Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem a tapasztaltabb kollégákhoz!

Az AGR szelep lezárása nem jár káros túlmelegedéssel a hengerekben?

Főleg 140-es tempózásnál...

Ugyanis azt olvastam egy helyen(www.injektor.hu) hogy az AGR szelep egyik feladata az égési csúcshőmérséklet csökkentése, ami a káros NOx gáz kibocsátás csökkenésével jár.

Ugyanis mióta le van zárva az AGR szelep, autópályázáskor a motor hőmérséklete 2-3 fokkal fentebb kúszik. Lassításkor (90re) pedig beáll a gyári és megszokott értékre. Bár ez önmagában lehet még termosztát hiba is.

Válaszokaz előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Valaki mondja már meg mi is az a AGR??

Káros anyag kibocsájtását csökkentő el.szelep.A kipuffogó gázok egy részét vissza áramoltatja az égéstérbe teljesen elégetve azt így csökkenti a káros anyag kibocsájtását.Mivel a motor üzemelését jelentősen befolyásolja így ennek hibája a motor üzemképtelenségét v. helytelen működését ;) okozza.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs lezárva akkor tud jó sz@r helyzeteket produkálni az a vacak...

Lámpánál leállás, alapjárat eltűnését....

Szal nem vicc... (tapasztalat)

Nekem mondod...X14XE...nekem is van AGR! ;) Oltári szar helyen van,hozzáférhetetlen.

Ledugóztam a picsába,azóta nincs gond vele.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Kiszedtem és megpucoltam Würth féktisztítóval és lezártam egy lemezzel az AGR szelepet.X16XEL B vekim van úgyhogy a legrosszabb helyen volt.

Nos az volt a probléma,hogy alapjárat ingadozik(800-900 ford. között ütemesen ugrál,lámpánál rángatja a kocsit),egyesben rángat és szinte minden váltásnál a fordulat vagy nagyon lassan esik vissza vagy nem esik hanem felpörög 3000-3500 ra és lassan 2-3 másodperc múlva kezd el leesni.

Pucolás és lezárás után most mintha jobban menne a kocsi,egyesben szinte nem is rángat.

Az alapjárat ugyanúgy ingadozik,a váltásoknál is lassan esik vissza a fordulat(de mintha egy kicsit jobb lenne).

Kell egy kis idő amíg eltünnek az alapjárati gondok vagy azonnal a lezárás után meg kellett volna oldódni a dolognak?(tehát más a hiba?)

Lambdaszonda cserélve van,volt diagnosztikán(azt mondták minden ok') és a vákuum csöveket vagy miket is megnézte a szerelő azt mondta ok'.

üdv:shamlee

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Kiszedtem és megpucoltam Würth féktisztítóval és lezártam egy lemezzel az AGR szelepet.X16XEL B vekim van úgyhogy a legrosszabb helyen volt.

Nos az volt a probléma,hogy alapjárat ingadozik(800-900 ford. között ütemesen ugrál,lámpánál rángatja a kocsit),egyesben rángat és szinte minden váltásnál a fordulat vagy nagyon lassan esik vissza vagy nem esik hanem felpörög 3000-3500 ra és lassan 2-3 másodperc múlva kezd el leesni.

Pucolás és lezárás után most mintha jobban menne a kocsi,egyesben szinte nem is rángat.

Az alapjárat ugyanúgy ingadozik,a váltásoknál is lassan esik vissza a fordulat(de mintha egy kicsit jobb lenne).

Kell egy kis idő amíg eltünnek az alapjárati gondok vagy azonnal a lezárás után meg kellett volna oldódni a dolognak?(tehát más a hiba?)

Lambdaszonda cserélve van,volt diagnosztikán(azt mondták minden ok') és a vákuum csöveket vagy miket is megnézte a szerelő azt mondta ok'.

üdv:shamlee

Alapjárati motor lehet a ludas, vagy mégiscsak a vákuumrendszerben van valami gond, pl. a fékrásegítő dob ereszthet, ilyesmi.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motor lehet a ludas, vagy mégiscsak a vákuumrendszerben van valami gond, pl. a fékrásegítő dob ereszthet, ilyesmi.

Én inkább vákuum problémát sejtek. Alaposabban körül kell nézni. Esetleg még a fülkében is. Bár nem tudom, hogy a belső levegő keringető kapcsolója uolyan-e mint az astrában.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most jó nagy hülyeséget kérdezek:a belső levegő keringetésnek van köze az alapjárathoz? ;)

Félreértés ne essék,komolyan kérdezem.

Egyébként ezeket a diagnosztika nem mutatja ki?

Alapjárati léptető motort holnap megnézem.

thx

Persze, hogy van. Ha fals levegőt szív a motor változik a keverék összetétele, ritkább lesz.

Diagnosztika meg nem igazán létezik erre, hacsak az nem, hogy lehúzod a csövet a vákuumdob felé menő vastag csőről, és befogod a lyukat, ahonnan lehúztad. Ha változik az alapjárat akkor ott van a bibi.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most jó nagy hülyeséget kérdezek:a belső levegő keringetésnek van köze az alapjárathoz? ;)

Félreértés ne essék,komolyan kérdezem.

Egyébként ezeket a diagnosztika nem mutatja ki?

Alapjárati léptető motort holnap megnézem.

thx

Engem elég sokáig, kb 1 éven át megviccelt néha a lecsúszott vákuumcső a belső levegőkeringető kapcsolójáról. Attól volt, hogy olykor megemelkedett az alapjárat, hasonlóképpen ahogy leírtad. ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor most jó nagy hülyeséget kérdezek:a belső levegő keringetésnek van köze az alapjárathoz? ;)

Annyi a köze hozzá, hogy vákuumos működtetésű a belső keringetés mechanikája, ezért ha ott le van csúszva a cső, ugyanolyan hibát okoz, mintha a motortérben lenne lyuk a vákuumrendszerben.

Link to comment
Megosztás:

Annyi a köze hozzá, hogy vákuumos működtetésű a belső keringetés mechanikája, ezért ha ott le van csúszva a cső, ugyanolyan hibát okoz, mintha a motortérben lenne lyuk a vákuumrendszerben.

Sőt ha jól tudom a pollenszűrőnél is van egy kis cső, annak is gyakran van eltörve-repedve a bekötése.

Link to comment
Megosztás:

Ok'.

Akkor már csak az a kérdés,hogy hol nézzem meg?Annyiféle csövet írtatok már. ;)

Ezt nem bízom a szerelőre,úgyhogy ha kérhetem leírnátok pontosan hol találom ezeket a csöveket?

Köszönet.

Végülis az összes cső a kocsiban, amiben nem üzemanyag, ablakmosó, fékolaj, szervólolaj vagy hűtőközeg van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Végülis az összes cső a kocsiban, amiben nem üzemanyag, ablakmosó, fékolaj, szervólolaj vagy hűtőközeg van.

;) ;) :P -_- ;) Ez nekem kínai volt.

x16xel 1.6 16v a moci és vectra b.

(egyébként,hogyan kell beszúrni egy idézetet?)

thx

Ha csak egyre szeretnél válaszolni, akkor a Válasz gombot megnyomod az adott hozzászólásnál.

Ha többre, akkor bejelölöd őket úgy, hogy megnyomod az "idéz" gombot, aztán alul vagy felül ráböksz, hogy Hozzászólás. Maximum 3 idézetet idézhetsz egyszerre.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.