Alex75 Elküldve Szeptember16, 2011 Elküldve Szeptember16, 2011 h.adam92 írta: Enyémen is növelne szerintem valamit mert szegény keveréken jár(hó fehérek a gyertyák). Ami módosításokat csináltam az autón: katalizátortól végig 55ös rendszer(gázgyorsító középdob, remus hátsódob), sportlégszűrő, kartercsövek lekötve, a szívó felőli oldalon ledugózva, agr szelep lefalazva. Miért jó, ha a kartercsövek le vannak kötve? Egyébként van egy elfekvő állítható benzinnyomás-szabályzóm, autóban még nem volt, ha érdekel...
Alex75 Elküldve Szeptember16, 2011 Elküldve Szeptember16, 2011 hakapeszimaki írta: Ugyanilyen elven működő más gyártótól származó van nekem is. A régi 1.2sz központi injektoros motoromból csinált 45ló helyett 56ot és 88nm helyett 111-et. A mostani 1.6 központisba is be van kötve,még nem mérettem meg,de 1.7 dti combót nyomtam már le vele,ami 75ló és 160nm. :lol: Mondjuk a központi injektornak az a legnagyobb baja,hogy szinte elszegényedik a keverék bizonyos fordulat felett,nemhogy dúsúl, ergo csak kiszedi az ilyen cucc belőle a fojtást amit a gyárban az emisszió normák miatt ráerőszakoltak. Pl. 1.4nz és 1.4nv között már körbekérdeztem mindenhol és arra jutottunk,hogy csak a karburátor/központi injektor és katalizátor a különbség meg 15le. Hengerenkénti injektorossal nincs tapasztalatom ilyen téren,hogy annak hogyan alakul a keverékképzése,de nyilván sokkal jobb,mint a központisnak,mert az si nz között is huszon Le különbség van. Azokon nem tudom,hogy tud-e dobni több,mint 20%-ot. De Az x20xe amúgy is eléggé kihegyezett motor,szóval abból többet kihozni blokk bontása/ komoly chip írás nélkül nem nagyon lehet szvsz. Nem igazán van hegyezve... Az x20xer pl 160LE...
Tomoty Elküldve Szeptember16, 2011 Elküldve Szeptember16, 2011 Alex75 írta: Nem igazán van hegyezve... Az x20xer pl 160LE... :lol: :lol:
h.adam92 Elküldve Szeptember17, 2011 Elküldve Szeptember17, 2011 Alex75 írta: Miért jó, ha a kartercsövek le vannak kötve? Egyébként van egy elfekvő állítható benzinnyomás-szabályzóm, autóban még nem volt, ha érdekel... Hát, nem szívja be azt olajos gőzt, mindig tiszta marad a pillangószelepház, meg szerintem azért is érdemes lekötni, mert ugyebár légtömegmérő után van kötve, és azt amit ott szív, olyan mintha falsot szívna, így meg minden levegő amit beszív az a légtömegmérőn megy keresztül, és így gondolom többet is fecskendez neki. Próbáltam már benzinyomás szabályzóval is, de hiába állítom. Annyit vettem észre hogy alapjáraton más hangja van, és ha még zárok el rajta(növelem a nyomást) megy lejjebb az alapjárati fogyasztás. Amúgy az a baj lambda visszaszabályoz ha érzékeli a többlet ü.anyagot :lol: Amúgy szerintem jó a lambda, bár egyszer dobott ki hibát szegény keverékre(egy erősebb rajtnál, még katalizátor nélkül :lol:
Alex75 Elküldve Szeptember17, 2011 Elküldve Szeptember17, 2011 h.adam92 írta: Hát, nem szívja be azt olajos gőzt, mindig tiszta marad a pillangószelepház, meg szerintem azért is érdemes lekötni, mert ugyebár légtömegmérő után van kötve, és azt amit ott szív, olyan mintha falsot szívna, így meg minden levegő amit beszív az a légtömegmérőn megy keresztül, és így gondolom többet is fecskendez neki. Próbáltam már benzinyomás szabályzóval is, de hiába állítom. Annyit vettem észre hogy alapjáraton más hangja van, és ha még zárok el rajta(növelem a nyomást) megy lejjebb az alapjárati fogyasztás. Amúgy az a baj lambda visszaszabályoz ha érzékeli a többlet ü.anyagot :lol: Amúgy szerintem jó a lambda, bár egyszer dobott ki hibát szegény keverékre(egy erősebb rajtnál, még katalizátor nélkül :lol: Azért megy lejjebb az alapjárati fogyasztás (látszólag), mert a megnövekedett nyomás miatt rövidebb ideig tartanak nyitva az injektorok (befecskendezési időből következtet a fogyasztásra), de az üa mennyiség ugyanakkora. Padlógázon viszont nincs lambda visszacsatolás, így normál esetben ott lehet értelme a megnövelt benzinnyomásnak (v injektornak)... Pl. erősebb rajt? :D Pontosan beállítani viszont csak szélessávú lambdával tudnád, terhelésen, egyébként csak saccolhatod, ami viszont rosszul is elsülhet az esetleges túlzott túldúsítás miatt.
toogyer Elküldve Január11, 2012 Elküldve Január11, 2012 Sziasztok Nem tudom, hogy jó helyen érdeklődök, de érdekelnének az olajleválasztók(kartergázlecsapatók). Tudtok-e bármilyen tapasztalatról beszámolni, esetleg pontos leírást adni a beszereléséhez? Segítségeteket előre is köszönöm Üdvözlet Toogyer
öcsibácsi Elküldve Január11, 2012 Elküldve Január11, 2012 toogyer írta: Sziasztok Nem tudom, hogy jó helyen érdeklődök, de érdekelnének az olajleválasztók(kartergázlecsapatók). Tudtok-e bármilyen tapasztalatról beszámolni, esetleg pontos leírást adni a beszereléséhez? Segítségeteket előre is köszönöm Üdvözlet Toogyer Gúgli a barátod. :lol: Itt olvasgass. http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/
SáFi Elküldve Április18, 2012 Elküldve Április18, 2012 Sziasztok! Z14XEP motor teljesítménynövelésével kapcsolatban kinek van valami tapasztalata, jó tanácsa? Köszi előre is a segítségeket!
Tomoty Elküldve Április18, 2012 Elküldve Április18, 2012 On 2012. 04. 18. at 18:44, SáFi írta: Sziasztok! Z14XEP motor teljesítménynövelésével kapcsolatban kinek van valami tapasztalata, jó tanácsa? Köszi előre is a segítségeket! Ezeket találtam "Neves" gyártoktól: http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/1-2-1-4-16V/New-camshafts/-Opel-Vauxhall-1-2-1-4-16V-X12XE-Z12XE-P-Z14XEP-Performance-camshafts::5175.html http://www.dbilas-shop.com/Products/Flowtec-manifold/Opel-Vauxhall/Corsa/Corsa-D/Flowtec-manifold-for-Opel-Vauxhall-Corsa-D-1-4-16V-66kW-Z14XEP::73.html Ezekkel szerintem elvileg 112-120LE-t tudsz kicsalni, cserébe kib*szott drágák. Chipre egy példa: http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Meriva/14L-Benzin-Z14XEP/Opel-Meriva-Z14XEP-Phase1-Leistungssteigerung + sportkipuf leömlővel még egy kicsit segítene.
Colin Elküldve Április24, 2012 Elküldve Április24, 2012 On 2012. 04. 18. at 18:44, SáFi írta: Z14XEP motor teljesítménynövelésével kapcsolatban kinek van valami tapasztalata, jó tanácsa? Add el, és vegyél erősebbet. Vagy cserélj motort 1,4 turbó/1,6 turbó felé esetleg 2,0 turbó. Gondold végig, ha mindenből minőségit veszel, és (gyári) tuning cégektől, elköltesz kb 3000 eurót és 90 helyett legjobb esetben lesz 120 Le. 3000 euróból azért lehet venni már 1,6 turbó motort vagy egy csere motor 1,4 T-re.
hakapeszimaki Elküldve Április24, 2012 Elküldve Április24, 2012 On 2012. 04. 24. at 12:19, Colin írta: Add el, és vegyél erősebbet. Vagy cserélj motort 1,4 turbó/1,6 turbó felé esetleg 2,0 turbó. Gondold végig, ha mindenből minőségit veszel, és (gyári) tuning cégektől, elköltesz kb 3000 eurót és 90 helyett legjobb esetben lesz 120 Le. 3000 euróból azért lehet venni már 1,6 turbó motort vagy egy csere motor 1,4 T-re. Ja 3000 eurót jobb és szebb tunnigszettre is el lehet költeni. (nyálcsorgatós szmájli)
Colin Elküldve Április24, 2012 Elküldve Április24, 2012 és persze nem mellékesen ez utobbi verzió hivatalos is lesz. (egy esetleges teljesítmény mérés során elég nehéz kidumálni +30 lovat, és adócsalás miatt is felelni kell....)
hakapeszimaki Elküldve Április24, 2012 Elküldve Április24, 2012 On 2012. 04. 24. at 14:52, Colin írta: és persze nem mellékesen ez utobbi verzió hivatalos is lesz. (egy esetleges teljesítmény mérés során elég nehéz kidumálni +30 lovat, és adócsalás miatt is felelni kell....) Teljesítménymérés? No én még nem hallottam,hogy szórakozna ilyenekkel a kék-köpenyes NKH-s bácsi.
Tomoty Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 18. at 18:44, SáFi írta: Sziasztok! Z14XEP motor teljesítménynövelésével kapcsolatban kinek van valami tapasztalata, jó tanácsa? Köszi előre is a segítségeket! Amúgy ahogy írták, nem lehet "csodákat" tenni egy 1.4-es szívó benzin motorral. DE saját vélemény és tapasztalat hatására, mivel én is 1-2 éve autó cserén gondolkodtam (aztán inkább mégis a tuning mellett döntöttem): Most kicsit ömlengős nyálas szöveg következik(főleg a végén), ezért előre elnézést kérek... A Dbilas tengely 338euró (kb 100eFt) Egy "komolyabb" pl EDS CHIP 80-85eFt (kitolt fordulatszám tiltás a tengely miatt, 1 cég van tudtommal pesten aki foglalkozik EDS chip írással). Nálam ez a két beavatkozás hozott a legtöbbet dinamikában. Ha jól tudom a Meriva 1.4-es motorral 14 sec körül futja a 0-100-at (=számomra ez borzalmas). Ezekkel a beavatkozásokkal szerintem 11-12 másodperc alatt sikerülhet a 0-100. Ez így 200eFt alatti módosítás, de az érzés... Amikor 1-2 kategóriával erősebb autók az 1.4-es feliratot látva tologatnának lefelé, és ez elég sokszor sikertelenségbe fullad egy komolyabb gázpedál lenyomásod hatására :D , hát az megfizettethetetlen.
Colin Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 mérés volt már? papir esetleg van róla, amit megnézhetnénk?
TomTech Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Nálam is 1.4-ből indult a tuning, sok mindent vettem használtan, de van amiből mindenképp újat érdemes. Vezérműtengely 40, 4 dugó hajtókarral használtan 32, 4 új gyűrűszett 20, kiderült hogy az egyik dugó repedt, abból kellett új az 30, olajpumpa 20, blokk fúrás köszörülés 19, főtengely 15, új főtengely és hajtókarcsapágyak kb 20, új simmering és tömítés mindenhova, új hengerfejcsavarok, hajtókarcsavarok kb 25, hengerfejtuning (csatornák, bronz szelepvezetők, átköszörült szelepek, üllék, állítható vezérműkerék, blokkösszerakás) 130, 2 fajta injektor mert kitudja melyik lesz a tuti 18, 4-2-1-es leömlő mivel én csináltam anyagköltségen 13 péz. Ezenkívül még volt sok apróság kitudja mennyiért. Ez így már közel 400. Ehhez jön még jövő héten a programozás padon kb 80 péz. Ha már összeraktam egy motort összelegóztam egy váltót is hozzá. A kuplung gyári, valószínű elég hamar fel fogja adni a szolgálatot, abból is ha erősebb kell lesz vagy 30. Élmény autózni a kisautómmal, de temérdek pénz. Nekem megéri a mókát, de szerintem másoknak kevésbé. Szűk az a réteg aki erre ennyit áldoz, pláne ilyen kicsi motorra, amikor egy nagyobb turbosra ennyit költve sokkal nagyobb teljesítmény jön elő.
Zsoltee Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Nincs valahol egy blog vagy egy kép tár az építésedről? Engem érdekelne Tom :)
TomTech Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Nem csináltam ilyesmit gyarló módon, viszont ha megtudnád nekem nézni, hogy a pillangószeleped sima lemezes, vagy rajta van felül a "félhold" azért hálás lennék. :)
Tomoty Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 26. at 17:07, Colin írta: mérés volt már? papir esetleg van róla, amit megnézhetnénk? Ha nekem szólt, akkor itt van (Chip-tuning rovatba már linkeltem): Nekem 1.8-as szívó benzinesem van gyárilag 125 pacival. Dbilas szívocső + sport tengely + EDS Phase3 chip. Azóta került bele Lexmaul 4-1 leömlő sportkatalizátorral. Júniusban meg viszem a hengerfejet kicsit megdolgoztatni. Nem vagyok egy tuning-guru, ezért "csak" ennyire nyúltam hozzá az autóhoz
Zsoltee Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 26. at 17:53, TomTech írta: Nem csináltam ilyesmit gyarló módon, viszont ha megtudnád nekem nézni, hogy a pillangószeleped sima lemezes, vagy rajta van felül a "félhold" azért hálás lennék. :) Megnézem Én neked, de linkelj egy képet hogy mit kellene látnom, ha sima lemez és mit ha félhold :D Szerk.: Nekem már volt GSi Astrám, de tényleg teljesen más érzés egy erős, pörgős, sportos, "szétreszelt" 1.4es vezetni mint azt. Már egyszer leírtam a GSi Rulezbe is, hogy teljesen másképp kanyarodik mint a GSi-m annó, pedig Astra mindkettő. Egyszerűen a motor súlya miatt, sokkal feelingesebb. Ugye gyorsulásban az XE azért többet tudott. :)
Alex75 Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 On 2012. 04. 26. at 15:57, Tomoty írta: Amikor 1-2 kategóriával erősebb autók az 1.4-es feliratot látva tologatnának lefelé, és ez elég sokszor sikertelenségbe fullad egy komolyabb gázpedál lenyomásod hatására :D , hát az megfizettethetetlen. Ha valaki erre gerjed, akkor az eredeti 1.8-2.0-t is át lehet ragasztani 1.2-1.4-re... A legolcsóbb tuning. ;) :D
zoloj Elküldve Április26, 2012 Elküldve Április26, 2012 Az épített motornak nincs párja az biztos. Az egyetlen gond szerintem, hogy egy 1.4es Meriva-ról van szó. Ha jól sikerül a tuning és a forgatónyomaték eléri mondjuk a 150-160Nm-es értéket középfordulatokon akkor fog úgy húzni mint mondjuk egy 1.6os. Persze tuning után minden fokozatban szépen kiforgatva lényegesen gyorsabb lehet az autó, de ennek nagy fogyasztás lesz az ára. 100 felett a nagy homlokfelület meg érezhetően visszafogja majd... Élményautózni épített motorral érdemes az biztos On 2012. 04. 26. at 17:26, TomTech írta: Élmény autózni a kisautómmal, de temérdek pénz. Nekem megéri a mókát, de szerintem másoknak kevésbé. Szűk az a réteg aki erre ennyit áldoz, pláne ilyen kicsi motorra, amikor egy nagyobb turbosra ennyit költve sokkal nagyobb teljesítmény jön elő.
Tápiószecső Elküldve Április27, 2012 Elküldve Április27, 2012 On 2012. 04. 26. at 17:53, TomTech írta: Nem csináltam ilyesmit gyarló módon, viszont ha megtudnád nekem nézni, hogy a pillangószeleped sima lemezes, vagy rajta van felül a "félhold" azért hálás lennék. :) Sima.
Zsoltee Elküldve Április27, 2012 Elküldve Április27, 2012 On 2012. 04. 27. at 18:23, Tápiószecső írta: Sima. Úgy rávágtad mintha a Te autód lett volna. :P :lol: :lol: Egyébként:
Udi Elküldve Április28, 2012 Elküldve Április28, 2012 Nyitott állapotban nézdd meg, nálam "félholdas" volt, de átalakítottam "simára". ;)
Recommended Posts