Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Én is éppen ezen gondolkoztam hogy most csináltam egy Captivát és annak a blokkja milyen jó lenne xer fejjel, csak annak kicsit növelni kellene a sűrítési viszonyát mert 9,6.   136 le +220nm . abból simán kijönne 200 + le meg 220-230 nm. azzal el lehetne bohóckodni.

  • Like 1
Elküldve

z24se volt a motorkódja  

2405 4 87.50 100.00 103

 tisztára olyan mint egy x20xev  86 helyett 87,5 a furat,   86 helyett 100 a löket. Na az lenne az igazán durva.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve

2014 es insignia 140 Le  chip tuning jelképes osszegert elado.....kb 170 Le es 0.9 literes fogyasztascsokkenest produkal...kb 15 ezret ment...fatyoo@vipmail.hu 

  • 1 month later...
Elküldve

Huhh, nagyon pang a topic. :S

Dual ramról mit tudtok nekem mondani?

értem én, hogy változó szívóhossz, meg minden, de nem lenne jobb a motornak egy hengerenkénti pillangó, egy 6-3-2-1 leömlővel?

A motor egy széria c30se.

Elküldve (edited)
On 2016. 04. 25. at 20:09, wookie írta:

Huhh, nagyon pang a topic. :S

Dual ramról mit tudtok nekem mondani?

értem én, hogy változó szívóhossz, meg minden, de nem lenne jobb a motornak egy hengerenkénti pillangó, egy 6-3-2-1 leömlővel?

A motor egy széria c30se.

Attól függ, mire kell. Utcára, közlekedésre ideális a duál szívósor, mivel szélesebb fordulatszám tartományban ad maximum közeli nyomatékot. Nyilván, ha feljebb akarod tolni a nyomatékcsúcs fordulatszámát, és/vagy szeretnél +Nm-t, akkor vagy egyedi szívósor, vagy hengerenkénti pillangó, megfelelő hosszúságú tütével, méretezett leömlő, de akkor már a vezérműtengelyt is érdemes nagyobbra...  viszont így már csak egy nyomatékcsúcsod lesz...

Módosítva : Alex75
Elküldve

Köszi, én is valami ilyenre jutottam fejben.

A másik viszont, hogy egy standalone ecu vajon hozna e ki rejtett tartalékokat a motorból?

Csak mert ahogy nézegettem, ennek még a butább befecskendezése van, párban kapcsolgatja ez is az injektorokat, nem pedig egyedileg mint az XE, pedig nálam az a csúcs. Az mindent tud amit kell, de nincs benne semmi felesleg. És pofátlanul keveset lehet vele etetni, ha odafigyel az ember.

Míg pl az NE-m a régi ML4.1 motroniccal, ahol egyszerre megy a 4 injektor, akkor is zabál ha bármit csinálok vele.
Na most egy precízebb befecskendezés nyilván a teljesítménynek is számít.

  • 3 months later...
Elküldve

Sziasztok!
Olyan vágyam lenne, hogy egy 2,2 DTI B Vectra-nak a turbónyomását szeretném megemeltetni.

Kérdésem, hogy hol lehet, jobban mondva ki foglalkozik vele, és mennyire lehet megemeltetni a motor károsodása nélkül? Voltam egy helyen, hogy szeretnék bele intercoolert is csináltatni, erre azt a választ kaptam, hogy vegyek  egy BMW-t. Hát kösz de nem.
Ilyen dolgokat hol lehet csináltatni, esetleg van itt köztünk olyan, aki foglalkozik ezzel és szívesen segítene?
Köszönöm a segítségetek!

Üdv!

  • 2 months later...
Elküldve

Ki az aki otthon van a motorvezérlőkben?

Nézelődtem, és agyaltam, fejembe ugrott egy ötlet.

Adott a c30se motor, 1.5-ös motroniccal, ez ugye párban kapcsolgatja az injektorokat, szóval nem egy olyan kifinomult rendszer, mondhatni.

Aztán más miatt belebotlottam, hogy a c25xe-nek ugyanaz a 2.8-as motronicja van, mint a dis-es c20xenek, tehát már szekvenciális.
A kérdés, hogy ezt rá lehet e akasztani valahogy a c30se-re, mivel 6 henger mindkettő, igaz az egyik sor, a másik meg v, de mivel a fél programtáblát úgyis át kell írni, nem hiszem hogy ez különösebb problémát okozna.

Elküldve
2 perce, wookie írta:

Ki az aki otthon van a motorvezérlőkben?

Nézelődtem, és agyaltam, fejembe ugrott egy ötlet.

Adott a c30se motor, 1.5-ös motroniccal, ez ugye párban kapcsolgatja az injektorokat, szóval nem egy olyan kifinomult rendszer, mondhatni.

Aztán más miatt belebotlottam, hogy a c25xe-nek ugyanaz a 2.8-as motronicja van, mint a dis-es c20xenek, tehát már szekvenciális.
A kérdés, hogy ezt rá lehet e akasztani valahogy a c30se-re, mivel 6 henger mindkettő, igaz az egyik sor, a másik meg v, de mivel a fél programtáblát úgyis át kell írni, nem hiszem hogy ez különösebb problémát okozna.

Nem értek hozzá, de mit vársz tőle? Mi lenne a változás, amitől jobb? 

Elküldve
43 perce, zotya975 írta:

Nem értek hozzá, de mit vársz tőle? Mi lenne a változás, amitől jobb? 

Több előnye is van. Az egyik, hogy már légmennyiségmérős légtömegmérő helyett, mert utóbbiban van mozgó alktrész, szeretnek is elkopni, utána meg javíthatatlan, és az egyik alappillére a motor működésének, pótolni meg rohadt drága.

A másik, hogy mivel szekvenciális a befecskendezés, így sokkal precízebb égés érhető el vele, ami mind a teljesítménynek, mind a fogyasztásnak jót tesz.

Plusz dis-es trafója van, amiben megintcsak nincs mozgó alkatrész, míg az SE-nek az egyedi, saját hallos gyújtáselosztója megintcsak rohadt ritka és drága.

Elküldve
1 perc, wookie írta:

Több előnye is van. Az egyik, hogy már légmennyiségmérős légtömegmérő helyett, mert utóbbiban van mozgó alktrész, szeretnek is elkopni, utána meg javíthatatlan, és az egyik alappillére a motor működésének, pótolni meg rohadt drága.

A másik, hogy mivel szekvenciális a befecskendezés, így sokkal precízebb égés érhető el vele, ami mind a teljesítménynek, mind a fogyasztásnak jót tesz.

Plusz dis-es trafója van, amiben megintcsak nincs mozgó alkatrész, míg az SE-nek az egyedi, saját hallos gyújtáselosztója megintcsak rohadt ritka és drága.

Na és a gyujtáselosztó helyére fel lehet aplikálni a dis kockát? 

Elküldve
4 perce, zotya975 írta:

Na és a gyujtáselosztó helyére fel lehet aplikálni a dis kockát? 

A dis kockát fizikailag oda teszed ahova akarod, ez is benne a jó többek között. CSak a kábelek hossza szab határt. :D

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 10. 14. at 21:33, wookie írta:

Az valami szabadon írható vezérlő lenne?

Igen. Az elején tartottam tőle hogy lesz vele sz..s , de egyáltalán nem csalódtam benne napi használatban van az autó.kb7-8e km mentem eddig vele.

Elküldve
On 2016. 10. 16. at 17:55, wookie írta:

Ha nem vagyok indiszkrét azt hogyé' mérik? Csak mert azért nem költeném el a vezérlőre egy motor árát.

 

Egy jó!! V6 árába van kb mire minden rendbe van vele.

 

Elküldve

Akkor marad a gyári. Ha már nagyon nincs más, majd akkor. 500 euróért vettem a motort... Azért majd még lehet teszünk egy próbát a 2.8-as motroniccal.

 

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

X20DTL motorkódú astrára milyen turbót és adagolót érdemes rá rakni, amivel jobban fog menni, illetve mit ajánlotok, mit változtassak rajta?

Elküldve
On 2016. 11. 08. at 12:26, Edvinnyo írta:

Sziasztok!

X20DTL motorkódú astrára milyen turbót és adagolót érdemes rá rakni, amivel jobban fog menni, illetve mit ajánlotok, mit változtassak rajta?

Elég szűkek a hengerfejben a járatok  (szivó-kipufogó)nem annyira teljesítményre van kihegyezve a motor inkább nyomatékra.Az már elég tuning ha le van véve a szívósor kitakarítva a járatokkal együtt és nem szorul az örvényszelep pillangója sem. A turbónyomást szolenoid szabályozza de sztem nem érdemes belepiszkálni mert ha nagyon felemeli a turbónyomást hamar szétszáll minden.

 

Elküldve
On 2016. 11. 11. at 18:05, wegapower írta:

Elég szűkek a hengerfejben a járatok  (szivó-kipufogó)nem annyira teljesítményre van kihegyezve a motor inkább nyomatékra.Az már elég tuning ha le van véve a szívósor kitakarítva a járatokkal együtt és nem szorul az örvényszelep pillangója sem. A turbónyomást szolenoid szabályozza de sztem nem érdemes belepiszkálni mert ha nagyon felemeli a turbónyomást hamar szétszáll minden.

 

Köszönöm válaszod!

 

Esetleg lenne hozzá valami kicsivel nagyobb turbó a gyárinál amit még biztonságosan elbír?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.