Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszériaápolás


Boldizsar

Recommended Posts

Vásároltam hátsó teljes kerékjárati dobokat.

Nem raktuk még fel, mert ránézésre két pont adja magát. Elöl kerék előtt a kis műanyag "háromszög", hátul a gyári kis dob.

Szerintem kellene még pár ponton rögzíteni, de vasat nem szeretném fúrni!

Aki beszerelte hogyan oldottátok meg?

Üdv!

Amikor az enyémet raktam be (lengyelből lett hozva, mert szemtelenül olcsó volt...:) a teleszkóp felőli, tehát belső oldalon is felfeküdt valamennyire a kerékjárati doblemezre és ott van egy kiálló (talán 8-as, vagy 10-es) csavar, amit átjelöltem a műanyagra és ott kapott egy furatot a doblemez.

Így három helyen csavarozva (kis műanyag, kis doblemez plusz ez), és két ponton a sárvédő ívére támaszkodva tart. Nem tökéletesen passzentos, de a semminél több.

Képet nem tudok most csinálni, mert nagyon messze vagyok az autótól.

Az engem is érdekelne a teáltalad beszerzett doblemez mennyire szépen símul be a sárvédő pereméhez?

Link to comment
Megosztás:

Így három helyen csavarozva (kis műanyag, kis doblemez plusz ez), és két ponton a sárvédő ívére támaszkodva tart. Nem tökéletesen passzentos, de a semminél több.

Az engem is érdekelne a teáltalad beszerzett doblemez mennyire szépen símul be a sárvédő pereméhez?

Köszi az infót, ez a belső csavar biztató! Mivel rögzítetted a műanyag részekhez (elülső és hátulsó oldalán)?

Ki kellene nagyon takarítani beszerelés előtt és jó lenne levédeni valamivel.

Amit én vásároltam ilyen: http://www.autoalkatreszfutar.com/index2.php?page=shop.product_details&product_id=706&flypage=flypage.tpl&pop=1&option=com_virtuemart&Itemid=1

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót, ez a belső csavar biztató! Mivel rögzítetted a műanyag részekhez (elülső és hátulsó oldalán)?

Ki kellene nagyon takarítani beszerelés előtt és jó lenne levédeni valamivel.

Amit én vásároltam ilyen: http://www.autoalkat...uemart&Itemid=1

No, most megfogtál... Nem emlékszem, de vagy a meglévő kisbetétek patetnjeit használtam fel, vagy lemezcsavarral. Úgy emlékszem, a kis burkolatok eredeti rögzítési pontjait tudtam átjelölni viszonylag pontosan.

Szerk.:

Most jut eszembe, hogy nekem vannak hátul (is) sárfogóim, tehát azoknak a rögzítését is felhasználtam (mert a sárfogókat én nem a gyári lemez klipszekkel rögzítettem, hanem 6mm-es feszítőmagvas műanyag szegecsekkel a löklap kerék felőli ívén, így azok még plusszban tartanak.

Az a kiálló csavar szerintem a teleszkóp felső rögzítőcsavarja lehet(?) Meg kéne nézni OPEL OEM-ben, de amióta a GM leszedette, nem tudok online kukkolni.

Mondanám, hogy kiugrok megnézni, de ahoz egy kb. 12000 km-es ugrást kéne tennem. Legközelebb február 12. környékén leszek a vas közelében.

A linkeltekkel szemeztem korábban én is, de annyira olcsó volt a Lódz-i piacon (2800 HUF/pár 2011-ben), hogy nem hagyhattam ott. Sajna a színe nem fekete, hanem sötétszürke, de ez alig látszik. Úgy voltam vele, egy próbát megér, legfeljebb nem építem be.

Érdekes, hogy a Heko szélterelők kb. pont annyiba voltak, mint itthon (5300HUF, csak nem kellett postaköltséget fizetni, mert az is volt a piacon, meg gumi- és textilszőnyegek). Jó kis kincsesbánya az ott... <_<

Ami az enyémnél gyenge pontnak bizonyult, az a kis háromszögek, amik a sárvédőív peremére támaszkodnak fel. Ezek közül az egyik letörött, mert csak két műanyag szegeccsel volt rögzítve. Ha jól emlékszem, a későbbi hasonló esetek elkerülése végett én megerősítettem a felfogatását egy süllyesztettfejű M3x12 A2 (rozsdamentes) csavar+anya segítségével a többi tartónál is. Úgy csináltam, hogy a csavar süllyesztett feje néz a kerék felé (mivel megsüllyesztettem a furatát, így nem jóg ki) és az anya a kis háromszögben elfér, mivel van neki ott elég helye (ha nem fúrod magasra a sárvédőlemezt nem éri el).

Mivel télen kellett hamarjában, kölcsön garázsban dolgoznom, nem nagyon tudtam kipucolni a kerékjárati üreget, de egyszer majd újra nekiállok és megcsinálom rendesen.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Négy-öt hete boldog tulajdonosa lettem egy 2001-es évjáratú 3 ajtós 1.4 16V ezüstmetál G Astrának. Előtte bizony nekem egy általatok "rizsrakétának" becézett Suzukim (97-es évjárat...nem az új) volt, amit nem tagadom, hogy imádtam. De azt kell mondanom, hogy ezt az általam mindig is szép formájúnak tartott autót nagyon megszerettem. Olvasgatom a fórumaitokat napok óta és úgy gondoltam, hogy csatlakoznék becses társaságotokhoz és amikor az időm engedi, benéznék, hozzászólnék, kérdeznék a számomra ismeretlen Opelemet illetően felvetődő kérdéseket illetően, vagy ha tudok bármiben segíteni, akkor természetesen nagyon szívesen, bár amint írtam, még én sem vagyok nagyon képben. Remélem, hogy hamar belerázódok az itteni stílusba és közösségbe és ha a hátterem majd engedi, akkor jó szívesen leszek klubtag, illetve mennék majd találkozókra is ha vannak ilyenek. De most még ismerkedek a számomra új autóval. Hála az égnek, tudom az előéletét, mert a családban volt újkora óta és nincs is lelakva. Vannak apróbb hibái, amiket részben már orvosoltam, de még van mit csiszolni rajta, mivel hölgytulaja volt aki nemigen tartotta karban és nem nagyon volt műszaki beállítottságú. De alapjában nagyon tetszik és szeretem ezt az autót és szeretném formába hozni amennyire a lehetőségeim megengedik, hogy legyen hosszútávra egy megbízható, szép és praktikus autóm. Jó-jó....tudom, hogy a három ajtó sosem lesz olyan praktikus, mit a négy vagy az öt, de ezen nem akadok fent, hiszen ez előtt is szinte minden autóm három ajtós volt és nekem kimondottan tetszik, mert sportosabb a kicsike.

Már megcsináltattam rajta pár dolgot. Szelepfedéltömítés csere, mert folyt az olaj, fékpofacserék hátul, mert szerintem még a gyáriak voltak.. (nagyon gáz volt már) Indexkarcsere volt, első lámpák cseréje, mert már teljesen mattak voltak és az egyik törött is volt. Leszedtem és kitisztítottam a folytószelepházat, mert tiszta retek volt, el volt tömődve az egyik járata olajsárral és nem is volt rendesen rögzítve...szóval ilyenek. De még vannak apróságok.

Mondjuk az egyik nem is apróság, hiszen vannak az autón erős karcok és a tetőn egy 5mm-es festék felpattanás, ami egy szembejövő autó tetejéről leszakadt és engem telibekapó jégtábla okozott még karácsony előtt...majd szétvetett az ideg.

Olvagattam a fórumokat és voltak olyan tanácsok, amiket megfogadva meg tudtam oldani dolgokat az autón, ezért köszönet mindenkinek. Esteleg a fényezést illetően ha valaki meg tudná mondani, hogy ennek a fórumnak az elején volt említve egy spotfényezést profin végző műhely valahol a Méta utcában, de az nem derült ki, hogy hol. Esteleg engem érdekelne ez a fényező, mert vannak karcok rendesen a fényezésen és megnézném, hogy mit tud és mennyibe fájna ez a spot dolog. Mert telibe fényezni nem lenne sem indokolt, sem pénztárcához illeszködő megoldás ez esetben gondolom.

Eddig EGR problémám nem volt és ahogyan ezen fórumokon olvasható, igyekszem a motort is formába hozni és egy kicsit húzatni, járatni. A fogyasztása az autónak úgy számoltam, hogy olyan 6,9-7 liter vegyeshasználatban és azért húzatom még a kicsikét. Olajfogyasztást nem tapasztalok, cserélve lett a vezérműszíj és tartozékai, a vízpumpa, az olaj, légszűrő...lényegesebb dolgok. Csak ez a fényezésdolog aggaszt, mert nem tudom, hogy mennyire rozsdásodó ez a típus. Szóval, ha tudnátok pár tanáccsal segíteni, hogy formába hozhassam ezt a jó kis autót, akkor azt megköszönöm és ha esetleg én tudok valamiben tanácsot adni, akkor én is segítek, amiben csak tudok. Jó ez a hely és örülök, hogy vannak ilyen közösségek, mint amilyen ez.

Üdv minden márkatársnak!

Link to comment
Megosztás:

És nem tudom, hogy honnan lehetne beszerezni az autóhoz egy szerelési kézikönyvet...nincsen tippetek esetleg? Legálisan keresnék, újat is akár ha lehet normális áron venni valahol. De nem tudom, hogy van-e az 1.4-eshez is...mert éppen ennek a motorkódja nem szerepel sehol az ilyen szerelési kézikönyvekben...létezik ez? Vagy ez mellékes ez esetben? Nem hinném, hogy mindenben egyezne mondjuk egy 1.6 vagy 1.2 motorral vagy egyéb dolgokban...nem? Köszi, ha tudtok tippeket adni. És köszönöm előre is..! Üdv! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

És nem tudom, hogy honnan lehetne beszerezni az autóhoz egy szerelési kézikönyvet...nincsen tippetek esetleg? Legálisan keresnék, újat is akár ha lehet normális áron venni valahol. De nem tudom, hogy van-e az 1.4-eshez is...mert éppen ennek a motorkódja nem szerepel sehol az ilyen szerelési kézikönyvekben...létezik ez? Vagy ez mellékes ez esetben? Nem hinném, hogy mindenben egyezne mondjuk egy 1.6 vagy 1.2 motorral vagy egyéb dolgokban...nem? Köszi, ha tudtok tippeket adni. És köszönöm előre is..! Üdv! :icon1:

Szia!

Előszőr is üdv a fórumon.

Nekem van feltöltve szerelési könyvem, csak innen a cégtől nem tudok belépni a google fiokomba. Amint hazaérek elküldöm majd neked a linket és le tudod szedni, de ha visszaolvasol vagy rákeresel valamelyik topikban kint vannak a linkek.

Link to comment
Megosztás:

Az első lámák cseréjénél gondolkoztam német Dectane projektoros lámpákon, de végül is hagyományosat vettem bele. De még mindig izgatja a fantáziámat a dolog... Mennyire jól világítanak az Astrába kapható projektoros lámpák? Korrekt fényt adnak anélkül, hogy elvakítanák a szembejövőt? Hagyományos izzósra gondolok, nem xenonra vagy hasonlókra. Mert még mindig agyalok rajta, hiába van új most a verdába. A projektoros lámpa mintha jobban világítana egy kicsit, nem? Vagy csak bemagyarázom magamnak..? :blink: :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Gabika!

Köszi a tippet, mindenképpen megnézem. :blink: Olyan a verdám, amilyen a bélyegképen is van kicsiben, de majd teszek fel róla, ha készítettem pár képet. De semmi extra, csak az alap kinézet. Persze agyalok rajta, hogy majd hátra valami ízléses, nem túl agresszív szárny, és majd tavasszal fel az alufelnik, amik vannak hozzá...de nem akarom túlcsicsázni, csak legyen ízlésesen sportoska, de ne tűnjön rallye autónak...hiszen nem az. :icon1: A gyári CDR 500 fejegység is szépen szól, úgyhogy az is maradhat egyenlőre. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

...Csak ez a fényezésdolog aggaszt, mert nem tudom, hogy mennyire rozsdásodó ez a típus...

Üdv.!

A G Astra nem különösebben rozsdásodós fajta, a gyári 12 éves garancia is alátámasztja ezt.

Persze, a fémig ható sérüléseket érdemes hamar lejavítani, különben... A hátsó sárvédő ívekre és a műanyag küszöb körüli / mögötti részre érdemes talán jobban odafigyelni, a berakódott sólevet minél hamarabb kicsapatni onnan.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak 2 ajtó van a Coupén úgyhogy könnyen mondok ilyeneket, a többiek meg remélhetőleg nem veszik a szívükre. :blush:

Pedig én 5 ajtóval kikérem magamnak! :D

Nekem is a jobb hátsó sárvédőívre még az előző tulaj rakott 2 vékony horpadás csíkot, viszont fémig... Olyan mintha valami bevásárlókocsit nekitoltak volna pl. Tavasszal tervezem, hogy megcsináltatom, pont azért h. ne kezdjen jobban rozsdásodni. Egy ekkora kis részt gondolom simán "köbölnek", szóval gondolom nem 1 horror összeg.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

A G Astra nem különösebben rozsdásodós fajta, a gyári 12 éves garancia is alátámasztja ezt.

Persze, a fémig ható sérüléseket érdemes hamar lejavítani, különben... A hátsó sárvédő ívekre és a műanyag küszöb körüli / mögötti részre érdemes talán jobban odafigyelni, a berakódott sólevet minél hamarabb kicsapatni onnan.

Mi ez a 12 éves gyári garancia? Hogyha találok valami rozsdát míg 12 éves nem lesz a kocsi akkor mondjuk azt kijavítják nekem ingyen? Vagy hogy kell ezt érteni?

Link to comment
Megosztás:

Üdv itt!

3 ajtónál nem is kell több, az már vagy metrószerelvény vagy lakótelepi panel sorház. ;)

Szervizkönyvet illetően ha újat és legálisat keresel akkor a Marótinál érdeklődj a Nagykőrösi úton, biztos tudnak adni valamit (http://www.marotikon...ategory_65.html)

Képeket rakhatnál fel az autóról...

Akkor az én autóm nem metró szerelvény,nem lakótelepi panel sorház,hanem egy valóságos királyi palota. :) :)

Apropó! A Marótinál én is érdeklődtem (írtam nekik emilt),de sajna magyarul nincsen meg nekik az "Igy csináld" szerelési kézikönyv G astrához. :(

Ha jól emlékszem angolul van meg,és talán németül,de ez utóbbi nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

meg valamiféle rendszeres - talán évenkénti - szakszervizes felülvizsgálat is feltétel...

Így van, évente vissza kell(ene) vinni a márkaszervizbe felülvizsgálatra, mert ah egyet is kihagysz akkor nem érvényes a rozsdagarancia... Szóval ez inkább marketingfogás mint ténylegesen hasznos valami. A Mercedes is így vállal 30 év átrozsdásodás elleni garanciát: ügyesen kiszámolták hogy ha annak a maroknyi embernek akik még 16 évesen is márkaszervizbe hordják az autójukat ingyen lecserélnek néhány karosszériaelemet, még úgy is jóval kevesebbet buknak mint amekkora reklámértéke van az ilyesfajta kijelentéseknek. Ezért aztán még olyan autóra is mernek ilyen garanciát vállalni, amiből feltehetően hírmondó sem lesz 30 éves korára...

De mindettől függetlenül a G Astra valóban elég lelkiismeretesen meg van csinálva ilyen szempontból: a karosszériaelemei mindkét oldalukon galvanizált lemezből készültek, ami annyit jelent hogy ha nem éri külső sérülés (mély karc, kőfelverődés vagy törés, esetleg ezeket követő szakszerűtlen javítás), akkor gyakorlatilag sosem fog elrozsdásodni. Ezért aztán ha netán baleset történne ami egy könnyen cserélhető karosszérialemet érintene (pl. első sárvédőt mert az csavarozva van), akkor jobban megéri színazonos bontottat venni (ha garantáltan eredeti és nem javított), mert még ez is jóval tovább fog tartani mint egy új utángyártott, ami ugye sima (nem galvanizált) lemezből van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.