Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2012. 06. 13. at 17:24, SütiGsi írta:

Énis a közeljövőben szeretném megvalósítani a hengerenkénti pillangót. az itb beszerzés kicsit költségesnek tűnik nekem,ezért nagyon gondolkozok a wéber karbikon. a kérdésem az lenne hogy ezekhez a légtömegmérőt hogy kell kiiktatni?

A karbikhoz?

Karbihoz az első lépés, hogy kidobod a teljes motorelektronikát a kocsiból, és ráépítesz egy régi mechanikus gyújtást, valami karbisról. Vagy egy írható elektronika csak a gyújtásnak.

Elküldve
  On 2012. 06. 14. at 6:24, Demó írta:

A karbikhoz?

Karbihoz az első lépés, hogy kidobod a teljes motorelektronikát a kocsiból, és ráépítesz egy régi mechanikus gyújtást, valami karbisról. Vagy egy írható elektronika csak a gyújtásnak.

Értem köszi köszi.

És mondjuk szimplán a hengerenkénti pillangóhoz mik a lépések hogy megvalósítható legyen?

Elküldve

Tavaly óta (teljesítményemelés) már harmadszor kellett klímacsövet cserélnem, mert a leömlők szétégették őket. Sajnos nagyon ostoba mód van gyárilag kialakítva, az átalakítása a kevés hely miatt sajnos nem kivitelezhető. Gondoltam a leömlőket bandázsolni, így kisebb hőterhelést kapnának a klímacsövek.

A kérdésem: ebben az esetben elvileg forróbb gáz kerül a lambdaszondára. Tönkre teheti így? V jobb lenne, ha ez esetben hátrébb lenne bekötve?

Elküldve

Sok motoron rögtön a csonkban van a lambdaszonda, ha azt bírja, akkor nálad se lesz gond :)

Pl. C20LET, ott rögtön a turbó után van és szerintem nem ritka, hogy 850-900 fokig melegszik.

Elküldve
  On 2012. 06. 14. at 9:41, SütiGsi írta:

Értem köszi köszi.

És mondjuk szimplán a hengerenkénti pillangóhoz mik a lépések hogy megvalósítható legyen?

Milyen motorra szeretnél hengerenkénti pillangót? Saját készítésű vagy vásárolt van tervben? Egyébként főleg sok pénz kell hozzá szerintem.

Elküldve
  On 2012. 06. 15. at 9:44, zoloj írta:

Milyen motorra szeretnél hengerenkénti pillangót? Saját készítésű vagy vásárolt van tervben? Egyébként főleg sok pénz kell hozzá szerintem.

C18Xel

Ugyan ez a motor és valami iylesmi az elképzelés :)
Elküldve

Nah! Végre találtam valakit aki átalakítja nekem a gyári szívósort amit vettem. Levágja a talp részt, felbővíti a furatokat 38mm-esre, esztergál és présel bele egy olyan csonkot, amire aztán gumitömlővel rá tudom majd fogatni a pillangósort és ledugózza a pillangósor injektor bemeneteit. Ja és a 4. hengerbe csinál egy csonkot, amiről majd megy a fék szervó.

Tudna valaki a szívócsőhossz számításokban segíteni nekem? Általában angol oldalakon vannak ilyen kalkulátorok és sajnos a műszaki angolom elég hiányos, úgy ahogy a németem is, szóval nem értem őket. Egy gyűjtő doboz számítást is jó lenne csinálni, viszont arról semmi infót nem találtam.

Alapjárati motorra akkor mi lesz a megoldás? ugye a pillangósoron van alapjárati levegő állító csavar, amivel be tudom lőni hogy mennyire legyenek a pillangók nyitva alapjáraton, de a gyári alapjárati motor pedig szenvedni fog és esetleg hibát dobálni, mert szeretne működni. Ezt ki lehet valahogy iktatni, átprogramozni, ledugózni stb? :goofy:

Elküldve
  On 2012. 06. 15. at 14:44, Zsoltee írta:

Nah! Végre találtam valakit aki átalakítja nekem a gyári szívósort amit vettem. Levágja a talp részt, felbővíti a furatokat 38mm-esre, esztergál és présel bele egy olyan csonkot, amire aztán gumitömlővel rá tudom majd fogatni a pillangósort és ledugózza a pillangósor injektor bemeneteit. Ja és a 4. hengerbe csinál egy csonkot, amiről majd megy a fék szervó.

Tudna valaki a szívócsőhossz számításokban segíteni nekem? Általában angol oldalakon vannak ilyen kalkulátorok és sajnos a műszaki angolom elég hiányos, úgy ahogy a németem is, szóval nem értem őket. Egy gyűjtő doboz számítást is jó lenne csinálni, viszont arról semmi infót nem találtam.

Alapjárati motorra akkor mi lesz a megoldás? ugye a pillangósoron van alapjárati levegő állító csavar, amivel be tudom lőni hogy mennyire legyenek a pillangók nyitva alapjáraton, de a gyári alapjárati motor pedig szenvedni fog és esetleg hibát dobálni, mert szeretne működni. Ezt ki lehet valahogy iktatni, átprogramozni, ledugózni stb? :goofy:

Számolgatásban tudok segíteni, keress meg valami privát csatornán és ott megbeszéljük ;)

Elküldve

Sziasztok! Turbónyomásjelzőt akarok beszerelni csak azt nem tudom h milyen kijelzőt és kábeleket szerezzek be és azokat hová kössem. Tudtok segíteni?

Elküldve

a cletnek a leömlő után simán előfordul 1000 fok is, az tkp bele is fér, meg néha 1100, de utána megy a fejvakarás, hogy hova lettek a dugók..... :D :D

Elküldve
  On 2012. 06. 15. at 19:54, tony69 írta:

Sziasztok! Turbónyomásjelzőt akarok beszerelni csak azt nem tudom h milyen kijelzőt és kábeleket szerezzek be és azokat hová kössem. Tudtok segíteni?

turbós kocsikban a MAP szenzort az interkuler után szokták rakni, ami elég jó indikációs helye a valóságos nyomásviszonyoknak.

Elküldve
  On 2012. 06. 06. at 17:10, TomTech írta:

Csak olyan pillangósort nézzél amiben torkonként 1 pillangó van, mert a 2.-at a computer nyitogatta, nem a bowden.

A c14se és c16se injektorai megegyeznek, mind 150ccm/min-es. Van z18xe injektorom, azok 175-ösek ha érdekel, ingyen odaadom.

C14SE-hez nincs fölösleges véletlenül? :rolleyes: Az egyik nagyon zörög nálam. :huh:

Elküldve
  On 2012. 06. 21. at 13:22, Tiu írta:

C14SE-hez nincs fölösleges véletlenül? :rolleyes: Az egyik nagyon zörög nálam. :huh:

Van ahhoz is. Gyere érte. :)

Elküldve
  On 2012. 06. 21. at 17:36, TomTech írta:

Van ahhoz is. Gyere érte. :)

Köszönöm csábító ajánlat, és szavadon is foglak ha aktuális lesz az 1,4SE@1,6SE ECU-átprogramozással együtt. ;) :icon1:

Ha megvan még. :rolleyes:

Elküldve
  On 2012. 06. 16. at 7:01, voszi írta:

a cletnek a leömlő után simán előfordul 1000 fok is, az tkp bele is fér, meg néha 1100, de utána megy a fejvakarás, hogy hova lettek a dugók..... :D :D

1050 foknál még én is felemelem kicsit a jobb lábam... :D

Elküldve
  On 2012. 06. 22. at 17:48, TomTech írta:

A c14se c16se ecu epromja csereszabatos, mindegyik megy a másik computerben.

Beszéltünk róla itt valamikor tavaly, hogy Neked van még valahol egy C16SE eprom. Arra utaltam, hogy megvan-e még és ha aktuális lesz, akkor megkereslek. ;)

Előbb-utóbb találok egy C16SE vagy X16SZR motort és kezdődhet a móka. :icon1:

Elküldve
  On 2012. 06. 22. at 21:55, Zsoltee írta:

XE-hez találtam itt komplett kitet. :)

Az öreg egyébként még neki sem fogott a cuccomnak, mert "nem ér rá". Nem tudom ilyen ember akkor miért vállal munkát.

Sajnos a cégnél ahol dolgozom nincs lehetőség a fusira :cry: , pedig vannak nagyon komoly CNC gépeink :pinch:

Ha meglennének a méretek (és megfelelő nyersanyag) egy ehhez hasonló rendszernek a kiforgácsolása programírással is max 3-4 órát venne igénybe. Ha csak a talp + tölcsér kellene, akkor az maximum 2 óra.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Szépen lassan készülnek a dolgok, haladgat a projekt. Talp a hétvégén lesz kész, de onnantól begyorsul kicsit a dolog :)

A tolattyú kérdést megoldottam, beragasztottam full nyitott állapotban a házába. Ha vákuummal működött volna, akkor nem kellett volna így trükköznöm, viszont túlnyomás kell ahhoz hogy mozogjon ( amit mondjuk egy szívócsőben nem tudom hogy honnan szednek az R6on ). Már csak a TPS szenzor felfogatását kellene valahogy megoldanom. Kérdés majd az, hogy a motor tengelye és az Opel tengelye köszönő viszonyban van-e egymással. ( Nem sok reményt fűzök hozzá ). :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.