Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nyitott állapotban nézdd meg, nálam "félholdas" volt, de átalakítottam "simára". ;)

Ezt nem mondta senki. Egyébként ha Tápi azt mondja hogy sima akkor az sima, Ő jobban tudja mint Én. :D

Elküldve

Ez c20ne pillangó, vagy a c16se házában másik lemez?

Tegnap kicseréltem a V6 injektorokat a kék c20xe típusaira. Most sokat kap, de majd beállítják, és marad tartalék etanolozáshoz. Remélem ... :)

Elküldve

C14SE-nél a "félholdat" le lehet csavarozni ha más nem lefúrod a csavarfejet, nem szükséges cserélni a lemezt. 2 csavart pedig visszarakod önzáró anyákkal és menetragasztóval. :icon1:

Elküldve

C14SE-nél a "félholdat" le lehet csavarozni ha más nem lefúrod a csavarfejet, nem szükséges cserélni a lemezt. 2 csavart pedig visszarakod önzáró anyákkal és menetragasztóval. :icon1:

C16SE-nél is ez lenne a helyzet, de inkább behegesztjük laserrel és visszasimogatjuk, a kis csavarok is csak útban lennének az áramlásnak. :)

Elküldve

Úgy döntöttem marad a félhol a pillangón, inkább finoman menjen mint felül, úgyis utcára készült.

Ma közben mértünk kicsit. A c20xe kék injektorokkal 0.62-es lambda is volt, és 0.85 fölé nem ment, úgyhogy gyorsan cseréltem is a V6 injektoraira, amikkel már közel jó volt, de még mindig kicsit dús, ez marad programozáshoz is.

Elküldve

Úgy döntöttem marad a félhol a pillangón, inkább finoman menjen mint felül, úgyis utcára készült.

Mit értesz az alatt, hogy "inkább finoman menjen mint felül"?

Szerintem rossz ötlet fent hagyni a félholdat, a szelep nagy gyári csavarjait is érdemes süllyesztett fejűre cserélni, sőt még a tengely is túlvastag. C20XE pillangón van ~9mm-es átmérőjű acél tengely, legalább ellapítani érdemes egy reszelővel. Minden apróság számít, erről szól a tuning.

dsc0137ws.jpg

Elküldve

Szerintem annak nem sok köze van a pillangóhoz, annak inkább a vezérműtengely fokolásához, a lendkerék súlyához és a programozáshoz van köze. Az enyém 1500 alatt rángat ugyanis, mivel alul nem sok nyomaték meg lóerő van. Szóval néha kénytelen vagyok 3.ban menni városon belül.

Elküldve

Szerintem annak nem sok köze van a pillangóhoz, annak inkább a vezérműtengely fokolásához, a lendkerék súlyához és a programozáshoz van köze. Az enyém 1500 alatt rángat ugyanis, mivel alul nem sok nyomaték meg lóerő van. Szóval néha kénytelen vagyok 3.ban menni városon belül.

Így van. Emiatt nem kedvelem a túl kis lendkereket. Aminek még hatása van erre az a szívócsatorna keresztmetszete és ezzel összefüggésben az áramlási sebesség. Túl nagy keresztmetszet és kis áramlási sebesség mellett AHP után záródó szívószelepeken jelentős lehet a visszaáramlás kis fordulaton. Minnél nagyobb a tengely nyilván annál rosszabb. Csak a tapasztalat miatt; c20xe, nem gyári tengely, portolt pillangó szelep, nagyobb csatornák és könnyen elgurul 2000rpm alatt, akár a nagy pillangót nyitogatva is, 1700ról padlózható (bár nem célszerű).

  • 2 weeks later...
Elküldve

Készül most pár darab csoporttengely 5.18-as végáttétellel F20-as váltóba. Valakit esetleg érdekel? Minél több készül, annál olcsóbb.

Elküldve

Elfér még egyáltalán a difiházban egy akkora fogaskerék?

Muszáj neki. Quaife is gyártja.

http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke13c

Civic Type-R-ekben van 5 körüli végáttétel, de az többet pörög 18as keréken. Ezt a diffit rallyra tudnám elképzelni min. 8000 rpm-el.

Gyorsan utána számolva, ha nem használjuk az F20 első fokozatát hanem az egyes helyére tesszük a másodikat és így tovább, ötödiknek pedig pl F16WR 0.707-et akkor elég jól használható lehetne 7500rpm-el is. Nem tudom, hogy ez megoldható-e.

Elküldve

Muszáj neki. Quaife is gyártja.

http://www.quaife.co...products/qke13c

Civic Type-R-ekben van 5 körüli végáttétel, de az többet pörög 18as keréken. Ezt a diffit rallyra tudnám elképzelni min. 8000 rpm-el.

Gyorsan utána számolva, ha nem használjuk az F20 első fokozatát hanem az egyes helyére tesszük a másodikat és így tovább, ötödiknek pedig pl F16WR 0.707-et akkor elég jól használható lehetne 7500rpm-el is. Nem tudom, hogy ez megoldható-e.

Attól, hogy a quaife gyártja, még nem kell, hogy utólagos faragás nélkül elférjen.

Lehet elfér, de ha belegondolok, hogy mekkora fogaskerék kellene már oda a difire... hát nem tudom :)

Nekem volt C394-em, többet köszönöm nem kérek belőle. :)

Nem vagyok rövid difi párti, főleg nem egy erős autóban.

A 394-el 210-nél tiltotta az 5-öt, pedig már 7200 körül volt a tiltás, 100-nál ha jól emlékszem valahol 3500 körül járt, gyorsulásra meg semmivel nem volt jobb, mint a C355. Engem nagyon idegesített, hogy annyira kell forgatni.

Az E30-am alatt is volt 345-ös difi, de lecseréltem 325-re, mert az is élvezhetetlen volt. Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy annak a váltója 5-ben 1:1-et hajtott, amit a legtöbb váltó 4-ben szokott.

Elküldve

Attól, hogy a quaife gyártja, még nem kell, hogy utólagos faragás nélkül elférjen.

Lehet elfér, de ha belegondolok, hogy mekkora fogaskerék kellene már oda a difire... hát nem tudom :)

Nekem volt C394-em, többet köszönöm nem kérek belőle. :)

Nem vagyok rövid difi párti, főleg nem egy erős autóban.

A 394-el 210-nél tiltotta az 5-öt, pedig már 7200 körül volt a tiltás, 100-nál ha jól emlékszem valahol 3500 körül járt, gyorsulásra meg semmivel nem volt jobb, mint a C355. Engem nagyon idegesített, hogy annyira kell forgatni.

Az E30-am alatt is volt 345-ös difi, de lecseréltem 325-re, mert az is élvezhetetlen volt. Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy annak a váltója 5-ben 1:1-et hajtott, amit a legtöbb váltó 4-ben szokott.

Mindkét fogaskerék fogszáma változik/változhat, nem feltétlenül kell sokkal nagyobbnak lennie egy 5.18as diffinek és a tengelytáv különben is adott, ott változtatni nem lehet. Itt például látható egy 5.18as:

http://www.bacciroma...4&cat2=55&mar=7

57/11 fogszámmal, míg a széria 3.42es diffinél ez 65/19. Tehát elfér, nyilván a modul is hasonló, a legközelebb a csoporttengely van egyébként is.... Nem is tudom hogyan lehetne módosítani a váltóházon ami nem lenne iszonyatos tákolás.

Nem rosszak azok a rövid diffik pedig, sokat forgó motorokhoz (több mint 7200) sokkal jobbak mint a 3assal kezdődő áttételűek. Fel lehet tenni rendes kerékméretet, meg ki lehet használni, hogy nem kezd esni a nyomaték 4500tól....szerintem jobb mint például egy gyári c20xe+f20 párosítás, ahol majdnem mindig lukra kell váltani. Széria motorkarakterhez valóban nem az igazi, meg utazni sem túl jó. Lehet, hogy a negyedmérföldes időn még csak nem is hoz semmit, de nem állórajtból működnie kell a fizika állása szerint.

M5 motoros 3ason pl jól működik a 3.7 körüli diffi, nekem nem tűnik élvezhetetlennek, bár az sem 6000-t forog, ahogy az összes erős honda sem és egyikben sincs 4.4 alatti diffi.

Elküldve

Astrába, 17-es slickekkel, erősen faragott forgós 4pillangós c20xe-hez rally-ra. Én imádtam a 4.18-as végáttételemet a corsában, nagyon jól megy vele a kocsi, nincs gondolkodás, hamar végigforog minden sebességben.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok,

egy kicsit OFF jellegű kérdéssel fordulnék hozzátok.

c20xe/let főtengelyről kellenének adatok (méretek), konkrétan ezekre lenne szükségem.

Tudna ebben segíteni valamelyikőtök? Teljesen OFF autóba szeretnénk berakni a lökete miatt...kósza mendemondák szerint működik a dolog, de sajnos saját szememmel még nem láttam.

Remélem valaki kerülget otthon egy ilyet, és leméri nekem ezeket :)

köszi

üdv

Human

Elküldve

A főtengelycsapágy szélessége 19,5mm a széles 25,9mm, átmérő 58mm, hajtókarnál a csapátmérő 49mm, szélesség 19,3mm, a 7-es méret 90mm, a 9-es 38.

Sajnos az osztását nem tudom, mert sosem volt nagyblokkom. Igazából az a mérvadó semmi más, mert az átmérőket lehet esztergálni, köszörülni, másik lendkereket hajtókart stb használni. Van olyan opel főtengely is aminek 100 a lökete, ugyanevvel az osztással és csapátmérőkkel. JRE nevű angol cég csinál 2.5-es c20xe versenyblokkot igen brutális teljesítménnyel és nyomatékkal.

Elküldve

A főtengelycsapágy szélessége 19,5mm a széles 25,9mm, átmérő 58mm, hajtókarnál a csapátmérő 49mm, szélesség 19,3mm, a 7-es méret 90mm, a 9-es 38.

Sajnos az osztását nem tudom, mert sosem volt nagyblokkom. Igazából az a mérvadó semmi más, mert az átmérőket lehet esztergálni, köszörülni, másik lendkereket hajtókart stb használni. Van olyan opel főtengely is aminek 100 a lökete, ugyanevvel az osztással és csapátmérőkkel. JRE nevű angol cég csinál 2.5-es c20xe versenyblokkot igen brutális teljesítménnyel és nyomatékkal.

JRE 2.5 325bhp

http://jreracingproducts.com/webshop/select-by-car/vauxhall/vauxhall-c20xe-16v/

Mostanság már megpörgetik a 100as löketet is 9000ig...nincs lehetetlen. Ehhez hozzátartozik, hogy QED motorsport meg gyárt hosszú XE blokkot nagy lökethez alumíniumból. Ha valakinek van pénze nincs lehetetlen. De ott van még az X22XE + C20XE fej lehetősége is, 88mmes furattal 2.3liter lesz ami gyári megoldás.

Elküldve

Végre valaki aki műértő. :)

Ma fel lett esztergálva 3mm-el nagyobbra a pillangószelepház belseje, és megkapta a c20ne pillangólemezét. Igen jelentős a különbség már kinézetre is amikor telibe nyitja az ember és átnéz rajta. Érezhetően jobban halad, és hihetetlen módon már nem rángat 1500 körül. Ezt is le lehet padlózni 1500-nál, bár szintén nincs értelme, mert fél gáznál jobban megindul mint telivel.

Elküldve

Végre valaki aki műértő. :)

Ma fel lett esztergálva 3mm-el nagyobbra a pillangószelepház belseje, és megkapta a c20ne pillangólemezét. Igen jelentős a különbség már kinézetre is amikor telibe nyitja az ember és átnéz rajta. Érezhetően jobban halad, és hihetetlen módon már nem rángat 1500 körül. Ezt is le lehet padlózni 1500-nál, bár szintén nincs értelme, mert fél gáznál jobban megindul mint telivel.

Ez a nagypillangós dolog is érdekes.

Én annó az XE-hez meg akartam csinálni, de abbamaradt annyival, hogy az éket kivettem és be lett szegecselve a két furat, majd teljesen el lett csiszolva.

Turbóshoz meg volt egy ismerős, aki kipróbálta és azt mondta, hogy teljesen használhatatlan lett tőle a kocsi, így inkább én se erőltettem a dolgot.

Lenne kedvem megint építeni egy jó XE-t, már szedem össze a cuccokat hozzá, ahhoz szerintem én is fogok csinálni egy felesztergált pillangót. :)

Elküldve

Ez a nagypillangós dolog is érdekes.

Én annó az XE-hez meg akartam csinálni, de abbamaradt annyival, hogy az éket kivettem és be lett szegecselve a két furat, majd teljesen el lett csiszolva.

Turbóshoz meg volt egy ismerős, aki kipróbálta és azt mondta, hogy teljesen használhatatlan lett tőle a kocsi, így inkább én se erőltettem a dolgot.

Lenne kedvem megint építeni egy jó XE-t, már szedem össze a cuccokat hozzá, ahhoz szerintem én is fogok csinálni egy felesztergált pillangót. :)

Milyen kocsiban lesz?

Elküldve

Milyen kocsiban lesz?

Egyelőre csak a motort akarom összelapátolni, a többi majd még eldől. :)

De leginkább A Corsában gondolkodok. :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.