J0hnny Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Én egyszerre találtam a MAP szenzor csövén 1 repedést és a lezárást is akkor csináltam , viszont gondolkodom a visszanyitásán hiszen nem volt lerakodásos csupán kormos .Gondolom kell üzemelnie hogy megfelelő gázkeverék juthason a lambdához. És igy talán nagyobb menyiségü levegőt sziv át a karbin ami egyértelmüen fogyinövekedést okozhat . Vélemény? Mondok egy sarkalatos példát: Ha minden nap reggel, az általad lerakott "kábelből" 10 dekát visszaadok neked, hogy edd meg, mert így kevesebbet fogsz friss kajából enni, az tetszeni fog? :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Mondok egy sarkalatos példát: Ha minden nap reggel, az általad lerakott "kábelből" 10 dekát visszaadok neked, hogy edd meg, mert így kevesebbet fogsz friss kajából enni, az tetszeni fog? :lol: ;) Állat. :) :) :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Mondok egy sarkalatos példát: Ha minden nap reggel, az általad lerakott "kábelből" 10 dekát visszaadok neked, hogy edd meg, mert így kevesebbet fogsz friss kajából enni, az tetszeni fog? :lol: ;) Bocsi hogyha nem értetted a kérdést . Amikor a kartergázvisszavezetést emlitem az aztjelenti a számodra mint Medvecky Ilonának a pisikúra ??????? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Bocsi hogyha nem értetted a kérdést . Amikor a kartergázvisszavezetést emlitem az aztjelenti a számodra mint Medvecky Ilonának a pisikúra ??????? :lol: Pontosan ahogy írod! ;) Az EGR és a kartergáz visszavezetés is kényszer szülte megoldás. Normális esetben egyik sem létezne, csak a mérnökök ezt másképp nem tudták megoldani, hogy ne kelljen sűrűn hozzányúlni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peeti183 Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 Bocsi a hülye kérdésért, de 1.4 8V f astrában van AGR? Csak mer sokat olvastam h lezárják meg minden... egyáltalán mi a szerepe és hol található ?:lol: Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 Bocsi a hülye kérdésért, de 1.4 8V f astrában van AGR? Csak mer sokat olvastam h lezárják meg minden... egyáltalán mi a szerepe és hol található ?:lol: Köszi Nincs benne. Eredeti célja az, hogy a kipufogó gáz egy részét visszavezeti a friss levegő mellé,és újra elégeti, de egy idő után már csak arra jó, hogy az autó rángasson, meg fuldokoljon tőle, meg ne piros matrica legyen hátsó rendszámon ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrac18xegt Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 Nincs benne. Eredeti célja az, hogy a kipufogó gáz egy részét visszavezeti a friss levegő mellé,és újra elégeti, de egy idő után már csak arra jó, hogy az autó rángasson, meg fuldokoljon tőle, meg ne piros matrica legyen hátsó rendszámon :lol: sziasztok,elméletileg,minden 16szelepes,injektoros autóban van egr szelep,autószerelő barátom elmondása szerint,nah,de én sehogysem találom meg az enyémben,valaki azt mondta hogy c18xe-ben,lehet h nincs is,nah dehát ezis 16v,injektor,akkor mi az igazság?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 sziasztok,elméletileg,minden 16szelepes,injektoros autóban van egr szelep,autószerelő barátom elmondása szerint,nah,de én sehogysem találom meg az enyémben,valaki azt mondta hogy c18xe-ben,lehet h nincs is,nah dehát ezis 16v,injektor,akkor mi az igazság?? Az igazság az, hogy amibe tettek, abban van, amibe nem tettek, abban meg nincs. A szelepek számának, meg a befecskendezésnek mi köze ahhoz, hogy tettek -e bele EGR-t? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrac18xegt Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 Az igazság az, hogy amibe tettek, abban van, amibe nem tettek, abban meg nincs. A szelepek számának, meg a befecskendezésnek mi köze ahhoz, hogy tettek -e bele EGR-t? :lol: ez egy igen megfontolandó kérdés:D,és szerinted van benne?vagy inkább nekeresgéljem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 ez egy igen megfontolandó kérdés:D,és szerinted van benne?vagy inkább nekeresgéljem? Há' meg kell nézni. Ha van egy cső, ami a kipuf, és a szívó rész között van, akkor van, ha nincs, akkor nincs. C18XE-n szerintem kéne lennie, de majd egy benzines megaszondja biztosra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrac18xegt Elküldve December1, 2011 Megoszt Elküldve December1, 2011 Há' meg kell nézni. Ha van egy cső, ami a leömlő, és a szívó rész között van, akkor van, ha nincs, akkor nincs. C18XE-n szerintem kéne lennie, de majd egy benzines megaszondja biztosra. csak azért kérdeztem,mert rángat a talicska,meg erővan benne,mégis csak 122 lóerő ,de jobban kellene mennie,meg hát a fogyasztásom is az eget veri:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Legion Elküldve December5, 2011 Megoszt Elküldve December5, 2011 Sziasztok, C14SE 1992 Astra F caravan, manuál váltó. A probléma a következő: Motorfék üzemmód vagy kismértékű gázelvétel ledadogtatja a gépet ha csak rövid motorfék mód van, ha hosszabb, kuplungolás után le is áll. Check engine sárgalámpa. Mi okozhatja ezt? Ahogy olvasgattam EGR ebben nincs. Mit lehet ilyenkor házilag megnézni, hogy szűkíthető mi a baja? Előre is kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve December5, 2011 Megoszt Elküldve December5, 2011 Sziasztok, C14SE 1992 Astra F caravan, manuál váltó. A probléma a következő: Motorfék üzemmód vagy kismértékű gázelvétel ledadogtatja a gépet ha csak rövid motorfék mód van, ha hosszabb, kuplungolás után le is áll. Check engine sárgalámpa. Mi okozhatja ezt? Ahogy olvasgattam EGR ebben nincs. Mit lehet ilyenkor házilag megnézni, hogy szűkíthető mi a baja? Előre is kösz. Általános Műszaki problémákban beszéljünk róla. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Legion Elküldve December5, 2011 Megoszt Elküldve December5, 2011 Általános Műszaki problémákban beszéljünk róla. :lol: OK, vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Vákumos egr szelepet hogy lehet letesztelni? Gondolom elég rendesen kell szívni, hogy behúzzon, vagy nem jól gondolom? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Vákumos egr szelepet hogy lehet letesztelni? Gondolom elég rendesen kell szívni, hogy behúzzon, vagy nem jól gondolom? :lol: Elvileg. De nem tesztelni kell azt, hanem lezárni... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Elvileg. De nem tesztelni kell azt, hanem lezárni... :D Az enyém levan, ez eladó lenne, csak szeretném előtte tesztelni. Ha vákuummal működik, akkor ahogy beindul a motor, egyből ki kell nyissa? Arra gondoltam, hogy azért erősen kell szívja a vákuum, mert elvileg csak magasabb fordulatokon nyitna, vagy nem? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Az enyém levan, ez eladó lenne, csak szeretném előtte tesztelni. Ha vákuummal működik, akkor ahogy beindul a motor, egyből ki kell nyissa? Arra gondoltam, hogy azért erősen kell szívja a vákuum, mert elvileg csak magasabb fordulatokon nyitna, vagy nem? :lol: Hát alapjáraton tuti nem tesz jót a motornak ha kinyit. Én is azt gondolom, hogy egy bizonyos fordulatnál nyit ki. De a dieselhez nem értek... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Hát alapjáraton tuti nem tesz jót a motornak ha kinyit. Én is azt gondolom, hogy egy bizonyos fordulatnál nyit ki. De a dieselhez nem értek... :lol: Benzinesé (c18nz) ilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Benzinesé (c18nz) ilyen. Akkor hasonlóan mint anno a vákuumos előgyújtás szabályzókat, meg kell szívogatni aztán már mutatja magát... :lol: Vagy ami fontosabb, hogy lezárt állapotban ne eresszen át. Tehát azt a furatot is érdemes megfújni, hogy sziszeg-é! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Akkor hasonlóan mint anno a vákuumos előgyújtás szabályzókat, meg kell szívogatni aztán már mutatja magát... :lol: Vagy ami fontosabb, hogy lezárt állapotban ne eresszen át. Tehát azt a furatot is érdemes megfújni, hogy sziszeg-é! :D Megnézem, köszi!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Megnézem, köszi!! Nincs mit! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve December29, 2011 Megoszt Elküldve December29, 2011 Szevasztok! Csak szeretném megosztani a tapasztalataimat azokkal akik AGR szelep lezáráson gondolkodnak. Kb. fél éve lezártam az AGR szelepet X16SZR-es F Caravanomban. Ehhez 2mm-es acéllemezt használtam, amit egyszerűen az alátét formájára vágott apám és betettem annak helyére. (Én is kivágtam volna, de mire odafigyeltem apám már körbe is vágta, mert azt mondta, hogy ha már úgyis a kezében volt a fűrész amikor levágta a nagyobb lemezből sec-perc alatt formára is igazította és megköszörülte: úgyhogy kb. ilyen rövid művelet az egész.) Először nem volt tökéletes, mert egy egészen picit hullámos lehetett a lemez (szabad szemmel nem is látszott) és emiatt hülye hangok jöttek ki a motorból (kvázi mintha fals levegőt szívna). Ezután a lemez alá, a széleire tettem egy kis kipufogó tömítő anyagot. Ezután elmúlt a hülye hang, és azóta AGR hibát sem jelzett a gép :devlish: Időnként azonban dob egy hibakódot, méghozzá lambda szondáét. :D Ez akkor jelentkezik, ha alacsony fordulaton magasabb fokozatban van az autó, és nem kapcsolok vissza. (Nagyjából hármszor fordult elő eddig a fél év alatt). Ekkor visszaváltok a sebesség függvényében egy vagy két fokozatot és megprögetem kissé (3000 fölé) a verdát. Párszáz méter után a check engine ki is alszik és fel sem villan újra. Nálam más probléma a lezárás miatt nem volt. Mivel mindössze 75 lovas eleve a gép ráadásul kombi karosszériát cipel és már túl van 337.000. km-en nem is egy vontatóhajó... úgyhogy én nem igazán érzem azt sem, hogy gyengébb lenne, vagy rosszabbul gyorsulna mint a lezárás előtt. Ja és egy AGR szelep még használtan is (ki tudja milyen autóból és állapotban) 10.000.- Ft körül mozog, az új meg horror áron van. Így meg csak kértem apámtól egy darab lemezt a műhelyéből, a havernak meg volt egy hüvelykujj-körömnyi pasztája a tömítéshez. Szóval csak az időmbe került. :devlish: Úgy voltam vele, hogy ha nem jön be legfeljebb tényleg kicserélem egy másikra. Remélem segítettem annak aki hezitál :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2011 Megoszt Elküldve December29, 2011 A leírt problémának semmi köze az AGR-hez, haldokló lambdára utal inkább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve December29, 2011 Megoszt Elküldve December29, 2011 A leírt problémának semmi köze az AGR-hez, haldokló lambdára utal inkább. Az lehet, de előtte illetve amikor kivettem ideiglenesen a zárást nem csinálta sosem... és fél év alatt összesen háromszor jelzett, ennyi idő alatt meg is halhatott volna a lambda, ha tényleg agonizált volna... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts