reddish Elküldve Július13, 2015 Elküldve Július13, 2015 Egy enyhe atmoszferikus motortuningnál (+10-20%)sztem bőven elég egy gyári, v. egy jó minőségű csavar. Akkor van értelme, ha többször le akarja venni a HF-t, mivel egy arp többször is lehúzható, nem szakad el. Az enyém kb. +15% volt, reinzzel lett összerakva, kb. 100.000 km-t raktam bele, teljesen rendben volt. Amíg nem térsz el számottevően a gyári nyomástól addig jó a gyári csavar, de ha növeled a hengerfejben a nyomást, a gyári csavarok nem bírják ki és nyúlni kezdenek.
TomTech Elküldve Július13, 2015 Elküldve Július13, 2015 Mennyivel tölt a c20let? Mégis ugyanaz a csavar fogja. Akkor most ez hogy is van szakember úr?
reddish Elküldve Július14, 2015 Elküldve Július14, 2015 Ha tisztában lennél a kompresszió-viszony értékekkel a C20XE és a C20LET motoroknál, nem kérdeznél ilyen marhaságot, bár tudom ez nettókötözködés részedről, de azért válaszolok rá. Mivel a C20LET relatíve kis sűrítésű motor, nem produkál nagy kompressziót, még kisebbet is, mint a C20XE motor. Emiatt nincs szükség rá erősebb csavarra, bőven elég az XE gyárija is a LET-be. És nem vagyok szakember, csak a C20XE motornál vagyok járatos annyira, mint egy amatőr tuningos. Bár a mostani hozzászólásod után (veled szemben, ennél a motornál) lassan annak érzem magam. A jövőben meg hanyagoljuk egymást, ha lehet.
Alex75 Elküldve Július14, 2015 Elküldve Július14, 2015 Ha tisztában lennél a kompresszió-viszony értékekkel a C20XE és a C20LET motoroknál, nem kérdeznél ilyen marhaságot, bár tudom ez nettókötözködés részedről, de azért válaszolok rá. Mivel a C20LET relatíve kis sűrítésű motor, nem produkál nagy kompressziót, még kisebbet is, mint a C20XE motor. Emiatt nincs szükség rá erősebb csavarra, bőven elég az XE gyárija is a LET-be. Kifelejtetted az eszmefuttatásodból, hogy a turbonál eleve nagyobb nyomásértékről (miután betölt) indul a sűrítés, így a végnyomás nemhogy kisebb, de jóval nagyobb lesz, mint a c20xe-nél...
reddish Elküldve Július14, 2015 Elküldve Július14, 2015 Nem felejtettem ki. Pont ezért alacsony sűrítésű a LET motor, hogy ne legyen túl nagy a végnyomás. Valamint az előgyújtása is alacsonyabb lehet, mint az XE motornak. Összességében nem nagyobb a végnyomása, ezért is ugyanazok a hf csavarok.
TomTech Elküldve Július15, 2015 Elküldve Július15, 2015 Akkor most jojjon a matematika, amit csak 2/3-ados tobbseggel lehet cafolni. C20XE suritesi aranya 10,5:1 C20LET suritesi aranya 9:1, viszont 0,6bar a toltonyomas, ami a kornyezeti nyomashoz kepest ennyi. A kornyezeti nyomas atlagosan 1 bar, igy az abszolut nyomas 1,6bar. 9x1,6=14,4, ami 37%-al magasabb ertek, mint a C20XE aranya. Ez itt nem arrol szol kinek hosszabb, ezek tenyek. Ha tovabbra is ostoba dolgokat fogsz beirni minden alkalommal meg fogom cafolni, nem szajtepessel, hanem tenyekkel, szamokkal.
voszi Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 Nem kell marakodni sracok, csak nyugisan. Tomtech matekja helyes, nem veletlenul kell a turbosra eros leszorito csavarka. En mindig azt mondtam, ha 1 bar felett toltesz, a hengerfej csavart minden levetel utan cserelni is illik. (Oke, nem 2000 km utan).
reddish Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Nem kell marakodni sracok, csak nyugisan. Tomtech matekja helyes, nem veletlenul kell a turbosra eros leszorito csavarka. En mindig azt mondtam, ha 1 bar felett toltesz, a hengerfej csavart minden levetel utan cserelni is illik. (Oke, nem 2000 km utan). Ott bukik meg a matek, hogy a sűrítési viszony nem változik meg. Az egy állandó arány. Ugyanannyi egy új és egy +300e-t futott motornál is.
miki1 Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 sziasztok! kapott a motorom egy kis vérfrissítést, 52mm jenvey pillangósort és egy dta-t. végre lett normális hangja és elég jól halad vele a ladám:)
TomTech Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 sziasztok! kapott a motorom egy kis vérfrissítést, 52mm jenvey pillangósort és egy dta-t. végre lett normális hangja és elég jól halad vele a ladám:) Kasza videoit folyton nézem a facebookon. :) Jól megy a gép. ;) Nem apróztátok el a pillangót.
miki1 Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 48ast rendeltem es veletlenül küldtek az 52es t. de megprobaltuk vele és nekem tetszik ugyhogy ez maradt.
wookie Elküldve Július27, 2015 Elküldve Július27, 2015 Nem kell marakodni sracok, csak nyugisan. Tomtech matekja helyes, nem veletlenul kell a turbosra eros leszorito csavarka. En mindig azt mondtam, ha 1 bar felett toltesz, a hengerfej csavart minden levetel utan cserelni is illik. (Oke, nem 2000 km utan). Hát azt úgy egyébként is.
voszi Elküldve Július27, 2015 Elküldve Július27, 2015 Ott bukik meg a matek, hogy a sűrítési viszony nem változik meg. Az egy állandó arány. Ugyanannyi egy új és egy +300e-t futott motornál is. igen a sűrítési viszony az tényleg csak egy állandó arány. de itt nem az a lényeg, hanem a nyomás, ami a hengerben keletkezik. a leszorító csavarkákat a tényleges nyomás feszíti szét. az pedig kénytelen követni a természet törvényeit. >0 töltőnyomás esetén ugyanaz a sűrítési viszony nagyobb nyomást eredményez a hengerben, ergo nagyobb lesz a húzó igénybevétele a csavarkának. a matekot lásd TomTech.
voszi Elküldve Július27, 2015 Elküldve Július27, 2015 Hát azt úgy egyébként is. igen, a de a mélyen tisztelt turbós kollégák az árpi csavarkák cseréit valahogy elspórolgatták.....
reddish Elküldve Július27, 2015 Elküldve Július27, 2015 igen a sűrítési viszony az tényleg csak egy állandó arány. de itt nem az a lényeg, hanem a nyomás, ami a hengerben keletkezik. a leszorító csavarkákat a tényleges nyomás feszíti szét. az pedig kénytelen követni a természet törvényeit. >0 töltőnyomás esetén ugyanaz a sűrítési viszony nagyobb nyomást eredményez a hengerben, ergo nagyobb lesz a húzó igénybevétele a csavarkának. a matekot lásd TomTech. Igen a nyomás a lényeg, de ostobafalváról írogató barátunk nem nyomásról írt, hanem sűrítési viszonyról (arányról), amit (szerinte így kell számítani!) beszorozta a turbónyomással és kapott egy 14.4-es sűrítési viszonyt (!!). És biztos, hogy nem végnyomásról írt, mivel az XE végnyomását ugyanannyinak számolta, mint amennyi a sűrítési viszonya (ami persze nem igaz), így jöhetett ki a +37% a turbós javára. Mint írtam régebben, pont ezért kisebb a sűrítési viszony a LET-ben, hogy ellensúlyozza a töltőnyomást. Mivel a turbósra is ugyanaz az erősségű csavar megy fel, mint a XE-re, nem lehet sokkal nagyobb a végnyomása a turbósnak, mert akkor erősebbet raknának bele gyárilag. A másik (az eredeti téma) amiért erősebbet ajánlottam wookie-nak, hogy saját tapasztalatom, ha a hf-ből is leveszünk 0,5mm-t vagy annál többet, már kell az erősebb csavar.
TomTech Elküldve Július28, 2015 Elküldve Július28, 2015 Ember, én még akkor írtam 5-ös matek és fizika felvételit a BME-re, amikor annak súlya is volt, esetleg még tudom is miről beszélek. Majd ha te is ott tartasz, hogy a motorod teljesítménye a duplája az eredetinek, kompresszor és turbo nélkül, akkor ostobázhatsz személyesen.
voszi Elküldve Július28, 2015 Elküldve Július28, 2015 srácok, sztem találjunk egy tisztes hangnemet egymással. írod, hogy "Mivel a turbósra is ugyanaz az erősségű csavar megy fel, mint a XE-re, nem lehet sokkal nagyobb a végnyomása a turbósnak" TomTech leírta, hogy az a nem sok, az tényleg nem sok, éppen 37%, és ez nem lehet, hanem biztos. a fogalmazás az tényleg nagyon fontos, az tényleg nem sűrítési viszony, ebben neked van igazad. a csavarkát két dolog fárasztja nagyon: - a henger összezárása miatti túlnyomás, ami folyamatosan épül fel, és valóban kevésbé izgalom dús, hogy a végén 10, vagy 14 bar lesz-e az értéke. - a sokkal izgalmasabb buli a robbanás/detonáció (kinek mi jön össze), ami normálisan csinál 50-70 bar túlnyomást is, de ha hiba van, akkor 200 bar, oszt joccakát, szétesik a motor. legalábbis az enyém szétesett. minden motorba jól jön az erősebb leszrító csavar, amit mókolnak, mert ott bármikor befittyen egy kis nem várt túlnyomás és a tranziensek.
reddish Elküldve Július28, 2015 Elküldve Július28, 2015 Ember, én még akkor írtam 5-ös matek és fizika felvételit a BME-re, amikor annak súlya is volt, esetleg még tudom is miről beszélek. Majd ha te is ott tartasz, hogy a motorod teljesítménye a duplája az eredetinek, kompresszor és turbo nélkül, akkor ostobázhatsz személyesen. Ad1.: nem én kezdtem ostobázni, hanem te. Érdekes, hogyha te írod másnak az rendben van, ha neked írják az felháborító. Sokat elárul rólad.. Ad2: szívesen megnézném annak a 300le-s c20xe-nek az adatait, hagy tanuljunk. Remélem annak lett duplázva a lóereje, mivel arról szólt a vita. u.i.: én meg általánosban annyira jó voltam matekból és fizikából, hogy majdnem miattam vezették be a 6-ost! (hö-hö-hö)
reddish Elküldve Július28, 2015 Elküldve Július28, 2015 srácok, sztem találjunk egy tisztes hangnemet egymással. írod, hogy "Mivel a turbósra is ugyanaz az erősségű csavar megy fel, mint a XE-re, nem lehet sokkal nagyobb a végnyomása a turbósnak" TomTech leírta, hogy az a nem sok, az tényleg nem sok, éppen 37%, és ez nem lehet, hanem biztos. a fogalmazás az tényleg nagyon fontos, az tényleg nem sűrítési viszony, ebben neked van igazad. a csavarkát két dolog fárasztja nagyon: - a henger összezárása miatti túlnyomás, ami folyamatosan épül fel, és valóban kevésbé izgalom dús, hogy a végén 10, vagy 14 bar lesz-e az értéke. - a sokkal izgalmasabb buli a robbanás/detonáció (kinek mi jön össze), ami normálisan csinál 50-70 bar túlnyomást is, de ha hiba van, akkor 200 bar, oszt joccakát, szétesik a motor. legalábbis az enyém szétesett. minden motorba jól jön az erősebb leszrító csavar, amit mókolnak, mert ott bármikor befittyen egy kis nem várt túlnyomás és a tranziensek. Nem én kezdtem a személyeskedést. Mivel az XE végnyomása újkorában simán elérhette a 13,5-14bar-t is, ha ehhez hozzáadunk 37%-ot, az már 19 bar körüli végnyomást eredményezne. Ezt a gyári csavarok biztos, hogy nem bírnák ki. A robbanás/detonációhoz: gondolom ezért is alacsonyabb az előgyújtás a LET motornál, hogy ne okozzon akkora túlnyomást, amitől szétessen a motor. Én lezárnám ezt a témát, ha lehet. Tanácsként is csak azért írtam, hogy komolyabb tuningnál már kell erősebb csavar, mert nálam már megnyúltak a csavarok 10e km múlva.
miki1 Elküldve Augusztus11, 2015 Elküldve Augusztus11, 2015 sziasztok! gsi motorra/c20xe/ tett már valaki z20let tömítést? a kérdés hogy kell kifurni rajta valamit vagy ugyanaz minden vizjárat?
Tomoty Elküldve Augusztus21, 2015 Elküldve Augusztus21, 2015 El jött a nap :( . Lecseréltem szeretett Astra H 1.8-asomat (miután ráköltöttem vagy fél misit, hogy minden rendben legyen). A választottam egy hátsó kerekes 180LE környéki 2000ccm feletti manuális váltós prémium dízel lett nagyon kevés kilóméterrel és magyar (szak-)szervízkönyvvel (többet nem mondhatok ;) ). Nem rossz - nem rossz, csak hiányzik a visító pörgős benzines feeling! Pályán kigyorsításkor és előzéskor szuper, nem kell váltogatni semerre, de egy kanyargós külvárosi vagy városon kívüli szakaszon az opelemmel tuningolt álapotban is kevesebb mint fele Newtonméterrel "megettem" volna ezt a prémium dízel szedánt :( ;) Nálam beigazolódott amit hangoztatok! Azért van értelme egy szívóbenyás autót tuningolgatni.
wegapower Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 El jött a nap :( . Lecseréltem szeretett Astra H 1.8-asomat (miután ráköltöttem vagy fél misit, hogy minden rendben legyen). A választottam egy hátsó kerekes 180LE környéki 2000ccm feletti manuális váltós prémium dízel lett nagyon kevés kilóméterrel és magyar (szak-)szervízkönyvvel (többet nem mondhatok ;) ). Nem rossz - nem rossz, csak hiányzik a visító pörgős benzines feeling! Pályán kigyorsításkor és előzéskor szuper, nem kell váltogatni semerre, de egy kanyargós külvárosi vagy városon kívüli szakaszon az opelemmel tuningolt álapotban is kevesebb mint fele Newtonméterrel "megettem" volna ezt a prémium dízel szedánt :( ;) Nálam beigazolódott amit hangoztatok! Azért van értelme egy szívóbenyás autót tuningolgatni. Úgy tünik hogy a prémium(gondolom BMW) dízel úgy húz mint az állat csak ha egy benzinessel mész melette akkor a dízelt már 3.ba is tolod és a benzines meg mégis előrébb jár. Sok balesetmentest hozzá! :icon13:
Recommended Posts