Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszériaápolás


Boldizsar

Recommended Posts

Sziasztok!

A karosszériapolás rovatba írok, bár korrózióról van szó. A G Astra első gazdája vagyok, törésmentes és túlzottan is ápolom, vigyázok rá és garázsban is tartom. Sajnos a hatodik évében elérte a tradícionális opel betegség, elkezdődött a hátsó kerékjárat elülső részén a festék felpuffadása....

Milyen megoldást ajánlatok? A 89-es Samarám 8 évesen, F Astrám 7 évesen kezdte el ezt a dolgot, ott kittel védekeztem. :rolleyes: Kezdjem itt is ezzel? <_<

Köszi a segítséget!

Üdv!

Laci

ui.: ja és a 12 garancia mire vonatkozik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A karosszériapolás rovatba írok, bár korrózióról van szó. A G Astra első gazdája vagyok, törésmentes és túlzottan is ápolom, vigyázok rá és garázsban is tartom. Sajnos a hatodik évében elérte a tradícionális opel betegség, elkezdődött a hátsó kerékjárat elülső részén a festék felpuffadása....

Milyen megoldást ajánlatok? A 89-es Samarám 8 évesen, F Astrám 7 évesen kezdte el ezt a dolgot, ott kittel védekeztem. :rolleyes: Kezdjem itt is ezzel? <_<

Köszi a segítséget!

Üdv!

Laci

ui.: ja és a 12 garancia mire vonatkozik?

Üdv!

Nemrég nekem is felhólyagosodott egy kb. 5-6mm-es ponton a bal hátsó ív kívülről, tök jól látható helyen..

Mikor megláttam a szívinfarktus majdnem elért.. -_-

Azt hittem egy galvanizált kaszninál ilyen nem fordulhat elő.

Na mindegy ez van.. egyenlőre lekapartam a felpúposodott festéket aztán rozsdamaró+zsírtalanítás és a javító színnel befestettem.. aztán meglátom mennyire terjed tovább..

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nemrég nekem is felhólyagosodott egy kb. 5-6mm-es ponton a bal hátsó ív kívülről, tök jól látható helyen..

Mikor megláttam a szívinfarktus majdnem elért.. :)

Azt hittem egy galvanizált kaszninál ilyen nem fordulhat elő.

Na mindegy ez van.. egyenlőre lekapartam a felpúposodott festéket aztán rozsdamaró+zsírtalanítás és a javító színnel befestettem.. aztán meglátom mennyire terjed tovább..

Szia!

Ez vicc. :rolleyes: No, majd akkor én is előveszem az elfeledettnek hitt technológiát. <_< Jaj, de nem szerettem csinálni. -_- Mindesetre most már átgondolnám egy öt miskás új astra vásárlását, mert az értékállóság kérdéses. Bár lehet csak elenyésző esetben fordul ez elő...... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Sziasztok!

A karosszériapolás rovatba írok, bár korrózióról van szó. A G Astra első gazdája vagyok, törésmentes és túlzottan is ápolom, vigyázok rá és garázsban is tartom. Sajnos a hatodik évében elérte a tradícionális opel betegség, elkezdődött a hátsó kerékjárat elülső részén a festék felpuffadása....

Milyen megoldást ajánlatok? A 89-es Samarám 8 évesen, F Astrám 7 évesen kezdte el ezt a dolgot, ott kittel védekeztem. ^_^ Kezdjem itt is ezzel? :D

Köszi a segítséget!

Üdv!

Laci

ui.: ja és a 12 garancia mire vonatkozik?

Üdv!

A napokban én is észrevettem egy apró rozsdafoltot a jobb hátsó íven a küszöb végénél.

Alaposabban vizsgálódni kezdtem.

A küszöb és a hátsó kerékdob találkozásánál van egy háromszög alakú műanyag elem.

Gondoltam leveszem. A műanyag elem levétele után ért a hideg zuhany. Ez alól a kis takaróelem alól egy marék, a küszöbvédő burkolat hátsó része alól további két marék sarat szedtem ki. A sár kimosatása után nem talátam a burkolatok alatt rozsdát. A hátsó íven lévő rozsdafolt egy kavicsfelverődésből keletkezhetett.

Én ezentúl évente el fogom végezni a burkolatok alatti részek kitakarítását, szerintem nagymértékben csökkenthető a korrózió kialakulásának esélye.

Üdv

Filo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki használ úgynevezett gyors wax-ot? És ha igen milyet, s mik a tapasztalatok?

Sajnos nincs sok időm, ezért évente 1-2 alkalommal wax-olom csak a kocsit.

Sonax Hartwax.Piros dobozban van.Nekem évek óta bevált.Könnyű vele dolgozni,leszedéskor nem ragad bele a fényezésbe.Világos és sötét autóhoz is hibátlan.Cora áruházakban szokott jó áron lenni,vagy a Homasita-ban.

http://homasita.hu/index.php?modul=3&t...roz%F3%20szerek

Link to comment
Megosztás:

A tetőantenna alatti vastag gumitömítésem mostmár teljesen szétrepedt, szétnyílt, félek, hogy az őszi esők benéznek majd rajta. Mekkora bombázással jár ezt kicserélni? Gondolom a tetőkárpit alá kéne bejutni/bontani... ^_^ Kendács megoldásként arra gondoltam, hogy fekete szilóval odapöttyentek, de az nem az igazi. Mi ennek a korrekt menete?

Link to comment
Megosztás:

A tetőantenna alatti vastag gumitömítésem mostmár teljesen szétrepedt, szétnyílt, félek, hogy az őszi esők benéznek majd rajta. Mekkora bombázással jár ezt kicserélni? Gondolom a tetőkárpit alá kéne bejutni/bontani... ^_^ Kendács megoldásként arra gondoltam, hogy fekete szilóval odapöttyentek, de az nem az igazi. Mi ennek a korrekt menete?

Szia.

Szerintem hagyd a szilót :D

Hátul megbontod a tető kárpitot és akkor annyira "leereszkedik" hogy odaférsz hozzá.Ha jól emléxem egy anya fogja összesen és megtudod venni az alsó tömítést külön is.Lecsavarod a koaxot és gyorsan kicserélhető.

Link to comment
Megosztás:

De ez valami kemény wax, szerintem ez nem ugyanaz, nem?

Ezt a pirosat én is használtam. Én a sárga betűs közlekedési eszköz is van ilyen áruházban vettem. Az utóbbi időben viszont eltűnt a polcokról onnan.

Nagyon frankó cucc, tolja le a vizet rendesen. Évente 2x használtam. 1 nagy flakon 2 kocsira majdnem 2 szezonban elég volt!

Viszont valaki ajánljon valami tuti gumiápolót. Preventet használtam, de valahol hallottam valami Gankot vagy mit hogy az elég tuti.

A karosszériás dologhoz: már soxor gondoltam arra, hogy rendelek ebből a gumis sprayből, és alapos takarítás után a sárvédőn belül az ívnél lefújom. Akkor a vizet nem engedi be és nem rohad át. Valaki próbálta már?

Illetve szélvédőre, tud valaki valami frankó ilyen nano cuccot?

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Szerintem hagyd a szilót ^_^

Hátul megbontod a tető kárpitot és akkor annyira "leereszkedik" hogy odaférsz hozzá.Ha jól emléxem egy anya fogja összesen és megtudod venni az alsó tömítést külön is.Lecsavarod a koaxot és gyorsan kicserélhető.

Köszi. Kicsit tartok az ilyen belső bontogatásoktól, mert általában nem lehet mindent rendesen visszarakni (lóg vagy zörög utána), de a sziló mégiscsak kókány lenne...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondoltam megosztom Veletek az örömöm. Már nagyon régóta terveztem, hogy a megmattult első fényszórókat valahogy "renoválom".

Hát így sikerült:

Polírozás előtt:

thumb-CAF6_4C7BFF19.jpg

Polírozás után:

thumb-7783_4C7BFF19.jpg

Remélem így még egyhamar megkímélem magam egy új fényszóró vásárlásától...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondoltam megosztom Veletek az örömöm. Már nagyon régóta terveztem, hogy a megmattult első fényszórókat valahogy "renoválom".

Hát így sikerült:

Polírozás előtt:

Polírozás után:

Remélem így még egyhamar megkímélem magam egy új fényszóró vásárlásától...

UV álló réteg ha nincs akkor hamarosan besárgul, az sem lesz szép....műanyag UV álló réteg nélkül, hm.... ^_^

Ez csak egy átmeneti megoldás, sztem gyüjts egy pár újra. :D

Link to comment
Megosztás:

Amúgy tényleg van olyan szer ami újra UV állóvá teszi az anyagot???? ^_^

Szerintem utólag/házilagosan már nem lehet ilyen felületet rávinni. Ha lenne is esetleg valami uv-lakk, az nem tudna ellenállni a karcoknak, sólének, stb.

Az én lámpáim is kezdenek mattulni (egyelőre a felső részen), de itt a fórumot olvasva, az új lámpa a megnyugtató, hosszú távú megoldás...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem utólag/házilagosan már nem lehet ilyen felületet rávinni. Ha lenne is esetleg valami uv-lakk, az nem tudna ellenállni a karcoknak, sólének, stb.

Az én lámpáim is kezdenek mattulni (egyelőre a felső részen), de itt a fórumot olvasva, az új lámpa a megnyugtató, hosszú távú megoldás...

Anno én sem kezeltem le polírozás után (másfél évvel ezelőtt) a fényszóróimat, szóval már kezdenek picit sárgulni megint, úgyhogy kezdtem beletörődni abba hogy ez tényleg csak egy átmeneti megoldás, de egy másik fórumon a lakkozást ajánlották a mattulás elkerülésére. Lehet kapni UV álló lakkot, az eljárás mellett meg azt hozták fel hogy az autód fényezett elemei is gyárilag lakkozva vannak, mégsem mattulnak, és a karc is csak akkor látszik rajtuk ha már nagyon mély, például télen a menetszél által odafútt jégkristályok azért a fényezést nem karcolják meg, míg a kezeletlen műanyag lámpabúrán jól látható karcokat hagynak.

Mindezek tükrében kicsit már bánom hogy én nem lakkoztam le az enyémet, de sztem neked egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.