Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Az lehet, de előtte illetve amikor kivettem ideiglenesen a zárást nem csinálta sosem...

és fél év alatt összesen háromszor jelzett, ennyi idő alatt meg is halhatott volna a lambda, ha tényleg agonizált volna...

Megoldottál egy hibalehetőséget :lol: , ettől függetlenül úgy néz ki keletkezett egy másik. :devlish:

Amit leírtál, az tényleg a halódó lambda tünete. Nálam másfél évig csinálta azt amit leírtál és egyszer egy hosszabb úton áttért arra, hogy 1 percig világított 5 percig nem. Ez volt a vége 290.e-nél. :D Ne legyen igazunk, de sajnos így kezdődik.

Link to comment
Megosztás:

Megoldottál egy hibalehetőséget :lol: , ettől függetlenül úgy néz ki keletkezett egy másik. :devlish:

Amit leírtál, az tényleg a halódó lambda tünete. Nálam másfél évig csinálta azt amit leírtál és egyszer egy hosszabb úton áttért arra, hogy 1 percig világított 5 percig nem. Ez volt a vége 290.e-nél. :devlish: Ne legyen igazunk, de sajnos így kezdődik.

Nos, akkor megint tanultam valamit... :D

Most vehetek egy lambdaszondát az AGR szelep helyett...

Azért köszi!

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Új tag vagyok és nagyjából végigolvastam a témát!

Nekem a gondom a szabálytalan alapjárat, illetve gázadásra elsőnek betorpan a gép és csak utána kezd el húzni. Elsőnek azthittem az EGR de ha jóllátom csak 1.6 felett van EGR. Az én motorom 1.4 8V C14NZ.

MI LEHET A GOND??

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Új tag vagyok és nagyjából végigolvastam a témát!

Nekem a gondom a szabálytalan alapjárat, illetve gázadásra elsőnek betorpan a gép és csak utána kezd el húzni. Elsőnek azthittem az EGR de ha jóllátom csak 1.6 felett van EGR. Az én motorom 1.4 8V C14NZ.

MI LEHET A GOND??

Szabálytalan alapjárat - takarítsd ki az alapjárati motort. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak kiáztatom egy kis benzinbe és kész? A torpanás szerinted mitől lehet gázadáskor?

Csak áztasd ki a kúpos belső részét, ecsettel lemoshatod, de ne feszegesd semerre! Pucold ki a fészkét is, ja és vigyázz a gumigyűrűre a kiszedésnél!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítség kellene!

X16XEL motor. Beindul benzinnel, és egész tisztességesen megy. Aztán bemelegszik annyira, hogy gázra tegyem, és egy darabig megy rángatás nélkül. Aztán üzemmelegen elkezd püfögni, rángatni, nem húz, és fogyaszt, mint állat. benzinen ugyan így. 2x kigyulladt a sárga lámpa. Fékrásegítő mintha nem lenne elég jó. Keménynek tűnik a fék. AGR-re gondoltam, de lehet az AGR-ből kifolyólag utángyújtás jellegű problémája az autónak? Vagy lehet gyújtás probléma, és az AGR csak azért nyíg, hogy koszolódik az elégetlen gáztól? Esetleg valami hőfokjeladó szórakozik? Vagy mi az istenért megy ennyire szarul?? Van hogy nem is gyorsul... :lol:

Előre is köszi!

Hetyke

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítség kellene!

X16XEL motor. Beindul benzinnel, és egész tisztességesen megy. Aztán bemelegszik annyira, hogy gázra tegyem, és egy darabig megy rángatás nélkül. Aztán üzemmelegen elkezd püfögni, rángatni, nem húz, és fogyaszt, mint állat. benzinen ugyan így. 2x kigyulladt a sárga lámpa. Fékrásegítő mintha nem lenne elég jó. Keménynek tűnik a fék. AGR-re gondoltam, de lehet az AGR-ből kifolyólag utángyújtás jellegű problémája az autónak? Vagy lehet gyújtás probléma, és az AGR csak azért nyíg, hogy koszolódik az elégetlen gáztól? Esetleg valami hőfokjeladó szórakozik? Vagy mi az istenért megy ennyire szarul?? Van hogy nem is gyorsul... :lol:

Előre is köszi!

Hetyke

Lehet, hogy a hibakód tudna valami támpontot adni...

Link to comment
Megosztás:

szerintem 13 és 14... lehet fel kéne venni videóra?? Nincsen 12-es kódom! Miért?? Egyből úgy indul, hogy 10-1-3-10-10-1-3-10-10-1-3

aztán van 1-4 is...

hmmm én akár hogy nézem sehogy nem tudok kihozni semmi hibakódot ebből :lol: pedig van 3-4 táblázatom is :D

Link to comment
Megosztás:

Ezzel nem vagy egyedül! :S Classic astra... Lehet itt más a kódolás??

esetleg a 13-as kóddal tudom összehozni és az: Oxigén szenzor - Lambda szonda – nincs feszültségváltozás

szerintem villogtasd újból azzal nem veszítesz semmit és jól figyeld a villogásokat és szüneteket.

én 4 fajta kódolást ismerek:

BOSCH Motronic ECU Hibakódok

GM-Multec ECU Hibakódok

Siemens Simtec 56.0/56.1 ECU Hibakódok

Siemens Simtec 56,5 ECU Hibakódok

de itt vannak nálam tapasztaltabb opelesek akik jobban értenek ehhez.

(előre is elnézést ha valami hülyeséget írtam még kezdő vagyok)

Link to comment
Megosztás:

A 10 villogás jelenti a 0-t.

Ebben az esetben:

0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség

0140=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) inaktív

ha a táblázatokat összehasonlítod akkor láthatod hogy:

0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater

0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

ugyan az mind a 13-as Oxigén szenzor - Lambda szonda – nincs feszültségváltozás

csak az egyik rendszer így jeleníti meg a másik megy úgy :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma hideg indításnál brutális füst jött ki a kipufogóból és alapjáraton néha le akar fulladni. De ez az egész csak pár másodperc. nem tudna vki segíteni esetleg hogy mi lehet a gond? A füstöt eddig nem vettem észre. esetleg EGR szelep?

astra classic 1.6 x16szr 2001-es

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma hideg indításnál brutális füst jött ki a kipufogóból és alapjáraton néha le akar fulladni. De ez az egész csak pár másodperc. nem tudna vki segíteni esetleg hogy mi lehet a gond? A füstöt eddig nem vettem észre. esetleg EGR szelep?

astra classic 1.6 x16szr 2001-es

Szerintem nem az de simán kiiktathatod én is ezt tettem.

A füst höz vagy ! üzemanyag vagy olaj kell.....

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

Segítség kellene!

X16XEL motor. Beindul benzinnel, és egész tisztességesen megy. Aztán bemelegszik annyira, hogy gázra tegyem, és egy darabig megy rángatás nélkül. Aztán üzemmelegen elkezd püfögni, rángatni, nem húz, és fogyaszt, mint állat. benzinen ugyan így. 2x kigyulladt a sárga lámpa. Fékrásegítő mintha nem lenne elég jó. Keménynek tűnik a fék. AGR-re gondoltam, de lehet az AGR-ből kifolyólag utángyújtás jellegű problémája az autónak? Vagy lehet gyújtás probléma, és az AGR csak azért nyíg, hogy koszolódik az elégetlen gáztól? Esetleg valami hőfokjeladó szórakozik? Vagy mi az istenért megy ennyire szarul?? Van hogy nem is gyorsul... :(

Előre is köszi!

Hetyke

Lambda-szonda probléma, elég sok oka lehet.

Nézd meg, h a csatinál nincs-e kontakthiba, esetleg tisztítás, wd40, kábelek átvizsgálása, nincs-e törés, szakadás. Hidegen nincs lambda visszacsatolás, előre meghatározott viszonyok alapján történik a befecskendezés, ezért működik olyankor normálisan.

Ha ott minden rendben, akkor a vízhőfokjeladó is lehet, állandó hideg állapotot jelez, emiatt folyamatosan túldúsít az ECU, ami viszont a szondának nem tetszik. A hőfokjeladót elég egyszerű kimérni, a hőmérséklet emelkedésével csökkenő ellenállás értéket kell mérned.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy leszeretném zárni én is a szelepet és hogy az alábbi ötletem jó-e?

2003-as Z14XE a motorkód G astra,igaz tudom hogy F astra topikba írok

Van ugye az alátét és egy teljesen ugyanolyan mm-re pontos alátétet/tömítést ki esztergálok(mert ráérek munkaidőbe:) és csak a két torx csavar helyét hagyom meg,tehát középen ahol a "rudazat" van és a kipuf gáz megy ott semmi lyuk nem lesz.

Vagy esetleg kicsit vastagabbra esztergáljam? Mert ugye nem egy vastag alátét ez.....

Jó lesz ez így?

Ahogy olvastam a hibajelzést kidobja,de már megszoktam mert világít a műszerfalon közel 2éve......

Tehát akkor programozni se kell,mert olvastam ilyenről is?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok!

Van egy 99 es X16Xel motoros B2 es vekim... Igazából nem rossz az EGR szelepem,de ha már tudna friss levegőt is szívni miért ne tegye,így lefalaztam... A motor frissebb ,és indítás jobb vele.. teljesítményben nem vettem észre egetverő külömbséget,de sárga lámpám az lett.. ha csak városban járkálok,semmi.. ha szépen forgatom és felmegyek 90-110 ig akkor sem valószínű,de ha gyorsítok ,és hagyom forogni már 5 ezerig is akkor dobni fogja ,vagy ha motorfékkel gurulok akkor viszont tuti dobja mindegy hogy megyek....

köv indításnál elalszik,és a lámpa tuti az EGR miatt ég,mert am hibátlan minden...

Kérdésem csak annyi hogy ez okozhat e problémát,később,hogy ég a lámpa?! esetleg a hibakódok halmozódnak e vagy valami.. meg nem állítja a kocsit,legalábbis a szevizesek mindenki ezt mondta. De eddig hibátlanul megy ,és fogyasztás külömbséget sem nagyon vettem észre .. ugyan úgy eszik 6.5 től 10 ig bármit...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 99 es X16Xel motoros B2 es vekim... Igazából nem rossz az EGR szelepem,de ha már tudna friss levegőt is szívni miért ne tegye,így lefalaztam... A motor frissebb ,és indítás jobb vele.. teljesítményben nem vettem észre egetverő külömbséget,de sárga lámpám az lett.. ha csak városban járkálok,semmi.. ha szépen forgatom és felmegyek 90-110 ig akkor sem valószínű,de ha gyorsítok ,és hagyom forogni már 5 ezerig is akkor dobni fogja ,vagy ha motorfékkel gurulok akkor viszont tuti dobja mindegy hogy megyek....

köv indításnál elalszik,és a lámpa tuti az EGR miatt ég,mert am hibátlan minden...

Kérdésem csak annyi hogy ez okozhat e problémát,később,hogy ég a lámpa?! esetleg a hibakódok halmozódnak e vagy valami.. meg nem állítja a kocsit,legalábbis a szevizesek mindenki ezt mondta. De eddig hibátlanul megy ,és fogyasztás külömbséget sem nagyon vettem észre .. ugyan úgy eszik 6.5 től 10 ig bármit...

Nem okoz problémát, csak kellemetlenséget, mert azért benne van az emberben, hogy vajon EGR-től világít vagy nem. :) Én is lefalaztam, egyszer volt vele egy vészprogramig jutó hibahalmaz, de azóta kussol az ECU, nem szól az EGR miatt.

Link to comment
Megosztás:

Nem okoz problémát, csak kellemetlenséget, mert azért benne van az emberben, hogy vajon EGR-től világít vagy nem. :) Én is lefalaztam, egyszer volt vele egy vészprogramig jutó hibahalmaz, de azóta kussol az ECU, nem szól az EGR miatt.

ű

Én ezért hetente kiolvasom a hibákat...de csak a szokásos 1405 van benne... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.