Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali x16xel motornál hogy lehet hozzáfèrni a drága jó EGR-hez? Látni is alig lehet nem hogy mèg csavarozgatni!

Hello,

40-es torx hosszabbítóval, a kocsi bal oldaláról befekszel, a műanyag kábelcsatornát hátul fogja egy 6 os csavar azt vedd ki hogy félre tudd húzni és jobban odaférsz. :D Nagy szívás pár napja csináltam.. Visszatenni rosszabb lesz :D

Elküldve

Hello,

40-es torx hosszabbítóval, a kocsi bal oldaláról befekszel, a műanyag kábelcsatornát hátul fogja egy 6 os csavar azt vedd ki hogy félre tudd húzni és jobban odaférsz. :D Nagy szívás pár napja csináltam.. Visszatenni rosszabb lesz :D

Köszi az infót! Akkor majd olyankor csinálom ha nagyon nyugott leszek :D
  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem egy Corsa B 94-es 1,4-es 8 szelepes (c14nz) autóba van agr szelep?

Előre is köszi Üdv G

  • 1 month later...
Elküldve

Hali! úgy 1 hete ment szervízbe az autó, mert folyton ment a szivató és a motorvezérlőnek is volt még ezen kívűl egy belső hibája (motorvezérlő csere volt egy bontottra). Miután ki lett javítva minden problémája, utána kezdte látványosan csinálni, hogymenet közben rángatott és kuplungolásnál megált a motor. Majd miután otthon leáltam vele a fordulat szám 500-900 közt ingadozott majd lefuladt. Az EGR szelep ezután le lett dugózva és azóta nem ingadozik a fordulatszám viszont kuplung benyomásakor még mindig megáll a motor és kettesben rángat olykor. Lezáráskor sajnos a szelep nem lett kipucolva, mert 12V-ot kellett volna rákötni a két szélső pólusra, hogy mozogjon a tengely, de az nem volt. A ledugózásnál viszont a tengelynél van kint valami perem, azt nem tudom, hogy annak úgy kell lennie vagy bent kellene lennie, síkban a szelep aljával (az a peremes rész az szabadon maradt). A motor: X14XE

Elküldve

Hali! úgy 1 hete ment szervízbe az autó, mert folyton ment a szivató és a motorvezérlőnek is volt még ezen kívűl egy belső hibája (motorvezérlő csere volt egy bontottra). Miután ki lett javítva minden problémája, utána kezdte látványosan csinálni, hogymenet közben rángatott és kuplungolásnál megált a motor. Majd miután otthon leáltam vele a fordulat szám 500-900 közt ingadozott majd lefuladt. Az EGR szelep ezután le lett dugózva és azóta nem ingadozik a fordulatszám viszont kuplung benyomásakor még mindig megáll a motor és kettesben rángat olykor. Lezáráskor sajnos a szelep nem lett kipucolva, mert 12V-ot kellett volna rákötni a két szélső pólusra, hogy mozogjon a tengely, de az nem volt. A ledugózásnál viszont a tengelynél van kint valami perem, azt nem tudom, hogy annak úgy kell lennie vagy bent kellene lennie, síkban a szelep aljával (az a peremes rész az szabadon maradt). A motor: X14XE

Nos hát ebben az autóban már nincs szivató, szóval vagy szándékosan vagy véletlenül hülyeséget mondtak....ettől függetlenül vidd vissza a szervízbe hogy csinálják meg normálisan ha már elkezdték.

Elküldve

Igaz, nem szivatót mondtak, és nem is rémlik, hogy mit. Nem vagyok valami nagy autószerelő. Az biztos, hogy direkt testet húztak egy reléhez és valami folyamatosan ment. Ez megoldódott egy motorvezérlő cserével. Viszont ez a motor leállásos dolog ami érdekelne, hogy mitől is lehet még.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok! Szeretném én is megoldani ezt az EGR szelep problémát. Én az elektronikus megoldásra gondoltam. Egy erre alkalmas elektronikával elhitetni az autónak, hogy igenis működik az a szelep, de közben az EGR ki van kötve. Valakinek esetleg tapasztalata?

1998 májusi 1.6-os X16XEL benzines Astra esetében a vezérlő csak a szelepállást figyeli vagy esetleg mást is?

Köszönöm!

Elküldve

Sziasztok! Szeretném én is megoldani ezt az EGR szelep problémát. Én az elektronikus megoldásra gondoltam. Egy erre alkalmas elektronikával elhitetni az autónak, hogy igenis működik az a szelep, de közben az EGR ki van kötve. Valakinek esetleg tapasztalata?

1998 májusi 1.6-os X16XEL benzines Astra esetében a vezérlő csak a szelepállást figyeli vagy esetleg mást is?

Köszönöm!

Az elektronikus megoldás nagyon jó... csak nem ér semmit.

Ugyanis időnként, motorfék közben, a vezérlő leteszteli a szelepet. Megmozgatja és figyeli a szívótorokban a nyomásváltozást. Ha nem történik semmi, akkor dob egy hibát.

Na most ha az elektronika azt mutatja neki, hogy mozog az EGR, de nincs nyomásváltozás, akkor sárga lámpát kapsz... ;)

Elküldve

Az elektronikus megoldás nagyon jó... csak nem ér semmit.

Ugyanis időnként, motorfék közben, a vezérlő leteszteli a szelepet. Megmozgatja és figyeli a szívótorokban a nyomásváltozást. Ha nem történik semmi, akkor dob egy hibát.

Na most ha az elektronika azt mutatja neki, hogy mozog az EGR, de nincs nyomásváltozás, akkor sárga lámpát kapsz... ;)

Köszönöm a válaszod!

Jól kivan ez találva! :icon1: Viszont pár hozzászólásban nem panaszkodnak sárgáról az EGR szelep lefalazása után. Az másik motor lehet vagy más évjárat?

Kérdés: képes lehet az elektronika ezt a nyomás dolgot is kezelni, szimulálni?

Találtam a neten valamit: link

Elküldve

Köszönöm a válaszod!

Jól kivan ez találva! :icon1: Viszont pár hozzászólásban nem panaszkodnak sárgáról az EGR szelep lefalazása után. Az másik motor lehet vagy más évjárat?

Kérdés: képes lehet az elektronika ezt a nyomás dolgot is kezelni, szimulálni?

Találtam a neten valamit: link

Érdekes, hogy C16NZ motorhoz is javasolják :D

Elküldve

Köszönöm a válaszod!

Jól kivan ez találva! :icon1: Viszont pár hozzászólásban nem panaszkodnak sárgáról az EGR szelep lefalazása után. Az másik motor lehet vagy más évjárat?

Kérdés: képes lehet az elektronika ezt a nyomás dolgot is kezelni, szimulálni?

Találtam a neten valamit: link

Ha nem mozog a szelep, akkor nincs nyomásváltozás. Azt ugyanis a MAP szenzor méri a szívótorokban egy csövön keresztül. ;)

Érdekes, hogy C16NZ motorhoz is javasolják :D

Nem csak ahhoz...C14Nz is benne van a listában... :omg:

Elküldve

Látom sikerült a közepébe tenyerelnem. :-)

De ez jó, mert látom, olyan motorhoz is ajánlják amihez nem passzol a kérdés. Hmm..

A kütyü adott pillanatban küldhet olyan infot a vezérlőnek, hogy az mindent rendben találjon. Nyomás szelepállás stb. Próbálom az elektronika szempontjából nézni.

Valójában ez egy örök téma marad, mindenki küzd vele, de nincs igazán jó megoldás. Azaz egy, új szelep. Tapasztalat?

Elküldve

Látom sikerült a közepébe tenyerelnem. :-)

De ez jó, mert látom, olyan motorhoz is ajánlják amihez nem passzol a kérdés. Hmm..

A kütyü adott pillanatban küldhet olyan infot a vezérlőnek, hogy az mindent rendben találjon. Nyomás szelepállás stb. Próbálom az elektronika szempontjából nézni.

Valójában ez egy örök téma marad, mindenki küzd vele, de nincs igazán jó megoldás. Azaz egy, új szelep. Tapasztalat?

Az a tapasztalat hogy idő kérdése és az is trutymós lesz és kezdődik előlről. Ezért szinte mindenki lezárja.

Elküldve

Látom sikerült a közepébe tenyerelnem. :-)

De ez jó, mert látom, olyan motorhoz is ajánlják amihez nem passzol a kérdés. Hmm..

A kütyü adott pillanatban küldhet olyan infot a vezérlőnek, hogy az mindent rendben találjon. Nyomás szelepállás stb. Próbálom az elektronika szempontjából nézni.

Valójában ez egy örök téma marad, mindenki küzd vele, de nincs igazán jó megoldás. Azaz egy, új szelep. Tapasztalat?

A tapasztalat talán 2 év problémamentességet mutatott az új szeleppel...

Bár igazából nem is a drágát vettem bele. Nagy elvárásom nem volt.

http://delparts.hu/index.php?choice=reszlet&id=119

Aztán lefalaztam és az időnkénti hibakódon(0405) kívül nincs gondja a motornak.

Elküldve

Amikor lezárom az AGR-t akkor kell a talp alá a gyári fém tömítése vagy jó oda pl. klingerit is? Vagy arra gondoltam vágok oda 0,5-1,5 mm-es lemezből oda egy újat.

Elküldve

A tapasztalat talán 2 év problémamentességet mutatott az új szeleppel...

Bár igazából nem is a drágát vettem bele. Nagy elvárásom nem volt.

http://delparts.hu/index.php?choice=reszlet&id=119

Aztán lefalaztam és az időnkénti hibakódon(0405) kívül nincs gondja a motornak.

Én 1 éve falaztam le,sokáig nem is adott sárga lámpát,az utóbbi időben egyre többszőr

Most már folyamatosan világit a sárga,törlődik idővel magától vagy csak op-commal lehet?

ma kivettem a szelepet,műkszik rendesen nem volt retkes,miért sárgázik folyamatosan?

Eltárolta a hibát?

Elküldve

Én 1 éve falaztam le,sokáig nem is adott sárga lámpát,az utóbbi időben egyre többszőr

Most már folyamatosan világit a sárga,törlődik idővel magától vagy csak op-commal lehet?

ma kivettem a szelepet,műkszik rendesen nem volt retkes,miért sárgázik folyamatosan?

Eltárolta a hibát?

Talán más a baj?? :S

Elküldve

Én 1 éve falaztam le,sokáig nem is adott sárga lámpát,az utóbbi időben egyre többszőr

Most már folyamatosan világit a sárga,törlődik idővel magától vagy csak op-commal lehet?

ma kivettem a szelepet,műkszik rendesen nem volt retkes,miért sárgázik folyamatosan?

Eltárolta a hibát?

A hibát mindenképp tárolja. Akkor szokott törlődni,ha a következő 20 indításnál nem jelentkezik.

Nem tudom miért világít folyamatosan. Nekem csak 20-70 km-enként szokott felkapcsolódni. Olyankor leállítom-beindítom és eltűnik.

Amúgy, ha le van falazva, akkor mitől lenne retkes?? :icon1:

Elküldve

A hibát mindenképp tárolja. Akkor szokott törlődni,ha a következő 20 indításnál nem jelentkezik.

Nem tudom miért világít folyamatosan. Nekem csak 20-70 km-enként szokott felkapcsolódni. Olyankor leállítom-beindítom és eltűnik.

Amúgy, ha le van falazva, akkor mitől lenne retkes?? :icon1:

Sárga lámpa ma reggel már nem világít :icon13:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.