Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

  • 1 month later...

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok. Remélem tudtok segíteni, vagy tudtok valakit, aki tud :rolleyes:

Tehát csináltam egy motort. x30xe az alja(blokk, dugók, hajtókar), 2.5ös hengerfej van rajta(de 3000es vezérműtengelyek), és 3000es kompi. Beindítottam, jár, de olyan, mintha nem lenne helyén a vezérlés, rángat alapjáraton, kicsit durrog, stb. Elvileg minden henger jár. Elvileg... A nagyobb sűrítés miatt kapta a kisebbik hengerfejeket. Csinált már valaki ilyet? Létezik, hogy nem tudja levezérelni a kompi a más sűrítéssel????(átnéztem, elvileg a vezérműtengelyek a helyükön, a vezérlés jól be van lőve)

Előre is köszi a segítségeteket, fontos lenne! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok. Remélem tudtok segíteni, vagy tudtok valakit, aki tud :rolleyes:

Tehát csináltam egy motort. x30xe az alja(blokk, dugók, hajtókar), 2.5ös hengerfej van rajta(de 3000es vezérműtengelyek), és 3000es kompi. Beindítottam, jár, de olyan, mintha nem lenne helyén a vezérlés, rángat alapjáraton, kicsit durrog, stb. Elvileg minden henger jár. Elvileg... A nagyobb sűrítés miatt kapta a kisebbik hengerfejeket. Csinált már valaki ilyet? Létezik, hogy nem tudja levezérelni a kompi a más sűrítéssel????(átnéztem, elvileg a vezérműtengelyek a helyükön, a vezérlés jól be van lőve)

Előre is köszi a segítségeteket, fontos lenne! ;)

Kevés lesz anyál neki!

Keresd meg Demót,vagy Mor16V-t!

Ők csináltak már ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok. Remélem tudtok segíteni, vagy tudtok valakit, aki tud :D

Tehát csináltam egy motort. x30xe az alja(blokk, dugók, hajtókar), 2.5ös hengerfej van rajta(de 3000es vezérműtengelyek), és 3000es kompi. Beindítottam, jár, de olyan, mintha nem lenne helyén a vezérlés, rángat alapjáraton, kicsit durrog, stb. Elvileg minden henger jár. Elvileg... A nagyobb sűrítés miatt kapta a kisebbik hengerfejeket. Csinált már valaki ilyet? Létezik, hogy nem tudja levezérelni a kompi a más sűrítéssel????(átnéztem, elvileg a vezérműtengelyek a helyükön, a vezérlés jól be van lőve)

Előre is köszi a segítségeteket, fontos lenne! :D

Hali!

Kiszámoltad, hogy milyen magas lett a kompressziód a 25-ös fejekkel? :rolleyes:

Csak mert az X30XE-nek már alapból is elég magas, 10,8:1 sűrítési viszonya van.

Azon felül gondolom a 25-ös fejekben kisebbek a szelepek és a csatornák is, de ezt még soha nem mértem, inkább 3,0-s motorok fordulnak meg itt.

Arról nem is beszélve, hogy ha nem dolgoztad ki a szívócsatornákat, akkor a hengerfejek és az azokat összekötő injektorsor fogadólap között van most egy pár mm-es vállad, ami biztos nagyon jó hatással van a levegő áramlására.

Nem tudom ki adta ezt az "okos" tippet, hogy 2,5-ös fejeket dobj rá, de meg merem kockáztatni azt a kijelentést, hogy nem túl sokat ért a motorokhoz. ;)

Ha teljesítményt akarsz növelni és nem csak tönkretenni a motorodat, akkor szerintem nyugodtan rakd vissza a 3,0-s fejeket, rakj bele 4 rendes vezérműtengelyt és irass rá egy programot valami igazi szakival. Az igaz, hogy lényegesen drágább lesz, de működni is fog. De ha már lent vannak a fejek, akkor egy kis bővítést elbírnának a csatornák, mert nem túl nagyok még a 3,0-é sem. :D

Azért mérj egy kompressziónyomást a hengerekben, érdekelne, hogy hány bart tud ez így. De tuti a kopogásérzékelő behülyíti az ECU-t, mert a túl magas sűrítés miatt és nem tudja már hová elvenni a gyújtást, mert becsörög.

A motorépítés kicsit összetettebb attól, mint hogy csak feldobok olyan hengerfejet, amikkel nagyobb lesz a kompresszió és reménykedek abban, hogy mindenféle átalakítás nélkül működni is fog. :D

Vezérlést célszerszámmal raktad össze? Csak mert anélkül NEM LEHET pontosan beállítani a vezérlést!!!

Milyen autóról van szó, Omega, vagy már valami átépített?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kiszámoltad, hogy milyen magas lett a kompressziód a 25-ös fejekkel? :D

Csak mert az X30XE-nek már alapból is elég magas, 10,8:1 sűrítési viszonya van.

Azon felül gondolom a 25-ös fejekben kisebbek a szelepek és a csatornák is, de ezt még soha nem mértem, inkább 3,0-s motorok fordulnak meg itt.

Arról nem is beszélve, hogy ha nem dolgoztad ki a szívócsatornákat, akkor a hengerfejek és az azokat összekötő injektorsor fogadólap között van most egy pár mm-es vállad, ami biztos nagyon jó hatással van a levegő áramlására.

Nem tudom ki adta ezt az "okos" tippet, hogy 2,5-ös fejeket dobj rá, de meg merem kockáztatni azt a kijelentést, hogy nem túl sokat ért a motorokhoz. :D

Ha teljesítményt akarsz növelni és nem csak tönkretenni a motorodat, akkor szerintem nyugodtan rakd vissza a 3,0-s fejeket, rakj bele 4 rendes vezérműtengelyt és irass rá egy programot valami igazi szakival. Az igaz, hogy lényegesen drágább lesz, de működni is fog. De ha már lent vannak a fejek, akkor egy kis bővítést elbírnának a csatornák, mert nem túl nagyok még a 3,0-é sem. :D

Azért mérj egy kompressziónyomást a hengerekben, érdekelne, hogy hány bart tud ez így. De tuti a kopogásérzékelő behülyíti az ECU-t, mert a túl magas sűrítés miatt és nem tudja már hová elvenni a gyújtást, mert becsörög.

A motorépítés kicsit összetettebb attól, mint hogy csak feldobok olyan hengerfejet, amikkel nagyobb lesz a kompresszió és reménykedek abban, hogy mindenféle átalakítás nélkül működni is fog. :D

Vezérlést célszerszámmal raktad össze? Csak mert anélkül NEM LEHET pontosan beállítani a vezérlést!!!

Milyen autóról van szó, Omega, vagy már valami átépített?

:rolleyes:

Szia!

A helyzet az, hogy kaptunk egy megbízhatónak mondott forrást, aki csinált ilyet. És hogy ez egy működő koncepció. (nem vagyok opelben ilyen mélységekben jártas, más márkába vagyok benne...ezért is vagyok bajban..) Az információ szerint 11,5(11,8) körüli kompresszió várható ezekkel a fejekkel, és az infó szerint megegyezik a két hengerfej az égésteret, és a vezérműtengelyeket kivéve. Az elsődleges cél egyébként nem a teljesítménynövelés, hanem hogy etanolra jobban lehessen optimalizálni(nagyobb hatásfokon működjön, de a benzit is elbírja) Ez volt a kiindulás. Több infó nem volt, én meg ennyi alapján belevágtam(bután ;) )

Most pedig itt tartok, amit írtam, természetesen benzinnel. Én is erre gondoltam, hogy elveszi a gyújtást, mert annyira szarul jár, hogy borzalom. Ennyire nem lenne szabad ráznia ha keveset kap levegőt, vagy ha nem jó az áramlás... Azért gondoltam, hogy hátha csinált már valaki ilyet, ha már állítólag bevált módszer(.....), és nem e én hagytam ki valamit.

Egyébként B Omega.

Egyébként teljesen igazad van, nem a remények vezéreltek :D

Arra gondoltam, hogy ki kéne próbálni etanollal, azzal nem csörögne be, nem venné el. ÉS lehet kisimulna kicsit... Ha nem is lenne az igazi. Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Ránézésre minimum 50%-os fogyasztáscsökkenés :rolleyes:

Van ám magyarázat:

Az eszköz egy önállóan rezgő spirálként van megtervezve, mely saját rezgésével segíti a motor fordulatszámtól függő lengésszámmal beáramló levegő rezgését, rezonanciát keltve a szívócsőben. A rezonancia, mint fizikai jelenség lehet kedvező és kedvezőtlen, ha az eszköz saját frekvenciája bizonyos tűréssel a spiráléval egybe esik, jótékony frekvenciát, felgyorsított levegő molekulákat és ezáltal nagyobb nyomást, következésképp növelt teljesítményt nyerünk kisebb üzemanyag fogyasztás mellett.

;)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

sziasztok!

nem tudom, hogy hova illene legjobban így előre is elnézést kérek ha rossz helyre írok!

Neten keresgélve rábukkantam több helyen is hho generátorokra mint fogyasztáscsökkentő és teljesítmény növelő berendezésekre.

Valaki esetleg tud ezekről valamit? Tapasztalata van valakinek esetleg vele? Aki már hallott róluk tud pozitív vagy negatív tapasztalatról stb?

Magyar nyelven igazán nincs róluk semmi ezért érdeklődöm. (nem beszélek idegen nyelv)

üdv.:

Sumi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

nem tudom, hogy hova illene legjobban így előre is elnézést kérek ha rossz helyre írok!

Neten keresgélve rábukkantam több helyen is hho generátorokra mint fogyasztáscsökkentő és teljesítmény növelő berendezésekre.

Valaki esetleg tud ezekről valamit? Tapasztalata van valakinek esetleg vele? Aki már hallott róluk tud pozitív vagy negatív tapasztalatról stb?

Magyar nyelven igazán nincs róluk semmi ezért érdeklődöm. (nem beszélek idegen nyelv)

üdv.:

Sumi

Érdekes,én találtam róla ezt-azt! :D

google

watergas

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
sziasztok!

nem tudom, hogy hova illene legjobban így előre is elnézést kérek ha rossz helyre írok!

Neten keresgélve rábukkantam több helyen is hho generátorokra mint fogyasztáscsökkentő és teljesítmény növelő berendezésekre.

Valaki esetleg tud ezekről valamit? Tapasztalata van valakinek esetleg vele? Aki már hallott róluk tud pozitív vagy negatív tapasztalatról stb?

Magyar nyelven igazán nincs róluk semmi ezért érdeklődöm. (nem beszélek idegen nyelv)

üdv.:

Sumi

Hali.

Én egy dolgot tanultam meg. Ahhoz hogy teljesítmény növelés történjen, több üzemanyag kell.

Ott a "watergas" link, ott van minden ami reklám szöveg, csak épp a teljesítmény mérés maradt ki :)

Meg egy másik apróság, ők 85 % hatásfokot ígérnek.....tudtommal még csak 65 % körül járnak a legfullosabb diesel mocik, de azok is nasa technologia és ár :S

Másik dolog, HHO, milyen szép érdekes kifejezés lehet angolul......=H2O ami ugye a víz

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Én egy dolgot tanultam meg. Ahhoz hogy teljesítmény növelés történjen, több üzemanyag kell.

Ott a "watergas" link, ott van minden ami reklám szöveg, csak épp a teljesítmény mérés maradt ki :D

Meg egy másik apróság, ők 85 % hatásfokot ígérnek.....tudtommal még csak 65 % körül járnak a legfullosabb diesel mocik, de azok is nasa technologia és ár :S

Másik dolog, HHO, milyen szép érdekes kifejezés lehet angolul......=H2O ami ugye a víz

És az a legszebb az egészben, hogy valakinek itt a fórumon működik itt a dolog. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.