Tiu Elküldve December29, 2011 Megoszt Elküldve December29, 2011 Az lehet, de előtte illetve amikor kivettem ideiglenesen a zárást nem csinálta sosem... és fél év alatt összesen háromszor jelzett, ennyi idő alatt meg is halhatott volna a lambda, ha tényleg agonizált volna... Megoldottál egy hibalehetőséget :lol: , ettől függetlenül úgy néz ki keletkezett egy másik. :devlish: Amit leírtál, az tényleg a halódó lambda tünete. Nálam másfél évig csinálta azt amit leírtál és egyszer egy hosszabb úton áttért arra, hogy 1 percig világított 5 percig nem. Ez volt a vége 290.e-nél. :D Ne legyen igazunk, de sajnos így kezdődik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve December30, 2011 Megoszt Elküldve December30, 2011 Megoldottál egy hibalehetőséget :lol: , ettől függetlenül úgy néz ki keletkezett egy másik. :devlish: Amit leírtál, az tényleg a halódó lambda tünete. Nálam másfél évig csinálta azt amit leírtál és egyszer egy hosszabb úton áttért arra, hogy 1 percig világított 5 percig nem. Ez volt a vége 290.e-nél. :devlish: Ne legyen igazunk, de sajnos így kezdődik. Nos, akkor megint tanultam valamit... :D Most vehetek egy lambdaszondát az AGR szelep helyett... Azért köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tavekk Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Heló! Új tag vagyok és nagyjából végigolvastam a témát! Nekem a gondom a szabálytalan alapjárat, illetve gázadásra elsőnek betorpan a gép és csak utána kezd el húzni. Elsőnek azthittem az EGR de ha jóllátom csak 1.6 felett van EGR. Az én motorom 1.4 8V C14NZ. MI LEHET A GOND?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Heló! Új tag vagyok és nagyjából végigolvastam a témát! Nekem a gondom a szabálytalan alapjárat, illetve gázadásra elsőnek betorpan a gép és csak utána kezd el húzni. Elsőnek azthittem az EGR de ha jóllátom csak 1.6 felett van EGR. Az én motorom 1.4 8V C14NZ. MI LEHET A GOND?? Szabálytalan alapjárat - takarítsd ki az alapjárati motort. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tavekk Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Szabálytalan alapjárat - takarítsd ki az alapjárati motort. :lol: Csak kiáztatom egy kis benzinbe és kész? A torpanás szerinted mitől lehet gázadáskor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Csak kiáztatom egy kis benzinbe és kész? A torpanás szerinted mitől lehet gázadáskor? Csak áztasd ki a kúpos belső részét, ecsettel lemoshatod, de ne feszegesd semerre! Pucold ki a fészkét is, ja és vigyázz a gumigyűrűre a kiszedésnél! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Csak kiáztatom egy kis benzinbe és kész? A torpanás szerinted mitől lehet gázadáskor? Meg jó alaposan megtakarítgatod. :lol: Biztos nem az AGR-től (mivel a tiedben nincs), így nem is ebbe a témába való. Lehet talán a haldokló gyertyák jele is. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 Üdv! Segítség kellene! X16XEL motor. Beindul benzinnel, és egész tisztességesen megy. Aztán bemelegszik annyira, hogy gázra tegyem, és egy darabig megy rángatás nélkül. Aztán üzemmelegen elkezd püfögni, rángatni, nem húz, és fogyaszt, mint állat. benzinen ugyan így. 2x kigyulladt a sárga lámpa. Fékrásegítő mintha nem lenne elég jó. Keménynek tűnik a fék. AGR-re gondoltam, de lehet az AGR-ből kifolyólag utángyújtás jellegű problémája az autónak? Vagy lehet gyújtás probléma, és az AGR csak azért nyíg, hogy koszolódik az elégetlen gáztól? Esetleg valami hőfokjeladó szórakozik? Vagy mi az istenért megy ennyire szarul?? Van hogy nem is gyorsul... :lol: Előre is köszi! Hetyke Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 Üdv! Segítség kellene! X16XEL motor. Beindul benzinnel, és egész tisztességesen megy. Aztán bemelegszik annyira, hogy gázra tegyem, és egy darabig megy rángatás nélkül. Aztán üzemmelegen elkezd püfögni, rángatni, nem húz, és fogyaszt, mint állat. benzinen ugyan így. 2x kigyulladt a sárga lámpa. Fékrásegítő mintha nem lenne elég jó. Keménynek tűnik a fék. AGR-re gondoltam, de lehet az AGR-ből kifolyólag utángyújtás jellegű problémája az autónak? Vagy lehet gyújtás probléma, és az AGR csak azért nyíg, hogy koszolódik az elégetlen gáztól? Esetleg valami hőfokjeladó szórakozik? Vagy mi az istenért megy ennyire szarul?? Van hogy nem is gyorsul... :lol: Előre is köszi! Hetyke Lehet, hogy a hibakód tudna valami támpontot adni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 Lehet, hogy a hibakód tudna valami támpontot adni... megnézem! Melyikeket kell összekötni?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 megnézem! Melyikeket kell összekötni?? szerintem 13 és 14... lehet fel kéne venni videóra?? Nincsen 12-es kódom! Miért?? Egyből úgy indul, hogy 10-1-3-10-10-1-3-10-10-1-3 aztán van 1-4 is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoleem3 Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 szerintem 13 és 14... lehet fel kéne venni videóra?? Nincsen 12-es kódom! Miért?? Egyből úgy indul, hogy 10-1-3-10-10-1-3-10-10-1-3 aztán van 1-4 is... hmmm én akár hogy nézem sehogy nem tudok kihozni semmi hibakódot ebből :lol: pedig van 3-4 táblázatom is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 hmmm én akár hogy nézem sehogy nem tudok kihozni semmi hibakódot ebből :lol: pedig van 3-4 táblázatom is :D Ezzel nem vagy egyedül! :S Classic astra... Lehet itt más a kódolás?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoleem3 Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 Ezzel nem vagy egyedül! :S Classic astra... Lehet itt más a kódolás?? esetleg a 13-as kóddal tudom összehozni és az: Oxigén szenzor - Lambda szonda – nincs feszültségváltozás szerintem villogtasd újból azzal nem veszítesz semmit és jól figyeld a villogásokat és szüneteket. én 4 fajta kódolást ismerek: BOSCH Motronic ECU Hibakódok GM-Multec ECU Hibakódok Siemens Simtec 56.0/56.1 ECU Hibakódok Siemens Simtec 56,5 ECU Hibakódok de itt vannak nálam tapasztaltabb opelesek akik jobban értenek ehhez. (előre is elnézést ha valami hülyeséget írtam még kezdő vagyok) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Skorpijo Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 . Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoleem3 Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 A 10 villogás jelenti a 0-t. Ebben az esetben: 0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség 0140=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) inaktív ha a táblázatokat összehasonlítod akkor láthatod hogy: 0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor 0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater 0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor 0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor ugyan az mind a 13-as Oxigén szenzor - Lambda szonda – nincs feszültségváltozás csak az egyik rendszer így jeleníti meg a másik megy úgy :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
molro Elküldve Január14, 2012 Megoszt Elküldve Január14, 2012 Sziasztok! Ma hideg indításnál brutális füst jött ki a kipufogóból és alapjáraton néha le akar fulladni. De ez az egész csak pár másodperc. nem tudna vki segíteni esetleg hogy mi lehet a gond? A füstöt eddig nem vettem észre. esetleg EGR szelep? astra classic 1.6 x16szr 2001-es Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január14, 2012 Megoszt Elküldve Január14, 2012 Sziasztok! Ma hideg indításnál brutális füst jött ki a kipufogóból és alapjáraton néha le akar fulladni. De ez az egész csak pár másodperc. nem tudna vki segíteni esetleg hogy mi lehet a gond? A füstöt eddig nem vettem észre. esetleg EGR szelep? astra classic 1.6 x16szr 2001-es Szerintem nem az de simán kiiktathatod én is ezt tettem. A füst höz vagy ! üzemanyag vagy olaj kell..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
molro Elküldve Január14, 2012 Megoszt Elküldve Január14, 2012 Szerintem nem az de simán kiiktathatod én is ezt tettem. A füst höz vagy ! üzemanyag vagy olaj kell..... Akkor szerinted mi lehet a gond. Amugy ezt már máskor is észrevettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január14, 2012 Megoszt Elküldve Január14, 2012 Akkor szerinted mi lehet a gond. Amugy ezt már máskor is észrevettem. Ha inditáskor kék füst akkor szelepszárszimering Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Február18, 2012 Megoszt Elküldve Február18, 2012 Üdv! Segítség kellene! X16XEL motor. Beindul benzinnel, és egész tisztességesen megy. Aztán bemelegszik annyira, hogy gázra tegyem, és egy darabig megy rángatás nélkül. Aztán üzemmelegen elkezd püfögni, rángatni, nem húz, és fogyaszt, mint állat. benzinen ugyan így. 2x kigyulladt a sárga lámpa. Fékrásegítő mintha nem lenne elég jó. Keménynek tűnik a fék. AGR-re gondoltam, de lehet az AGR-ből kifolyólag utángyújtás jellegű problémája az autónak? Vagy lehet gyújtás probléma, és az AGR csak azért nyíg, hogy koszolódik az elégetlen gáztól? Esetleg valami hőfokjeladó szórakozik? Vagy mi az istenért megy ennyire szarul?? Van hogy nem is gyorsul... :( Előre is köszi! Hetyke Lambda-szonda probléma, elég sok oka lehet. Nézd meg, h a csatinál nincs-e kontakthiba, esetleg tisztítás, wd40, kábelek átvizsgálása, nincs-e törés, szakadás. Hidegen nincs lambda visszacsatolás, előre meghatározott viszonyok alapján történik a befecskendezés, ezért működik olyankor normálisan. Ha ott minden rendben, akkor a vízhőfokjeladó is lehet, állandó hideg állapotot jelez, emiatt folyamatosan túldúsít az ECU, ami viszont a szondának nem tetszik. A hőfokjeladót elég egyszerű kimérni, a hőmérséklet emelkedésével csökkenő ellenállás értéket kell mérned. Link to comment Megosztás: More sharing options...
j_szilard Elküldve Február26, 2012 Megoszt Elküldve Február26, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy leszeretném zárni én is a szelepet és hogy az alábbi ötletem jó-e? 2003-as Z14XE a motorkód G astra,igaz tudom hogy F astra topikba írok Van ugye az alátét és egy teljesen ugyanolyan mm-re pontos alátétet/tömítést ki esztergálok(mert ráérek munkaidőbe:) és csak a két torx csavar helyét hagyom meg,tehát középen ahol a "rudazat" van és a kipuf gáz megy ott semmi lyuk nem lesz. Vagy esetleg kicsit vastagabbra esztergáljam? Mert ugye nem egy vastag alátét ez..... Jó lesz ez így? Ahogy olvastam a hibajelzést kidobja,de már megszoktam mert világít a műszerfalon közel 2éve...... Tehát akkor programozni se kell,mert olvastam ilyenről is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz 16V Elküldve Június17, 2012 Megoszt Elküldve Június17, 2012 Sziasztok! Van egy 99 es X16Xel motoros B2 es vekim... Igazából nem rossz az EGR szelepem,de ha már tudna friss levegőt is szívni miért ne tegye,így lefalaztam... A motor frissebb ,és indítás jobb vele.. teljesítményben nem vettem észre egetverő külömbséget,de sárga lámpám az lett.. ha csak városban járkálok,semmi.. ha szépen forgatom és felmegyek 90-110 ig akkor sem valószínű,de ha gyorsítok ,és hagyom forogni már 5 ezerig is akkor dobni fogja ,vagy ha motorfékkel gurulok akkor viszont tuti dobja mindegy hogy megyek.... köv indításnál elalszik,és a lámpa tuti az EGR miatt ég,mert am hibátlan minden... Kérdésem csak annyi hogy ez okozhat e problémát,később,hogy ég a lámpa?! esetleg a hibakódok halmozódnak e vagy valami.. meg nem állítja a kocsit,legalábbis a szevizesek mindenki ezt mondta. De eddig hibátlanul megy ,és fogyasztás külömbséget sem nagyon vettem észre .. ugyan úgy eszik 6.5 től 10 ig bármit... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június18, 2012 Megoszt Elküldve Június18, 2012 Sziasztok! Van egy 99 es X16Xel motoros B2 es vekim... Igazából nem rossz az EGR szelepem,de ha már tudna friss levegőt is szívni miért ne tegye,így lefalaztam... A motor frissebb ,és indítás jobb vele.. teljesítményben nem vettem észre egetverő külömbséget,de sárga lámpám az lett.. ha csak városban járkálok,semmi.. ha szépen forgatom és felmegyek 90-110 ig akkor sem valószínű,de ha gyorsítok ,és hagyom forogni már 5 ezerig is akkor dobni fogja ,vagy ha motorfékkel gurulok akkor viszont tuti dobja mindegy hogy megyek.... köv indításnál elalszik,és a lámpa tuti az EGR miatt ég,mert am hibátlan minden... Kérdésem csak annyi hogy ez okozhat e problémát,később,hogy ég a lámpa?! esetleg a hibakódok halmozódnak e vagy valami.. meg nem állítja a kocsit,legalábbis a szevizesek mindenki ezt mondta. De eddig hibátlanul megy ,és fogyasztás külömbséget sem nagyon vettem észre .. ugyan úgy eszik 6.5 től 10 ig bármit... Nem okoz problémát, csak kellemetlenséget, mert azért benne van az emberben, hogy vajon EGR-től világít vagy nem. :) Én is lefalaztam, egyszer volt vele egy vészprogramig jutó hibahalmaz, de azóta kussol az ECU, nem szól az EGR miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június19, 2012 Megoszt Elküldve Június19, 2012 Nem okoz problémát, csak kellemetlenséget, mert azért benne van az emberben, hogy vajon EGR-től világít vagy nem. :) Én is lefalaztam, egyszer volt vele egy vészprogramig jutó hibahalmaz, de azóta kussol az ECU, nem szól az EGR miatt. ű Én ezért hetente kiolvasom a hibákat...de csak a szokásos 1405 van benne... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts