szemii Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Nem ártana ki is takarítani. Hát igen,csak nem fértem hozzá a csavarokhoz! Valami speckó szerszámot kell kerítenem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Perszepityu Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Kiegyenlítő tartály lebont, félrehúz. MAP szenzor szintén. Biztitáblán megkeresed az FI jelűt, kiveszed, beindítod a kocsit és várod amíg leáll. Ezután leveheted a benzincsöveket, nem fog folyni a cucc szanaszét... Kioperálod az alapjárati léptető motorját, innentől már lesz annyi helyed, hogy hozzáférj az AGR-hez. Kitekered a két csavart, AGR kiszed, alatta lesz egy fém tömítés, ennek a mintájára vágsz egy 2-3mm-es alulemezből egy teli tömítést. Jó lehet még nagyon vékony vas lemez is. Ezt a lemezt kifurod a két felfogató csvarnál és pillanatragasztóval felragasztod az AGR talpára, hogy fix maradjon, amikor rakod vissza a szívócsonkra. Visszafelé a menet az elején ott van... :lol: Eeeez igen!!! Nagyon korrekt leírás, főleg a biztis trükk! :P Ráadásul pont holnap..illetve ma megyek egy ismerősömhöz, aki szerelő, bár így talán egyedül is nekiállhatnék, de jobb lesz ez így... :lol: Nagyon nagy köszönet a részletes leírásért ;) :) :) Remélem ez megoldja a problémámat és nem a lambda-szonda lesz a bűnös... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Üdv. Úgyfest nekem is megérkezett ez az EGR hiba. Olvastam itt róla sokat, mégis inkább kérdezek mint mindenki. Az autó 96-os. A motor X16XEL. Mióta bejött ez a hideg párás idő az autó 9litert eszik 100-on és egyre gyakrabban rángat váltás után. Nagy ritkán még a CheckEngine is kivillan, de egy leállítás - indítás után eltűnik. Gondoltam kitisztítom ezt az EGR-t és visszarakom úgy, de azt kaptam, hogy zárjam is le. Itt jönnek a kérdések: Miért jobb ha lezárom mintha csak kitisztítva visszarakom? Mi a megoldás arra, hogyha lezárom ne világítson állandóan a CheckEngine lámpa? (hozzászokni és izzót kivenni nem akarok) Nekem vákuumos van vagy nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Üdv. Úgyfest nekem is megérkezett ez az EGR hiba. Olvastam itt róla sokat, mégis inkább kérdezek mint mindenki. Az autó 96-os. A motor X16XEL. Mióta bejött ez a hideg párás idő az autó 9litert eszik 100-on és egyre gyakrabban rángat váltás után. Nagy ritkán még a CheckEngine is kivillan, de egy leállítás - indítás után eltűnik. Gondoltam kitisztítom ezt az EGR-t és visszarakom úgy, de azt kaptam, hogy zárjam is le. Itt jönnek a kérdések: Miért jobb ha lezárom mintha csak kitisztítva visszarakom? Mi a megoldás arra, hogyha lezárom ne világítson állandóan a CheckEngine lámpa? (hozzászokni és izzót kivenni nem akarok) Nekem vákuumos van vagy nem? "Miért jobb ha lezárom mintha csak kitisztítva visszarakom?" - Mert akkor legközelebb nem fog elkoszolódni megint. Egy idő után már nem fog segíteni a takarítás se, ha nem zárod le, és akkor csere lesz mindenképpen. Lezárni is kitisztítva kell. "Mi a megoldás arra, hogyha lezárom ne világítson állandóan a CheckEngine lámpa? (hozzászokni és izzót kivenni nem akarok)" - Állítólag csak néha villan fel a lámpa csak. "Nekem vákuumos van vagy nem?" - Ezt nem tudom. Ezeket a válaszokat úgy írom, hogy nekem nincs egr szelep, és remélem, hogy nem írtam hülyeségeket. De ha igen, akkor majd javítanak a többiek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Üdv. Úgyfest nekem is megérkezett ez az EGR hiba. Olvastam itt róla sokat, mégis inkább kérdezek mint mindenki. Az autó 96-os. A motor X16XEL. Mióta bejött ez a hideg párás idő az autó 9litert eszik 100-on és egyre gyakrabban rángat váltás után. Nagy ritkán még a CheckEngine is kivillan, de egy leállítás - indítás után eltűnik. Gondoltam kitisztítom ezt az EGR-t és visszarakom úgy, de azt kaptam, hogy zárjam is le. Itt jönnek a kérdések: Miért jobb ha lezárom mintha csak kitisztítva visszarakom? Mi a megoldás arra, hogyha lezárom ne világítson állandóan a CheckEngine lámpa? (hozzászokni és izzót kivenni nem akarok) Nekem vákuumos van vagy nem? Vákuumos csak a dieselekben és a C16NZ-ben van, a Tiéd tuti elektromos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Remélem ez megoldja a problémámat és nem a lambda-szonda lesz a bűnös... :lol: Nem kell attól sem betojni. Ha egyszálas lambda, akkor egy Bosch szonda megteszi a gyári helyett. Kb 12E Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Vákuumos csak a dieselekben és a C16NZ-ben van, a Tiéd tuti elektromos. X16SZR-ben is előfordul vákumos és volt olyan X20XEV és X/C18XE is, amiben egy vákumos csoda volt. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 X16SZR-ben is előfordul vákumos és volt olyan X20XEV és X/C18XE is, amiben egy vákumos csoda volt. :lol: http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/fotok/JPG/244/88008.jpg Mindig tanul az ember, köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Perszepityu Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 Na.. tegnap felfújtam a pofám, miután az összes szerelő ismerősöm csak a hablatyot nyomta.. -"majd holnap, majd a jövőhéten, stb... mer' ez macerás, meg hagyjad itt egy napra a kocsit..."- megcsináltam egyedül. :) Valóban macerás volt, de nekem, aki nem vagyok autószerelő, 3órás művelet volt a lemez kereséssel és kivágással együtt... Viszont lenne kérdésem, mert valami nem stimmel szerintem. Tehát: lezártam a szelepet egy vékony (max 2es) alu lemezzel. Beindítottam, gyönyörűen járt a motor és ami eddig volt dízeles kattogás, még az is megszűnt, nem akartam elhinni!!! :) Aztán pár perc után visszajött a zaj, de nem olyan erősen, mint előtte. Elindultam kocsikázni, hogy teszteljem, kb a 15. km után megint jelentkezett a rángatás, torpanás, de nem olyan erősen, mint amikor nem volt lezárva a szelep, illetve sokkal dinamikusabb most az autó, mintha szebben járna a motor is, meg végre alacsony fordulaton is húz, de aztán mentem tovább és sajnos egyre erősebbek lettek a rángatások. :P Ja és nem tudtam előhozni a sárga lámpát, pedig direkt motorfékezgettem lejtőn lefelé hosszan, egyenesben másodikban húzattam 50-60-ig, majd hagytam visszalassulni 20-30-ra, de semmi. (Az autó 99-es.) Előfordulhat, hogy ennyi idő alatt átégett, kilyukadt a lemez, amit vágtam bele???? ;) Mi lehet a probléma? A tünet tehát a következő: Hidegen hibátlanul megy, de amint 90fokos, vagy annál melegebb, elkezd rángatni és erőtlen lesz a motor váltásnál, gázlevét, majd újra adásnál. Aztán ha eléri a 2500as fordulatot, megindul, mintha ágyúból lőtték volna ki... de volt már olyan, hogy magasabb fordulaton sem húzott és ugyanez a játék, aztán egyszer csak megindult. Szerintetek??? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 Na.. tegnap felfújtam a pofám, miután az összes szerelő ismerősöm csak a hablatyot nyomta.. -"majd holnap, majd a jövőhéten, stb... mer' ez macerás, meg hagyjad itt egy napra a kocsit..."- megcsináltam egyedül. :P Valóban macerás volt, de nekem, aki nem vagyok autószerelő, 3órás művelet volt a lemez kereséssel és kivágással együtt... Viszont lenne kérdésem, mert valami nem stimmel szerintem. Tehát: lezártam a szelepet egy vékony (max 2es) alu lemezzel. Beindítottam, gyönyörűen járt a motor és ami eddig volt dízeles kattogás, még az is megszűnt, nem akartam elhinni!!! :lol: Aztán pár perc után visszajött a zaj, de nem olyan erősen, mint előtte. Elindultam kocsikázni, hogy teszteljem, kb a 15. km után megint jelentkezett a rángatás, torpanás, de nem olyan erősen, mint amikor nem volt lezárva a szelep, illetve sokkal dinamikusabb most az autó, mintha szebben járna a motor is, meg végre alacsony fordulaton is húz, de aztán mentem tovább és sajnos egyre erősebbek lettek a rángatások. :lol: Ja és nem tudtam előhozni a sárga lámpát, pedig direkt motorfékezgettem lejtőn lefelé hosszan, egyenesben másodikban húzattam 50-60-ig, majd hagytam visszalassulni 20-30-ra, de semmi. (Az autó 99-es.) Előfordulhat, hogy ennyi idő alatt átégett, kilyukadt a lemez, amit vágtam bele???? :) Mi lehet a probléma? A tünet tehát a következő: Hidegen hibátlanul megy, de amint 90fokos, vagy annál melegebb, elkezd rángatni és erőtlen lesz a motor váltásnál, gázlevét, majd újra adásnál. Aztán ha eléri a 2500as fordulatot, megindul, mintha ágyúból lőtték volna ki... de volt már olyan, hogy magasabb fordulaton sem húzott és ugyanez a játék, aztán egyszer csak megindult. Szerintetek??? :) Egyrészt, milyen vastag lemezt tettél bele? (sörös-üdítősdoboz, festékesdoboz nem jó, azt megzabálja :lol: ) Sárga lámpát hosszabb 5-ösben motorféknél fog dobni, :lol: Nem lehet hogy más szenvedése is van egyébként, az AGR-en kívü? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 Na.. tegnap felfújtam a pofám, miután az összes szerelő ismerősöm csak a hablatyot nyomta.. -"majd holnap, majd a jövőhéten, stb... mer' ez macerás, meg hagyjad itt egy napra a kocsit..."- megcsináltam egyedül. :) Valóban macerás volt, de nekem, aki nem vagyok autószerelő, 3órás művelet volt a lemez kereséssel és kivágással együtt... Viszont lenne kérdésem, mert valami nem stimmel szerintem. Tehát: lezártam a szelepet egy vékony (max 2es) alu lemezzel. Beindítottam, gyönyörűen járt a motor és ami eddig volt dízeles kattogás, még az is megszűnt, nem akartam elhinni!!! :) Aztán pár perc után visszajött a zaj, de nem olyan erősen, mint előtte. Elindultam kocsikázni, hogy teszteljem, kb a 15. km után megint jelentkezett a rángatás, torpanás, de nem olyan erősen, mint amikor nem volt lezárva a szelep, illetve sokkal dinamikusabb most az autó, mintha szebben járna a motor is, meg végre alacsony fordulaton is húz, de aztán mentem tovább és sajnos egyre erősebbek lettek a rángatások. :P Ja és nem tudtam előhozni a sárga lámpát, pedig direkt motorfékezgettem lejtőn lefelé hosszan, egyenesben másodikban húzattam 50-60-ig, majd hagytam visszalassulni 20-30-ra, de semmi. (Az autó 99-es.) Előfordulhat, hogy ennyi idő alatt átégett, kilyukadt a lemez, amit vágtam bele???? ;) Mi lehet a probléma? A tünet tehát a következő: Hidegen hibátlanul megy, de amint 90fokos, vagy annál melegebb, elkezd rángatni és erőtlen lesz a motor váltásnál, gázlevét, majd újra adásnál. Aztán ha eléri a 2500as fordulatot, megindul, mintha ágyúból lőtték volna ki... de volt már olyan, hogy magasabb fordulaton sem húzott és ugyanez a játék, aztán egyszer csak megindult. Szerintetek??? :lol: Mérj egy hőérzékelő szonda ellenállást, a kétvezetékes jeladón, melegen. Lehet, hogy az szívat... 90 °C környékén 200-300 Ohm körülinek kell lenni, hidegen, 20 °C-nál 2000-3000 Ohm... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Perszepityu Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Kezd elegem lenni... ;) megint szétkaptam a vasat, kicseréltem vastagabb lemezre a tömítést, most másfeles, vagy kettes alu van bent, bár az előző sem égett át, mégis ugyanaz a tünet, mint mielőtt nem volt lezárva... :lol: Szebb a hangja és talán nem rángat annyira, de elhanyagolható a "javulás"... van valakinek valami ötlete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Perszepityu Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Mérj egy hőérzékelő szonda ellenállást, a kétvezetékes jeladón, melegen. Lehet, hogy az szívat... 90 °C környékén 200-300 Ohm körülinek kell lenni, hidegen, 20 °C-nál 2000-3000 Ohm... A levegő hőérzékelőjén mérjem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Kezd elegem lenni... ;) megint szétkaptam a vasat, kicseréltem vastagabb lemezre a tömítést, most másfeles, vagy kettes alu van bent, bár az előző sem égett át, mégis ugyanaz a tünet, mint mielőtt nem volt lezárva... :lol: Szebb a hangja és talán nem rángat annyira, de elhanyagolható a "javulás"... van valakinek valami ötlete? Eddig mi lett cserélve és miehz lett hozzányúlva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Perszepityu Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Eddig mi lett cserélve és miehz lett hozzányúlva? Gyertyák, levegőszűrő, olajszűrő, olaj csere. Gyújtókábelek elvileg jók, most pedig lezártam az egeret. Amúgy ha rázogatom, akkor kell "zörögnie"? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Gyertyák, levegőszűrő, olajszűrő, olaj csere. Gyújtókábelek elvileg jók, most pedig lezártam az egeret. Amúgy ha rázogatom, akkor kell "zörögnie"? :lol: Hibakód olvasás volt? A benne lévő záró kúpnak elvileg nem nagyon szabad lazán mozognia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 A levegő hőérzékelőjén mérjem? Nem. Hanem ami a termosztátház környékén van. A kétvezetékes és elvileg kék csatlakozós. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Perszepityu Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Hibakód olvasás volt? A benne lévő záró kúpnak elvileg nem nagyon szabad lazán mozognia. Hibakódot még nem olvastattam, mert amúgy nem dob motorhibát és az EGR-re gyanakodtam a tünetek alapján...de akkor megyek hibakódot olvastatni... Ha mozog a zárókúp és úgy zártam le, attól produkálhatja a rángatást, erőtlenséget? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Perszepityu Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Nem. Hanem ami a termosztátház környékén van. A kétvezetékes és elvileg kék csatlakozós. Na, akkor még keresgélnem kell, mert az egyik csatlakozó sem kék, ahol én méregettem... Van egy érzékelő a motor bal oldalában, ott stimmelnek az értékek, amiket írtál, illetve van egy másik szintén két vezetékes érzékelő a légszűrő után a műanyag csőben, de az 90fok környékén 3-4Kohm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Fáradjunk át vagy a Tigra vagy az általános hibák topikba...pls! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 16szr -nél lezártam az EGR-t és most bevillant a hibalámpa a müszerfalon ez álltalános jelenség avagy továbi hibára utalhat? A hőfokjeladom tutira szar csakhogy esztergomba egy ilyen különleges alkatrész beszerzése komoly akadályokba ütközik .... : az egyik boltos feltett szándéka volt hogy adjak 1 e ft előleget a 2,5E ft-os alkatrészre "most már tudom hogy a tescoban jogosult vagyok elfogyasztani 10 sört egy tálcárol mielött kifizetem :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 16szr -nél lezártam az EGR-t és most bevillant a hibalámpa a müszerfalon ez álltalános jelenség avagy továbi hibára utalhat? A hőfokjeladom tutira szar csakhogy esztergomba egy ilyen különleges alkatrész beszerzése komoly akadályokba ütközik .... : az egyik boltos feltett szándéka volt hogy adjak 1 e ft előleget a 2,5E ft-os alkatrészre "most már tudom hogy a tescoban jogosult vagyok elfogyasztani 10 sört egy tálcárol mielött kifizetem :lol: Igen, általános dolog, igaz nálam eddig csak egyszer sírt miatta az ECU, de akkor nagyon. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Igen, általános dolog, igaz nálam eddig csak egyszer sírt miatta az ECU, de akkor nagyon. :lol: Neked mi miatt kellett lezárni? Csak probállkozás a fogyi leszoritásában? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Neked mi miatt kellett lezárni? Csak probállkozás a fogyi leszoritásában? Csak lezártam, mint lehetséges hibaforrást. :lol: Meg ugye a hatás sem maradt el, hogy picivel is, de jobban megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November27, 2011 Megoszt Elküldve November27, 2011 Csak lezártam, mint lehetséges hibaforrást. :lol: Meg ugye a hatás sem maradt el, hogy picivel is, de jobban megy. Én egyszerre találtam a MAP szenzor csövén 1 repedést és a lezárást is akkor csináltam , viszont gondolkodom a visszanyitásán hiszen nem volt lerakodásos csupán kormos .Gondolom kell üzemelnie hogy megfelelő gázkeverék juthason a lambdához. És igy talán nagyobb menyiségü levegőt sziv át a karbin ami egyértelmüen fogyinövekedést okozhat . Vélemény? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts