Vajda Laci Elküldve Július21, 2010 Megoszt Elküldve Július21, 2010 Sziasztok! A karosszériapolás rovatba írok, bár korrózióról van szó. A G Astra első gazdája vagyok, törésmentes és túlzottan is ápolom, vigyázok rá és garázsban is tartom. Sajnos a hatodik évében elérte a tradícionális opel betegség, elkezdődött a hátsó kerékjárat elülső részén a festék felpuffadása.... Milyen megoldást ajánlatok? A 89-es Samarám 8 évesen, F Astrám 7 évesen kezdte el ezt a dolgot, ott kittel védekeztem. :rolleyes: Kezdjem itt is ezzel? <_< Köszi a segítséget! Üdv! Laci ui.: ja és a 12 garancia mire vonatkozik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve Július21, 2010 Megoszt Elküldve Július21, 2010 Sziasztok! A karosszériapolás rovatba írok, bár korrózióról van szó. A G Astra első gazdája vagyok, törésmentes és túlzottan is ápolom, vigyázok rá és garázsban is tartom. Sajnos a hatodik évében elérte a tradícionális opel betegség, elkezdődött a hátsó kerékjárat elülső részén a festék felpuffadása.... Milyen megoldást ajánlatok? A 89-es Samarám 8 évesen, F Astrám 7 évesen kezdte el ezt a dolgot, ott kittel védekeztem. :rolleyes: Kezdjem itt is ezzel? <_< Köszi a segítséget! Üdv! Laci ui.: ja és a 12 garancia mire vonatkozik? Üdv! Nemrég nekem is felhólyagosodott egy kb. 5-6mm-es ponton a bal hátsó ív kívülről, tök jól látható helyen.. Mikor megláttam a szívinfarktus majdnem elért.. -_- Azt hittem egy galvanizált kaszninál ilyen nem fordulhat elő. Na mindegy ez van.. egyenlőre lekapartam a felpúposodott festéket aztán rozsdamaró+zsírtalanítás és a javító színnel befestettem.. aztán meglátom mennyire terjed tovább.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vajda Laci Elküldve Július21, 2010 Megoszt Elküldve Július21, 2010 Üdv! Nemrég nekem is felhólyagosodott egy kb. 5-6mm-es ponton a bal hátsó ív kívülről, tök jól látható helyen.. Mikor megláttam a szívinfarktus majdnem elért.. :) Azt hittem egy galvanizált kaszninál ilyen nem fordulhat elő. Na mindegy ez van.. egyenlőre lekapartam a felpúposodott festéket aztán rozsdamaró+zsírtalanítás és a javító színnel befestettem.. aztán meglátom mennyire terjed tovább.. Szia! Ez vicc. :rolleyes: No, majd akkor én is előveszem az elfeledettnek hitt technológiát. <_< Jaj, de nem szerettem csinálni. -_- Mindesetre most már átgondolnám egy öt miskás új astra vásárlását, mert az értékállóság kérdéses. Bár lehet csak elenyésző esetben fordul ez elő...... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus25, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2010 Sziasztok! Valaki használ úgynevezett gyors wax-ot? És ha igen milyet, s mik a tapasztalatok? Sajnos nincs sok időm, ezért évente 1-2 alkalommal wax-olom csak a kocsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Augusztus25, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2010 Mi aza gyorswax? Sziasztok! Valaki használ úgynevezett gyors wax-ot? És ha igen milyet, s mik a tapasztalatok? Sajnos nincs sok időm, ezért évente 1-2 alkalommal wax-olom csak a kocsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus25, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2010 Mi aza gyorswax? Pl ez, de van más féle fajta is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Augusztus25, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2010 Hmm... érdekes, ilyet még nem próbáltam, de ha bevállik valakinek szóljon, mert a legutóbb már majd leszakadt a karom mire lewaxoltam a Caravant ^_^Pl ez, de van más féle fajta is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filo Elküldve Augusztus28, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2010 Sziasztok! A karosszériapolás rovatba írok, bár korrózióról van szó. A G Astra első gazdája vagyok, törésmentes és túlzottan is ápolom, vigyázok rá és garázsban is tartom. Sajnos a hatodik évében elérte a tradícionális opel betegség, elkezdődött a hátsó kerékjárat elülső részén a festék felpuffadása.... Milyen megoldást ajánlatok? A 89-es Samarám 8 évesen, F Astrám 7 évesen kezdte el ezt a dolgot, ott kittel védekeztem. ^_^ Kezdjem itt is ezzel? :D Köszi a segítséget! Üdv! Laci ui.: ja és a 12 garancia mire vonatkozik? Üdv! A napokban én is észrevettem egy apró rozsdafoltot a jobb hátsó íven a küszöb végénél. Alaposabban vizsgálódni kezdtem. A küszöb és a hátsó kerékdob találkozásánál van egy háromszög alakú műanyag elem. Gondoltam leveszem. A műanyag elem levétele után ért a hideg zuhany. Ez alól a kis takaróelem alól egy marék, a küszöbvédő burkolat hátsó része alól további két marék sarat szedtem ki. A sár kimosatása után nem talátam a burkolatok alatt rozsdát. A hátsó íven lévő rozsdafolt egy kavicsfelverődésből keletkezhetett. Én ezentúl évente el fogom végezni a burkolatok alatti részek kitakarítását, szerintem nagymértékben csökkenthető a korrózió kialakulásának esélye. Üdv Filo Link to comment Megosztás: More sharing options...
dini979 Elküldve Augusztus28, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2010 Sziasztok! Valaki használ úgynevezett gyors wax-ot? És ha igen milyet, s mik a tapasztalatok? Sajnos nincs sok időm, ezért évente 1-2 alkalommal wax-olom csak a kocsit. Sonax Hartwax.Piros dobozban van.Nekem évek óta bevált.Könnyű vele dolgozni,leszedéskor nem ragad bele a fényezésbe.Világos és sötét autóhoz is hibátlan.Cora áruházakban szokott jó áron lenni,vagy a Homasita-ban. http://homasita.hu/index.php?modul=3&t...roz%F3%20szerek Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Augusztus29, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2010 A tetőantenna alatti vastag gumitömítésem mostmár teljesen szétrepedt, szétnyílt, félek, hogy az őszi esők benéznek majd rajta. Mekkora bombázással jár ezt kicserélni? Gondolom a tetőkárpit alá kéne bejutni/bontani... ^_^ Kendács megoldásként arra gondoltam, hogy fekete szilóval odapöttyentek, de az nem az igazi. Mi ennek a korrekt menete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dini979 Elküldve Augusztus29, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2010 A tetőantenna alatti vastag gumitömítésem mostmár teljesen szétrepedt, szétnyílt, félek, hogy az őszi esők benéznek majd rajta. Mekkora bombázással jár ezt kicserélni? Gondolom a tetőkárpit alá kéne bejutni/bontani... ^_^ Kendács megoldásként arra gondoltam, hogy fekete szilóval odapöttyentek, de az nem az igazi. Mi ennek a korrekt menete? Szia. Szerintem hagyd a szilót :D Hátul megbontod a tető kárpitot és akkor annyira "leereszkedik" hogy odaférsz hozzá.Ha jól emléxem egy anya fogja összesen és megtudod venni az alsó tömítést külön is.Lecsavarod a koaxot és gyorsan kicserélhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Augusztus29, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2010 Csináld ahogy Dini írta. A sziloplaszttal ecetsav kerül a karosszériára. Innét már gondold tovább magad a folytatást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Sonax Hartwax.Piros dobozban van.Nekem évek óta bevált.Könnyű vele dolgozni,leszedéskor nem ragad bele a fényezésbe.Világos és sötét autóhoz is hibátlan.Cora áruházakban szokott jó áron lenni,vagy a Homasita-ban. http://homasita.hu/index.php?modul=3&t...roz%F3%20szerek De ez valami kemény wax, szerintem ez nem ugyanaz, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 De ez valami kemény wax, szerintem ez nem ugyanaz, nem? Ezt a pirosat én is használtam. Én a sárga betűs közlekedési eszköz is van ilyen áruházban vettem. Az utóbbi időben viszont eltűnt a polcokról onnan. Nagyon frankó cucc, tolja le a vizet rendesen. Évente 2x használtam. 1 nagy flakon 2 kocsira majdnem 2 szezonban elég volt! Viszont valaki ajánljon valami tuti gumiápolót. Preventet használtam, de valahol hallottam valami Gankot vagy mit hogy az elég tuti. A karosszériás dologhoz: már soxor gondoltam arra, hogy rendelek ebből a gumis sprayből, és alapos takarítás után a sárvédőn belül az ívnél lefújom. Akkor a vizet nem engedi be és nem rohad át. Valaki próbálta már? Illetve szélvédőre, tud valaki valami frankó ilyen nano cuccot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Szia. Szerintem hagyd a szilót ^_^ Hátul megbontod a tető kárpitot és akkor annyira "leereszkedik" hogy odaférsz hozzá.Ha jól emléxem egy anya fogja összesen és megtudod venni az alsó tömítést külön is.Lecsavarod a koaxot és gyorsan kicserélhető. Köszi. Kicsit tartok az ilyen belső bontogatásoktól, mert általában nem lehet mindent rendesen visszarakni (lóg vagy zörög utána), de a sziló mégiscsak kókány lenne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Sziasztok! Gondoltam megosztom Veletek az örömöm. Már nagyon régóta terveztem, hogy a megmattult első fényszórókat valahogy "renoválom". Hát így sikerült: Polírozás előtt: Polírozás után: Remélem így még egyhamar megkímélem magam egy új fényszóró vásárlásától... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Sziasztok! Remélem így még egyhamar megkímélem magam egy új fényszóró vásárlásától... Max. 1 év. És akkor nagyon-nagyon szerencsésnek mondhatod magad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Sziasztok! Gondoltam megosztom Veletek az örömöm. Már nagyon régóta terveztem, hogy a megmattult első fényszórókat valahogy "renoválom". Hát így sikerült: Polírozás előtt: Polírozás után: Remélem így még egyhamar megkímélem magam egy új fényszóró vásárlásától... UV álló réteg ha nincs akkor hamarosan besárgul, az sem lesz szép....műanyag UV álló réteg nélkül, hm.... ^_^ Ez csak egy átmeneti megoldás, sztem gyüjts egy pár újra. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 UV álló réteg ha nincs akkor hamarosan besárgul, az sem lesz szép....műanyag UV álló réteg nélkül, hm.... ^_^ Ez csak egy átmeneti megoldás, sztem gyüjts egy pár újra. :D És milyen UV álló réteget ajánlasz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Nem az a lényeg... A polír leszedte az AV álló réteget, így be fog sárgulni a műanyagÉs milyen UV álló réteget ajánlasz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Nem az a lényeg... A polír leszedte az AV álló réteget, így be fog sárgulni a műanyag Az AV az az alfaviola sugárzás? :D Amúgy tényleg van olyan szer ami újra UV állóvá teszi az anyagot???? ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 És milyen UV álló réteget ajánlasz? Az jó kérdés, hogy utólag mit tudnál rá felvinni, valószínű, hogy semmit... ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Amúgy tényleg van olyan szer ami újra UV állóvá teszi az anyagot???? ^_^ Szerintem utólag/házilagosan már nem lehet ilyen felületet rávinni. Ha lenne is esetleg valami uv-lakk, az nem tudna ellenállni a karcoknak, sólének, stb. Az én lámpáim is kezdenek mattulni (egyelőre a felső részen), de itt a fórumot olvasva, az új lámpa a megnyugtató, hosszú távú megoldás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dini979 Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 De ez valami kemény wax, szerintem ez nem ugyanaz, nem? Nálam nagyon bevált,nyugodtan kipróbálhtod szerintem elégedett leszel az eredménnyel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Szerintem utólag/házilagosan már nem lehet ilyen felületet rávinni. Ha lenne is esetleg valami uv-lakk, az nem tudna ellenállni a karcoknak, sólének, stb. Az én lámpáim is kezdenek mattulni (egyelőre a felső részen), de itt a fórumot olvasva, az új lámpa a megnyugtató, hosszú távú megoldás... Anno én sem kezeltem le polírozás után (másfél évvel ezelőtt) a fényszóróimat, szóval már kezdenek picit sárgulni megint, úgyhogy kezdtem beletörődni abba hogy ez tényleg csak egy átmeneti megoldás, de egy másik fórumon a lakkozást ajánlották a mattulás elkerülésére. Lehet kapni UV álló lakkot, az eljárás mellett meg azt hozták fel hogy az autód fényezett elemei is gyárilag lakkozva vannak, mégsem mattulnak, és a karc is csak akkor látszik rajtuk ha már nagyon mély, például télen a menetszél által odafútt jégkristályok azért a fényezést nem karcolják meg, míg a kezeletlen műanyag lámpabúrán jól látható karcokat hagynak. Mindezek tükrében kicsit már bánom hogy én nem lakkoztam le az enyémet, de sztem neked egy próbát megér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts