Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszériaápolás


Boldizsar

Recommended Posts

Ha gyári szín, akkor van kódja. Hogy hol, azt a régebbiek biztos tudják, én most vettem a gépet.

Találtam infót róla:"a) Régebbi típusok adattáblája a motorháztető felnyitása után az un. zárhídon található, az alsó sorban tartalmazza a szükséges információt

:) Újabb típusok adattáblája a B oszlopra az ajtózárcsap alatti részen található.Itt is a legalsó sor tartalmazza a kárpit és a karosszéria színét"

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ujra én egy kérdéssel!

Sajna nekem is van a kocsin pár karc meg felverődés (van ahol vasig lejött a festék).

Tudna valaki tanácsot adni hogy tudnám a mélyebb és a kisebb karcokat is eltüntetni.

Hallottam a turtle wax-os cuccokról hogy jók de a kőfelverődés nyomait tuti nem veszi ki!

Szükségem lenne megfelelő javítófestékre de sehol sem találtam megfelelőt.

ún.: villámezüst színű kellene td ajánlani valaki helyet ahol kapni ilyet?

Üdv!

Szabolcs

Opel alkatrészeket árúsító boltban, esetleg szalonban próbálkoztál már? Adnak színkódra javítófestéket.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kevertetni kellene... vidd be valahová mondjuk a tankajtót....

Amikor kevertetni akartam javítófestéket a tülör burkolatát vittem be, de csak két komponensűt tudtak volna adni, vagy szórópisztoly kell hozzá, és előtte bekeverem, vagy flakonba töltik, de akkor két órán bellül el kell használni, mert ugye beleteszik az edzőt is. Én úgy gondoltam, hogy simán egy komponensűt rakatok flakonba , aztán ha kell fújuk ide-oda egy kicsit. Ráadásul elég horror ára volt. Így hát vettem találomra fehéret ezerért, és azzal fújtam le a javított helyeket.

Link to comment
Megosztás:

Amikor kevertetni akartam javítófestéket a tülör burkolatát vittem be, de csak két komponensűt tudtak volna adni, vagy szórópisztoly kell hozzá, és előtte bekeverem, vagy flakonba töltik, de akkor két órán bellül el kell használni, mert ugye beleteszik az edzőt is. Én úgy gondoltam, hogy simán egy komponensűt rakatok flakonba , aztán ha kell fújuk ide-oda egy kicsit. Ráadásul elég horror ára volt. Így hát vettem találomra fehéret ezerért, és azzal fújtam le a javított helyeket.

Karcolást, kavicsfelverődést ecsettel is ki lehet javítani. Főleg ha nem metál. Bekenni több rétegben, hagyni jól megszáradni, majd lecsiszolni a felesleget, (a végén nagyon finom papírral), és átpolírozni. Nekem is vannak ilyenek, tavasszal megcsinálom.

Link to comment
Megosztás:

Karcolást, kavicsfelverődést ecsettel is ki lehet javítani. Főleg ha nem metál. Bekenni több rétegben, hagyni jól megszáradni, majd lecsiszolni a felesleget, (a végén nagyon finom papírral), és átpolírozni. Nekem is vannak ilyenek, tavasszal megcsinálom.

Hááát, én nem tenném az fix. Hogy fog az kinézni?

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam rozsdagarancia szemlén a sárvédőív peremein kezdődő kirügyezés+más apróságok ürügyén. A vizsgáló mérnök teljesen korrekt volt, rögtön garanciális javítást mondott rá. Sőt, megnyugtatott, hogy ha a 12 év letelte előtt bármi esetleg újra előjönne, az is GM-munka lesz.

Azért érik az embert kellemes csalódások is. Ez így rendben van, GM! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam rozsdagarancia szemlén a sárvédőív peremein kezdődő kirügyezés+más apróságok ürügyén. A vizsgáló mérnök teljesen korrekt volt, rögtön garanciális javítást mondott rá. Sőt, megnyugtatott, hogy ha a 12 év letelte előtt bármi esetleg újra előjönne, az is GM-munka lesz.

Azért érik az embert kellemes csalódások is. Ez így rendben van, GM! :lol:

Opel szervízben voltál? Hol sikerült ezt lerendezned. Sajnos az enyémen is rügyezik mindkét hátsó ív... :D

Link to comment
Megosztás:

Opel szervízben voltál? Hol sikerült ezt lerendezned. Sajnos az enyémen is rügyezik mindkét hátsó ív... :lol:

Elvileg bármelyik Opel szervizben lehet ezt kezdeményezni, ha megvannak a szervizkönyv-pecsétek a korróziós átvizsgálásokról. Még a múlt héten fotók készültek róla, amiket a szerviz beküldött a központba, csak nem jól látszott rajtuk a sárvédőíves hiba (volt más is, de az kivehető volt a képeken), ezért jött el személyesen a központi garanciális ember.

A rügyeken látszik, hogy belülről indult el a dolog, nem pl. kőfelverődés miatt. A nézelődés nem is tartott sokáig, rögtön mondta, hogy egyértelmű az eset. Semmi elterelés, hárítás, vagy valami apróbetűs részre hivatkozás nem volt, hogy esetleg nem mostam ki rendesen a kerékjáratokat (mondjuk erre igyekeztem mindig figyelni), vagy akármilyen más kifogás, ...szóval tényleg nagyvonalú volt a hozzáállás.

Én nem akarom a GM-et átvágni (mert a hiba tényleg fennáll), ők sem akarnak engem átvágni (mert szerintük is fennál a hiba, és jótállnak érte, tíz évvel ezelőtt vállalták) - ennyi történt. Lehet, hogy ez ilyen egyszerű, és ez lenne a természetes?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg bármelyik Opel szervizben lehet ezt kezdeményezni, ha megvannak a szervizkönyv-pecsétek a korróziós átvizsgálásokról. Még a múlt héten fotók készültek róla, amiket a szerviz beküldött a központba, csak nem jól látszott rajtuk a sárvédőíves hiba (volt más is, de az kivehető volt a képeken), ezért jött el személyesen a központi garanciális ember.

A rügyeken látszik, hogy belülről indult el a dolog, nem pl. kőfelverődés miatt. A nézelődés nem is tartott sokáig, rögtön mondta, hogy egyértelmű az eset. Semmi elterelés, hárítás, vagy valami apróbetűs részre hivatkozás nem volt, hogy esetleg nem mostam ki rendesen a kerékjáratokat (mondjuk erre igyekeztem mindig figyelni), vagy akármilyen más kifogás, ...szóval tényleg nagyvonalú volt a hozzáállás.

Én nem akarom a GM-et átvágni (mert a hiba tényleg fennáll), ők sem akarnak engem átvágni (mert szerintük is fennál a hiba, és jótállnak érte, tíz évvel ezelőtt vállalták) - ennyi történt. Lehet, hogy ez ilyen egyszerű, és ez lenne a természetes?

Azt hiszem, ezt akkor buktam, külföldről lett behozva az autó, és itthon már nem vezették a szervízkönyvét... :S

A rügyezés oka pedig a belső párásodás, múltkor jöttem rá, mikor kipakoltam az oldalrekeszt...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok.

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy a fényezésre az emblémákat, feliratokat mivel ragaszthatom fel? Van-e erre egy spéci valami?

Előre is köszönöm.

Ha most veszed meg őket,rajtuk van már a kétoldalas ragasztó.Csak lehúzod,és ragasztod.Utólagosan passz,talán valami szilikontömítő...

Link to comment
Megosztás:

Ha most veszed meg őket,rajtuk van már a kétoldalas ragasztó.Csak lehúzod,és ragasztod.Utólagosan passz,talán valami szilikontömítő...

Utólagosan kellene feltenni és sajna nincs rajta a kétoldalú ragasztó. Valami hasonló kellene az eredetihez vagy eredeti de honnan??? <_<

Link to comment
Megosztás:

Utólagosan kellene feltenni és sajna nincs rajta a kétoldalú ragasztó. Valami hasonló kellene az eredetihez vagy eredeti de honnan??? :D

Tudom most lehurrognak <_<, de én pl.,mindíg leszedem őket,nem szeretem a feliratokat rajta.

próbáld meg fbs-l,az is jó,vékonyan a betűkre kenve.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy gyárilag volt ilyen opció (felár nélkül rendelhető extra), Coupénál legalábbis biztosan: lehetett kérni az autót eleve feliratok nélkül is (az enyém is ilyen), ilyenkor csak a csomagtérfedél közepén az Opel logo marad fent, mert azt leszedve két kis lyuk lenne a lemezen, de az "Opel" és "Astra" feliratok eltűnnek.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy gyárilag volt ilyen opció (felár nélkül rendelhető extra), Coupénál legalábbis biztosan: lehetett kérni az autót eleve feliratok nélkül is (az enyém is ilyen), ilyenkor csak a csomagtérfedél közepén az Opel logo marad fent, mert azt leszedve két kis lyuk lenne a lemezen, de az "Opel" és "Astra" feliratok eltűnnek.

Viszont,hogy a jelet miért kellett így felrakni,azt nem tom,de igen bosszantó volt,mikor legelőször letéptem <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.