Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Na pont ez az. Hasonló az én esetem is.

Látszólag az én EGR-em kiszedve Ok.

Nem kormos, könnyen jár..

Na de milyen egy valóban jó EGR ?

60 ezer az eredeti, 40 körül az utángyártott, és olyan 12 ezer körül a használt, már ha kapsz...

Pár hónapja néztem utána, mert engem is idegesített a sárga lámpa. Főleg kanyargós úton jött elő, és hosszabb távon. 30 km-t mentem, majd haza, az odaúton 150ig kihúztam, nem világított, a visszaúton nem kellett sietnem, 90nél kigyulladt :D engem inkább a pár perc alatt 95°C-ra felkúszó hűtővíz hőmérséklet zavar... aztán bekapcsol a venti :D

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hali!

2001-es y17dt motorkódú Astrám van.

Ha pár száz métert 2000-es fordulatszám környékén használom az autót kigyullad a motorhiba lámpa. alatta, fölötte semmi.

Hibakód olvasás egr hibát jelez.

Szerelő kivett egy kis műanyag szelepet, telefújta féktisztítóval de ugyanúgy fennáll a probléma.

Itt a fórumon olvastam, hogy a lerakódásoktól kellene megszabadítani a szelepet.

Szétszedtem az egr-t, volt benne pici lerakódás, de a csonk szívásával sikerült mozgást előidézni. Összeszereléskor véletlenül vettem észre, hogy a gumicsőbe valaki csapágygolyót rakott, ezzel meggátolva az egr működését, tehát soha nem is tudott működni!

Három éve van nálam a verda, Olaszországból származik, tehát ott lett kiiktatva az egr, azonban a hibákat azóta is jelzi.

Lenne pár kérdésem:

1 Milyen körülmények között lép működésbe az egr, gondolok fordulatszám, motorhő, gázpedál állasa?

2 Mit figyel az elektronika, és miből állapít meg hibát?

3 Ha nem az egr, akkor mire jelzi a hibát?

Kivettem a golyót, megpróbálom így mi történik.

topyjo

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ismét itt vagyok, most már tudok tapasztalatokat írni.

A lezárt, de egyébként hibátlan egr-rel torpanást éreztem minden esetben 2000-es fordulatszámnál ha csak kis gázzal gyorsítottam.

Kövér gáznál kimaradt a torpanás.

Ezen kívül kis gáznál rángatás is volt érezhető.

Mióta kivettem a dugót, és normálisan üzemel az egr, megszünt a torpanás, és a rángatás is.

topyjo

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok.

Két hónapja vagyok astra tulajdonos. A gép 17DR motoros.

Szerintem nem adja le a tőle elvárt teljesítményt. (Előtte golf I dízelem volt).

Az AGR szelepre gondolok. A tünetek a következők:

Nagyon kormos szívótorok,hirtelen gyorsításnál csak füst. Lassú gázadásnál gyorsul, apró rángatásokkal.

Gyorsításkor a gázpedál "visszanyom"...(mintha fulladna).

A kérdésem csak annyi, hogy dízel esetében is tud-e a hibás szelep nagymértékű teljesítménycsökkenést okozni?

Akinek volt már ilyen tapasztalata az írjon...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Két hónapja vagyok astra tulajdonos. A gép 17DR motoros.

Szerintem nem adja le a tőle elvárt teljesítményt. (Előtte golf I dízelem volt).

Az AGR szelepre gondolok. A tünetek a következők:

Nagyon kormos szívótorok,hirtelen gyorsításnál csak füst. Lassú gázadásnál gyorsul, apró rángatásokkal.

Gyorsításkor a gázpedál "visszanyom"...(mintha fulladna).

A kérdésem csak annyi, hogy dízel esetében is tud-e a hibás szelep nagymértékű teljesítménycsökkenést okozni?

Akinek volt már ilyen tapasztalata az írjon...

Saját tapasztalat alapján ez a hiba akkor lép fel ha az adagolóba levegő kerül . Viszonylag egyszerű hiba csak nehéz megtalálni . És a lényeg, olcsó a javítása . Már akinek sok a szabadideje.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Két hónapja vagyok astra tulajdonos. A gép 17DR motoros.

Szerintem nem adja le a tőle elvárt teljesítményt. (Előtte golf I dízelem volt).

Az AGR szelepre gondolok. A tünetek a következők:

Nagyon kormos szívótorok,hirtelen gyorsításnál csak füst. Lassú gázadásnál gyorsul, apró rángatásokkal.

Gyorsításkor a gázpedál "visszanyom"...(mintha fulladna).

A kérdésem csak annyi, hogy dízel esetében is tud-e a hibás szelep nagymértékű teljesítménycsökkenést okozni?

Akinek volt már ilyen tapasztalata az írjon...

Le kell zárni (max fél órás meló!) és ki kell próbálni! Rosszat nem csinál neki, az tuti! :D

Leírás ITT!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Két hónapja vagyok astra tulajdonos. A gép 17DR motoros.

Szerintem nem adja le a tőle elvárt teljesítményt. (Előtte golf I dízelem volt).

Az AGR szelepre gondolok. A tünetek a következők:

Nagyon kormos szívótorok,hirtelen gyorsításnál csak füst. Lassú gázadásnál gyorsul, apró rángatásokkal.

Gyorsításkor a gázpedál "visszanyom"...(mintha fulladna).

A kérdésem csak annyi, hogy dízel esetében is tud-e a hibás szelep nagymértékű teljesítménycsökkenést okozni?

Akinek volt már ilyen tapasztalata az írjon...

Nekem ezek mind megszűntek lezárás után, és a hirtelen gázadásra is sokkal jobban reagál :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem ezek mind megszűntek lezárás után, és a hirtelen gázadásra is sokkal jobban reagál :D

Nekem se csinál semmi ilyesmit lezárás óta! :icon4:

Lezárás előtt se volt baja, csak jobban füstölt talán... :icon4: De lezárás óta sincs semmi gond vele, műszakinál is gond nélkül átmegy lezárt AGr-el! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni agr szelep kiszereléssel kapcsolatban.95-ös 1.6 16v kombim van X16XL motorral.A szelepet megtaláltam viszont jó lenne pontosan tudni mit kell megbontani ahhoz ,hogy ki tudjam szerelni a szelepet.A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni agr szelep kiszereléssel kapcsolatban.95-ös 1.6 16v kombim van X16XL motorral.A szelepet megtaláltam viszont jó lenne pontosan tudni mit kell megbontani ahhoz ,hogy ki tudjam szerelni a szelepet.A válaszokat előre is köszönöm!

Két csavart...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hétvégén kiszereltem az agr szelepet az autóból.Igazából ennél rosszabb helyre már nem is tehették volna, de azért kikínlodtam valahogy a helyéről, viszont visszarakni még rosszabb volt!Természetesen teljesen be volt kokszosodva a szelep,és az általatok leírtak alapján nitroval jól beáztattam majd kiscsavarhúzóval lekapargattam róla a trutyit.A teljes tisztítás után könnyedén mozgott a szelep.Ezt követő tapasztalataim:Az autó alacsony fordulattartományban már nem rángat,lentről nyomatékosabb lett és persze nem világít a sárga lámpa sem!!!

Link to comment
Megosztás:

Vágtam sörös dobozt az egéer alá,kilométerhosszú motorfékkel is próbáltam,semmi hibalámpa. :D

Viszont nincsen dadogós gyorsítás, de van 2-ben is 1500-4500 között ülésbe tapadás. :D

Már rég jártam erre, úgyhogy lehet, hogy rosszul emlékszem, meg a világért sem akarok kötekedni, de nem te voltál az, aki anno lehülyézett minket az egr lezárása miatt? :) Na mindegy, én csak örülök, ha jó! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.