Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Sziasztok! x20xev-motort építek be típusidegen motorként, viszon a tűzfalamtól nem fér el az egr szelep és a gyujtás trafó, a trafót simán átteszem máshova viszont az egr szelepet megkellene szüntetnem. Kérdés az hogy ha csak simán ledugózom egy fedéllel akkor az működésben gátolja a motort? A kompjuter bekattanhat tőle?

Remélem tudtok segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! x20xev-motort építek be típusidegen motorként, viszon a tűzfalamtól nem fér el az egr szelep és a gyujtás trafó, a trafót simán átteszem máshova viszont az egr szelepet megkellene szüntetnem. Kérdés az hogy ha csak simán ledugózom egy fedéllel akkor az működésben gátolja a motort? A kompjuter bekattanhat tőle?

Remélem tudtok segíteni!

Attól tuti meghülyül, ha nincs a csatlakozóján rajta az EGR szelep. Az, hogy még le van zárva, annyira nem gáz, talán párszor reklamál érte. A motor viszont kifogástalanul üzemel nélküle is, csak anyázni fog. Vészprogramot sem tartom kizártnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! x20xev-motort építek be típusidegen motorként, viszon a tűzfalamtól nem fér el az egr szelep és a gyujtás trafó, a trafót simán átteszem máshova viszont az egr szelepet megkellene szüntetnem. Kérdés az hogy ha csak simán ledugózom egy fedéllel akkor az működésben gátolja a motort? A kompjuter bekattanhat tőle?

Remélem tudtok segíteni!

Szereld le, zárd le a helyét, és az AGR szelepet is. Dugd rá a csatit, és tedd félre valahova, ahol elfér.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Volt egy kis agymenésem tegnap... :lol: Az EGR , ha eddig jól értettem, a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívőrészhez, ahol keveredik a friss levegővel. az jutott eszembe, ha lehetne készíteni egy közbetét darabot az EGR-hez, amibe a szívócsőből odavezetném a friss levegőt, viszont a kipufogógáz útját elzárnám, akkor elvileg a kipufogógáz visszavezetés megszűnne, viszont az EGR vígan játszhatna tovább... Ennek vajon milyen hatása lenne?

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis agymenésem tegnap... :D Az EGR , ha eddig jól értettem, a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívőrészhez, ahol keveredik a friss levegővel. az jutott eszembe, ha lehetne készíteni egy közbetét darabot az EGR-hez, amibe a szívócsőből odavezetném a friss levegőt, viszont a kipufogógáz útját elzárnám, akkor elvileg a kipufogógáz visszavezetés megszűnne, viszont az EGR vígan játszhatna tovább... Ennek vajon milyen hatása lenne?

Szerintem ugyan olyan, mintha lezárnád, csak egy kicsit sokkal többet kell mókolni :lol: (viszont így nem dobna csekkendzsínt)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ugyan olyan, mintha lezárnád, csak egy kicsit sokkal többet kell mókolni :lol: (viszont így nem dobna csekkendzsínt)

Ha méh jó az AGR, akkor falazás előtt jól ki kell pucolni, és nem dob sárga lámpát. :D

Ugyanis ugyanúgy mozog benne a szelep, csak hiába van nyitva, akkor sem megy a motorba a dzsuva.

Link to comment
Megosztás:

Ha méh jó az AGR, akkor falazás előtt jól ki kell pucolni, és nem dob sárga lámpát. :lol:

Ugyanis ugyanúgy mozog benne a szelep, csak hiába van nyitva, akkor sem megy a motorba a dzsuva.

Dehogynem dob...

Hosszabb nyitási fázisban az ECU tesztet végez a MAP-on keresztül és mivel a lezárás miatt nem a normál nyomásértéket látja, így hibát dob rá: AGR pozíció hiba.

Nekem is dobja hosszabb motorféknél,de gondot nem okoz, köv indításnál eltűnik.

A külső kizárással kb hasonló lehet a probléma, bár nem emléxem, hogy az X20XEV figyeli-e a szívótorok nyomását...abban nincs MAP.

Link to comment
Megosztás:

Ha méh jó az AGR, akkor falazás előtt jól ki kell pucolni, és nem dob sárga lámpát. :lol:

Ugyanis ugyanúgy mozog benne a szelep, csak hiába van nyitva, akkor sem megy a motorba a dzsuva.

Igen, csak asszem ebben is az a b.zi féle egér van, ami kitolja a szelepet a lezárás síkjából, és ha megakad, akkor visít, meg még valamit néz, és arra is visít... meg arra is visít ha ránézek. B) Próbáltuk kicsit ki-gömbölyíteni a lezárásnál, de akkor átszakadt, alátétezve nem sikerült föltenni (arra már nem emlékszem miért, csak arra hogy megzabált az a gyökér szelep, egy rakás üdítősdobozt, meg egy festékes doboz fedőt is félig. Aztán kapott egy bontott AGR-t :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, csak asszem ebben is az a b.zi féle egér van, ami kitolja a szelepet a lezárás síkjából, és ha megakad, akkor visít, meg még valamit néz, és arra is visít... meg arra is visít ha ránézek. :D Próbáltuk kicsit ki-gömbölyíteni a lezárásnál, de akkor átszakadt, alátétezve nem sikerült föltenni (arra már nem emlékszem miért, csak arra hogy megzabált az a gyökér szelep, egy rakás üdítősdobozt, meg egy festékes doboz fedőt is félig. Aztán kapott egy bontott AGR-t :lol:

Enyém behúzós szerintem, mert eddig egyetlen egyszer dobott hibát rá, bár akkor meg is állt a vas. B) De utána jó lett, azóta nincs probléma.

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis agymenésem tegnap... :lol: Az EGR , ha eddig jól értettem, a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívőrészhez, ahol keveredik a friss levegővel. az jutott eszembe, ha lehetne készíteni egy közbetét darabot az EGR-hez, amibe a szívócsőből odavezetném a friss levegőt, viszont a kipufogógáz útját elzárnám, akkor elvileg a kipufogógáz visszavezetés megszűnne, viszont az EGR vígan játszhatna tovább... Ennek vajon milyen hatása lenne?

Nem tartom túl jó ötletnek. Ezzel csak azt éred el, hogy nem kokszosodik a szeleped, DE hibakódot ugyanúgy dobna szerintem mert a map szenzor nem érzékelne nyomásváltozást a nyitogatós tesztkor ha ugyanúgy a szívóoldali térrel lenne összekötve, ellentétben azzal mint amikor a kipufogó oldalról nyitogat rá ahol kis túlnyomás van és nem vákuum mint a szívó aldalon. Ha a folytószelep utántól vezetnél oda. Ha a folytószelep elől vezetnél oda levegőt az meg direkt fals levegő lenne aminek elszegényedő keverék, rángatás, roszabb esetben morothiba lenne a vége.

Szerintem...

(na én is agymentem egy kicsit :D )

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Na ide sem írtam még. :D

Sziasztok!

Rángatott az autóm. <_<

Egyenletes gázzal haladva időnként be-be rángatott.

Hibakód nincsen,gyújtó kábelek jók.

Benya van benne a szűrő is jó a gyertyák is jók.

Ledugóztam az AGR-t egy klingerit pakolással.

Most picit torpan gázadásra. (hidegen üresben)

Azóta csak pár km-t mentem még nem melegedett be teljesen de nem is rángatott.

BC szerint mintha picit többet fogyasztana mint előtte.

Holnap kipróbálom hosszabb távon. (Esztergom-Vác-Esztergom)

Kíváncsi leszek mit mutat.

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem ártana majd idővel a klingeritet (nem vékony kólásdobozra, hanem egy legalább 1-1,5mm vastag) fémlemezre cserélni. Ha jól emlékszem valakinek már átégett a klingerit.

Köszi az a terv.

Csak esett és hideg is volt.

Klingerit pedig van kéznél több méretben is.

Link to comment
Megosztás:

G astrában X16XEL motorosnál, ha lefalazzuk az EGR szelepet, akkor annak lehet valami káros hatása a mocira?

Gondolok itt arra, hogy a computert megzavarja? segédprogrammal fog-e üzemelni, vagy csak lök motorfékezésnél hibakódot, ami majd el is múlik ujraindításnál?

Egyik ismerősömnek van EGR baja, már volt kitakarítva (szerelő csinálta) és azt tanácsolták neki, hogy vegyen újat bele... ami 40.000 körül van....

Mondtam neki, hogy simán zárassa le, de nem tudjuk, nem-e kacifántosabb a G astra, mint a mieink (az f-ek..) <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.