Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszériaápolás


Boldizsar

Recommended Posts

Sziasztok, tudok esetleg Bp-n OLCSÓ fényezőt? Még a vásárlás előtt az előző tulaj parkolós húzást csinált a hátsó lökhárítón, nincs benyomódva, csak a festék egy tenyérnyi helyen csíkokban hiányzik. Nem zavaró, meg mivel műanyag nem is fog rozsdásodni, de megcsináltatnám. Zuglóban volt egy hely, ahol azt mondták nyáron, hogy 8e -ért megcsinálnák, le sem kell szedni miatta a lököst, majd nyáron nem volt rá idő, múlt héten meg már 14-et mondott rá, ránézésre. A 8 még oké, a 14 már nem annyira, inkább lekenem valami kis lakkal magamnak.

Szerintem se volt drága. Off Ignis-ünk lökösét amikor megtörte egy kutya 30e Ft-ért fújták le, számla nélkül...

Link to comment
Megosztás:

Nekem az első lököst csinálták 84.000Ft-ért.Két hetes volt a kocsi mikor nekem jöttek.Nem tört el meg semmi, csak egy 5cenits csík lett, ahol a szürke alapozót lehetett látni.Elvittem a márkaszervizbe, mivel a másik hapsi állta a számlát.Ott azt mondta a kárszakértő, hogy ködölhetik, vagy leszedik az egészet és újra fújják.Mondtam, hogy inkább fújják újra.A vége 84.000Ft lett.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is javítva volt már a lökhárító mikor megvettem.Aztán én is adtam neki egy kicsit.Meghúztam a bevásárlókocsi tároló korlátjába.Veszek rá fényezetlen fekete lökhárítót és levan tudva az egész.Biztos nem fényeztetem le 25 ezerért.Ráadásul a hátsó is megvan húzva egy kicsit.Azt nem én csináltam :)

Link to comment
Megosztás:

Veszek rá fényezetlen fekete lökhárítót és levan tudva az egész.Biztos nem fényeztetem le 25 ezerért.

Aztán majd ha el akarod adni az autót, akkor egyből mínusz százezerrel indul a történet mert a fekete lökhárítót látva senki nem hiszi el hogy nem volt törve az autó...

Link to comment
Megosztás:

Egy elem fújása 20tól indul. LEHET, hogy sikerül beleködölni, de leginkább nem, vagy olyan lesz, hogy inkább ne is csináltak volna semmit.

Azért ez igy nem teljesen igaz. Nagyrészt azon múlik, hogy mennyire sikerül kikeverni a festéket. Mennyire ügyes a szaki és persze milyen színről beszélünk. Síma szinek nagyrészt azért orvosolhatóak. Pont egy hete csináltam egy fehér passátot, hátsó lökös oldala volt meghúzva, még gittelni is kellett, folt szerűen bele lett szórva majd összecsiszol, lakk csisz, polir. S a tulaj nem hitt a szemének. :) Vidéki nagyváros korrekt árai. Egy elem festése síma szín 15, metál 20. Kivéve a tetőt. Persze cetli nélkül. Ezt csak ugy mellékesen. :)

Link to comment
Megosztás:

Aztán majd ha el akarod adni az autót, akkor egyből mínusz százezerrel indul a történet mert a fekete lökhárítót látva senki nem hiszi el hogy nem volt törve az autó...

Akkor nem hiszi:)Majd azt mondom neki,hogy törve volt.Használt autónál 100 ezer ide vagy oda nem oszt.Ha szép ezüst lenne a lökhárító,akkor meg azt mondaná hogy fényezve van,biztos törve volt.A vevő ha alkudni akar bármibe beleköt.De nyílván nem dobom ki a karcos eredeti lökhárítót,majd odaadom a vevőnek ha akarja.Az meg valószínű nem mostanában lesz,hogy eladom.Mire odajutok sokkal több lehetősége lesz alkudni,mint a lökhárító minősége.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Be szeretném szerelni hátsó kerékjárati dobokat,de előtte lekezelném a teljes alvázat.Vettem 4kg Body 930-at erre a célra, azt mondták elég lesz.

Valahol olvastam,hogy az ilyen összetételű alvázvédők lemarhatják gyárit.Erről van valakinek bővebb infója,tapasztalata?
Boltban azt mondták benzinnel legjobb felhígítani felszóráshoz.Jó ötlet ez?

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Ma délelőtt elfogyott a szerencsém :angry:. Bekövetkezett az, ami 25+ éve még sosem, jobb oldalról elkaptak. Sérült a jobb oldali első ajtó, sárvédő, a kerékjáratban lévő műanyag elem, jobb tükör. Kasztnis első ránézésre 200e feletti összeget mondott, persze nem én fizetem (a vétkes elismerte kizárólagos felelősségét). Van-e esetleg valami pozitívuma, ha márkaszervízbe vinném az autót vagy maradhatok ismerős kasztnisnál (korrekt munka, számlák, biztosítót intézi, stb)? Köszi minden infót, még sosem volt ilyenben részem (eddig).

Link to comment
Megosztás:

Ma délelőtt elfogyott a szerencsém :angry:. Bekövetkezett az, ami 25+ éve még sosem, jobb oldalról elkaptak. Sérült a jobb oldali első ajtó, sárvédő, a kerékjáratban lévő műanyag elem, jobb tükör. Kasztnis első ránézésre 200e feletti összeget mondott, persze nem én fizetem (a vétkes elismerte kizárólagos felelősségét). Van-e esetleg valami pozitívuma, ha márkaszervízbe vinném az autót vagy maradhatok ismerős kasztnisnál (korrekt munka, számlák, biztosítót intézi, stb)? Köszi minden infót, még sosem volt ilyenben részem (eddig).

Rohadtul, khm, elmondhatatlanul sajnálom a dolgot... Ha ismerősöd (és láttad már a munkáit) és maradéktalanul megbízol benne, akkor inkább őt mint a márkaszervizt. Azonban az is biztos, hogy bizonyos esetekben felkészültebb tud lenne a szakszerviz. Továbbá eladáskor a lepapírozottság "sokat" érhet majd. (Nekem számított, hogy vételkor mindent le tudtam csekkolni, még a sérüléskori/javítás előtti képeket is meg tudták mutatni a márkaszervizben...) Igazából ez is mint megannyi minden az életben, szerencse kérdése, mármint a végeredmény minősége... Nehéz döntés...

Más: betétlapot töltöttetek ki de rendőrségi helyszínelés nem volt?

Link to comment
Megosztás:

Igen, kárbejelentőt kitöltöttük, amiben elismerte kizárólagos felelősségét. Ezzel mi a baj? Megmásítani nem tudja, a papírjai a kezemben voltak, én töltöttem ki a kárlapot.

Nem szeretném tovább mélyíteni a problémád, de azt jó ha tudod, hogy azt utólag visszavonhatja (tudomásom szerint). Amikor megtörténik a kárbejelentés, akkor a dokumentumok megküldése után a biztosító (amelyiknek a kártérítést kell fizetnie) megkérni a nála lévő biztosítottat hogy nyilatkozzon. Ekkor már nyilatkozhatja azt, hogy zavartságában/felvilágosulatlanságában a helyszínen rosszul nyilatkozott és nem vagy csak részben ismeri el a felelősségét. Ha van szemtanú, akkor támadható ezen nyilatkozat, de ez már bürokratikus procedúra lesz, némi idő és sok idegszál mire rendeződik (ha egyértelműen rendeződhet). Mivel nincs rendőrségi határozat, így max a sérült autók összeállítását/szemlézését lehet kérni, de a kárszakértőn múlik hogy ő mit állapít meg, könnyen lehet Rád nézve kedvezőtlen a szakértői vélemény. Anno mikor nekem volt koccanásom, akkor is rendőrt hívtunk (igaz, én külföldi rendszámos autóval ütköztem). 15 ezerbe került a helyszínelés (bírság formájában tudják elszámolni), de így az ügy le volt védve mert készül határozat (ami támadható, de azt a rendőrséggel kell véghez vinni és minden fellebbezés pénzbe kerül)... Remélhetőleg a Te esetedben nem akar trükközni a másik sofőr (vagy a gk tulajdonosa/üzembentartója ha nem ő vezetett a baleset bekövetkezésekor).

Link to comment
Megosztás:

Nem szeretném tovább mélyíteni a problémád, de azt jó ha tudod, hogy azt utólag visszavonhatja (tudomásom szerint). Amikor megtörténik a kárbejelentés, akkor a dokumentumok megküldése után a biztosító (amelyiknek a kártérítést kell fizetnie) megkérni a nála lévő biztosítottat hogy nyilatkozzon. Ekkor már nyilatkozhatja azt, hogy zavartságában/felvilágosulatlanságában a helyszínen rosszul nyilatkozott és nem vagy csak részben ismeri el a felelősségét. Ha van szemtanú, akkor támadható ezen nyilatkozat, de ez már bürokratikus procedúra lesz, némi idő és sok idegszál mire rendeződik (ha egyértelműen rendeződhet). Mivel nincs rendőrségi határozat, így max a sérült autók összeállítását/szemlézését lehet kérni, de a kárszakértőn múlik hogy ő mit állapít meg, könnyen lehet Rád nézve kedvezőtlen a szakértői vélemény. Anno mikor nekem volt koccanásom, akkor is rendőrt hívtunk (igaz, én külföldi rendszámos autóval ütköztem). 15 ezerbe került a helyszínelés (bírság formájában tudják elszámolni), de így az ügy le volt védve mert készül határozat (ami támadható, de azt a rendőrséggel kell véghez vinni és minden fellebbezés pénzbe kerül)... Remélhetőleg a Te esetedben nem akar trükközni a másik sofőr (vagy a gk tulajdonosa/üzembentartója ha nem ő vezetett a baleset bekövetkezésekor).

Jól mondod.

Ha nem te vagy a hibás, akkor érdemesebb rendőrt hívni. Úgysem a Te számládra megy, és nincs az amit mondtál, hogy visszavonja. Főleg ha az ember egyedül van, akkor tanú=0. Ha meg aki okozta a balesetet vele volt valaki, és neki ad igazat, akkor buktad, legrosszabb esetben még Te leszel a hunyó...

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy ha visszavonja, ha nem, ha volt rendőrségi helyszínelés, ha nem, édesmindegy. Ugyanis a biztosítónak joga van felülbírálni a felelősség kérdését, amennyiben ez az anyagi felelősséget illeti (büntetőjogit természetesen nem). Szemléltetésnek álljon itt egy egyszerű (bár elég eltúlzott) példa: mondjuk te egy 100e Ft értékű Zsigulival belerongyolsz egy 100 millió értékű Bentleybe. A Zsiguliban keletkezett 50e Ft-nyi kár, a Bentleyben 5 millió. Elvileg ugye a teljes felelősség a Zsiguli tulajdonosát illeti, így a biztosítójának (tételezzük fel hogy mindkét félnek rendezett kötelező biztosítása van) kell kifizetnie a Bentleyben keletkezett 5 milliós kárt. Ilyenkor szokott a két fél biztosítója a színfalak mögött egymással egyezkedni, és kihozzák mondjuk 50-50%-ra a felelősséget, így már a Zsigulis biztosítójának csak 2.5M Ft kárt kell fizetni, a másik 2.5M-t meg elrisztelik egymás közt a biztosítók emberei zsebből zsebbe.

Persze a százalékos arány lehet más is, de a lényeg hogy előfordulhat az az abszurd helyzet, miszerint a rendőrség szerint a büntetőjogi felelősség az egyik felet terheli, míg a biztosító szerint anyagilag a másik fél a felelős.

Link to comment
Megosztás:

Jól mondod.

Ha nem te vagy a hibás, akkor érdemesebb rendőrt hívni. Úgysem a Te számládra megy, és nincs az amit mondtál, hogy visszavonja. Főleg ha az ember egyedül van, akkor tanú=0. Ha meg aki okozta a balesetet vele volt valaki, és neki ad igazat, akkor buktad, legrosszabb esetben még Te leszel a hunyó...

Rendőrt nem hívtunk, de ezzel együtt nem gondolom, hogy letagadná. Konkrétan az eset Debrecenben, a Malomparkban történt. A mélygarázsból jöttünk kifelé, balról OMV kút kamerákkal, jobbról jött a károkozó a felszíni parkolóból. Neki Stop tábla és burkolatjel is van felfestve. Nem állt meg, egyenesen belénkrongyolt. Balra nem tudtam elhúzni az autót, mert szemből jött a forgalom. Ha esetlegesen mégis lenne gubanc, akkor megy a rendőrségi feljelentés és ki lehet kérni a kamerák képét is. Tekintve, hogy én jöttem a védett útvonalon, elég nehezen tudná levédekezni az ellenkezőjét az elkövető. Ő egyedül volt, velem meg a családom.

Módosítva : Vilmoskörte
Link to comment
Megosztás:

Rendőrt nem hívtunk, de ezzel együtt nem gondolom, hogy letagadná. Konkrétan az eset Debrecenben, a Malomparkban történt. A mélygarázsból jöttünk kifelé, balról OMV kút kamerákkal, jobbról jött a károkozó a felszíni parkolóból. Neki Stop tábla és burkolatjel is van felfestve. Nem állt meg, egyenesen belénkrongyolt. Balra nem tudtam elhúzni az autót, mert szemből jött a forgalom. Ha esetlegesen mégis lenne gubanc, akkor megy a rendőrségi feljelentés és ki lehet kérni a kamerák képét is. Tekintve, hogy én jöttem a védett útvonalon, elég nehezen tudná levédekezni az ellenkezőjét az elkövető. Ő egyedül volt, velem meg a családom.

Amire ez megtörténik, addigra a felvételek már nem lesznek meg.

De bízzunk benne, nem lesz semmi ilyen...

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Amire ez megtörténik, addigra a felvételek már nem lesznek meg.

De bízzunk benne, nem lesz semmi ilyen...

Nem is lett. Készen van az autó, a megbeszélteknek megfelelően gyári új alkatrészekkel beépítve. Láttam mindet, becsomagolva, matricázva. Színre fújva nem tudom megmondani, hogy cserélve lettek elemek. A rétegvizsgálóra kíváncsi lennék, de elvileg ott sem mutatna semmit. A vége 400e alatt állt meg picivel.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ugyan nem tartozik szorosan a karosszériaápolás témakörbe de mivel nem találtam jobbat, ezért itt vetném fel a kérdésemet. Az a szomorú helyzet állt elő, hogy kezd leválni a Bertone orráról a lakk. A géptetőn nem az eredeti fény van, de amúgy a fényezésnek semmi baja, csak a lakk válik le foltokban egy tenyérnyi darabon (nagynyomású mosó szedte le). Lehet ezzel valamit kezdeni házilag, vagy készüljek arra hogy újra kell lakkozni az egész géptetőt?

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem tartozik szorosan a karosszériaápolás témakörbe de mivel nem találtam jobbat, ezért itt vetném fel a kérdésemet. Az a szomorú helyzet állt elő, hogy kezd leválni a Bertone orráról a lakk. A géptetőn nem az eredeti fény van, de amúgy a fényezésnek semmi baja, csak a lakk válik le foltokban egy tenyérnyi darabon (nagynyomású mosó szedte le). Lehet ezzel valamit kezdeni házilag, vagy készüljek arra hogy újra kell lakkozni az egész géptetőt?

Tipikus fiat betegség, főleg a brava/bravo tipusoknál, illetve az utólag fényezett elemeknél. Nagy valoszínűség szerint nem volt megfelelően aládolgozva a lakknak, esetleg gyenge minőségü volt. Házilag ezzel nem igen tudsz mit kezdeni. Addig érdemes javíttatni amig a bázis meg nem sérül, mert utána még húzósabb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem tartozik szorosan a karosszériaápolás témakörbe de mivel nem találtam jobbat, ezért itt vetném fel a kérdésemet. Az a szomorú helyzet állt elő, hogy kezd leválni a Bertone orráról a lakk. A géptetőn nem az eredeti fény van, de amúgy a fényezésnek semmi baja, csak a lakk válik le foltokban egy tenyérnyi darabon (nagynyomású mosó szedte le). Lehet ezzel valamit kezdeni házilag, vagy készüljek arra hogy újra kell lakkozni az egész géptetőt?

Ez engem is érdekelne, ugyan nálam cserélve volt márkaszervizben egy vaddisznó miatt, de eltelt 4 év és elkezdett mattulni a hűtőrács és lámpa körül/között. A többi elemnek semmi baja, ki tudja mit huncutkodtak a szervizben... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem tartozik szorosan a karosszériaápolás témakörbe de mivel nem találtam jobbat, ezért itt vetném fel a kérdésemet. Az a szomorú helyzet állt elő, hogy kezd leválni a Bertone orráról a lakk. A géptetőn nem az eredeti fény van, de amúgy a fényezésnek semmi baja, csak a lakk válik le foltokban egy tenyérnyi darabon (nagynyomású mosó szedte le). Lehet ezzel valamit kezdeni házilag, vagy készüljek arra hogy újra kell lakkozni az egész géptetőt?

Láttam ilyet egy Hondánál. A gőzborotva kapta le a gyári fényezésnél a lakkot véletlen kerékjárat mosás közben. Karosszériás javította tökéletesre. És nem az egész elemet fújta újra.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.