Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Mintha Laci4-nek lett volna róla képes beszámolója.

De a tar.hu-n és onnét meg törlődött.

Legalábbis valami ilyen rémlik, kérdezz rá hátha megvan neki valahol.

Elküldve
Gyerekek, mia rák az AGR szelep, hol van és mire való? :D

Röviden elmondva (meg amennyit én tudok erről) a kipufogógáz egy részének visszavezetését szolgálja a szívócsatornába környezetvédelmi okokból. Nekem hála az égnek nincs, de akinek van az autójában, annak általában előbb-utóbb gondja is lesz vele, mert az olajkoksztól eltömődik, megszorul (általában nyitott állapotban), ilyenkor az ECU hibakódot generál, a motor akadozva jár, stb... Ha már szétszedted az autót, érdemes lenne azt is kicserélni. Valahol a motor alatt a kipufogócsövön található, pontosabban nem tudom :blush:

Elküldve

AbGasRückfuhr

ha működik, a CO kibocsájtás csökken a kipuff végén mérve, Opel motorokon valamikor a 70es évek elején jelent meg

a Svéd, Svájci és Kaloforniai környezetvédelmi kibocsájtási normák akkoriban csökkentették, az 1,5-2,5 már sok volt.

  • 2 months later...
Elküldve
Köszi a válaszokat! Akkor ami a kipufogóról esetleg kiágazik, azt könyörtelenül lehegesztem, a lambda-szondán még gondolkodom :rolleyes:

Ne tedd! Ami a kipuf csonkon van az a sekunder levegő befújója. Ott plusz levegőt fúj be a katalizátor védelme érdekében hideg motor indításnál pár percig.

Az agr a hengerfejen a szívócsonk környékén van. Még a hengerfejben vezeti vissza a kipuf gázt, nem pedig a kipufogó csonkból

Elküldve

Amikor hozzám került a kocsi kb 2ekm után előjött a hiba. Csúnyán berángatott egyenletes haladás közben. Az itt tanácsoltaknak megfelelően kiszedtem az agr-t (nagyon szar helyen van nálam x16xel) kipucoltam, kis kenést is adtam neki, hogy könnyen járjon majd pedig lezártam egy lemezzel. Atóta nem szorul csak vaktában dolgozik viszont így soha nem fog a koksz lerakodástól tönkremenni :rolleyes:

Azóta több mint 40ekm-t beletettem és soha nem volt vele gondom.

A Tis-ben leírt tesztet nálam is csinálja és ahogy mások is leírták motorfék üzemben. Ekkor főleg nyáron dobja is a lámpácskát és a ha jól emlékszem a 43-as kódot. Én egyszerűen elviselem a lámpácskát mert tudom az agr szelep már nem szúrhat ki velem és amiatt biztos nem maradok ott az út szélén lerobbanva <_<

  • 1 month later...
Elküldve

Megint előjött a következő hiba: néha hirtelen a gép gázadáskor "nem veszi a fordulatot", nem pörög fel a motor csak egy kis idő elteltével. Ez nagyon zavar. Mikor hirtelen gyorsítani kéne, hirtelen elgyengül a motor.

Arra gondoltam, ennek köze lehet a dologhoz: vettem nemrég G astra AGR szelepet bontóban. Pont olyan, mint az enyém, csak a csatija a tetején el van forgatva. Persze a lezáró lemez így is benne van.

Szerintetek?

Elküldve

ha a lezáró lemez benne van, akkor semmi köze az erőtlenséghez.

viszont annak lehet, hogy most megint meleg idő van... akkor legálisan

szarabbul mennek az autók, mint pár fokkal hidegebb időben :)

Elküldve

Ha Az AGR szelepet lezarod Astranal nem fogja eszrevenni a motor vezerlo egyseg mert nem tudja osszehasonlitani semmivel sem az ertek valtozast

Elküldve

Sajnos 96 végétől már a legtöbb típusba olyan vezérlőt szereltek, ami a MAP szenzoron

keresztül nézi a vákum változását a szelep nyitásra, így szokta jelezni a lezárást. :)

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Elküldve

Hi skacok !

No eza fránya AGR szelep probléma engem is megtalált. :( Hogy a fene enné meg, aki kitalálta ! x14xe motorral rendelkező 1997. évben gyártott lovacskám van, úgy tűnik ezen már nem segít a tisztítás, alig hogy elhoztam a szerelőtől, már a második napon jelentkezett újra a fordulatszám emelkedés, ingadozás, és az indulásnál a motor megállási hajlam. Sajna városi közlekedésben elég sokat kell léppésben araszolnom, így az a lehetőség sem kivitelezhető, hogy járó motornál "óvatosan" megkocogtatom a szelepet. Szóval nagyon úgy tűnik hogy kikopott a tengely és nem zár vissza, így szinte állandóan nyitva marad, ami elég kínossá teszi a városi közlekedést. A szerelő nagyon lelkisen megnézett minden apró kis lyukat, fúvókát bevizsgált, alapjárati mocit tisztított, műszerrel vizsgált, de sajna már az AGR szelep takarítást követően, így őő nem is érzékelte mennyire gáz tud lenni, mikor felakad.

Ennek szerencsére nem tették nagyon elérhetetlen helyre ezt a kütyüt.

Éredekelne, hogy mégis hogyan is kell a szelepet lezárni? Illetve láttam olyan cikket is a rovat olvasása során, hogy még valamekkora lyuk fúrással is próbálkozott valaki. No ott mi lett a végeredmény mekkora lyukat kell rá fúrni és hova?

Előre is köszönök minden választ

Elküldve
vékony lemezt kell alá vágni, ennyi. lyukat nem kell fúrni :)

és ennyi??

Még jóhogy olyan sok okos amber kitalálta, hogy a környezetvédelem miatt kell bele AGR szelep. Az elgondolás az széép, de hogy mennyire +szopassuk ezzel a nagyközönsééget ! :(

A gyors válaszért 'cce ;)

Elküldve
Még jóhogy olyan sok okos amber kitalálta, hogy a környezetvédelem miatt kell bele AGR szelep. Az elgondolás az széép, de hogy mennyire +szopassuk ezzel a nagyközönsééget ! ;)

Mert egy tízéves autóban elkopik egy alkatrész? :(

Elküldve
Mert egy tízéves autóban elkopik egy alkatrész? :(

Végül is mégse peugeot !!!! ;) Ami már új korában is igencsak bosszantó hibákkal tuggya elkedvetleníteni tulajdonosát !

Elküldve
Azt hozzátenném, hogy a komputer ezután is dobálni fogja a hibakódokat rá,

de legalább nem fog befulladni :(

Hi Skacok!

Jujjdejóó !!! Lemez bent, visszatértek a pacik az ótómbaa!! Amit mondtál, hogy dobálja a hibakódokat, eddigsem tette és most kb 60km megtétele közben sem .

Mégecceeer köszke!

7főn megy műszakira, zöldkártya már +von. Xál nyugodtan marad6 benne a lezáró lemez? Nem fogja a kutyasem nézni?

Elküldve
7főn megy műszakira, zöldkártya már +von. Xál nyugodtan marad6 benne a lezáró lemez? Nem fogja a kutyasem nézni?

műszakin is mérnek co-t. Legalább isa nekem be szokták dugni a szondát. Nem kínozzák emelt fordulaton mint zöldkártyán de alapjáraton nézik. De tényleg semmit nem befolyásol az agr lezárás. Nekem eddig (1 műszaki 2 zöldkártya) csont nélkül átment lezárt szeleppel.

Elküldve
műszakin is mérnek co-t. Legalább isa nekem be szokták dugni a szondát. Nem kínozzák emelt fordulaton mint zöldkártyán de alapjáraton nézik. De tényleg semmit nem befolyásol az agr lezárás. Nekem eddig (1 műszaki 2 zöldkártya) csont nélkül átment lezárt szeleppel.

:( átment! a munkalapra CO% 0,04/0,0x értéket irtak, igaz mindezt cirka 5 óra alatt ;) hihetetlen gyorsasággal dógoznak a szakik !! Csak tudnám, mi értelme van az időpontnak (Jöjjön akkor 9re, de azt neem mondják, hogy hozzon magával enni-inni valót, ja és a szabadságot se felejtse el kiiratni)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.