öcsibácsi Elküldve Augusztus26, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2011 A lemez alá kérded a tömítést? Nem emlékszem. :lol: Lehet a régi van alatta vagy kentem neki valamit. Fogalmam sincs. :lol: Rég volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomyyka Elküldve Augusztus26, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2011 Sziasztok, No nekiugrottam én is ennek a fránya EGR(AGR)-szelepnek, hogy kitakarítsam. Mit mondjak róla: az enyém a legrosszabb fajtából van (Opel Astra 1.6 X16XEL 16V) :lol: Az AGR-szelepet 2 db 40-s Torx csavar fogja. Potom 10 perc alatt meg is találtam a 2. csavart amit annyiszor emleget a nép (igen ennyire el van rejtve) Mivel be volt nagyon égve megkínlódtam rendesen vele. 2, azaz kettő órát tököltem vele, mire kiszedtem a szelepet. Iszonyúan el volt koszolódva... MOST így utólag, hogy tudom mit hova merre kell pakolni, hajlítani, tekerni szétszedném max. 15 perc alatt is :D Minden esetre, ha valaki ki akarja szedni ezt a fajta szelepet a helyéről kezdje azzal, hogy a kábelvezetőket kicsvarozza (egy alul egy felül található). A hidraulika vezetőket összefogató prücköket húzza szét, hogy jobban hozzáférjen a jobb kezével is a szerkezethez. Végül húzza le az EGR kábelezését is. Én még az Ecotech feliratú műanyag motortakarót is leszedném (2 db 6-s imbuszcsvar fogja), hogy rá lehessen feküdni a motorra. Az alsó ,nem látható helyen lévő 2. torx-csavart az alábbi provizórikusan összeállított szerszám-kompozícióval tekertem ki :lol: ( 40-s Torx + 10-s csillagkulcs + fogó + csavarhúzó ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocsiga Elküldve Augusztus27, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2011 Én is hasonlóképpen szedtem ki.Viszont én fel is térdeltem a blokkra.Vicces látvány lehettem. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
lazy jack Elküldve Augusztus27, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2011 Az alsó ,nem látható helyen lévő 2. torx-csavart az alábbi provizórikusan összeállított szerszám-kompozícióval tekertem ki :lol: ( 40-s Torx + 10-s csillagkulcs + fogó + csavarhúzó ) http://kep.ivpicture.hu/577705.N.jpg Én egybekötöttem a fojtószelep tisztítással, így a felső szívósor és a fojtószelep már lent volt. Érdemes venni crowa-torx átalakítót (990,- ért vettem Bauhausban), nagyon sok szívástól mentett már meg: Érdekelne, hogy mit értesz "Iszonyúan elkoszolódva" alatt. Az enyém így néz ki: A fő problémám az, hogy, ha teljesen benyomom a szelepet kézzel, akkor beragad nyitott állapotban (ahogy a képen is látszik), ütögetésre kiugrik. Kipucolni, hogy érdemes? Szét lehet teljesen szedni (és aztán összerakni)? Ja és, ha függőlegesen rázogatom, akkor valami fémesen lötyög benne -ez normális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomyyka Elküldve Augusztus28, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2011 Én is hasonlóképpen szedtem ki.Viszont én fel is térdeltem a blokkra.Vicces látvány lehettem. :lol: Ültem rajta, álltam kézen-lábon-fejen ... az asszony meg nem tudta, mi bajom van :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomyyka Elküldve Augusztus28, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2011 Én egybekötöttem a fojtószelep tisztítással, így a felső szívósor és a fojtószelep már lent volt. Érdemes venni crowa-torx átalakítót (990,- ért vettem Bauhausban), nagyon sok szívástól mentett már meg: Érdekelne, hogy mit értesz "Iszonyúan elkoszolódva" alatt. Az enyém így néz ki: A fő problémám az, hogy, ha teljesen benyomom a szelepet kézzel, akkor beragad nyitott állapotban (ahogy a képen is látszik), ütögetésre kiugrik. Kipucolni, hogy érdemes? Szét lehet teljesen szedni (és aztán összerakni)? Ja és, ha függőlegesen rázogatom, akkor valami fémesen lötyög benne -ez normális? Nekem van itthon brigéciol, meg ipari tisztító-spraym is, mindkettővel leápoltam a kicsit, beáztattam vagy 10-15 percre, aztán csavarhúzóval lekapargattam és végül ronggyal jól kitöröltem. De a tied istenesen néz ki az enyémhez képest (sajna fotót nem csináltam róla), képzeld el a kéményedet belülről, na olyan fekete korommal volt tele az egész Ja és szét nem lehet szedni, mert iparilag össze van préselve a motor a szeleppel Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus28, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2011 Ültem rajta, álltam kézen-lábon-fejen ... az asszony meg nem tudta, mi bajom van :lol: a jógázás ilyen! :lol: Én, ha már leszedtem, akkor szépen le is zárnám...persze előtte érdemes kitakarítani, hogy ne akadjon :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolpat Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 Sziasztok!Nem akarok "hülyének"tűnni,de én sehol sem találom azt a bizonyos AGR szelepet!!Direkt nézegettem itt a fórumon a fotókat,hogy hol is van,csakhogy ott nem találom...Elhatároztam hogy kitakarítom énis,de az injektor ill.a motor között ahol lennie kéne nincs semmi..Az injektor alatt pedig már az önindító van!Oldalt meg már ugye a váltó...Én vagyok ilyen figyelmetlen,vagy az enyémben nincs is ilyen szelep?? Az autó egy 92.04 havi F Astra,1.4 benzines 8szelepes... Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 Sziasztok!Nem akarok "hülyének"tűnni,de én sehol sem találom azt a bizonyos AGR szelepet!!Direkt nézegettem itt a fórumon a fotókat,hogy hol is van,csakhogy ott nem találom...Elhatároztam hogy kitakarítom énis,de az injektor ill.a motor között ahol lennie kéne nincs semmi..Az injektor alatt pedig már az önindító van!Oldalt meg már ugye a váltó...Én vagyok ilyen figyelmetlen,vagy az enyémben nincs is ilyen szelep?? Az autó egy 92.04 havi F Astra,1.4 benzines 8szelepes... Ha c14se a motorkódod akkor ne keresd tovább, mert akkor nincs benne AGR szelep. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolpat Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 Ha c14se a motorkódod akkor ne keresd tovább, mert akkor nincs benne AGR szelep. Köszi,ezt nem tudtam,de akkor sem értem,mert az enyém c14nz....:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 Köszi,ezt nem tudtam,de akkor sem értem,mert az enyém c14nz....:lol: Majd jönnek akiknek van és elmagyarázzák, hogy merre van. De mintha valahol a kipufogó leömlőn lenne ha jól tudom. De majd elmagyarázzák neked pontosan Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolpat Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 Majd jönnek akiknek van és elmagyarázzák, hogy merre van. De mintha valahol a kipufogó leömlőn lenne ha jól tudom. De majd elmagyarázzák neked pontosan [/quote Azért köszi szépen,minden jót.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 Köszi,ezt nem tudtam,de akkor sem értem,mert az enyém c14nz....:lol: Majd jönnek akiknek van és elmagyarázzák, hogy merre van. De mintha valahol a kipufogó leömlőn lenne ha jól tudom. De majd elmagyarázzák neked pontosan C14NZ-n nem lesz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolpat Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 C14NZ-n nem lesz :lol: Ismét köszönöm,és ismét okosabb lettem:) Akkor nem keresem tovább...Egy gonddal kevesebb..:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 C14NZ-n nem lesz :lol: Jó tudni. Egy gonddal kevesebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember5, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2011 Köszi,ezt nem tudtam,de akkor sem értem,mert az enyém c14nz....:lol: 1.4-esben csak a 16-szelepesben van EGR, nyolcszelepesben egyikben sincs :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve Szeptember12, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2011 nah X17DTL motor agr szelep lezárás előtt 9-10 liter, lezárás után 6 liter:D a fogyasztás, és szalad mint a disznó:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember12, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2011 nah X17DTL motor agr szelep lezárás előtt 9-10 liter, lezárás után 6 liter:D a fogyasztás, és szalad mint a disznó:lol: Az igen, eléggé tönkre volt már menve akkor. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve Szeptember13, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2011 Az igen, eléggé tönkre volt már menve akkor. :lol: hát igen csak véres azaz kormos volt a torka már:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Steve61 Elküldve Szeptember22, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2011 Hali Egy 1998 as 1.4 16V tigra van a gyereknek AGR -t hol találom ezen a motoron kódja X14XE jobb oldalon a felső szivócsonknál láttam gondolom ez lehet az AGR csak az ecotec deknit kellene akkor elvileg levenni ? Képeket ha kell készitek, vagy van valakinek kép róla és feltenné. Köszi a választ Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Szeptember22, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2011 Hali Egy 1998 as 1.4 16V tigra van a gyereknek AGR -t hol találom ezen a motoron kódja X14XE jobb oldalon a felső szivócsonknál láttam gondolom ez lehet az AGR csak az ecotec deknit kellene akkor elvileg levenni ? Képeket ha kell készitek, vagy van valakinek kép róla és feltenné. Köszi a választ Nem az a kérdés, hogy hol van, hanem valami megoldás kellene már, hogy az Ecu ne tesztelje, ne kezelje. Engem idegesít a csekkendzsin. Amúgy ott van a jobb hátsó sarkában, azt a deknit szedd le a pitsába, és látni fogod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Sziasztok! Kipufogósor tömitést cserélek, ott vannak az útba az agr csövei, szerintetek érdemes kitakaritani? nincs vele amugy semmi bajom Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Sziasztok! Kipufogósor tömitést cserélek, ott vannak az útba az agr csövei, szerintetek érdemes kitakaritani? nincs vele amugy semmi bajom Ártani sosem árt a takarítás. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Ártani sosem árt a takarítás. :lol: hacsak nem a kosz az ami tömít ;) Bocs csak vészmadárkodtam ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 hacsak nem a kosz az ami tömít ;) Bocs csak vészmadárkodtam ;) Igazából az agr-nél a kosz pont gondot szokott okozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts