Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Régóta terveztem AGR szelepem lezárását. Ma nekiestem a nagy mutatványnak. Levettem a szelepet, alu lemezből sikerült fabrikálnom egy lezáró alátétet és vissza az egész. Üresben pár gázfröccs, aztán a garázssor zötykölődős utcájában már éreztem, hogy nincs az a bizonyos torpanás. Amikor kiértem sima aszfaltra kövérebb gáz... iszonyat csörgő hang, amíg el nem vettem a gázt. Na mondom beleér a szelep kúpja a lezáró lemezbe. Megint le a szelep, az alu lemezt ott ahol a szelep kúpja van egy pár mm-t lesüllyesztettem + a lemez fölé beraktam a gyári tömítés, hogy az is növelje a távolságot. Próbaút... ugyanaz a csörgés. Feladtam, vissza az egész. Szerintem nem a kúp ért bele a lemezbe, hanem valami miatt az AGR berezonált. Lehet már ki van kopva és gázadáskor nálam a kipufogógáz "stabilizálja" a szelepet. Mivel lezáráskor nem volt meg ez a gáznyomás, rezegni kezdett. De legalább beigazolódott a megérzésem, hogy a kocsi torpanását ez okozza. Egy fontos tanács: szerintem csak hideg állapotban tekergessétek az AGR rögzítő csavarjait, mert melegen könnyen oda lehet vágni a menetnek, esetleg beletörni a csavart.

Link to comment
Megosztás:

A H Astrában vajon milyen van? Jó lenne abban is lezárni amíg nem kormolja össze. Gondolom seggberugnak a gari miatt...

olyanokat fog írni a kompjutere hogy belepirulsz abba hogy volt képed felnyitni a motorháztetőt. <_< Új autónál minek zárnád le? Amíg működik jó az :rolleyes: ha hozzá nyúlsz utána szórja neked az összes szisztemerror-pressctrlaltdel.-szisztemsátdávn üziket.

Link to comment
Megosztás:

olyanokat fog írni a kompjutere hogy belepirulsz abba hogy volt képed felnyitni a motorháztetőt. -_- Új autónál minek zárnád le? Amíg működik jó az :rolleyes: ha hozzá nyúlsz utána szórja neked az összes szisztemerror-pressctrlaltdel.-szisztemsátdávn üziket.

Nem semmi a csávó mi? Zsír új kocsi de már szerelné. Már a szalonban nézegeti a motort. Ugye milyen csilli-villi a moci? Az-az, meg tudná mutatni az AGR-szelepet? <_< :D B)

Link to comment
Megosztás:

Régóta terveztem AGR szelepem lezárását. Ma nekiestem a nagy mutatványnak. Levettem a szelepet, alu lemezből sikerült fabrikálnom egy lezáró alátétet és vissza az egész. Üresben pár gázfröccs, aztán a garázssor zötykölődős utcájában már éreztem, hogy nincs az a bizonyos torpanás. Amikor kiértem sima aszfaltra kövérebb gáz... iszonyat csörgő hang, amíg el nem vettem a gázt. Na mondom beleér a szelep kúpja a lezáró lemezbe. Megint le a szelep, az alu lemezt ott ahol a szelep kúpja van egy pár mm-t lesüllyesztettem + a lemez fölé beraktam a gyári tömítés, hogy az is növelje a távolságot. Próbaút... ugyanaz a csörgés. Feladtam, vissza az egész. Szerintem nem a kúp ért bele a lemezbe, hanem valami miatt az AGR berezonált. Lehet már ki van kopva és gázadáskor nálam a kipufogógáz "stabilizálja" a szelepet. Mivel lezáráskor nem volt meg ez a gáznyomás, rezegni kezdett. De legalább beigazolódott a megérzésem, hogy a kocsi torpanását ez okozza. Egy fontos tanács: szerintem csak hideg állapotban tekergessétek az AGR rögzítő csavarjait, mert melegen könnyen oda lehet vágni a menetnek, esetleg beletörni a csavart.

Nállad nem vákumcső nyitja a szelepet? abba nyomtál be csapágygolyót? <_<

Nem lehet, hogy próbálta volna szerencsétlen motor nyitogatni az AGR-t, csak nem tudta, és ezért csinálta a csörgést? :D

Csak kis naívan kérdem, nem tom milyen az AGR az 1.6-osnál..... a donorba még nem figyeltem meg! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nállad nem vákumcső nyitja a szelepet? abba nyomtál be csapágygolyót? <_<

Nem lehet, hogy próbálta volna szerencsétlen motor nyitogatni az AGR-t, csak nem tudta, és ezért csinálta a csörgést? :D

Csak kis naívan kérdem, nem tom milyen az AGR az 1.6-osnál..... a donorba még nem figyeltem meg! :rolleyes:

Az már elektronikus működtetésű. A C16NZ, C18NZ volt vákumos a benzinesek közül.

Link to comment
Megosztás:

Nállad nem vákumcső nyitja a szelepet? abba nyomtál be csapágygolyót? <_<

Nem lehet, hogy próbálta volna szerencsétlen motor nyitogatni az AGR-t, csak nem tudta, és ezért csinálta a csörgést? :D

Csak kis naívan kérdem, nem tom milyen az AGR az 1.6-osnál..... a donorba még nem figyeltem meg! :rolleyes:

Ahogy a többiek is írták elektromos AGR van az enyémben. Négyeres vezeték megy rá, valójában egy léptetőmotor, hasonlóan működhet mint az alapjárati motor. De hogy miért csöröghet? Amúgy kézben tartva hosszirányba megrázva is csörög, sőt ha rázós úton megyek, nyitott ablaknál is hallom, hogy a szelep belseje föl-le rázkódik, akkor rendszerint torpan is az autó, amit régebben elektromos kontakt hibának véltem. Arra is gondoltam, hogy a szelepet alaphelyzetbe visszanyomó rugó van elgyengülve (mert meglehetősen könnyen jár), így jöhet rezgésbe. Vagy talán a lezáráskor le kellett volna venni az aksi sarut, hogy az új állapothoz kalibrálja?

Link to comment
Megosztás:

Igen, csak az nem karburátor, hanem az a központi injektor ház.

jó jó! :rolleyes:

csak én asszem még mindíg a Wartburgos korszakomban élek :D -_-

Micsoda szép emlékek <_< Azok a felejthetetlen útmenti gyertyatakarítgatások B) :D :D

és annál még AGR szelep se volt!!!!

Apropó!

Hallod Reeckatee!!!

vegyél wartburgot, ne H Astrát, minek kinlódnál az AGR-el ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ahogy a többiek is írták elektromos AGR van az enyémben. Négyeres vezeték megy rá, valójában egy léptetőmotor, hasonlóan működhet mint az alapjárati motor. De hogy miért csöröghet? Amúgy kézben tartva hosszirányba megrázva is csörög, sőt ha rázós úton megyek, nyitott ablaknál is hallom, hogy a szelep belseje föl-le rázkódik, akkor rendszerint torpan is az autó, amit régebben elektromos kontakt hibának véltem. Arra is gondoltam, hogy a szelepet alaphelyzetbe visszanyomó rugó van elgyengülve (mert meglehetősen könnyen jár), így jöhet rezgésbe. Vagy talán a lezáráskor le kellett volna venni az aksi sarut, hogy az új állapothoz kalibrálja?

Az az AGR szelep belül szét lehet esve, kuka.

Link to comment
Megosztás:

Az az AGR szelep belül szét lehet esve, kuka.

Pontosabban fogalmazva, annyia könnyen jár fel-le az AGR-ben a tengelye, hogy menet közben a kocsi rázkódásától is becsörög (és torpan a kocsi), tehát nem egy alkatrész van benne elszabadulva. Ettől függetlenül még szét lehet kopva vagy egy rúgó eltörve, elgyengülve. Mindenesetre megpróbálok egyet beszerezni próbára.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.