Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszériaápolás


Boldizsar

Recommended Posts

Srácok!

Ti a rászáradt bogarakat mivel szeditek le kíméletes módon?

én a múltkor sonax autósampont vettem, minek? nem is tudom, de tény hogy mióta azzal mosom első szivacsra lejönnek a bogarak. Az első mosás azért tartott fél napig, akkor kellett volna ez a vipcar, csak még nem volt.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Kiszürkült ajtó-díszléceket mivel lehetne felfrissíteni? Szilikonspray nem nyerő, egy idő után még szürkébb, fáradtabb lenne. :rolleyes: Továbbá: a tanksapka-fedél elporladt gumiszigetelésének cseréjére van valami eljárás, vagy bontó / gyári új+fényezés?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiszürkült ajtó-díszléceket mivel lehetne felfrissíteni? Szilikonspray nem nyerő, egy idő után még szürkébb, fáradtabb lenne. :rolleyes: Továbbá: a tanksapka-fedél elporladt gumiszigetelésének cseréjére van valami eljárás, vagy bontó / gyári új+fényezés?

Tudom ajánlani a fekete dobozos turtrewax-ot, Kifejezetten külső műanyagokra van, és gyönyörűen megmarad a visszahozott fekete szín. Igaz nem a legolcsóbb, de évente elég 1X használni.

Link to comment
Megosztás:

Tudom ajánlani a fekete dobozos turtrewax-ot, Kifejezetten külső műanyagokra van, és gyönyörűen megmarad a visszahozott fekete szín. Igaz nem a legolcsóbb, de évente elég 1X használni.

Köszi az infót! :rolleyes: Még a sós-latyakos idő beállta előtt kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót! <_< Még a sós-latyakos idő beállta előtt kipróbálom.

Nincs mit. Ja azt elfelejtettem írni, hogy ha bekented várj 5-10 perc-et (szerintem elég, de lehet többet is, hogy jól beszívja ilyen hideg időben) aztán érdemes áttörölni, nehogy a gatyaszára fekete legyen. :rolleyes:

Mostanában ilyen lehet. Amikor én vettem még nem volt ilyen csoda neve, meg a doboza is más volt. A lényeg, hogy az van ráírva, hogy külső műanyagápoló.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ezek vannak meg (üvegre, műanyagra, metálfényre):

http://kepfeltoltes.hu/view/091007/DSC0096...ltoltes.hu_.jpg

Egyébként érdemes árnyékban polírozni, de ez a flakonon is rajta van. Na meg nem árt vagy leragasztani a műanyag részeket (karosszériánál), esetleg a fényezést egy kis csíkban a műanyag bekenése előtt - természetesen függően attól, hogy mit polírozol. Én a műanyagra valót még nem próbáltam, csak az üvegre és a karosszériára valót. Kicsit összekentem a műanyagot, de le lehet mosni vízzel, csak az plusz macera.

Amúgy nagyon egyszerű, csak hosszadalmas és fárasztó. Lemosod az autót, megszárad, rákened a polírt, megszárad, majd szépen letörlöd róla egy puha ronggyal. Múlt hétvégén csináltam másodjára, azóta még nem volt itt eső. De az első alkalom után láttam, hogy milyen szépen apró gyöngyökben állt a kocsin a víz, így valószínűleg van neki hatása és nem csak időpocsékolás. :rolleyes:

De azokkal a fárnya bogarakkal én is harcolok, hiába használok viaszos sampont. A VIPCAR spray megbízható? Nem bántja a fényezést egyáltalán? Kicsit félek tőle, de egy ilyen nekem is jól jönne.

Link to comment
Megosztás:

Ma érdekes dolgot vettem észre: a jobb hátsó sárvédőívem kezd rozsdásodni. <_< Egyelőre finoman kezd ragyásodni, de idő kérdése és elhagyja magát. A 12 éves rozsdagaranciára remélem javítható lesz... :rolleyes: Valaki tapasztalt hasonlót ilyesmi korú autón? Mondjuk, télen-nyáron heti 7/7-ben fut, de akkor is...

Link to comment
Megosztás:

A 12 éves rozsdagaranciára remélem javítható lesz...

Tudtommal az átrozsdásodás elleni garancia csak úgy él ha eddig kötelességtudóan végig márkaszervizbe hordtad az autót kötelező szervizekre akárhány éves is, azonkívül nincs rajta külső sérülés az adott helyen ami előidézheti az idő előtti rozsdásodást (pl. lepattant festék vagy karc vagy ilyesmi), és a rozsda a garancia jellegéből adódóan belülről kifelé terjed. Ha mindez stimmel akkor elvileg meg kell hogy csinálják gariba, de majd nálam okosabbak megmondják a tutit remélem.

Azér' bebiztosítják ám magukat a gyártók, különben belerokkannának a garanciális kifizetésekbe... :rolleyes: szvsz a Mercedes is hasonló feltételekkel vállal 30 éves átrozsdásodás elleni garanciát...

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal az átrozsdásodás elleni garancia csak úgy él ha eddig kötelességtudóan végig márkaszervizbe hordtad az autót kötelező szervizekre akárhány éves is, azonkívül nincs rajta külső sérülés az adott helyen ami előidézheti az idő előtti rozsdásodást (pl. lepattant festék vagy karc vagy ilyesmi), és a rozsda a garancia jellegéből adódóan belülről kifelé terjed. Ha mindez stimmel akkor elvileg meg kell hogy csinálják gariba, de majd nálam okosabbak megmondják a tutit remélem.

Azér' bebiztosítják ám magukat a gyártók, különben belerokkannának a garanciális kifizetésekbe... <_< szvsz a Mercedes is hasonló feltételekkel vállal 30 éves átrozsdásodás elleni garanciát...

Ezeknek a feltételeknek megfelel(ek). Egyébként a sárvédőív pereménél kezd előjönni a dolog, és most reggel, ahogy megnéztem a bal oldalit, ott is kezdődik, de ott még épphogy csak ki lehet tapintani ujjbeggyel az egyenetlenséget. :rolleyes: Persze, korosodik az autó, de még nem nagyon hallottam sérülésmentes Astra G-nél rohadásról...

Link to comment
Megosztás:

...de még nem nagyon hallottam sérülésmentes Astra G-nél rohadásról...

Hálistennek én se... az első autóm ami nem rozsdásodik... örülök is neki meg büszke is vagyok rá emiatt... az összes eddigi autómnál harcolnom kellett a rozsdával, most meg egész furcsa (lenne) hogy nem kell, de hogy el ne felejtsem az érzést, ott van a Nokedli ami ezért még tud rozsdásodni rendesen, lévén hogy '92-es, akkor meg még nem állt ilyen szinten az üregvédelem. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ezeknek a feltételeknek megfelel(ek). Egyébként a sárvédőív pereménél kezd előjönni a dolog, és most reggel, ahogy megnéztem a bal oldalit, ott is kezdődik, de ott még épphogy csak ki lehet tapintani ujjbeggyel az egyenetlenséget. <_< Persze, korosodik az autó, de még nem nagyon hallottam sérülésmentes Astra G-nél rohadásról...

Emberek! Ti a rohadással hányadán álltok? Szégyenszemre egyedül vagyok a bajommal? :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

Éjjel fedett színben alszik, mondjuk napi 12 órát a szabadban van, munkába járós autó.

Ez sokszor még jobb mint az enyhe garázs, nekem egyszer azt monta valaki, hogy sokkal rosszabb télen ha állandóan leolvad a kocsi, sós vizes lesz, szétmar mindent, garázsban magas pára lesz. Akkor inkább maradjon rajta ráfagyva úgy kevesebb bajt csinál.

Link to comment
Megosztás:

Ez sokszor még jobb mint az enyhe garázs, nekem egyszer azt monta valaki, hogy sokkal rosszabb télen ha állandóan leolvad a kocsi, sós vizes lesz, szétmar mindent, garázsban magas pára lesz. Akkor inkább maradjon rajta ráfagyva úgy kevesebb bajt csinál.

Így tudom én is, meg így is logikus. Ezért csodálkozom, hogy mégis megcsípte a vas-oxid.

Link to comment
Megosztás:

Mégiscsak lehetett rajta valami apró sérülés az alvázvédelmen nem?

A sárvédőív peremén nincs a szokásos vastag, rugalmas alvázvédő, ott csak a galvanizált fémre alapoznak és utána fújnak rá színt, valamint ott fut körbe a műanyag védő. Ez alá juthatott a (sós) léből, és itt kezdett el ragyásodni.

Link to comment
Megosztás:

A sárvédőív peremén nincs a szokásos vastag, rugalmas alvázvédő, ott csak a galvanizált fémre alapoznak és utána fújnak rá színt, valamint ott fut körbe a műanyag védő. Ez alá juthatott a (sós) léből, és itt kezdett el ragyásodni.

hmmm szomorú.. mit lehetne ezzel kezdeni megelőzés céljából?

szilikon gumi? vagy ez hülyeség?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.