Dáwid Elküldve December29, 2012 Elküldve December29, 2012 Lefalazni semmiképpen nem akarom , programozni plána nem. Csak arra vagyok kiváncsi hogy a koszos AGR- dobja-e a hibakódot amit a szerelő 60-60 ért cserélni akar, vagy "szokják meg". Mert ugye kitakarítani ő is ki tudná, ha akarná. <_< Egy darabig még elviselhető, de lesz egy olyan szint amikor már inkább gyalog megy...
zotya975 Elküldve December29, 2012 Elküldve December29, 2012 Ezt a hibakód kiolvasást gáz+fékpedállal kirpóbálom kösz... ;)
Nandiee Elküldve Január5, 2013 Elküldve Január5, 2013 Sziasztok! Egy számomra érdekes esetere keresnénk a megoldást. H Astra 1.9 cdti Z19DTH Egyszerre jött a kocsi minden nyűgje, így meg akartam üszni egy ideig a szívósor cseréjét. Így egy kis kérdezgetés után mondtak rá egy jó megoldást: "Az örvényszeleprudazat leugrásának megakadályozására egy lehetséges megoldás: Ez a megoldás akkor használható, ha a szelepek egyébként szabadon mozognak csak kopottak a bütykök és a rudazat. Az alkatrészek: [link] Maga a rudazat, 4 db. normál 3-es rögzítő alátét (Fabory azonosító szám: 36230030001), egy kis ötvösmunka 1,5-es villanydrótból..." Nem illesztem be az egészet, remélem ennyi elég, a helyzet átlátásához. Szóval meg is csináltuk ezt a kis sufni moddingot, annyi változtatással, hogy réz drót helyett réz lemezt használtunk, amit megfurtunk, és ráhajlítottuk magára a műanyag pöcökre, nem mellé a rúdra. Na, itt jön a furcsa része. Összeraktuk, láttuk, hogy nagyon pöpecűl mozgatja a rudazatot, király. Pár másodperc múlva, egyszer csak átrakta záró állásba a szelepeket, kidobta a tengeralatjáró ikont, és 3.000-es fordulat körül azóta tilt. Rájöttünk, ha indítás után rögtön felpörgetjük 3.000 fölé, akkor ######án működik a sufni tuning, addig, amig nem engedem alapjáratra. A vége az lett, hogy kiszedtük a moddingot, de a hiba továbbra is fenn áll. Lehet az AGR kormolása miatt zárja el a szívósor a szelepeket? A segítséget előre is köszönöm!
Nandiee Elküldve Január5, 2013 Elküldve Január5, 2013 Ami lemaradt, hogy van p1109-es hibám. Illetve az örvényszelepek, le föl is mozogtak. Lehet, hogy inkább a szívósor lesz? Állítólag a szelepeknek nem kéne le fel járniuk.
wegapower Elküldve Január9, 2013 Elküldve Január9, 2013 Ami lemaradt, hogy van p1109-es hibám. Illetve az örvényszelepek, le föl is mozogtak. Lehet, hogy inkább a szívósor lesz? Állítólag a szelepeknek nem kéne le fel járniuk. http://kepfeltoltes.hu/view/130109/20111229145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130109/20111229146_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130109/20111229147_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Itt a probléma, szorul a szelep és nem tud pontosan szabályozni meg a MAP szenzor is tele szokott lenni dzsuvával ,és az egrt is ki kell takarítani mert ha szorul nem zár vissza és feleslegesen folytja a motort.Legegyszerűbb : vedd ki a map szenzort ha olajos kormos akkor szét kell szedni az autót.
vastyan Elküldve Február16, 2013 Elküldve Február16, 2013 Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. X16XEL mocinál, hogy álljak neki az agr szelep leszedésének? Kell valamit nagyon bontanom? A másik: van alapjárati motorja ennek a csodának? Ha igen, merre találom? Esetleg képeket ha tudtok hozzá, azt megköszönném.
Szasza5 Elküldve Március7, 2013 Elküldve Március7, 2013 Sziasztok! Kb 2-3 hete kezdett tönkre menni a kocsim. X14XE motor van benne, pár napja 100-150-200 méter után teljesen leállt. Főleg ha fékeztem. Hibakód 1405 - EGR szelep.. Szétszedtem, ki lett pucolva, szépen működik, nem akad, lezár. Össze lett rakva, mentem vele, minden oké, újra a régi jól működő kicsi-kocsim lett. Na a kérdés, ha a hibát megszüntettem, a hibakód-t hogyan lehet törölni? Vagy majd rájön az ECU, hogy működik? Mikor jön rá ? :D 1
daykiller Elküldve Március7, 2013 Elküldve Március7, 2013 Sziasztok! Kb 2-3 hete kezdett tönkre menni a kocsim. X14XE motor van benne, pár napja 100-150-200 méter után teljesen leállt. Főleg ha fékeztem. Hibakód 1405 - EGR szelep.. Szétszedtem, ki lett pucolva, szépen működik, nem akad, lezár. Össze lett rakva, mentem vele, minden oké, újra a régi jól működő kicsi-kocsim lett. Na a kérdés, ha a hibát megszüntettem, a hibakód-t hogyan lehet törölni? Vagy majd rájön az ECU, hogy működik? Mikor jön rá ? :D Nagyjából igen, egy idő után ha nem áll már fenn a hiba, akkor automatikusan törli. Ez általában 20 indítás-leállítás periódus alatt lezajlik, ha eközben nem volt hiba ugyanaz. Az EGR egyébként engem is így megszívatott, de közvetlenül a lezárás után. :D Vészprogrammal mentem haza vele és másnap mintha mi sem történt volna. :D Azóta csak egyszer szólt egy jó hosszú horvát tengerpartos autópályázás során, a lezárás miatt. 1
Szasza5 Elküldve Március7, 2013 Elküldve Március7, 2013 Nagyjából igen, egy idő után ha nem áll már fenn a hiba, akkor automatikusan törli. Ez általában 20 indítás-leállítás periódus alatt lezajlik, ha eközben nem volt hiba ugyanaz. Az EGR egyébként engem is így megszívatott, de közvetlenül a lezárás után. :D Vészprogrammal mentem haza vele és másnap mintha mi sem történt volna. :D Azóta csak egyszer szólt egy jó hosszú horvát tengerpartos autópályázás során, a lezárás miatt. Köszi szépen :-)
Jr.Hitch Elküldve Március18, 2013 Elküldve Március18, 2013 Hello! Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens! Probléma a következő: Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit! Ami átlett nézve illetve cserélve: -Pillangószelep ház kitakarítva -Alapjárati motor takaritva -Egr takarítva -Szenzorok takaritva A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új! A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?! Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség? Üdv.
hegeduszsolt Elküldve Április13, 2013 Elküldve Április13, 2013 Üdv a márkatársaknak.Még új fórumozó vagyok és Opel tulajdonos is egyben.Egy mondatban válaszolna valaki hogy miért jó az AGR szelep lezárása?Előre is köszönöm.
daykiller Elküldve Április13, 2013 Elküldve Április13, 2013 Üdv a márkatársaknak.Még új fórumozó vagyok és Opel tulajdonos is egyben.Egy mondatban válaszolna valaki hogy miért jó az AGR szelep lezárása?Előre is köszönöm. Nem eszi meg a motor a saját kipufogógázának egy részét és a motor teljesítménye is javul ezáltal. 1
Csaba666 Elküldve Április17, 2013 Elküldve Április17, 2013 Üdv, ha valaki nem akar 35-40 ezer forintot kiadni egy új AGR szelepre és hajlandó kicsit reszelgetni annak érdekében, hogy működjön az autója még egy darabig a jelenlegi szeleppel, annak itt van pár gondolat ami nekem bevált. Tapasztalatom, hogy két dolog árt ennek az alkatrésznek: - ha az autó eszi az olajat - mondjuk a szelepszár szimmering miatt - vagy sok a városi tötyörgés akkor elkormolódik, ez javítható féktisztítóval, hosszú tempós pályázással - sok városi vezetés vagy alacsony (1500 rpm környéke) fordulatú használat miatt a szelep tetején levő potméter lába elhajlik vagy elkopik a szénréteg. Ezt legkönnyebben úgy diagnosztizálhatod ha a 3. és 4.(vagy 2. attól függ honnan nézed) lábra ohm mérőt teszel 6,5 k ohm körüli érték az alaphelyzet, ahogy a szelep tengelyét tologatod szépen csökken az ellenállás (tologatás közben nem mutat szakadást) A javítás folyamata: Kiveszed az EGR szelepet, befogod egy satuba, a préselt fém palástot a henger magasságában végig vasfűrésszel megvágod, óvatosan addig amíg nem látod az alatta levő légrést. Ezután a tekercs körüli fém burkoló lemez lehajtható egy komolyabb csavarhúzóval, fogóval. Ha le sikerült szedni látható, hogy ez az alkatrész sem agysebészet, csupán egy tekercs és egy gagyi potméter. A potméter ezután leemelhető a tekercsről, fröccsöntött zárt háza van. A poti tengelye körüli házat körbe 270 fokban megvágod egy szikével, akkor szét lehet azt is szedni. Ha a tengelyt kihúzod azon van 10-10 db kis bajusz ami a műanyag lap szénrétegén csúszkál. Ha van rajt elég szénréteg, akkor csak a bajuszok nem érnek hozzá, picit lehajtod 1-2 mm-rel őket, aztán mehet vissza egy kis zsír kíséretében. Ezután visszahajlítod a poti házát, megragasztod pillanatragasztóval, vagy szilóval, a lényeg hogy ne menjen bele pára és por, aztán a potit visszarakod a tekercsre kis szilóval vissza a fém palást egy bilinccsel visszaszorítva. Én már javított am 3 db-ot garantátltan még 50ezer kmt elmegy, utána viszont tuti kuka mert elkopik a potméter csúszkája.
daykiller Elküldve Április17, 2013 Elküldve Április17, 2013 Én meg lezártam az EGR-t egy sörösdoboz darabkával és soha többé nem fog beragadni koromtól.
Mindenhova Elküldve Május13, 2013 Elküldve Május13, 2013 Üdv! Erről az AGR szelepről van esetleg bővebb leírás? Értem itt a javítást/szerelést. Már nem a pont felettem lévőre gondolok... Egyáltalán hol van? Merre keressem? Hogy kell leszedni... :)
J0hnny Elküldve Május13, 2013 Elküldve Május13, 2013 Üdv! Erről az AGR szelepről van esetleg bővebb leírás? Értem itt a javítást/szerelést. Már nem a pont felettem lévőre gondolok... Egyáltalán hol van? Merre keressem? Hogy kell leszedni... :) Mondjuk ha írnál konkrét motorkódot, tudnánk is segíteni... <_<
Mindenhova Elküldve Május13, 2013 Elküldve Május13, 2013 Mondjuk ha írnál konkrét motorkódot, tudnánk is segíteni... <_< X16XEL
opelkagl Elküldve Május27, 2013 Elküldve Május27, 2013 Sziasztok!Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy adott 1 x16xel ecotec motor és az Egr-t szeretném én is le zárni-ki iktatni rajta,elég csak a lemezt bele rakni elé és a vezetéket vissza rá dugni vagy pedig valamelyik szálat (csatiban) 5 közül ki kell iktatni?Válaszotokat előre is köszi,és bocs ha valahol valaki ezen kérdést fel tette már+választ is kapott rá,de nem sok időm volt vissza olvasgatni! ;-)
wegapower Elküldve Május29, 2013 Elküldve Május29, 2013 Lemezzel lefalazod egr-t kitakarítod wd40 nel befújod hogy könnyen mozogjon, csatit dugd vissza és elmozog ott magának de nem sok vizet zavar ezután .A le meg felszerelés kicsit sz**** de utánna öröm boldogság. Sziasztok!Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy adott 1 x16xel ecotec motor és az Egr-t szeretném én is le zárni-ki iktatni rajta,elég csak a lemezt bele rakni elé és a vezetéket vissza rá dugni vagy pedig valamelyik szálat (csatiban) 5 közül ki kell iktatni?Válaszotokat előre is köszi,és bocs ha valahol valaki ezen kérdést fel tette már+választ is kapott rá,de nem sok időm volt vissza olvasgatni! ;-)
opelkagl Elküldve Május29, 2013 Elküldve Május29, 2013 Lemezzel lefalazod egr-t kitakarítod wd40 nel befújod hogy könnyen mozogjon, csatit dugd vissza és elmozog ott magának de nem sok vizet zavar ezután .A le meg felszerelés kicsit sz**** de utánna öröm boldogság. Köszi az infót ;-) De utána nem világit majd a diagnosztika lámpám,mert állítólag némelyik olyat produkál ezt követően,bár azt meg szoknám csak ha valami más bibi van akkor nem veszem észre hogy miért is világit :-( Vagy néha villogtassam ki majd a hiba kódokat?
pszilaj Elküldve Május30, 2013 Elküldve Május30, 2013 Köszi az infót ;-) De utána nem világit majd a diagnosztika lámpám,mert állítólag némelyik olyat produkál ezt követően,bár azt meg szoknám csak ha valami más bibi van akkor nem veszem észre hogy miért is világit :-( Vagy néha villogtassam ki majd a hiba kódokat? Igen, időnként fog miatta világítani. Ami leállítás után nem lesz. Majd egy idő múlva megint világít. Én személy szerint alig tudok 20 km-t menni úgy, hogy ne villanjon ki. Érdemes hetente/havonta kivillogtatni a hibakódokat, megnyugvásképpen... :-)
waybill Elküldve Május31, 2013 Elküldve Május31, 2013 Hello Urak! Tegnap egérszelep takarítás, lefalazás, és ujra ugyanazt a hibakódot dobálja. A lefalazásnál csak az egyik likat tömtem be, ahol az a csavaros "izé:)" van ott nem. Jó ez így? vagy teljesen be kell takarni mindkét lyukat? Üdv,
wegapower Elküldve Május31, 2013 Elküldve Május31, 2013 mind a kettőt le kell takarni neki és nézd meg hogy visszamegy e alaphelyzetbe mert ha kicsit is kitart nyitva érzékeli és hibát dobál Hello Urak! Tegnap egérszelep takarítás, lefalazás, és ujra ugyanazt a hibakódot dobálja. A lefalazásnál csak az egyik likat tömtem be, ahol az a csavaros "izé:)" van ott nem. Jó ez így? vagy teljesen be kell takarni mindkét lyukat? Üdv,
waybill Elküldve Június1, 2013 Elküldve Június1, 2013 mind a kettőt le kell takarni neki és nézd meg hogy visszamegy e alaphelyzetbe mert ha kicsit is kitart nyitva érzékeli és hibát dobál Hi, Hogyan tudom ellenőrizni hogy működik e rendesen, van a csatlakozóján 5 pólus hova kell ménküt kötni? vagy így nem tudom ellenőrizni?
opelkagl Elküldve Június1, 2013 Elküldve Június1, 2013 Hi, Hogyan tudom ellenőrizni hogy működik e rendesen, van a csatlakozóján 5 pólus hova kell ménküt kötni? vagy így nem tudom ellenőrizni? Szia,alap helyzetben zárva kell lennie,de ha le van szedve a két legszélsőre jobbról-balról adsz 12v az 5 közül,akkor be kell húznia,ha le veszed akkor meg vissza zárnia teljesen ;-)
Recommended Posts