Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

HELP :D

Meg volt az első mérés a kocsimon. 4600nál elfogy, végi mint a botnak 6000ig mindössze 2,5le-t emelkedik.

ma meg volt hozzá az AFR mérés is, nagy reményekkel indultunk neki na majd 4600tól padlógázon 14-15körült mérünk, hát nem.... padlógázon végig 1-2000es fordulattól 12.4-13,1 nyilván lehetne jobb is de ez végig kitart. részterhelésen gyönyörű 14,7-15 minden sebesség tartományban. tartja ezt, alapjáraton is. ha lepadlózom le esik kb 10re de kb 1-2 másodpercre. utána szépen 12,4-13,1 valakinek valami ötlet mitől fogyhat el fent?

Amiket kizártunk a tengelyek beállítása mert akkor össze vissza adatot mértünk volna, meg 4600ig sem lett volna teljesítmény növekedésünk,addig pedig szépen megvan kb 13-15% növekedés a gyárihoz képest.

Még egy pár szó a konfigról.:

x20xev 276os tengely 10,7es szelep emelés. hengerfejből kivan véve a másodlagos levegő púpjai. gyári X20XER leömlő, abból is szépen kiszedve a púpok. gyári légszűrőház de sport betéttel (K&N). kipufogó.: gyári középső dob, nem után gyártott gyári GM c20xeről 45mmes belső átmérővel, ez a dob rajta volt a c20xe-men amit mértünk és 156.2... hátsó dob ASSO márkájú c20xe-hez szintén 45mmes cső átmérővel. katalizátor nincs. leömlő is 45mmes a leömlő és a dobok közti csőnek kicsit nagyobb az átmérője, én külső átmérőt mondtam aki meg lehajtotta belső átmérőnek számolta 48-50 de a lényeg hogy ott is megvan a keresztmetszet. ma visszább vettünk az előgyújtásból egy kicsit hátha bedetonál fent és a kopogás érzékelő elveszi a gyújtást, de semmi változás.hibakód természetesen nincs.

45mm? :blink: A C20XE tényleg 45-ös gyárilag?

Nekem a fehérre is megvolt az 50mm (nem mintha teljesen indolkolt lett volna), és a kéken is 50-es van a 147 lóhoz.

Ezt találtam gyorsan:

Pipe Diameter (inches) - Max HP Per Pipe

1 1/2 - 78

1 5/8 - 92

1 3/4 - 108

2 - 144

2 1/4 - 185

2 1/2 - 232

http://www.exhaustvideos.com/faq/how-to-calculate-muffler-size-pipe-diameter/

Én egy épített 2 literesnél biztos, hogy legalább 2 és 1/4-est raknék.

Link to comment
Megosztás:

45mm? :blink: A C20XE tényleg 45-ös gyárilag?

Nekem a fehérre is megvolt az 50mm (nem mintha teljesen indolkolt lett volna), és a kéken is 50-es van a 147 lóhoz.

Ezt találtam gyorsan:

Pipe Diameter (inches) - Max HP Per Pipe

1 1/2 - 78

1 5/8 - 92

1 3/4 - 108

2 - 144

2 1/4 - 185

2 1/2 - 232

http://www.exhaustvideos.com/faq/how-to-calculate-muffler-size-pipe-diameter/

Én egy épített 2 literesnél biztos, hogy legalább 2 és 1/4-est raknék.

Igen, gyári 45mm belső átmérő. a "kis motoroknak" 40es azért is tettem hozzá hogy ezzel a középső dobbal, de egy nyitottabb hátsóval 156le-t mértünk c20xe-n.

minden képen tervben van egy rendes, 55-60as rendszer csináltatása, de ez már csak tavasszal a dbliasz szívóvalegyetemben.

Link to comment
Megosztás:

Igen, gyári 45mm belső átmérő. a "kis motoroknak" 40es azért is tettem hozzá hogy ezzel a középső dobbal, de egy nyitottabb hátsóval 156le-t mértünk c20xe-n.

minden képen tervben van egy rendes, 55-60as rendszer csináltatása, de ez már csak tavasszal a dbliasz szívóvalegyetemben.

Én mondjuk külső átmérőben gondolkoztam.

Nem tudjátok próbaképp levenni a hátsó dobot és/vagy kiiktatni a középsőt?

Link to comment
Megosztás:

HELP :D

Meg volt az első mérés a kocsimon. 4600nál elfogy, végi mint a botnak 6000ig mindössze 2,5le-t emelkedik.

ma meg volt hozzá az AFR mérés is, nagy reményekkel indultunk neki na majd 4600tól padlógázon 14-15körült mérünk, hát nem.... padlógázon végig 1-2000es fordulattól 12.4-13,1 nyilván lehetne jobb is de ez végig kitart. részterhelésen gyönyörű 14,7-15 minden sebesség tartományban. tartja ezt, alapjáraton is. ha lepadlózom le esik kb 10re de kb 1-2 másodpercre. utána szépen 12,4-13,1 valakinek valami ötlet mitől fogyhat el fent?

Amiket kizártunk a tengelyek beállítása mert akkor össze vissza adatot mértünk volna, meg 4600ig sem lett volna teljesítmény növekedésünk,addig pedig szépen megvan kb 13-15% növekedés a gyárihoz képest.

Még egy pár szó a konfigról.:

x20xev 276os tengely 10,7es szelep emelés. hengerfejből kivan véve a másodlagos levegő púpjai. gyári X20XER leömlő, abból is szépen kiszedve a púpok. gyári légszűrőház de sport betéttel (K&N). kipufogó.: gyári középső dob, nem után gyártott gyári GM c20xeről 45mmes belső átmérővel, ez a dob rajta volt a c20xe-men amit mértünk és 156.2... hátsó dob ASSO márkájú c20xe-hez szintén 45mmes cső átmérővel. katalizátor nincs. leömlő is 45mmes a leömlő és a dobok közti csőnek kicsit nagyobb az átmérője, én külső átmérőt mondtam aki meg lehajtotta belső átmérőnek számolta 48-50 de a lényeg hogy ott is megvan a keresztmetszet. ma visszább vettünk az előgyújtásból egy kicsit hátha bedetonál fent és a kopogás érzékelő elveszi a gyújtást, de semmi változás.hibakód természetesen nincs.

Én megsiettetném a tengelyt 1/2-3/4 foggal, igen foggal, mert azért szokott elfogyni mert sokat késik az öblítés . Nekem a 276 os tengely 1 egész fognyit volt előrébb a gyári jelhez képest és úgy volt hibátlan az alapjárat meg az erő sem fogyott el. Ja meg a kipu. vectra sri 55 ös rendszer a végén egy 55 ös átmenővel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én megsiettetném a tengelyt 1/2-3/4 foggal, igen foggal, mert azért szokott elfogyni mert sokat késik az öblítés . Nekem a 276 os tengely 1 egész fognyit volt előrébb a gyári jelhez képest és úgy volt hibátlan az alapjárat meg az erő sem fogyott el. Ja meg a kipu. vectra sri 55 ös rendszer a végén egy 55 ös átmenővel.

Hali a tengely be van állítva a gyári értékre amit a schrick katalógus megad, illetve ha késik az öblítés látszódna az AFR-en, szerintem. de csak találgatok.

ma opcommal nézegettük menetközben egykét fura adatot azért találtunk 4500-6500ig 13-18közt ingadozott, a kopogás érzékelő pedig 6-8fokot kért vissza, nem tudom hogy a 13-18as érték, az a vissza vett vagy abból kért még vissza!

Link to comment
Megosztás:

Igen, gyári 45mm belső átmérő. a "kis motoroknak" 40es azért is tettem hozzá hogy ezzel a középső dobbal, de egy nyitottabb hátsóval 156le-t mértünk c20xe-n.

minden képen tervben van egy rendes, 55-60as rendszer csináltatása, de ez már csak tavasszal a dbliasz szívóvalegyetemben.

Nehéz így eldönteni mi lehet a gond.

Nekem a gyári 50-es rendszer elbírt 175-180le-t. Viszont a 45-es és a 50-ös átmérő között majd 20% különbség van légáteresztésben. Ez is okozhatja a teljesítmény megakadást, ha szűk a keresztmetszet.

A c20xe injektorok, ha jók ennél többet bírnak.

A tengely beállítása annyira nem lehet rossz, ha 207Nm hozott a mérésen, de úgy 5e vagy e felett kellene lennie a nyomatékcsúcsnak pontos beállításnál.

A programozás meg volt már? Ha nem, és dbilas szívósor is lesz rajta már tavasszal, akkor érdemes addig várni, mert újra programoztathatod.

Én a kipufogó szűk keresztmetszetére tippelek elsőre. Másodjára a programozás hiányára.

Ezzel a tengellyel nem szabadna 6e-nél 20% Nm veszítenie. Kb. 6500 felett kellene 5-6%-ot, ha a szívó és a kipufogó rendszerek megfelelő méretűek+hozzá programozva a megfelelő keverék.

wookie: A kimenő cső 78 v. 80mm átmérőjű. A 80-as szilikoncsövet nehezen, de rá tudtam húzni.

Módosítva : reddish
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nehéz így eldönteni mi lehet a gond.

Nekem a gyári 50-es rendszer elbírt 175-180le-t. Viszont a 45-es és a 50-ös átmérő között majd 20% különbség van légáteresztésben. Ez is okozhatja a teljesítmény megakadást, ha szűk a keresztmetszet.

A c20xe injektorok, ha jók ennél többet bírnak.

A tengely beállítása annyira nem lehet rossz, ha 207Nm hozott a mérésen, de úgy 5e vagy e felett kellene lennie a nyomatékcsúcsnak pontos beállításnál.

A programozás meg volt már? Ha nem, és dbilas szívósor is lesz rajta már tavasszal, akkor érdemes addig várni, mert újra programoztathatod.

Én a kipufogó szűk keresztmetszetére tippelek elsőre. Ezzel a tengellyel nem szabadna 6e-nél 20% Nm veszítenie. Kb. 6500 felett kellene 5-6%-ot, ha a szívó és a kipufogó rendszerek megfelelő méretűek+hozzá programozva a megfelelő keverék.

A gyári 50es rendszer, 50es belső vagy külső átt mérő?! mert az astra calibra vectra c20xe gyári csövei ugyan olyanok.... Nem programoztunk mert néztünk egy AFR-t subival és feleslegesnek véltük. mert a benzin levegőm tökéletes. már csak a gyújtással lehet gond. de valamikor lekötöm a hátsó dobot hogy azt is kizárjam.

Link to comment
Megosztás:

Hali a tengely be van állítva a gyári értékre amit a schrick katalógus megad, illetve ha késik az öblítés látszódna az AFR-en, szerintem. de csak találgatok.

ma opcommal nézegettük menetközben egykét fura adatot azért találtunk 4500-6500ig 13-18közt ingadozott, a kopogás érzékelő pedig 6-8fokot kért vissza, nem tudom hogy a 13-18as érték, az a vissza vett vagy abból kért még vissza!

A gyári érték Tomoty nak sem volt jó neki is el volt forgatva a tengely és akkor lett az igazi.:)

Link to comment
Megosztás:

A gyári 50es rendszer, 50es belső vagy külső átt mérő?! mert az astra calibra vectra c20xe gyári csövei ugyan olyanok.... Nem programoztunk mert néztünk egy AFR-t subival és feleslegesnek véltük. mert a benzin levegőm tökéletes. már csak a gyújtással lehet gond. de valamikor lekötöm a hátsó dobot hogy azt is kizárjam.

Este megmérem az enyémnek az átmérőjét, mert nem tudom fejből, hogy az 50 átmérő külső, vagy belső átmérőt takar.

Ha Subival mértétek, és az AFR tökéletes keveréket mutatott, akkor a szívórészen kell keresni a bibit, mert ezek szerint nem kap több levegőt a motor.

A gyújtásnál nem tudsz annyit változtatni, hogy kapj +20-30le-t. Ha ott lenne a gond, akkor bedadogna magas fordulaton.

Link to comment
Megosztás:

Este megmérem az enyémnek az átmérőjét, mert nem tudom fejből, hogy az 50 átmérő külső, vagy belső átmérőt takar.

Ha Subival mértétek, és az AFR tökéletes keveréket mutatott, akkor a szívórészen kell keresni a bibit, mert ezek szerint nem kap több levegőt a motor.

A gyújtásnál nem tudsz annyit változtatni, hogy kapj +20-30le-t. Ha ott lenne a gond, akkor bedadogna magas fordulaton.

igen, csak ha kopogás érzékelő beleszól és vissza veszi a gyújtás értéket akkor, lehet azzal gond. most az a cél hogy arra jöjjünk rá 4600nál miért áll meg a növekedés.

Link to comment
Megosztás:

Alacsony fordulaton, akkor is szegénynek kellene lennie a keveréknek. Emiatt nem a gyújtáshibára tippelek a teljesítményvesztésnél.

Megmértem a csövet, és kívül mértem 50-et, ezért belül max. 46-os lehet.

Mekkora a pillangószeleped átmérője?

nem tudom, majd ma megmérem meg egy pár dolgot kipróbálok és még kapok infót is egy működő "tuningolt" xev-ről milyenek a gyújtási értékek. neki is gyári szívósor mint nekem c18xe tengely, kék injektor 4-2-1es leömlő és 155le körül van az övé padon mérték. szóval azért ennek a szívó sornak is ki kéne adnia 160leig tudom hogy kicsi, ezért lesz cserélve. most ahogy egyre több infót gyűjtök össze. bennem az ált össze alul jó a keverékem, mert a légtömegmérő dolgozik érzi a töblet levegőt padlógázon is amikor nincs lambda szabályzás, a nagyobb injektor kompenzálja a benzinhiányt. azért a gyárihoz képest 20% többet ad. nyilván az a maximum terhelése de szerintem részterhelésen is többet tól, és majd ha a gyujtás (feltéve ha ez a probléma) rendbe jön na akkor elfog szegényedni fent.

vissza térve a kipuhoz ha az neked is elégvolt akkor nálam szinte biztosan kizárható!

Link to comment
Megosztás:

nem tudom, majd ma megmérem meg egy pár dolgot kipróbálok és még kapok infót is egy működő "tuningolt" xev-ről milyenek a gyújtási értékek. neki is gyári szívósor mint nekem c18xe tengely, kék injektor 4-2-1es leömlő és 155le körül van az övé padon mérték. szóval azért ennek a szívó sornak is ki kéne adnia 160leig tudom hogy kicsi, ezért lesz cserélve. most ahogy egyre több infót gyűjtök össze. bennem az ált össze alul jó a keverékem, mert a légtömegmérő dolgozik érzi a töblet levegőt padlógázon is amikor nincs lambda szabályzás, a nagyobb injektor kompenzálja a benzinhiányt. azért a gyárihoz képest 20% többet ad. nyilván az a maximum terhelése de szerintem részterhelésen is többet tól, és majd ha a gyujtás (feltéve ha ez a probléma) rendbe jön na akkor elfog szegényedni fent.

vissza térve a kipuhoz ha az neked is elégvolt akkor nálam szinte biztosan kizárható!

Ha gyújtás probléma lenne elszegényedést mutatna az AFR->becsörög a motor-> elveszi az előgyújtást. Sok benzintől feketén füstöl de megy mint a csúnyaidő. ergo biztosan nem gyújtás baja van sztem.

Link to comment
Megosztás:

Ha gyújtás probléma lenne elszegényedést mutatna az AFR->becsörög a motor-> elveszi az előgyújtást. Sok benzintől feketén füstöl de megy mint a csúnyaidő. ergo biztosan nem gyújtás baja van sztem.

én annyira ezt a részét nem értem de akinek eddig említettem hogy 3500körül 25-35fok közt van az előgyújtás majd felső tartományban csak 13-18fok mindenki azt mondta hogy az borzalmasan kevés.

Link to comment
Megosztás:

Én most érzem a pozitív hatását az 50es rendszernek amit alátettél Tápi, köszi! :D

Tudom. :) Ahogy adtam az kb. a belépőszint az 50-hez. Amikor készült, akkor még a "minél nagyobb annál jobb" hitben éltem. Kész szerencse, hogy a 60-asról lebeszéltek. Az akkor még 60 lóhoz. :D

Viszont szerintem nem is nagyon minőségi munka. Például ha megnézed a leömlőt az első hajlításnál nem tartja a keresztmetszetet (el van lapítva), és szerintem az illesztéseket is lehetne szebben megcsinálni. Úgyhogy a kipufogóban valószínűleg elhal néhány ló.

Hol jársz most egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Tudom. :) Ahogy adtam az kb. a belépőszint az 50-hez. Amikor készült, akkor még a "minél nagyobb annál jobb" hitben éltem. Kész szerencse, hogy a 60-asról lebeszéltek. Az akkor még 60 lóhoz. :D

Viszont szerintem nem is nagyon minőségi munka. Például ha megnézed a leömlőt az első hajlításnál nem tartja a keresztmetszetet (el van lapítva), és szerintem az illesztéseket is lehetne szebben megcsinálni. Úgyhogy a kipufogóban valószínűleg elhal néhány ló.

Hol jársz most egyébként?

Még mindig Esztergom és környékén. :D

Viccet félretéve, ha minden összejön és a srácnak lesz ideje, akkor szerdán lesz egy teljesítmény mérés és kiderül. :)

Link to comment
Megosztás:

kopogás érzékelés sincs padlón.

nem kötözködés de az értékekből nem ez látszik :D folyamatossan korigál!első pár sor 4.36-4.37es tps az padló és látszik is a korigálás.illetve lambda is kikapcsolva az is szépen látszik hogy zárt. egy 60-40benzin(100as) etanol keverékkel készült a mérés. folytatnám a következő hozzászolásban pár dolgot kipróbáltam és sok adatom is van. egyre érdekesebb. unnamed_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.