Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok.Nekem is előjött ez AGR probléma dolog,X16XEL motorkódú a gép, hol találom pontosan? Esetleg képet tud valaki küldeni róla? Köszönöm

Elküldve

Sziasztok.Nekem is előjött ez AGR probléma dolog,X16XEL motorkódú a gép, hol találom pontosan? Esetleg képet tud valaki küldeni róla? Köszönöm

Üdv, itt van egy kép a fékfolyadék tartálytól tudsz viszonyítani.

1831650-20150430-LJhzVh.jpg

  • 1 month later...
Elküldve

sziasztok 1.7td isuzunál ugye se egr se agr szelep snincs?köszönöm

Nahát nem olyan rég kérdezte valaki...de már nem emlékszem a válaszra, úgy rémlik nincs.

  • 2 months later...
  • 6 months later...
Elküldve

Sziasztok!

Nekem is hasonló hónapok óta húzódó gondom lenne, egyre inkább azt gondolom,olvasom, hogy itt kéne keresnem a probléma megoldását.

A jelenség röviden, 3000 fordulat alatt van egy kis gondolkodás betorpanás, és olyan 3500 felett kezd el húzni az autó.

Nyáron melegben, klíma használatával meg főleg felerősödik a jelenség.

Amikor dugóban araszolok nagyon alacsony sebességnél, mikor csak szinte gurulok alap fordulaton, nem tudok úgy kevés gázt adni , hogy ne kezdjen el rángatni az autó. Rángat, én meg bólogatok, mint egy kezdő vezető, a kuplunggal és plusz gázzal kell játszanom, hogy ne fulladjon le.

Egy 1.6 Z16XER motorkódú kombi Astrám van. Egyre inkább az EGR-re gyanakszom(olvasások után), de nekem sem hibakódom, se semmi nincs ezeken a tüneteken kívül. Mi lenne a teendőm?

Legutóbb a komputeres a szelepfedelet akarta velem kicseréltetni 71000-ért a kipufogó gáz visszavezetés miatt.

 

Válaszokat előre is köszönöm

Elküldve
9 órája, hanis írta:

Sziasztok!

Nekem is hasonló hónapok óta húzódó gondom lenne, egyre inkább azt gondolom,olvasom, hogy itt kéne keresnem a probléma megoldását.

A jelenség röviden, 3000 fordulat alatt van egy kis gondolkodás betorpanás, és olyan 3500 felett kezd el húzni az autó.

Nyáron melegben, klíma használatával meg főleg felerősödik a jelenség.

Amikor dugóban araszolok nagyon alacsony sebességnél, mikor csak szinte gurulok alap fordulaton, nem tudok úgy kevés gázt adni , hogy ne kezdjen el rángatni az autó. Rángat, én meg bólogatok, mint egy kezdő vezető, a kuplunggal és plusz gázzal kell játszanom, hogy ne fulladjon le.

Egy 1.6 Z16XER motorkódú kombi Astrám van. Egyre inkább az EGR-re gyanakszom(olvasások után), de nekem sem hibakódom, se semmi nincs ezeken a tüneteken kívül. Mi lenne a teendőm?

Legutóbb a komputeres a szelepfedelet akarta velem kicseréltetni 71000-ért a kipufogó gáz visszavezetés miatt.

 

Válaszokat előre is köszönöm

Ha meg lehet oldani, le kell zárni a visszavezetést. Biztosan anyázni fog érte, de kiderül, ha az a baj.
Az alacsony fordulaton nagy gázra bakkecskézés gyújtás is lehet. Akár gyertyakábel is...

Elküldve

Szia!

 

Inkább kis gázra bakkecskézik. Ha araszolgatásnál nagyobb gázt adok, akkor nincs gond, de ha csak éppen gázt akarok adni, akkor rángat.

Kigyorsításnál is érezhetően 2500-3000 felett indul meg.

 

köszi

  • 1 month later...
Elküldve (edited)

Akinek le van falazva X16SZR-en az EGR,mondja már meg,hogy a motorvezérlő dobja-e a sárgát?(néha,mindig,soha?)Tegnap kicseréltem a kb.1,5 évet (10 ezer km)futott szelepemet(ERA márkájú,nem a legolcsóbb,új volt)egy e-bay-ról vett óccsóra(új,a záró lemezt alá tettem)indítás után ok (no check lámpa):)majd 90km után elöjött újfennt:(

Holnap kiveszem a záró lemezt,próba...

Módosítva : csicsó
Elküldve
15 órája, csicsó írta:

Akinek le van falazva X16SZR-en az EGR,mondja már meg,hogy a motorvezérlő dobja-e a sárgát?(néha,mindig,soha?)Tegnap kicseréltem a kb.1,5 évet (10 ezer km)futott szelepemet(ERA márkájú,nem a legolcsóbb,új volt)egy e-bay-ról vett óccsóra(új,a záró lemezt alá tettem)indítás után ok (no check lámpa):)majd 90km után elöjött újfennt:(

Holnap kiveszem a záró lemezt,próba...

Kivettem a lemezt,igy meg átváltott bakkecske üzemmódra,ugrált,fulladt de cefet módon,de sárga lámpa az nem volt,csak kb.5km után jött elö.

Ennyit bìrt az új szelep?90km...

Elküldve (edited)
14 perce, csicsó írta:

Kivettem a lemezt,igy meg átváltott bakkecske üzemmódra,ugrált,fulladt de cefet módon,de sárga lámpa az nem volt,csak kb.5km után jött elö.

Ennyit bìrt az új szelep?90km...

Az EGR visszavezeti az égésterméke egy részét a motorba, ha ez túl sok nyilván nem fog rendesen működni az autó. Mivel kipufogó gáz halad rajta keresztül előbb-utóbb mindegyik akadni fog a koksztól, ezért falazzák le, erre meg szokta dobni a sárga lámpát. Lehet venni elektronikát ami kijátsza ezt, de aki ideáig eljut hogy lefalazza azt általában nem zavarja az időnkénti sárga lámpázás. Hogy neked rossz-e a szeleped és ezért rángat tőle a motor, sajna innen nem tudom megmondani.

Módosítva : zotya975
Elküldve
On 2016. 03. 26. at 21:50, csicsó írta:

Akinek le van falazva X16SZR-en az EGR,mondja már meg,hogy a motorvezérlő dobja-e a sárgát?(néha,mindig,soha?)Tegnap kicseréltem a kb.1,5 évet (10 ezer km)futott szelepemet(ERA márkájú,nem a legolcsóbb,új volt)egy e-bay-ról vett óccsóra(új,a záró lemezt alá tettem)indítás után ok (no check lámpa):)majd 90km után elöjött újfennt:(

Holnap kiveszem a záró lemezt,próba...

Az elektronikus vezérlésűt általában menet közben, akkor is tolóüzemben( mikor motorfékez az ember) leteszteli a vezérlő. Kinyitja/bezárja néhányszor és közben figyeli a szívótorokban a vákuum változását. Ha nincs változás, akkor hibaként jelzi egy sárga lámpával és kizárja ezt a szabályzást a motorvezérlésből a következő indításig.

 

Nekem is sárgalámpázik a lefalazott EGR-re...vizsgán szokott ebből galiba lenni.

Elküldve
11 órája, pszilaj írta:

Az elektronikus vezérlésűt általában menet közben, akkor is tolóüzemben( mikor motorfékez az ember) leteszteli a vezérlő. Kinyitja/bezárja néhányszor és közben figyeli a szívótorokban a vákuum változását. Ha nincs változás, akkor hibaként jelzi egy sárga lámpával és kizárja ezt a szabályzást a motorvezérlésből a következő indításig.

 

Nekem is sárgalámpázik a lefalazott EGR-re...vizsgán szokott ebből galiba lenni.

De nekem nem sárgázott 1,5 évig az új szeleppel,így volt müszakin mindig...

Tegnap visszaraktam a régit,amit elötte 1 napig áztattam olajban,ma mentem vele 100km-t és a lámpa nem gyulladt ki egyszer sem:huh:

Most akkor mi van?

  • 2 months later...
Elküldve
18 perce, joecockroach írta:

Sziasztok!

Valaki meg tudja nekem mondani, hogy a 93as évjáratú C16SE motoromban kell lennie EGR szelepnek? Létezik hogy abban még nem volt?

Abban olyan nincs. :wink:

  • Like 1
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Most vettem egy X16XEL 99-es astrát (270e km). Olvasgatván a neten én is lapolnék, meg beépítenék egy ilyen e-bay-es okosegérszelepet. Viszont nem tudom eldönteni, hogy egy 2000 ft-os OBD2 ELM327 bluetooth-os cuccal menne a hibakód olvasás az én autómmal? Van ebbe valakinek tapasztalata?

Elküldve
17 perce, Veritas írta:

Sziasztok!

Most vettem egy X16XEL 99-es astrát (270e km). Olvasgatván a neten én is lapolnék, meg beépítenék egy ilyen e-bay-es okosegérszelepet. Viszont nem tudom eldönteni, hogy egy 2000 ft-os OBD2 ELM327 bluetooth-os cuccal menne a hibakód olvasás az én autómmal? Van ebbe valakinek tapasztalata?

Egyik F Astra sem OBD2-es. Opcom-al lehet próbálkozni.

Elküldve
43 perce, Bundee írta:

Egyik F Astra sem OBD2-es. Opcom-al lehet próbálkozni.

Ja, bocsi ezt nem írtam . Ez G-s astra. De lehet még ez sem ODB2-es?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.