Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem tudom mi az xe és az xer közti különbség, szerinted menet teljesítményekben van változás ha felraknék rá egy ilyen kipuffot? Illetve különösebb mókolás nélkül felrakható? Árba mennyire lenne??

Van c20xe 421 leömlő, és van x20xer 421 leömlő. Utóbbi felmegy mókolás nélkül, csak nem túl sűrű. Alex75 bejegyzéseit tanulmányozd, ő faragta eléggé az xevjét, többekközt ilyen leömlővel is.

Elküldve

Nem tudom mi az xe és az xer közti különbség, szerinted menet teljesítményekben van változás ha felraknék rá egy ilyen kipuffot? Illetve különösebb mókolás nélkül felrakható? Árba mennyire lenne??

Valamennyit jelent, de nagy különbségre ne számíts, főleg szoftveres hangolás nélkül.

Elküldve

Valamennyit jelent, de nagy különbségre ne számíts, főleg szoftveres hangolás nélkül.

Elméletileg küldtem egy levelet, ránézel majd?

Elküldve

Van c20xe 421 leömlő, és van x20xer 421 leömlő. Utóbbi felmegy mókolás nélkül, csak nem túl sűrű. Alex75 bejegyzéseit tanulmányozd, ő faragta eléggé az xevjét, többekközt ilyen leömlővel is.

Árba mennyi lenne?

Elküldve

X14NZ-C14SE átépítés. Szeretném kikérni a véleményeteket! Olvastam mindenfelé okosságokat, és elméletileg a minimális eltérésekből adódóan, kisebb lesz a kompresszió annál mint amit egy gyári C14SE motor tud normális állapotában. A kérdés: Mivel úgy is megy gépműhelybe a hf, érdemes leszedetni belőle 0,4-0,5 mm-t hogy elvileg normális (C14SE) kompresszió legyen, vagy nem érdemes ezzel játszani? Mert túlzásba se szeretnék esni, nem akarom az első km-eken szétnyomatni a hf-em.

Elküldve

X14NZ-C14SE átépítés. Szeretném kikérni a véleményeteket! Olvastam mindenfelé okosságokat, és elméletileg a minimális eltérésekből adódóan, kisebb lesz a kompresszió annál mint amit egy gyári C14SE motor tud normális állapotában. A kérdés: Mivel úgy is megy gépműhelybe a hf, érdemes leszedetni belőle 0,4-0,5 mm-t hogy elvileg normális (C14SE) kompresszió legyen, vagy nem érdemes ezzel játszani? Mert túlzásba se szeretnék esni, nem akarom az első km-eken szétnyomatni a hf-em.

Nekem 11-es kompresszió volt dbilas 276-os tengellyel. Nem tudom az pontosan hány mm-nek felel meg, de gyanítom több mint 0,5.

Elküldve

A te tapasztalataidat is olvastam, és azt vettem alapul. Annak idejen neked 0.5 lett leszedve, és szét is nyomódott a gyertya környékén ha jól emlékszem. Bár valoszinű ott alapbol a hengerfej el volt már gyengülve. Meg azert kérdezősködök egy kicsit, hogy mennyit volna célszerű leszedni. Azért köszi. :)

Elküldve

A te tapasztalataidat is olvastam, és azt vettem alapul. Annak idejen neked 0.5 lett leszedve, és szét is nyomódott a gyertya környékén ha jól emlékszem. Bár valoszinű ott alapbol a hengerfej el volt már gyengülve. Meg azert kérdezősködök egy kicsit, hogy mennyit volna célszerű leszedni. Azért köszi. :)

Valami összekeversz. Nekem nem ment szét soha hengerfejem. És a 0.5 sem rémlik. Hol láttad a posztot?

Elküldve

Valami összekeversz. Nekem nem ment szét soha hengerfejem. És a 0.5 sem rémlik. Hol láttad a posztot?

Pedig megmernék esküdni hogy itt olvastam, es a te neved remlett. Sorry, ezt beneztem ezek szerint! ????

Elküldve (edited)

sziasztok!

valakinek van tapasztalata vagy esetleg olvastatok e külföldi forumokon rola? c20xe motorhoz akarok venni irható computert és hengerenkénti pillangót. a kérdés az lenne hogy 45ös 48 as vagy 51es legyen a pillangó.

egyenlőre a motor majdnem szeria ,blokkból leszedve, asszem 276os havassy tengely, padon meg van írva . pad szerint 182 paci.

tervbe van a kovacsolt dugo, hkar meg catcams nagy tengelyek meg hozzá minden megcsinálva a motoron. de azt szeretnem hogy a mostani konfiggal is müködjön a pillangósor.

Módosítva : miki1
Elküldve

sziasztok!

valakinek van tapasztalata vagy esetleg olvastatok e külföldi forumokon rola? c20xe motorhoz akarok venni irható computert és hengerenkénti pillangót. a kérdés az lenne hogy 45ös 48 as vagy 51es legyen a pillangó.

egyenlőre a motor majdnem szeria ,blokkból leszedve, asszem 276os havassy tengely, padon meg van írva . pad szerint 182 paci.

tervbe van a kovacsolt dugo, hkar meg catcams nagy tengelyek meg hozzá minden megcsinálva a motoron. de azt szeretnem hogy a mostani konfiggal is müködjön a pillangósor.

Írható motorvezérlő nem olcsó, és a hozzáírt programot (azaz a konfigurálást) sem olcsón csinálják. A gyári motorvezérlő buherálásától persze nagyságrendekkel jobb.

A 45-s hengerenkénti pillangó is sok, ha széria állapotú a motor. Utána számoltál, hol mekkorák a keresztmetszetek?

Elküldve

Mekkora teljesítményt szeretnél? 45-ös elég sokáig elég lehet, de 48-nál nagyobbat semmiképp sem tennék fel.

ha megveszek hozza mindent akkor 250 körülit

Elküldve

Írható motorvezérlő nem olcsó, és a hozzáírt programot (azaz a konfigurálást) sem olcsón csinálják. A gyári motorvezérlő buherálásától persze nagyságrendekkel jobb.

A 45-s hengerenkénti pillangó is sok, ha széria állapotú a motor. Utána számoltál, hol mekkorák a keresztmetszetek?

azer nem teljesen széria

árakkal tisztába vagyok nem ez lesz az első versenyautó motorom, igazábol a cel a 250 paci.

a régi autóm 1.6os volt azon 45ös pillango volt es nem volt sok neki

Elküldve

azer nem teljesen széria

árakkal tisztába vagyok nem ez lesz az első versenyautó motorom, igazábol a cel a 250 paci.

a régi autóm 1.6os volt azon 45ös pillango volt es nem volt sok neki

Én microsquirt en gondolkozok de még nem határoztam el magam, de csak az lesz a vége.

Elküldve

azer nem teljesen széria

árakkal tisztába vagyok nem ez lesz az első versenyautó motorom, igazábol a cel a 250 paci.

a régi autóm 1.6os volt azon 45ös pillango volt es nem volt sok neki

Lehet félreértelmezhető volt a "sok" szó, inkább feleslegeset kellett volna írnom. Mivel a többi rész sokkal szűkebb keresztmetszetű, hiába a 45-s vagy annál nagyobb pillangók, nem tudod kihasználni a nagyobb átmérő nyújtotta levegő többletet.

Elküldve

X14NZ-C14SE átépítés. Szeretném kikérni a véleményeteket! Olvastam mindenfelé okosságokat, és elméletileg a minimális eltérésekből adódóan, kisebb lesz a kompresszió annál mint amit egy gyári C14SE motor tud normális állapotában. A kérdés: Mivel úgy is megy gépműhelybe a hf, érdemes leszedetni belőle 0,4-0,5 mm-t hogy elvileg normális (C14SE) kompresszió legyen, vagy nem érdemes ezzel játszani? Mert túlzásba se szeretnék esni, nem akarom az első km-eken szétnyomatni a hf-em.

0,5 mm-t kell levenni a hengerfejből, akkor lesz kb. ugyanaz a sűrítési arány, ha a hengerfej egyforma. Mivel mindkét hengerfej Nálad lesz meg tudod köbölni és kiszámolni.

Dugattyú méreteket itt találsz pl.: http://download.ms-motor-service.com/ximages/PDF_kataloge/ko_opel_web.pdf

Elküldve

azer nem teljesen széria

árakkal tisztába vagyok nem ez lesz az első versenyautó motorom, igazábol a cel a 250 paci.

a régi autóm 1.6os volt azon 45ös pillango volt es nem volt sok neki

A 45-ös 245 loeroig biztosan eleg. 2 literesen. Programozhato ecut inkabb avval beszeld le aki programozni fogja a kocsit. Plane ha forgalmaz is valamit, talan meg olcsobban is kijossz.

  • 1 month later...
Elküldve

Említették nekem többen hogy az xe-hez érdemes erősebb hfej csavarokat beszerezni, szóbajöttek az arp csavarok is.

Nézegettem neten, de vhogy egy teljes motorgenerál mellett, ahol lehet h dugókat is cserélnem kell, vhogy nem szeretnék kiadni 40 rugót 10 csavarra. Szóval felmerült bennem a kérdés, hogy mezei 12.9-es csavarok nem lennének megfelelőek? NMyilván a kellő méretben. Egyáltalán mit tud egy bolti/gyári csavar? Illetve lehet/kell/érdemes-e tőcsavarosra áttenni?

Elküldve

Teljesen felesleges kiadas, eleg a gyari hengerfej csavar, 12.9 sem kell.

A gyári motorhoz tényleg felesleges, de ha komolyabb tuningra adja a fejét (pl. vezérműtengelyek cseréje), akkor már kevés lesz a gyári csavar.

Elküldve (edited)

A gyári motorhoz tényleg felesleges, de ha komolyabb tuningra adja a fejét (pl. vezérműtengelyek cseréje), akkor már kevés lesz a gyári csavar.

Egy enyhe atmoszferikus motortuningnál (+10-20%)sztem bőven elég egy gyári, v. egy jó minőségű csavar. Akkor van értelme, ha többször le akarja venni a HF-t, mivel egy arp többször is lehúzható, nem szakad el.

Az enyém kb. +15% volt, reinzzel lett összerakva, kb. 100.000 km-t raktam bele, teljesen rendben volt.

Módosítva : Alex75
Elküldve

A terv teljes felújítás után egy Subi féle chip meg egy powercap, ill egy 55-ös rendszer, és kész. Utcai autót nem hegyezünk a végletekig. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.