Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni a jószágomhoz !Van egy Zafira 2001-es 2.0DTI Y20DTH motorkódú verdám .

Néhány napja megjelent a hibajelző sárga mumus,de csak ha beállok egy állandó fordulatra !Mikor próbálok gyorsítani csak topog,aztán megindul miután eltünt a hibajelzés!

Leolvastattam a hibát,valami "kritikus vákum problémát " jelez.

Mondták,hogy lehet az AGR is,ezért lekötöttem és ledugóztam a vákumcsövet,mivel az enyémen még az van,nem elektronikus.

Most gázadáskor gyorsabban elmúlik a hiba,de állandó forulaton újra előjön!

Szerintetek mi lehet ez ?

Köszönettel :Frontosa

Link to comment
Megosztás:

Kitakarít és lezár! ^_^ Nekem mondjuk nem kellett takarítani, mert nagyon könnyen mozog a tengely benne..

Na kitakaritottuk ay AGR-t is, 185000 után egész jó állapotban volt

De nem ez volt a hiba végülis :huh: ....

A már kicserélt gyújtótrafó döglött be ,ez miatt nem mindig járt a 2-s 4-s henger rendesen.

Szóval ismét új trafó, és azóta ismét száguld a csodamasina :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni a jószágomhoz !Van egy Zafira 2001-es 2.0DTI Y20DTH motorkódú verdám .

Néhány napja megjelent a hibajelző sárga mumus,de csak ha beállok egy állandó fordulatra !Mikor próbálok gyorsítani csak topog,aztán megindul miután eltünt a hibajelzés!

Leolvastattam a hibát,valami "kritikus vákum problémát " jelez.

Mondták,hogy lehet az AGR is,ezért lekötöttem és ledugóztam a vákumcsövet,mivel az enyémen még az van,nem elektronikus.

Most gázadáskor gyorsabban elmúlik a hiba,de állandó forulaton újra előjön!

Szerintetek mi lehet ez ?

Köszönettel :Frontosa

Az egész szívó oldalt le kellene bontani és kitakarítani féktisztítóval,el fogsz csodálkozni mennyi trutyi van benne.

A vákum probléma adóhat valamelyik vákumcső gondjából,tüzetesen nézd át a vákumcsöveket,gumicsatlakozásait,valahol ki van repedve vagy szét dörözslte valami.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni...menet közben ledadogok , főként gázadásnál megtorpanok , néha nehezen indulok.

A fogyasztásom megnőtt 5 fél ről 7 félre :huh: . Valszeg esélyes az AGR.

Mindenesetre megnézném.

X17DTL -es a jószág.

El tudnátok mondani a tisztítását ill. a lezárását az AGR-nek? 95-ös a jószág.

Előre is THX!

Link to comment
Megosztás:

Ledadogás nem az egr problémájára vethető hanem inkább üzemanyag ellátási gond -avagy gázolajszűrőt illene cserélni, ha nem az akkor az adagolóban van még egy (de azt inkább egy adagolósra bízd mert az életben nem rakod össze :huh: ) és azt kell a szűrőből kiváló szmötyitől megszabadítani.

EGR lezárás: a legtutibb ha a szívósoron lévő szelepre dugott 90 fokban hajlított gumicsőbe beledugsz egy pont bele méretes csapágygolyót :lol: illetve még ahol van az alapjárat-emelő vákuumdob ott 2 felé ágazik szét a cső, a nem a vákuumdob felé menő részébe a "T" elágazónál szintén dugsz egy cs.golyót -úgy már tuti, hogy ki lesz iktatva és nem kap falsot.. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ledadogás nem az egr problémájára vethető hanem inkább üzemanyag ellátási gond -avagy gázolajszűrőt illene cserélni, ha nem az akkor az adagolóban van még egy (de azt inkább egy adagolósra bízd mert az életben nem rakod össze :huh: ) és azt kell a szűrőből kiváló szmötyitől megszabadítani.

EGR lezárás: a legtutibb ha a szívósoron lévő szelepre dugott 90 fokban hajlított gumicsőbe beledugsz egy pont bele méretes csapágygolyót :lol: illetve még ahol van az alapjárat-emelő vákuumdob ott 2 felé ágazik szét a cső, a nem a vákuumdob felé menő részébe a "T" elágazónál szintén dugsz egy cs.golyót -úgy már tuti, hogy ki lesz iktatva és nem kap falsot.. ^_^

Köszi!

Gázolaj szűrőt kb 700 km-el ezelőtt cseréltem , olajszűrőt és olajat is...ezek szerint magához az AGR-hez hozzá sem kell nyúlnom csak a csatlakozó gumicsövet kell ledugóznom , jól értem?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Gázolaj szűrőt kb 700 km-el ezelőtt cseréltem , olajszűrőt és olajat is...

ezek szerint magához az AGR-hez hozzá sem kell nyúlnom csak a csatlakozó gumicsövet kell ledugóznom , jól értem?

Hm, úgy már érdekesebb a jelenség de akkor is valami üzemanyaghiányra utal a dolog :huh:

Nem biza, jól érted :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hm, úgy már érdekesebb a jelenség de akkor is valami üzemanyaghiányra utal a dolog :huh:

Nem biza, jól érted :lol:

És ha meg akarnám tisztítani, akkor csak a bilincset kell a szelep tövében kilazítanom és le is jön az AGR?

Aztán be lehet áztatni nitrohigítóba hátha jobb lesz?

Link to comment
Megosztás:

És ha meg akarnám tisztítani, akkor csak a bilincset kell a szelep tövében kilazítanom és le is jön az AGR?

Aztán be lehet áztatni nitrohigítóba hátha jobb lesz?

Ha nem megy vissza a szelep és meg akarod tisztítani -bár én nem nyúltam hozzá csak csapágysrét a csövébe és csoki :lol: jónak jó, alacsony a korom és ennyi.. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én még olyan dízelt nem láttam amelyik nem füstöl :lol: akármilyen mértékben :huh: attól, hogy lezárod az egr-t még fog füstölni csak nem annyira.. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Én még olyan dízelt nem láttam amelyik nem füstöl :P akármilyen mértékben ^_^ attól, hogy lezárod az egr-t még fog füstölni csak nem annyira.. :lol:

Jó ok :huh: nem úgy értettem, persze hogy füstöl :lol: csak nem szeretem megölni a mögöttem utazókat... B)

Link to comment
Megosztás:

Nah lezártam a szelepet...kb 5 percembe telt...mivel csapágygolyóm nem volt kéznél, csavarral helyettesítettem és egy másik gumicsövet húztam a vákuum pumpa felöli csőre amit szintén ledugóztam és így az alapjáratom sem szökött az egekbe ... pöccre indul, úgy húz mint atom és hát...füstölni füstöl de sokkal kevésbé mint a rossz agr-el erölködve...igaz csak bemelegítettem a mocit és mentem egy gyors kört a melóhelyem körül, de ég és föld a különbség.

Na majd holnap eldől. Megyek vele egész nap...de azért majd megtisztítom és megnézem hátha még nem kopott nagyon el...

Köszi még egyszer a segítséget!!!!

Nagy öröm ez ma estére nekem!

:lol: :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnem kerni!

Van egy f astra 93-as es az alapjaratom ingadozik gyorsitasnal nagyon enyhe rangatas viszont van oylan hogy rengeli inditasnel neha leesik a fordulat,de legtobbszor piros lampanal fordul elo a fordulat leesik kb 500 ra ha adok neki 1 kis gazt visszaall.Én alapjarati motorra gyanakszom ha valaki tudna segiteni hogy mi lehett a baj irjon.Ami cserelve volt lamdaszona ,benziszivattyu, gyujtasfedel +kabel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnem kerni!

Van egy f astra 93-as es az alapjaratom ingadozik gyorsitasnal nagyon enyhe rangatas viszont van oylan hogy rengeli inditasnel neha leesik a fordulat,de legtobbszor piros lampanal fordul elo a fordulat leesik kb 500 ra ha adok neki 1 kis gazt visszaall.Én alapjarati motorra gyanakszom ha valaki tudna segiteni hogy mi lehett a baj irjon.Ami cserelve volt lamdaszona ,benziszivattyu, gyujtasfedel +kabel.

Jah, elég alapjárati moci gyánús, de majd a benzines népek megaszondják az okosat. (vagy Brezsó megmondja majd hogy gyújtásmodul ^_^ ) Viszont mi köze ennek az AGR-hez? :lol: :huh:

Link to comment
Megosztás:

Jah, elég alapjárati moci gyánús, de majd a benzines népek megaszondják az okosat. (vagy Brezsó megmondja majd hogy gyújtásmodul B) ) Viszont mi köze ennek az AGR-hez? :lol: :huh:

Mert valami hasonlót az AGR szokott produkálni. Főleg gyorsításnál jelentkező rángatást. Olyankor az alapjárati motor nem szól bele az üzemelésbe.

Az alapjárat lesesését is tudja okozni az AGR, de az alapjárati motor is.

Meg kell takarítani a fojtószelepházat+alapjáratit. Az AGR-t pedig le kell zárni vagy meg kell takarítani esetleg ki lehet cserélni.

De sokkal könnyebb lenne, ha lenne motorkód... ^_^

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnem kerni!

Van egy f astra 93-as....

Jah, elég alapjárati moci gyánús, de majd a benzines népek megaszondják az okosat. (vagy Brezsó megmondja majd hogy gyújtásmodul :P ) Viszont mi köze ennek az AGR-hez? ^_^ :huh:

Azért annyira nem vagyok betege a cuccnak B) :D ..másrészt, gondolom, jól jönne a motor tipusa is a leirásban a segitséghez - amit szinte tuti, hogy nem tőlem fog megkapni mert nem értek én ehhez (sem) :lol: - mert ugyebár 1,6i volt többféle is, vagy nem jól sejtem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért annyira nem vagyok betege a cuccnak :lol: B) ..másrészt, gondolom, jól jönne a motor tipusa is a leirásban a segitséghez - amit szinte tuti, hogy nem tőlem fog megkapni mert nem értek én ehhez (sem) ^_^ - mert ugyebár 1,6i volt többféle is, vagy nem jól sejtem? :huh:

93-as évjáratban még csak C16NZ létezett, nagyritkán előfordul az X16SZ, de inkább 94-től.

Link to comment
Megosztás:

Jáááj gyerekek. Tegnap este becsuktam az egeret. Meglett az erő a gépezetben, eddig azon a lyukon folyt ki a power belőle, most hogy becsuktam, benne marad. B) megy mint a qrvaélet (már magához képest :huh: ) kevésbé morgós alacsony fordulatról gyorsulásnál, sokkal simábban jár az egész. Ez a lezárás csodákat tett. Kár hogy a kompresszió értékeket még ez sem tudja feljvítani ^_^ :lol: Nah mindegy, szóval gyóó lett. Még fater is csak annyit mondott hogy "höh, ez jót tett neki" nem pedig a szokásos "mif.szécsinálodaztamif.sztmámeginthaggyadmárbékénszegényautót"

Köszi a mindenkinek az okosságokat. :P

Link to comment
Megosztás:

Jáááj gyerekek. Tegnap este becsuktam az egeret. Meglett az erő a gépezetben, eddig azon a lyukon folyt ki a power belőle, most hogy becsuktam, benne marad. B) megy mint a qrvaélet (már magához képest :huh: ) kevésbé morgós alacsony fordulatról gyorsulásnál, sokkal simábban jár az egész. Ez a lezárás csodákat tett. Kár hogy a kompresszió értékeket még ez sem tudja feljvítani ^_^ :lol: Nah mindegy, szóval gyóó lett. Még fater is csak annyit mondott hogy "höh, ez jót tett neki" nem pedig a szokásos "mif.szécsinálodaztamif.sztmámeginthaggyadmárbékénszegényautót"

Köszi a mindenkinek az okosságokat. :D

Én már pár hónappal ezelőtt mondtam neked, hogy zárd le, megéri! :D :P Nekem már vagy másfél éve le van zárva és frankó! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én már pár hónappal ezelőtt mondtam neked, hogy zárd le, megéri! :D :lol: Nekem már vagy másfél éve le van zárva és frankó! :D

jóvanna, kellett hozzá egy kis autóra szánható idő. (3 teljes nap :D ) Barátnőmet csodálom hogy nem kaparta ki a szemem... Leviszem a velencei tóra nyaralni, és a nyaralás 75%-át az autóval töltöttem el B) :P kapott új tetősíneket, hátsó ablakot kivettem, letömítettem visszatettem, hátsó ajtókárpitok csere, tetőkárpit ki, új (IV.Golf) antenna be, antennakábel behúz, sín, és tetőkárpit alatt minden horzsolás, meg lepattogzás, rozsdaoldva-alapozva-festegetve, hátsó üléssor csere (qrvaélet, ez nagy sz.pás volt... ^_^ )és lemosni már nem volt időm :huh: Jah, meg este azé' voltunk fürödni is (már nem az autóval, hanem barátnőmmel :D )

Viszont megérte, és ez a szelep lezárás monnyuk kívülről nem látszik rajta mint a többi, de tán ez érte a legtöbbet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A kis AGR barátomról irnék.

Megvétel után, kb 3 hónappal kis sárgalámpa kigyullad, alapjárat nincs, motor nemindul. Szerelő kitisztította...

Egy év mulva ujra előjött a mumus, de már kicseréltettem. Az újjal semmi baj nemvolt. Tettem a tankba injektor tisztítót, és rá pár napra ujra AGR hiba. Lehet hogy az injektortisztító által leszedett kosz akadt fent??

Ki nemvettem még az AGR-t, de márkaszervizbe a tisztítás úgy történt, hogy pörgették a motort, és magától tisztult. Az is egy lehetőség, hogy ha ki van tisztulva, egyszerűen le kell húzni a csatlakozóját, és nemhasználódik. A sárgalámpa kigyullad, de eltekinthető mellette.

HA továbbra is előjön a hiba, én a pörgetést választom.

És ha valakinek úgy eldugul, hogy nemindul a motor (mint pl nekem is), akkor a gázpedál teljes benyomásával indítható.

Ha ezek le voltak irva eddig, akkor bocsi, de gondoltam megosztom =)

Link to comment
Megosztás:

Ki nemvettem még az AGR-t, de márkaszervizbe a tisztítás úgy történt, hogy pörgették a motort, és magától tisztult. Az is egy lehetőség, hogy ha ki van tisztulva, egyszerűen le kell húzni a csatlakozóját, és nemhasználódik. A sárgalámpa kigyullad, de eltekinthető mellette.

HA továbbra is előjön a hiba, én a pörgetést választom.

És ha valakinek úgy eldugul, hogy nemindul a motor (mint pl nekem is), akkor a gázpedál teljes benyomásával indítható.

Ha ezek le voltak irva eddig, akkor bocsi, de gondoltam megosztom =)

Jóóóóó nagy baromság,gratulálok a márkaszervíz hozzáértéséhez! :lol:

Ha kicsit visszaolvasol rájösz miért írtam ezt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.