Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 5 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Van egy 94-es 1,7d astrám, opel motoros. Nyáron le lett kötve az agr szelep. Nem voltam ott, de egy dízel szervízben csinálták a cinkotai úton. Miután megtörtént, akkor úgy működött a dolog, hogy ha engedtem fel a kuplungot, és nyomtam a gázt, akkor megindult az autó, mint a villám, viszont mostanában, ha ugyanígy indulok, akkor megtorpan, és "le akar fulladni" a kocsi, mintha gáz nélkül szeretnék gyorsan elindulni. Tudja valaki mi lehet az oka?! Semmi nem változott azóta, nem lett rajta kicserélve, módosítva. Minden gyári alap. Mi okozhatja ezt?!

Köszönöm előre is!

  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok,

Vectra 2.0 DI -em van, s a hibakódkiolvasásnál kihozta a 400-at :)

Elvittem szerelőz, s azt mondta nem biztos, hogy AGR... Szelepeknél nézett valamit , de azt rendben találta.

Majd a vákumszivatttyut méregette, s arra jutott, hogy 0.6 bar, kevés vákumot termel.

Egy olyan használt vákumszivattyut akart adni, ami 0.1-2 -vel több vákumot temrel, s gyorsabban felszivja. Mindezt 15 e.-ért

Nemcsak AGR-re hozhatja ki a 400-as hibakódot és ezt kellene tisztitani/ leforrasztani ?

véleményetek?

Elküldve

sziasztok,

Vectra 2.0 DI -em van, s a hibakódkiolvasásnál kihozta a 400-at :)

Elvittem szerelőz, s azt mondta nem biztos, hogy AGR... Szelepeknél nézett valamit , de azt rendben találta.

Majd a vákumszivatttyut méregette, s arra jutott, hogy 0.6 bar, kevés vákumot termel.

Egy olyan használt vákumszivattyut akart adni, ami 0.1-2 -vel több vákumot temrel, s gyorsabban felszivja. Mindezt 15 e.-ért

Nemcsak AGR-re hozhatja ki a 400-as hibakódot és ezt kellene tisztitani/ leforrasztani ?

véleményetek?

Elküldve

HELLO

nekem 98-as 1.4 16v g astrám van agr szeleps azt mondták

de gázadásnál is rángat és nem gyorsul egyenletes gázon jol megy az alapjárat ingadozik.

ebbe is le lehet zárni lemezzel a szelepet ?

vagy esetleg más hibája van?

Elküldve
HELLO

nekem 98-as 1.4 16v g astrám van agr szeleps azt mondták

de gázadásnál is rángat és nem gyorsul egyenletes gázon jol megy az alapjárat ingadozik.

ebbe is le lehet zárni lemezzel a szelepet ?

vagy esetleg más hibája van?

Le lehet zárni, sztem meg is oldja a problémát.

Elküldve
sziasztok,

Vectra 2.0 DI -em van, s a hibakódkiolvasásnál kihozta a 400-at :)

Elvittem szerelőz, s azt mondta nem biztos, hogy AGR... Szelepeknél nézett valamit , de azt rendben találta.

Majd a vákumszivatttyut méregette, s arra jutott, hogy 0.6 bar, kevés vákumot termel.

Egy olyan használt vákumszivattyut akart adni, ami 0.1-2 -vel több vákumot temrel, s gyorsabban felszivja. Mindezt 15 e.-ért

Nemcsak AGR-re hozhatja ki a 400-as hibakódot és ezt kellene tisztitani/ leforrasztani ?

véleményetek?

Nem tudom, milyen az AGR szelep vezérlése a tiédben, de ha vákuumos mozgatású, akkor valóban lehet probléma a kevés szívóerő. Viszont egyszerűbb lezárni egy lemezzel az AGR szelepet, mint a vákuumszivattyút cserélni, arra ráérsz akkor is, ha már a fékrásegítőhöz vagy a dúsítóhoz is kevés a szívóereje.

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék a következő gondom megoldásához:

x18xe motorral megáldott astra f caravánom az elmúlt napokban többször is azt tette, hogy motorfékezés után vagy különösebb terhelés nélküli menet után, ha kuplung kinyom: leáll. Ezt minden különösebb előjelzés vagy sárga lámpa kigyulladása nélkül teszi. Néha-néha sárga lámpa néhány másodpercre jelez, de aztán elalszik. Ez csak meleg motornál jelentkezik, hidegen megy mint óra. A leállást követően általában egy pöccintésre beindul, majd a következő megállásnál újra leáll. Előfordul az is, hogy az újraindításnál rendesen beindul, de utána azonnal leáll.

Tud valaki erre valami okosat mondani? AGR, lambdaszonda, útjeladó????

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok.Új tag vagyok a fórumon! Az én verdamon le szeretném zárni az AGR-t de nagyon gáz helyen van. motorkód X16XEL. Nem tudok sehogysem hozzáférni. Szét kell bontanom hozzá a fél motrot! Ötlet vkinek??? Biztos van vmi turpisság amire nem jöttem rá! :sowwy: . Rángat az oto gázelvételkor, meg megtorpan gázadáskor egy kis idö mulva meg húz mint állat... Ezért gondoltam lecsukni. 95 év végi kiadású a kicsike. Kössz elöre is a segitséget!

Elküldve
Sziasztok.Új tag vagyok a fórumon! Az én verdamon le szeretném zárni az AGR-t de nagyon gáz helyen van. motorkód X16XEL. Nem tudok sehogysem hozzáférni. Szét kell bontanom hozzá a fél motrot! Ötlet vkinek??? Biztos van vmi turpisság amire nem jöttem rá! :sowwy: . Rángat az oto gázelvételkor, meg megtorpan gázadáskor egy kis idö mulva meg húz mint állat... Ezért gondoltam lecsukni. 95 év végi kiadású a kicsike. Kössz elöre is a segitséget!

Nekem is pont ilyen motor van az Astrámban és most készülök én is lezárni,még csak egyszer dobott hibát,de,ha lehet megelőzöm a bajt!

Én is úgy tudom,hogy ezen a motoron van talán a lexarabb :lol: helyen az EGR(német nyelvterületen AGR).Majd írhatsz meg képet is küldhetsz a műveletről.

Én még meg sem néztem,hogy hol van a szelep,hogy azt mondják annyira rossz helyen van.Kép nincs róla merre dugták el??

Ezt a cikkek meg a Vectra klubban találtam róla!:

"- AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni."

"-Az előbbiekhez azt fűzném hozzá, hogy az EGR szelep mint tudjuk, 5 vezetékes, ebből 2 vezeték a szelep mechanikus mozgatására való mágnes vezérlésére való. A másik három vezeték egy potenciométer három kivezetése. A potenciométer két vége a fojtószelep potenciométer két végével párhuzamosan van kapcsolva. A leágazás a szelep állásával arányos feszültséget ad a vezérlő elektronikának.

Ezen kívül, a potméter egyik vége és a vezérlő elektronika közé van kötve a motor hőmérséklet jeladó. Tehát meglehetősen sok a hibalehetőség, mert eddig mindig a szelep mechanikus megakadásáról beszéltünk, de mi van akkor, ha a potenciométer a kontakthibás /is/

Ezért javaslatom szerint az EGR lezárást úgy kell elvégezni, hogy kiszerelt állapotban meggyőződünk a szelep mechanikus zártságáról, lezáró lemezzel beszereljük és lekötjük a vezérlő tekercs egyik vezetékét. Mondjuk a feketét, ez +12 V-ra megy.

Így a szelep zárólemezzel lezárva, de nem is mozoghat, vagyis a potméter azt az állapotot adja tovább, ami alacsony fordulaton, a zárt szelepre jellemző. Másképpen mondva, ugyan hatástalan a szelep a lezárás miatt, de nem is mozoghat, nem is akadhat ki, és így mindig ugyanazt a lezárt állapotra jellemző feszültséget adja a vezérlő elektronikának.

A másik problémakör, ha kontakthibás a potméter.

Ez nem tudom, mennyire reális, gondolom ezt senki sem mérte, ha kihajított egy rossznak minősített EGR szelepet. Pedig megérne egy misét, hogy megvizsgáljuk, mit okozhat ez. Mindenesetre a kikötött szelep esetén ennek a javítása már gyerekjáték, akár külső alkatrészekkel is"

Ennyi várom a fejleményeket!

Elküldve
Sziasztok.Új tag vagyok a fórumon! Az én verdamon le szeretném zárni az AGR-t de nagyon gáz helyen van. motorkód X16XEL. Nem tudok sehogysem hozzáférni. Szét kell bontanom hozzá a fél motrot! Ötlet vkinek??? Biztos van vmi turpisság amire nem jöttem rá! :sowwy: . Rángat az oto gázelvételkor, meg megtorpan gázadáskor egy kis idö mulva meg húz mint állat... Ezért gondoltam lecsukni. 95 év végi kiadású a kicsike. Kössz elöre is a segitséget!

Csak elsőre tűnik lehetetlennek :lol:

De mindenféle bontás nélkül, kis nőgyógyász vénával hozzá lehet férni :lol:

Két torx csavar fogja, vigyázz, ne essen be az önindító mögé :lol:

Gyertyák, benzinszűrő mikor volt cserélve? Olaj+szűrők 10ezrenként cserélve vannak?

Elküldve
Ezért javaslatom szerint az EGR lezárást úgy kell elvégezni, hogy kiszerelt állapotban meggyőződünk a szelep mechanikus zártságáról, lezáró lemezzel beszereljük és lekötjük a vezérlő tekercs egyik vezetékét. Mondjuk a feketét, ez +12 V-ra megy.

Így a szelep zárólemezzel lezárva, de nem is mozoghat, vagyis a potméter azt az állapotot adja tovább, ami alacsony fordulaton, a zárt szelepre jellemző. Másképpen mondva, ugyan hatástalan a szelep a lezárás miatt, de nem is mozoghat, nem is akadhat ki, és így mindig ugyanazt a lezárt állapotra jellemző feszültséget adja a vezérlő elektronikának.

Nem szabad lekötni egyik vezetéket sem, mert ha nem érzékeli a szelepállás változást az ecu, akkor vészprogramra kapcsol.

Ha le van zárva a lemezzel, amúgy sem okozhat problémát a motor működésében.

Potival nem szokott gond lenni, legalábbis a gondok nagy részét az okozza, hogy ha már a sok koromtól teljesen kikopott

a szeleptengely, és állandóan megakad. Mert akkor lezárás után is dobja majd a hibakódot sűrűn.

97-től pedig az ecu-k tudnak a map szenzoron keresztül is ellenőrzést csinálni az AGR szelep működésére, ezek nagyon

ritkán (csak hosszú motorfék üzemben) bedobják a sárga lámpát, ha le van zárva az AGR, de nem kapcsolnak vészprogramra.

Elküldve

Szia opel16v. Igen cserelem az olajat+szuroket 10.000 km-en rendszeresen. Hat en megvettem a boltban a torx szerszamot hozza es megprobaltam de szinte csak az egyik csavart erem el vele. A masik lehetetlennek tunik szamomra. De ha netan sikerul levenni az oke de utanna visszatenni??? Max megkerem a csajomat mert neki kicsi a keze :sowwy: :lol: :lol: Nemtom mar probaltam a levegoszuro csovet felrenyomatni es ugy de gazos. Viszont a motorszetszedesnek meg nem akartam nekifogni! Szerinted?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.