéren ők szoktak plexilapból deck-et gyártani a vitorlázó repcsikre.

Van ilyen nagy szekrényük tele infra lámpával amivel melegítik.

Ha akarod tudok neked adni egy 250 Wattos infraégőt melengetni.

Lehet ott lesz valami műanyag darab.

Link to comment
Megosztás:

Elkezdődött a kamu MAP szenzor gyártás, most volt itt a srác, megbeszéltük a dolgokat. A motorféket is meg lehet oldani, azt mondta hogy marad a MAP szenzor a helyén, mivel motorféken nagyobb volt a vákuum mint egyébként, ezért annak a jelét felhasználjuk a kamu MAP szenzorhoz és úgy fog küldeni egy jelet ami motorféket fog jelenteni. Elvileg működni is fog. Úgy kértem, hogy az alapjárati feszültséget és a motorfék jelet egy potival tudjam állítani, hogy be tudjuk konfigolni maradéktalanul az ECU tábláihoz a kütyüt. Elvileg jó is lesz így. :)

Tomi, mindjá felhívlak.

Tápi, ennek a hátrafelé szűkülő doboznak mi a lényege? Ezzel szabályozzák a torkokba bejutó levegő mennyiségét? Gondolom ehhez is pontos számítások kellenének, mert ha elbaszom a méretet, többet ártok mint használok. Jó lenne tudni hogy érdemes-e dönteni a hátlapot, vagy jó egyenesen is. Igazából sablont olyat csinálok amilyet akarok, szóval megoldható, csak van-e értelme vakon, az a kérdés.

Szerk.: Az is lehet hogy itt azért ilyen az airbox, hogy egyrészt elférjen, másrészt így tudták kihozni belőle a megfelelő térfogatot. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Laminálás technológiája

A kész kompozit lemez állhat akár 20 rétegből is, elérheti a 20 mm vastagságságot is, és a konstrukció által megkívánt sarokpontokban tartalmazhat jelentős megvastagítást, megerősítést, bordát, fém-betétet stb. Felépülhet szendvics-lemez formájában is, és mindezzel tág teret ad a konstruktőr kívánalmainak.

Másik, 1:50től, ha szükséges, merevítés:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon durván megy a géped...

:blink:

ABS szerintem simán jó lehet.

Levegőszűrőből használhatsz olyasmit ami nekem is van, gyári papír szűrő, kb. 3ezerbe kerül, gyakran ki lehet dobálni, de fojtani nem fog a motoron és két literest tuti kiszolgál - és főleg, jól szűr. Szerintem gyári a C20XE légszűrőház nem egy jó megoldás.

Jó a videó, ismerős a helyszín is

Link to comment
Megosztás:

Tápi, ennek a hátrafelé szűkülő doboznak mi a lényege? Ezzel szabályozzák a torkokba bejutó levegő mennyiségét? Gondolom ehhez is pontos számítások kellenének, mert ha elbaszom a méretet, többet ártok mint használok. Jó lenne tudni hogy érdemes-e dönteni a hátlapot, vagy jó egyenesen is. Igazából sablont olyat csinálok amilyet akarok, szóval megoldható, csak van-e értelme vakon, az a kérdés.

Szerk.: Az is lehet hogy itt azért ilyen az airbox, hogy egyrészt elférjen, másrészt így tudták kihozni belőle a megfelelő térfogatot. :goofy:

Csakis a mégtöbb kakaó. :) Homályos emlékeim között az egyenletes hengertöltés rémlik. De annyi jó cucc van a neten. Meseszép áramlási képek, mérések, eszmecserék, leírások, megvalósítások, tapasztalatok. Csak olvasgatni kell.

http://forums.subdri...d-construction.

http://forums.vwvort...Test-Results***

http://www.v-eight.c...topic.php?t=250

http://forum.e46fana...ad.php?t=735897

(Tapered) Intake plenum design a kulcsszó. (délután sehogy nem akart eszembe jutni nekem sem, amit linkeltem azt airboxra dobta. :omg:)

Ha más nem a 3-dik linken van egy ferrari motor. Azon is szűkül. Szerintem ez eléggé meggyőző.

Van egy könyvem, amiben van erről pár szó. Ha nem találsz a linkek közt értelmes számítást, akkor megnézem (de csak holnap este), mert abban azt hiszem van valami irányszám a méretezésre.

Szerk: Így a képeket nézve egy ötlet: csináld alumíniumlemezből. Lehet hajlítani, hegeszteni, merevebb mint a műanyag, a hő sem bántja, felpolírozva a karbon után meg talán ez néz ki a legjobban, és nem drága.

Link to comment
Megosztás:

Köszi hogy utánanéztél. ;)

Az első linken, a #10es hozzászólásban lévő alucsőből készült cucc, nem is tűnik olyan rossznak. Talán még a legegyszerűbben kivitelezhető az eddig látottak közül. Mindjárt utána járok az alucső árának, Nekem elég lenne belőle 50cm. Azt így bevágni, az egyik felét lezárni és kicsit meglapítani, nem egy nagy mutatvány. Elvileg. :goofy: Viszont félek a fémtől olyan szinten, hogy átveszi a környezete hőmérsékletét elég könnyen. Meg viszonylag nehéz is lesz a szívósor végén és lehet jobban tépi majd a gumi összekötőket. :goofy: :goofy: :goofy:

@Alex75: Szerintem egy gyári C20LET elmehet kapálni zoloj szívó tuningja mellett. :icon10:

Szerk.: Egyébként a kinézet még mindig a sokadlagos tényező, nekem az kell hogy jó legyen, a többi le van sajnálva. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi hogy utánanéztél. ;)

Az első linken, a #10es hozzászólásban lévő alucsőből készült cucc, nem is tűnik olyan rossznak. Talán még a legegyszerűbben kivitelezhető az eddig látottak közül. Mindjárt utána járok az alucső árának, Nekem elég lenne belőle 50cm. Azt így bevágni, az egyik felét lezárni és kicsit meglapítani, nem egy nagy mutatvány. Elvileg. :goofy: Viszont félek a fémtől olyan szinten, hogy átveszi a környezete hőmérsékletét elég könnyen. Meg viszonylag nehéz is lesz a szívósor végén és lehet jobban tépi majd a gumi összekötőket. :goofy: :goofy: :goofy:

Hőátadás 3féleképpen történhet:

- kondukció: ezt nagy mértékben ki tudod küszöbölni, ha a csatlakozáshoz valamilyen rossz hővezetésű anyagot teszel. (műanyag, gumi, stb...)

- konvekció: ezt elég nehéz kivédeni, de ha valami hőszigetelő anyagot csavarsz köré, akkor talán segíthet valamit, viszont nem is biztos hogy szükséges.

- radiáció: a nagyon forró pontokhoz hőtükröt kell tenni. Egy jó polírozással saját maga jó hőtükör lehet. A leömlőt és a kipufogót esetleg érdemes lehet becsavarni erre a célra készített szalaggal.

Az igaz hogy gyorsabban veszi fel a hőt, de ezt gyorsabban is adja le (főleg ha nem túl nagy tömegű), márpedig járó motornál folyamatos belső hűtése van, ezért ez amúgy is csak a legmelegebb nyári napokon számít.

Tömeg: Megmérted milyen súlyú a gyári öntvény? Én sajnos sosem, de nem gondolnám, hogy az nagyon könnyű lenne. Ha azon a tömegen belül maradsz nem lehet nagy gond. De igazad van figyelni kell minden grammra. :D

Link to comment
Megosztás:

Hőátadás 3féleképpen történhet:

- kondukció: ezt nagy mértékben ki tudod küszöbölni, ha a csatlakozáshoz valamilyen rossz hővezetésű anyagot teszel. (műanyag, gumi, stb...)

- konvekció: ezt elég nehéz kivédeni, de ha valami hőszigetelő anyagot csavarsz köré, akkor talán segíthet valamit, viszont nem is biztos hogy szükséges.

- radiáció: a nagyon forró pontokhoz hőtükröt kell tenni. Egy jó polírozással saját maga jó hőtükör lehet. A leömlőt és a kipufogót esetleg érdemes lehet becsavarni erre a célra készített szalaggal.

Az igaz hogy gyorsabban veszi fel a hőt, de ezt gyorsabban is adja le (főleg ha nem túl nagy tömegű), márpedig járó motornál folyamatos belső hűtése van, ezért ez amúgy is csak a legmelegebb nyári napokon számít.

Tömeg: Megmérted milyen súlyú a gyári öntvény? Én sajnos sosem, de nem gondolnám, hogy az nagyon könnyű lenne. Ha azon a tömegen belül maradsz nem lehet nagy gond. De igazad van figyelni kell minden grammra. :D

Igazából nem a grammolás és a minnél kevesebb súly számít itt, ugyanis a szívócsonk, pont hogy acélból van, ezért sokkal nehezebb mint a gyári így ( viszont ha tényleg működni fog maradéktalanul ez a konfig, akkor újragyártatom aluból :) ) Nekem az számít, hogy minél kevesebb súly legyen a végén a szívósornak, mert egy nehéz tárgy, ha beleng, mondjuk rossz úton, kitépi a szívócsonkot a gumitömlőből és lerobbanok. Ezért is lesz jobb a karbon, mert sokkal könnyebb és a legtutibb dolog pedig az hogy marha olcsó. Mindent tudok hozzá szerezni ócsóé. :)

Link to comment
Megosztás:

Nos, nagyon úgy néz ki hogy se aluból se karbonból nem lesz az airbox, sőt, még airbox sem lesz. Ugyanis nem tudok akkora méretű és olyan formájú airboxot gyártani, ami ott elfér, gyakorlatilag semmi hely nincs. Erre most jöttem rá így alaposabban megszemlélve a dolgokat, meg úgy hogy már tudom kb milyen forma és milyen térfogat kellene a kocsihoz. Kivitelezhetetlen. Ha kicsit csinálok, ami elfér, visszafolytom, ami a teljesítményre van rossz hatással, akkorát amekkora kéne meg nem lehetséges oda elhelyezni. Szóval amondó vagyok, hogy marad így ahogy most van. Később veszek rá szivacs légszűrőt, de azt sem tudom hogy fog elférni, abból is egyedi méretű kellene, ami szerintem ismét horror összeg. Megszop@tott a generátor, ha az nem lett volna ott és úgy, akkor sokkal rövidebbre építhettem volna a szívóoldalt és lenne helye mindennek, de így, esélytelen sajnos. Még töröm a fejem, mit lehetne kitalálni, de van egy olyan érzésem hogy nem lesz egyszerű feladat. Készen lesz a MAP szenzor helyettesítő elektronika, beépül, csináltatok új tölcséreket, amik mérethelyesek és kúposak, aztán itt meg is áll a projekt. Motorháztető levegőbeömlőt nem akarok és nem is vagdosom szét a géptetőt azért. Más megoldás pedig nincs hogy friss levegőt kapjon a motor...

Link to comment
Megosztás:

Nos, nagyon úgy néz ki hogy se aluból se karbonból nem lesz az airbox, sőt, még airbox sem lesz.

Kiváncsi leszek az elektronikára, sokat kell erősödnie a kocsinak.

Zsolti szerintem új tölcsérek gyártásakor célszerű lehet egy ilyen megoldást választani:

http://www.migweb.co...tom-intake.html

Ugye annyi a lényeg, hogy a tölcsérek külön vannak felhegesztve a tartály alaplemezére, tehát könnyebben kivitelezhető. Az alaplemezhez meg akár csavarozni, ragasztani, hegeszteni is lehet egy tartályt ami már onnantól készülhet akármiből. Nálam alumíniumból van, kb. ugyanezzel a megoldással. Konkrétan egy alu cső van hosszában elvágva, úgy h picit szűkül. Ja és persze az új tölcsérek alakját azért precízebben kell majd elkészíteni.

Utánanéztem direkt, hogy ITB-nél a tartály térfogatának mégis mekkora jelentősége van. Ezeknél is igen sokat számít, bár talán valamivel kevesebbet mint sima szívósoroknál. Ami érdekes, S38B36 M5 motornál van egy szelep, ami a a tartály térfogatot változtatja két fordulatszámnál 50 és 100% között. (érdekes lenne nálad is egy ilyen megoldás)

http://www.m5board.c...formance-rf.jpg

Itt látható szeleppel és anélkül a nyomaték. Volt szerencsém élőben érezni, hogy mennyit számít ez a szelep, ahogy a szelep kapcsolt a jó ponton, eltűnt a tapadás...

http://mysite.verizo...tionsystems.pdf szívóoldal méretezés

E szerint négy hengeresen ami 5-6000 környékén dolgozik a hengerűrtartalom 50-60% kell legyen a tartály térfogata. Valószínűleg ezt elég nehéz lesz tartani mert az mondjuk ~800ccm, akkor nagyon lapos tartály kellene. De ha 1-1.2 liter alatt tudsz maradni, akkor nem lesz az olyan rossz. Szerintem érdemes lenne megtolni a 3-4000 rpm tartományt picikét és élhetőbb lenne az egész. Viszont szerintem érdemes hosszútávon ilyen tartályos megoldásban gondolkodnod, és mindenképp úgy, hogy a kilépő résznél legyen egy kis szűkítés, hogy a rezonancia ki tudjon alakulni és akár két fordulaton is javulhatna a motor töltése.

Alex75: Köszi

Link to comment
Megosztás:

zoloj: 1literes tartály ha nem is simán, de elfér, azt még kivitelezni is tudom, viszonylag egyszerűen. Egyébként én is ilyen két részből álló tartályban gondolkoztam, máshogy nem is tudnám megcsinálni itthon. Az volt a terv, hogy először karbonból csinálok egy lapot, amire felkerülnek a megfelelő furatok, majd a tölcséreket, egyforma "belógással" odaragasztom epoxyval. Kiszámolom a tartály alapterületét és minden oldalon hagyok rá 1cm peremet. Megcsinálom a tartály tetejét, tetszőleges formában és ívben és annak a széleire is ráhagyok 1cm-t és ennél a peremnél, tudom ragasztani, csavarozni a tartályt. Ha egyszer szét kell szedni, akkor könnyebb lesz és ha csavarral csinálom, akkor még cserélhető is lesz a fedél ( ami nem jön rosszul ha esetleg elreped vagy hasonlók ). 1literes tartály, szerintem megoldható. Megvásároltam a SolidWorks nevezetű programot, úgy látom elég sok dobozterv azzal készül, csinálok mindjárt pár tervet én is, csak még nem igazán tudom használni. :D A kilépő résznél a szűkítést hogy érted? :goofy:

Ezt a M5ös dobozt nem igazán értem, azt látom hogy jóval nagyobb nyomaték lesz ha kinyit a szelep, viszont a képen nem látom hogy mit és hogyan mozgat. Majd utánanézek hátha van róla fénykép vagy videó, ilyesmi. De egyébként ha jól emlékszem, a BME Formula Student autóján is olyan tüte van ami a fordulatszám függvényében változtatja a hosszát, meg jópár sport motoron is elkezdték már ezt használni. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.