Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Pontosan, hosszabb motorfék üzemben teszteli néha (nem mindig).

De csak a 96 végétől gyártott modelleknél van ez a teszt (fehér csatis ecu).

Nem mindegy az sem, hogy gyári vagy utángyári az AGR.

mekkora az a hosszabb motorfék?

Mert nekem már volt olyan amikor csak vagy 10 másodpercig volt motorfék és kivillantotta a lámpát...

De volt olyan is, amikor autópályán BP-től DB-ig nem villantott....pedig volt olyan amikor jó hosszan motorfékeztem...

Link to comment
Megosztás:

mekkora az a hosszabb motorfék?

Mert nekem már volt olyan amikor csak vagy 10 másodpercig volt motorfék és kivillantotta a lámpát...

De volt olyan is, amikor autópályán BP-től DB-ig autópályán nem villantott....pedig volt olyan amikor jó hosszan motorfékeztem...

Nem mindig teszteli, csak néha. <_< Amúgy részterhelésen is tesztelgeti néha.

Ma pl nem világított a checklámpa, de tegnap reggel csak felvillant egy pár másodpercre mikor motorfékeztem egy jó hosszú lejtős úton 20-25 másodpercig, délután viszont már indítás után világított.

Link to comment
Megosztás:

Nem mindig teszteli, csak néha. :lol: Amúgy részterhelésen is tesztelgeti néha.

Ma pl nem világított a checklámpa, de tegnap reggel csak felvillant egy pár másodpercre mikor motorfékeztem egy jó hosszú lejtős úton 20-25 másodpercig, délután viszont már indítás után világított.

Nekem ha kivillan, akkor nem alszik el addig, amíg újra nem indítom a kocsit...

<_<

Link to comment
Megosztás:

Pontosan, hosszabb motorfék üzemben teszteli néha (nem mindig).

De csak a 96 végétől gyártott modelleknél van ez a teszt (fehér csatis ecu).

Nem mindegy az sem, hogy gyári vagy utángyári az AGR.

A junix Hans Priest ad 50 rugóért, a Delparts meg 20-ért a Delphit... <_<

Vajon melyik a jobb??

Link to comment
Megosztás:

Nem mindig teszteli, csak néha. <_< Amúgy részterhelésen is tesztelgeti néha.

Ma pl nem világított a checklámpa, de tegnap reggel csak felvillant egy pár másodpercre mikor motorfékeztem egy jó hosszú lejtős úton 20-25 másodpercig, délután viszont már indítás után világított.

Csak motorfék üzemben tesztel, akkor sem mindig.

Ha részterhelésen kigyullad a lámpa, az valszeg megszorulástól van, nem teszttől :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló! nekem ugyanezt csinálja hogy 3000 körül megtorpan.... meg 1500 körül pedig "bakkecskeüzemódvan" (rángat) de eddig még nem állt le viszont már villant ki a kis sárga lampion :lol:

A lényeg h kiolvastam (itt a forúmon segítettek megfejteni) és kiderült, hogy AGR szelep.

Hétvégén takarítás lesz ebből, de lehet h le is zárom... <_<

Érdekes mert nekem le van zárva és gyorsításkor nekem is a 3000 körül van egy torpanás. Ritkán de érezni gyorsításkor 3/4 gázon. Egy gyertya csere vagy protec kezelés után meg szokott szűnni (vagy csak észrevehetetlenül kicsit ránt) Az 1500 körüli rángatás nálam is megvan ha pl alacsony sebességfokozatban araszolok, de akkor kuplung vagy ha van hely kis gáz, hogy kijöjjön a "lengésből" a hajtásrendszer.

Link to comment
Megosztás:

Miért nem villogtattad ki a hibakódot? <_<

Mivel műszaki analfabéta vagyok és nem volt időm babrálgatni az autóval,a hiba észlelése után egyből hívtam a szerelőt és egyenesen oda mentem.Másnap kellett az autó és be voltam szarva,hogy mi lehet.5000ft-ért meg is mondták :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vagy lezárod végleg és soha többé nem takarítod! :D

Ha mégegyszer szét kell szedni akkor zárásra is sor kerül :lol: csakhát az a fránya MIL-lámpa zavarhat teszteléskor....

Egyébként hol lehet a "legolcsóbban" hozzájutni egy ilyen szelephez ?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Ha mégegyszer szét kell szedni akkor zárásra is sor kerül :lol: csakhát az a fránya MIL-lámpa zavarhat teszteléskor....

Egyébként hol lehet a "legolcsóbban" hozzájutni egy ilyen szelephez ?

Szerintem bontóban...

Ma én is lezárattam a szelepet...ég és föld a különbség, mivel nekem már nagyon koszos volt....

Link to comment
Megosztás:

Ha mégegyszer szét kell szedni akkor zárásra is sor kerül :lol: csakhát az a fránya MIL-lámpa zavarhat teszteléskor....

Egyébként hol lehet a "legolcsóbban" hozzájutni egy ilyen szelephez ?

www.delparts.hu( a kukacosabbaknak mondanám, h a "szakszervízek" is delphi alkatrészeket raknak be sok esetben, qrva drágán)

köbö 20 rongy egy új...

Bontottal ne foglalkozz szerintem, mert az ugyanolyan lesz mintha a tiedet takarítanád ki....

Link to comment
Megosztás:

www.delparts.hu( a kukacosabbaknak mondanám, h a "szakszervízek" is delphi alkatrészeket raknak be sok esetben, qrva drágán)

köbö 20 rongy egy új...

Bontottal ne foglalkozz szerintem, mert az ugyanolyan lesz mintha a tiedet takarítanád ki....

Ehhez csak annyi komment, hogy nemrég vettem ott egyet. Delphit nem tudtak adni, mert nem volt. Helyette kaptam egy másikat 28-ért, amire a csergoben 36-ot mondtak. Megjött, és nézem, hát nem csergos cimke van rajta... :lol: Szóval nem 20, inkább 30, de mégse 50, mint a szakszervízben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Rávettem magam, hogy kitakarítsam az AGR szelepemet de kisebb akadályokba ütköztem.... Mivel nem vagyok egy autószerelő vagy autóhoz értő szaki ezért nem nagyon akartam szétkapni a szelep körüli környezetet.. Viszont tanácsokat kérnék (képek alapján), hogy mit kellene lebontanom ahhoz hogy lehetőleg kicsi nőgyógyász munkával kivehessem azt a nyamvadt szelepet.. :lol:

Ja.. mellékesen berakok pár képet a szelep elhelyezkedéséről...

M_solat_-_K_p066_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

M_solat_-_K_p067_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

M_solat_-_K_p069_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a 2. képen látszik, hogy a leömlőtől nem nagyon jön ki a szelep.. és a szelep mögött van az a műanyag "csatorna" ... nos ezektől még a bal oldali tartó csavart sikerült kicsavarni, de a jobb oldalit meg se találtam..

a 3. képen meg látszik hogy a jobb oldali csavar megtalálásában akadályoz a leömlő..

Szóval ha tudtok tanácsot adni, hogy hogyan lehetne kivitelezni a kiszedését, azt megköszönném :D

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Már az is sokkal megkönnyitené a dolgod, ha a légszüröháztól jövö szivocsövet levennéd. (gondolom erre gondolsz a szivosor alatt, mert azt nem kell hozzá levenni)

Én kicseréltem a torx csavarokat hatlapfejü 8-as csavarra, igy könnyebb lett a dolgom, mert a szivócsövet félretolva simán elfér az alsó csavarhoz a csillag villás kulcs, a fentihez pedig lekötöm a nyomó benzincsövet, és a visszavezetö benzincsövet is, igy simán odaférek a csuklós crovával.

Igaz, a felsö csavart igy sem egyszerü visszakapatni a menetbe.

Hali Blackdani.

Én igy csináltam anno.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy melyik két lábát kell megtáplálni (elektromosan) az AGR-szelepnek, hogy kinyisson?

Ki szeretném takarítani, ezért kellene.

Köszönöm a segítséget!

Közben megtaláltam a megoldást!

A négy darab sorban lévő csati közül a két szélsőt kell megtáplálni 12V-tal és akkor nyit a szelep.

Addig marad nyitva amíg kapja a tápot!

Link to comment
Megosztás:

Közben megtaláltam a megoldást!

A négy darab sorban lévő csati közül a két szélsőt kell megtáplálni 12V-tal és akkor nyit a szelep.

Addig marad nyitva amíg kapja a tápot!

Én úgy emlékszem az kézzel is nyomkodható egy rugó ellenében ha takarítani akarod. Legalább is nekem tuti nem kellett 12V a takarításhoz.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy emlékszem az kézzel is nyomkodható egy rugó ellenében ha takarítani akarod. Legalább is nekem tuti nem kellett 12V a takarításhoz.

Így van, én is tudtam nyomogatni. Simán bement.

Lefalaztam ma az EGR-t éshát... no comment. :(

Amúgy kifele nem tud mozogni az a bütyök, csak befele? :)

Link to comment
Megosztás:

Nemrégiben lezártam volt az AGR szelepet aztán jártam vele több száz km. Egyszercsak történt valami a géppel mert a jóistennek sem akart jól menni. Beszéltem egy "szakinak" nevezett lénnyel aki a bányász béka se@@énél is lennebb hordott. Azt mondta, hogy pár hónap és a katalizátorom meg fog halni, meg nem potyára volt kitalálva az AGR stb. Akkor most mit csináljak? Lehet valami összefüggés az AGR és a torpanás között ??? Most facán megy és nem szeretném megölni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.