Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszériaápolás


Boldizsar

Recommended Posts

Így van, évente vissza kell(ene) vinni a márkaszervizbe felülvizsgálatra, mert ah egyet is kihagysz akkor nem érvényes a rozsdagarancia... Szóval ez inkább marketingfogás mint ténylegesen hasznos valami. A Mercedes is így vállal 30 év átrozsdásodás elleni garanciát: ügyesen kiszámolták hogy ha annak a maroknyi embernek akik még 16 évesen is márkaszervizbe hordják az autójukat ingyen lecserélnek néhány karosszériaelemet, még úgy is jóval kevesebbet buknak mint amekkora reklámértéke van az ilyesfajta kijelentéseknek. Ezért aztán még olyan autóra is mernek ilyen garanciát vállalni, amiből feltehetően hírmondó sem lesz 30 éves korára...

De mindettől függetlenül a G Astra valóban elég lelkiismeretesen meg van csinálva ilyen szempontból: a karosszériaelemei mindkét oldalukon galvanizált lemezből készültek, ami annyit jelent hogy ha nem éri külső sérülés (mély karc, kőfelverődés vagy törés, esetleg ezeket követő szakszerűtlen javítás), akkor gyakorlatilag sosem fog elrozsdásodni. Ezért aztán ha netán baleset történne ami egy könnyen cserélhető karosszérialemet érintene (pl. első sárvédőt mert az csavarozva van), akkor jobban megéri színazonos bontottat venni (ha garantáltan eredeti és nem javított), mert még ez is jóval tovább fog tartani mint egy új utángyártott, ami ugye sima (nem galvanizált) lemezből van.

Konkrétan nekem volt is javításom a rozsdagarancia keretében, és én becsülettel pecsételtettem minden évben :icon1: . A GM „rozsdás embere” elismerte, hogy a felpuklisodás az ő saruk, így a két hátsó sárvédőívemet javították / fényezték, valamint az alján, hátul is volt egy kis rozsdásodás, és azt is javították.

Nyilván a marketing is erősen benne van a dologban, de nem véletlen, hogy az F Astrára talán 6 évet adnak...

Egyébként pl. a Mercedes esetében nem biztos, hogy maroknyi emberről van szó, aki márkaszervizbe hordja az autóját. A Lajtán túl azért még nagyobb a presztízse a tényleg hozzáértő márkaszerviznek, és az ott élőknek, meg komolyabb autót használóknak meg is fizethető. Mért vinnék a sarki JóskaPista kendács műhelyébe?

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenkinek... :hiya: Kobra, PGA, Gabika.. Köszi a hozzászólásaitokat.

Sajna tegnap sitty-sutty ellőttem az 5 db lehetőségemet a hozzászólásokat illetően, ezért nem voltam utána, nem bunkóságból nem válaszoltam...bocsi. Kobrának külön köszi a pdf-ért..! :icon1:

Tegnap amúgy voltam a 17.ker-ben az M0-ás mellett egy nagy Opel-bontó és szervízben megérdeklődni ezt a spotfényezés dolgot... Hááát...a tulaj elég nagy spíler és elég nagy név állítólag a fényezőszakmában, (meg nagy veteránautó-restaurátor és fényezőmester) de azt mondta, hogy ő még nem látott olyat, hogy ezt valaha bárki is meg tudta volna csinálni. Azt mondta, hogy vigyem már el és egy karcot csináltassak meg, hogy ő is megnézze a végeredményt, mert nem hisz ebben és szerinte nem is kivitelezhető úgy, hogy utána ne látszodjon a dolog. Szóval nem biztatott azzal, hogy el tudja bárki korrektül tüntetni ezzel a spot-dologgal a kulccsal végighúzott karcokat mondjuk a motorháztetőről vagy a hátsó sárvédőelem közepéről... úgyhogy szerinte ezt csak felpolírozni lehet és akkor is látszani fognak a mélyebb karcok. Vélemény valakitől..? Vagy esetleg tudja valaki, hogy merre van ez a Méta utcai csodafényező? Csak, hogy ő is megnézhesse a verdát... Mivel szeretném ha ez a 3-4 karc eltűnne, de azért nem tudnék erre egy százast elverni... Köszi, ha van vélemény vagy tipp ez ügyben valakitől.

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenkinek... :hiya: Kobra, PGA, Gabika.. Köszi a hozzászólásaitokat.

Sajna tegnap sitty-sutty ellőttem az 5 db lehetőségemet a hozzászólásokat illetően, ezért nem voltam utána, nem bunkóságból nem válaszoltam...bocsi. Kobrának külön köszi a pdf-ért..! :icon1:

Tegnap amúgy voltam a 17.ker-ben az M0-ás mellett egy nagy Opel-bontó és szervízben megérdeklődni ezt a spotfényezés dolgot... Hááát...a tulaj elég nagy spíler és elég nagy név állítólag a fényezőszakmában, (meg nagy veteránautó-restaurátor és fényezőmester) de azt mondta, hogy ő még nem látott olyat, hogy ezt valaha bárki is meg tudta volna csinálni. Azt mondta, hogy vigyem már el és egy karcot csináltassak meg, hogy ő is megnézze a végeredményt, mert nem hisz ebben és szerinte nem is kivitelezhető úgy, hogy utána ne látszodjon a dolog. Szóval nem biztatott azzal, hogy el tudja bárki korrektül tüntetni ezzel a spot-dologgal a kulccsal végighúzott karcokat mondjuk a motorháztetőről vagy a hátsó sárvédőelem közepéről... úgyhogy szerinte ezt csak felpolírozni lehet és akkor is látszani fognak a mélyebb karcok. Vélemény valakitől..? Vagy esetleg tudja valaki, hogy merre van ez a Méta utcai csodafényező? Csak, hogy ő is megnézhesse a verdát... Mivel szeretném ha ez a 3-4 karc eltűnne, de azért nem tudnék erre egy százast elverni... Köszi, ha van vélemény vagy tipp ez ügyben valakitől.

Szia!

Én itt csináltattam. http://www.szilagyikft.hu Kicsit nagyobb volt mint egy karcolás, de spot fényezés volt, és nem lehet észrevenni hol van a javítás.

Link to comment
Megosztás:

...nem lehet észrevenni hol van a javítás.

Pontosabban te (vagy egy átlagember) nem veszi észre, de egy fényező azért kiszúrja ám! ;)

Sose felejtem el: egyszer néztem egy szemre kitűnő állapotú ezüstmetál G Astrát. Én simán megvettem volna, de vesztemre a fényező ismerősömmel mentem el, aki azt mondta hogy felejtsem el, ezen az autón ő 7féle(!) színt számolt össze. A fényezés minőségileg hibátlan volt, csak a színeltérés...

Link to comment
Megosztás:

Pontosabban te (vagy egy átlagember) nem veszi észre, de egy fényező azért kiszúrja ám! ;)

Sose felejtem el: egyszer néztem egy szemre kitűnő állapotú ezüstmetál G Astrát. Én simán megvettem volna, de vesztemre a fényező ismerősömmel mentem el, aki azt mondta hogy felejtsem el, ezen az autón ő 7féle(!) színt számolt össze. A fényezés minőségileg hibátlan volt, csak a színeltérés...

Jól tetted! Amikor mentem autót venni egy olyan festőt vittem magammal aki ért azért a műszaki dolgokhoz is (após jelölt). Egy pár autót kilőttünk a listáról mire elértünk a mostanihoz. Volt olyan autó aminél elfelejtették letakarni az ablak gumit, de csak kb 1-2 mm-en még azt is észre vette :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igen a vezetett szervizkönyv...

Az még kevés, az alap "kötelező szerviz"-be nem tartozik bele a karosszéria átvizsgálása, az külön kiegészítő vizsgálat (ha megvan a szervizkönyved nézd meg, benne van, 18-as pont) csak akkor csinálják meg ha külön kéred, és feltehetően plusz pénzért. Szóval van ám itt még ravaszság, de a márka védelmében hozzáteszem hogy ez nem Opel sajátosság, más autómárkák is így csinálják. Ezért írtam korábban hogy még a Mercedesnek is csak párezer ember részére kellett emiatt kártérítést fizetnie, azoknak akik még 10 éves korukban is márkaszervizbe hordják (addig ugye nem látszik rajta a rozsda), és új korától fogva minden évben kérték ezt az extra vizsgálatot. Ki van ez találva jól...

Link to comment
Megosztás:

Az még kevés, az alap "kötelező szerviz"-be nem tartozik bele a karosszéria átvizsgálása, az külön kiegészítő vizsgálat (ha megvan a szervizkönyved nézd meg, benne van, 18-as pont) csak akkor csinálják meg ha külön kéred, és feltehetően plusz pénzért. Szóval van ám itt még ravaszság, de a márka védelmében hozzáteszem hogy ez nem Opel sajátosság, más autómárkák is így csinálják. Ezért írtam korábban hogy még a Mercedesnek is csak párezer ember részére kellett emiatt kártérítést fizetnie, azoknak akik még 10 éves korukban is márkaszervizbe hordják (addig ugye nem látszik rajta a rozsda), és új korától fogva minden évben kérték ezt az extra vizsgálatot. Ki van ez találva jól...

Szervizkönyv valóban azt írja, hogy térítésköteles, de én sose fizettem külön érte.

Ettől függetlenül valószínűleg a sok egyéb rárakódott költség miatt, ami a hivatalos márkaszervizbe járásból adódott, megfizettem én az ingyen javításomat...

Viszont sok művelethez nincs helyem, szerszámom, időm, stb., és a márkaszerviz mindig szinte azonnal fogadott. Persze jártam én is „maszek”, Opelben jártas, diagnosztikára is alkalmas szerelőnél, de oda meg bejutni, a sorom kivárni nem egyszerű...

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán idevaló a kérdés,de a tunning fórumban nem reagáltak rá azért írom ide:

Sedanomra keresek hátsó szárnyat a csomitartóra,de amilyet találtam rá az a lapos(2 lábú) nem tetszik

Viszont a coupéra és a cabriora találtam olyat ami tetszik,csak azt nem tudom,hogy a csomitartójuk megegyezik-e a sedannal(szélesség),felszerelhető-e?

Van-e valakinek ilyen fajta 3 lábú?

Link to comment
Megosztás:

A coupe csomagtér-ajtója egy az egyben cserélhető a sedanéval, csak a beépített féklámpa a különbség...

Hát csalódnál ha megpróbálnád, ugyanis a 4 ajtós csomagtérfedelének vízszintes része (a szélvédő alsó részétől a kocsi hátuljáig) jóval hosszabb mint a Coupénál... sőt, a Coupé-fedél még a Cabrióéval sem egyezik meg a nyitómechanizmus miatt. Ez a három fedél cikkszám szerint is különbözik amúgy

Link to comment
Megosztás:

Hát csalódnál ha megpróbálnád, ugyanis a 4 ajtós csomagtérfedelének vízszintes része (a szélvédő alsó részétől a kocsi hátuljáig) jóval hosszabb mint a Coupénál... sőt, a Coupé-fedél még a Cabrióéval sem egyezik meg a nyitómechanizmus miatt. Ez a három fedél cikkszám szerint is különbözik amúgy

Akkor át akartak verni a bontóban... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hát ez egészen biztos, mivel neked Caravanod van... komolyan gondolták hogy eladnak neked arra egy négyajtós vagy Coupé csomagtérfedelet? "Kissé" nehezen illeszkedett volna... :D

Páromnak vettünk egy G Astra Sedant. Az enyémre tényleg nem passzolna... :D

Ennek kapcsán nézegettünk dolgokat, így derült ki, h a Coupe szárny felrakható a Sedanra is. Erre az ajtó dologra komolyan kiváncsi lettem. Összehasonlíthatnánk... Szombaton? :)

Link to comment
Megosztás:

Még mindig nem gurul a Coupé... illetve gurulni gurul csak nem kanyarodik, lévén nincs benne kormánykerék. :blush:

Attól én még oda tudok gurulni... :) Kideríthetjük azt is, h be van-e kábelezve a tempomathoz. A szívem csücske eléggé nyúz érte... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

sziasztok. y17dt-m van caravan fehér keresek rá bontott sárvédöt balra elöre fehéret, olcsot ha lehet köszönöm elöre is.nagyon csunyán rohad az ive,végig és 11 éves más astrán ilyet nem láttam.

szia

én most csináltattam meg az enyémet, a szaki a bontottról lebeszélt!!bal első sárvédő,hátsó sárvédöperem mindkét oldalon a belső perem+a külső javitóperem,meg a küszöb nél 15 cm megkapta a rozsda,pussz a csomagtaromál kellett javitani ahol alul van rajta az a disz müanyag,az egész 157 ezer volt lakatos munka+ fényezés!!nagyon korrektül megcsinálták mindenhol ki lett viaszolva, rücsizve!!a fényezés 60e,lakatos 70 e,az 5db karosszéria elem 27e volt!

Link to comment
Megosztás:

szia

én most csináltattam meg az enyémet, a szaki a bontottról lebeszélt!!bal első sárvédő,hátsó sárvédöperem mindkét oldalon a belső perem+a külső javitóperem,meg a küszöb nél 15 cm megkapta a rozsda,pussz a csomagtaromál kellett javitani ahol alul van rajta az a disz müanyag,az egész 157 ezer volt lakatos munka+ fényezés!!nagyon korrektül megcsinálták mindenhol ki lett viaszolva, rücsizve!!a fényezés 60e,lakatos 70 e,az 5db karosszéria elem 27e volt!

szia.ha nekem lenne erre annyi pénzem akkor nem irtam volna ezt a beirást. kösz. ettöl függetlenül a keresés fennáll.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.