Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

FBalazs

Recommended Posts

Dini: Első menetben én akkor inkább a Pyle-t használnám. Ha meghajtja a szubodat nem is kell a monoblokk. Vagy hangnyomásra hajtasz?

Persze hogy rá lehet kötni magasat az erőstőre. Ezek általában mind 4 ohm körüli impedanciával birnak a müködési tartományukon belül. A terhelhetőség persze lényeges, de ha egy szett pl. 120W RMS-t elbir, akkor a magas is. Jobb cuccoknál a tweetert külön is specifikálják. Piezo is lehet, a terhelő impedanciának csak a minimuma kritikus, nagyobb lehet, max. nem adja le a kivánt teljesitményt.

Sajnos a Pylet ugy hoztam egy haveromnak nem tudom milyen szöveggel probáljam meg lebeszélni róla! Inkabb lehet kicsit kivárok az aktív rendszerrel bekabelozok mindent! aztán ha lesz meg 20-25 ezrem akkor monoblock és utánna lesz aktiv a rendszer :)

Link to comment
Megosztás:

ha jól értem, akkor a következőt szeretnéd kihozni:

mély: LPF, mondjuk 80Hz

mélyközép: LPF és HPF-el együtt beszorítani ~80-3000Hz közé

magas: HPF-el 3000Hz fölött tartani

gondolom a sub az az első RCA pártól kapja a hangot. a következőképpen kötném be gányolásmentesen:

első RCA párra jön az aktív váltótól LPF 3KHz hang. erről a mélyközép HPF-el 80Hz fölött tartható, a sub pedig LPF-el 80Hz alatt. a második RCA párra pedig mehet az aktív váltótól a jel HPF 3KHz-en, és filter OFF... így mindenki azt kapja ami kell neki! az értékek persze csak közelítő tippek, a rendszerhez kell belőni pontosan. meg persze először azt kell kideríteni, hogy a sub vonal melyik RCA pártól kapja a jelet (az legyen közös a mélyközéppel)...

más: szabad egy magas hangszórót közvetlenül erősítőre kötni? mennyi annak az ellenállása? nem fog leégni az erősítő?

közepet 160Hz körül vágnod kell, vagy valami atombiztos szigetelést illik tolni az ajtóba. Persze a 2 nem zárja ki egymást.

Itt ugye kérdéses lesz a mély frekvenciagörbéje, meg, hogy milyen ládában lesz... kérdés, azt meddig fogod tudni felhúzni :)

gányolásmentes bekötést nem értem... mi jön ki a fejből? mit kell adni a hangváltónak? ha jól értem váltóra adsz egy 3KHz alatti jelet, amit még szétszedsz 80Hz-nél, és egy 3KHz feletti jelet... ennek niiincs értelme :)

Amúgy a magas hangszórót 150-200W-al küldöm oldalanként erősítőről... ezt még nem sikerült lefüstölni :omg:

Viszont a csipogóimnak valami érdekes impedanciája van. Nem a szokásos 2-4-8 Ohm B)

Link to comment
Megosztás:

De a szubot szerintem is lehet, hogy jobb, ha a fejről hajtod közvetlenül, mert ott menet közben állítgathatod a hangerejét, stb.

That's right...

Occsó fejeken általában egy RCA kimenet van, amit többnyire "SUB" kimenetnek becéznek. Ilyenből ne építsünk komoly 3 utas rendszert.

Picit drágábban lehet kapni olyat, amin van 3pár RCA. Itt 2 csoport létezik, az egyiken Front-Rear-SUB paraméterek vannak, a másikon High-Mid-SUB... a különbség egyértelmű. Az elsőhöz még kell vmi hangváltó, mivel a Fr/Rr csatornákra full tartományt ad ki. A második esetben a fej már tartalmazza az aktív váltót. Viszont amennyivel többe kerül ez a típus annyival olcsóbban biztosan nem kapsz/építesz aktav váltót.

A jelenlegi projekt amúgy Pioneer DEH-P88RS modding... gyárilag sincs vele gáz, de a kimeneteken lehet még javítani picit...

Tudom, DEX sorozatban kellene gondolkodni (a jelenlegi rendszer mellé) viszont erre nem lesz zsé az elkövetkező 5 évben :)

(ezen pl. csak erősítetlen kimenetek vannak... vajon miért?)

Link to comment
Megosztás:

közepet 160Hz körül vágnod kell, vagy valami atombiztos szigetelést illik tolni az ajtóba. Persze a 2 nem zárja ki egymást.

Itt ugye kérdéses lesz a mély frekvenciagörbéje, meg, hogy milyen ládában lesz... kérdés, azt meddig fogod tudni felhúzni :)

gányolásmentes bekötést nem értem... mi jön ki a fejből? mit kell adni a hangváltónak? ha jól értem váltóra adsz egy 3KHz alatti jelet, amit még szétszedsz 80Hz-nél, és egy 3KHz feletti jelet... ennek niiincs értelme :)

Amúgy a magas hangszórót 150-200W-al küldöm oldalanként erősítőről... ezt még nem sikerült lefüstölni :omg:

Viszont a csipogóimnak valami érdekes impedanciája van. Nem a szokásos 2-4-8 Ohm B)

A terv az, hogy szélessáv megy az aktiv váltóra...legalábbis szerintem. A mélyközepet is jó lenne 80 köré levinni, különben hátulról fog szólni....

Én pl. 50Hz-nél vágom a szubot. Igaz, most feljebb toltam 80-ig, mert nincs benn a két kick.

Link to comment
Megosztás:

NA nekem a fejemnek megvan a front real és sub kimenete! és most mar oda jutottam hogy hogy PYLE erősítőt fogom hasznalni! :) tehát aktiv hanváltóval megdolgozuk a majd a tartományokat! Ugyis majd szeretném kérni asegítségeteket amikor már a rendszer benn lesz hogy lőjük már be a frekiket mert ehez én annyira nem értek mint it B)

Link to comment
Megosztás:

Ott a front kimenet, tolsz rá egy hangváltót, arról mehet a magas és a közép...

SUB kimenetre meg direktbe kell kötni a mélynyomót...

Rear kimenetre lehet(ne) tolni még egy hátsó szettet, amit én nem tennék, vagy a későbbiekben egy kicket...

szerintem...

Uff. Jól beszélt fehér testvérem.

Link to comment
Megosztás:

Ott a front kimenet, tolsz rá egy hangváltót, arról mehet a magas és a közép...

SUB kimenetre meg direktbe kell kötni a mélynyomót...

Rear kimenetre lehet(ne) tolni még egy hátsó szettet, amit én nem tennék, vagy a későbbiekben egy kicket...

szerintem...

Igy van az én tervem is a kick mer varat magára de nem kizárt hogy egyszer lesz majd ki kell okoskodni valami kevésbé alakitos megoldást mert az ajtókárpitot nem igazan akrom bántani! Vagy kell 2 ajtó kárpit :)

Link to comment
Megosztás:

Apropó kick...

Dini, említetted, hogy asztalos dolgokban otthon vagy: szeretnék a G-Astrámba az ajtókba egy-egy doorboard-ot, ami a jelenlegi mélyközép mellett a kick hangszórót is tartalmazná. (Az ajtó ehhez szükséges további átépítését és 20kg-al való nehezítését megoldom... :) )

Ötletem van, nagyon szépen, gyári minőségben meg lehetne csinálni, csak ez már meghaladja az én egyszerű kör- és dekopírfűrésszel szocializált asztalos tudásomat..... Ha jössz Blitzre, (és én is kijutok) válthatnánk pár szót ezügyben....

Link to comment
Megosztás:

közepet 160Hz körül vágnod kell, vagy valami atombiztos szigetelést illik tolni az ajtóba. Persze a 2 nem zárja ki egymást.

Itt ugye kérdéses lesz a mély frekvenciagörbéje, meg, hogy milyen ládában lesz... kérdés, azt meddig fogod tudni felhúzni :)

gányolásmentes bekötést nem értem... mi jön ki a fejből? mit kell adni a hangváltónak? ha jól értem váltóra adsz egy 3KHz alatti jelet, amit még szétszedsz 80Hz-nél, és egy 3KHz feletti jelet... ennek niiincs értelme :)

Amúgy a magas hangszórót 150-200W-al küldöm oldalanként erősítőről... ezt még nem sikerült lefüstölni :omg:

Viszont a csipogóimnak valami érdekes impedanciája van. Nem a szokásos 2-4-8 Ohm B)

Érdekes impedanciája? Mekkora frekvenciával,mivel mérted? Mert ugye nagyon nem mindegy,hogy milyen frekvencián méred az impedanciát...minimum a keresztezésin kellene, ott lesz a legalacsonyabb valszleg... persze csak és kizárólag a csipogót kell mérni, keresztváltó satöbbi nélkül:)

Link to comment
Megosztás:

nemtom miről beszélsz :)

Egyébként mi lenne, ha az SPL nyomónál elfelejteném a zárt ládát?

Az lehetett probléma, hogy a zárt ládában nagy a nyomás? -> éghet le ilyentől a hangszóró?

ELVILEG lehet - bár inkább az erősítő szokott megfeküdni, mint nálad is először.

Az a baj, hogy a hangszóró impedanciája nem 4 ohm, (vagy 2, vagy 1) szinte sosem, hanem folyamatosan változik a frekvencia függvényében, és beleszólnak a pille és a membrán mechanikai tulajdonságai is. A rezonanciafrekin van a minimuma. Ez simán lehet egy 4-ohmos woofernék 2-3 ohm. Arányosan kisebb a többinél is. Zárt ládában a végkitéréshez nagyon nagy energia kell, gondolj arra, milyen nehéz egy zárt ládánál a membránt benyomni, és milyen "laza" reflexnél.... nyilván épp ezért jóval nagyobb pilleáram kell ugyanahhoz a kitéréshez. De ez először is az erősítőnek rossz, nem a hangszórónak. Ezért durranhastott el anno a Pio nálad. Viszont ha az erősítő "minden határon túl" képes teljesíteni, akkor az már a pillére veszélyes - elfüstölhet, mert az is csak egy darab drót.... Na de ez a "nagy áram" már nálad igen kemény kategória, végülis kilowattokról beszélünk. Nagyon kemény az az erősítő, ami egy "hozzá való" szubot leéget ekkora teljesítmények mellett. 50-100 Amperekről beszélünk... B) (a hangszórón, nem 12V-on, ott töbszörös)

Ennek ellenére azt szokták mondani, hogy zárt ládában nem lehet tönkretenni egy hangszórót (megfelelő terhelés esetén persze, nem a 20W-os woofer és a 200W-os erősítő esetéről beszélek :) ) De látod, az elmélet, meg a gyakorlat néha más ... :omg:

Link to comment
Megosztás:

ELVILEG lehet - bár inkább az erősítő szokott megfeküdni, mint nálad is először.

Az a baj, hogy a hangszóró impedanciája nem 4 ohm, (vagy 2, vagy 1) szinte sosem, hanem folyamatosan változik a frekvencia függvényében, és beleszólnak a pille és a membrán mechanikai tulajdonságai is. A rezonanciafrekin van a minimuma. Ez simán lehet egy 4-ohmos woofernék 2-3 ohm. Arányosan kisebb a többinél is. Zárt ládában a végkitéréshez nagyon nagy energia kell, gondolj arra, milyen nehéz egy zárt ládánál a membránt benyomni, és milyen "laza" reflexnél.... nyilván épp ezért jóval nagyobb pilleáram kell ugyanahhoz a kitéréshez. De ez először is az erősítőnek rossz, nem a hangszórónak. Ezért durranhastott el anno a Pio nálad. Viszont ha az erősítő "minden határon túl" képes teljesíteni, akkor az már a pillére veszélyes - elfüstölhet, mert az is csak egy darab drót.... Na de ez a "nagy áram" már nálad igen kemény kategória, végülis kilowattokról beszélünk. Nagyon kemény az az erősítő, ami egy "hozzá való" szubot leéget ekkora teljesítmények mellett. 50-100 Amperekről beszélünk... :) (a hangszórón, nem 12V-on, ott töbszörös)

Ennek ellenére azt szokták mondani, hogy zárt ládában nem lehet tönkretenni egy hangszórót (megfelelő terhelés esetén persze, nem a 20W-os woofer és a 200W-os erősítő esetéről beszélek B) ) De látod, az elmélet, meg a gyakorlat néha más ... :)

No igen,jól mondod:)

Impedanciát mérni úgy viszonylag egyszerű,hogy jelgenerátorról hajtod a hangszórót és jegyzetelsz,mekkora frekin,mennyi áram folyik át rajta, tehát kell egy árammérő is (váltóáram mérő,azaz egyenirányított)...

Az egyenáramú ellenállása a hangszórónak tényleg nem sokat mond az impedanciájáról...

Én egyébként azért voltam szkeptikus kicsit a simán bekötjük a piezot gondolattal,mert az nem induktív,hanem kapacitív terhelés....mondjuk elvileg jó erősítő mindent bír:)

Amúgy idióta ismerősöm mesélt olyanokat,hogy óriási erősítőre (6kW, asszem... 2 U magas digitális PA rendszerhez tervezett 220as erősítő) rákötöttek egy 'normál' szubot (100W körülit) és szó szerint kirepült a tekercs a hangszóróból,szinte beleállt a falba...

Nem gyengén állatok:))

Link to comment
Megosztás:

Apropó kick...

Dini, említetted, hogy asztalos dolgokban otthon vagy: szeretnék a G-Astrámba az ajtókba egy-egy doorboard-ot, ami a jelenlegi mélyközép mellett a kick hangszórót is tartalmazná. (Az ajtó ehhez szükséges további átépítését és 20kg-al való nehezítését megoldom... :) )

Ötletem van, nagyon szépen, gyári minőségben meg lehetne csinálni, csak ez már meghaladja az én egyszerű kör- és dekopírfűrésszel szocializált asztalos tudásomat..... Ha jössz Blitzre, (és én is kijutok) válthatnánk pár szót ezügyben....

HIC: elvileg minden megoldható sajnos egyenlőre nem értem pontosan mit szeretnél B) képed nincs esetleg valami kép a neten hogy mit kellene megvalósítani! Sajnos CNC-vel mi sem rendelkezünk de minden ki lehet találni :)

Link to comment
Megosztás:

HIC: elvileg minden megoldható sajnos egyenlőre nem értem pontosan mit szeretnél :) képed nincs esetleg valami kép a neten hogy mit kellene megvalósítani! Sajnos CNC-vel mi sem rendelkezünk de minden ki lehet találni B)

Az ajtókárpit teljes alsó részét (jelenlegi hangszóróhely, zseb, stb.) átalakitanám, külön kamrában a kick-el, fekete műbőrözéssel, szinte "gyári" kinézetben. A mélyközép a jelenlegi helyén lenne kb. zseb nuku, helyette lenne a kick doboza. A kick maga befelé nézne (szép az öntvénykosara, meg a neodymium mágnes)

Úgy néz ki, megyek Blitzre, pénteken. Ott el tudnám magyarázni részletesebben, ill. ha minden kötél szakad, lerajzolom :)

Az a baj, hogy nem vagyok túl ügyes, ládát összerakok, de ennek szépnek kellene lennie és a műbőr nem takarja a kis hibákat olyan jól, mint a kárpit... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Az ajtókárpit teljes alsó részét (jelenlegi hangszóróhely, zseb, stb.) átalakitanám, külön kamrában a kick-el, fekete műbőrözéssel, szinte "gyári" kinézetben. A mélyközép a jelenlegi helyén lenne kb. zseb nuku, helyette lenne a kick doboza. A kick maga befelé nézne (szép az öntvénykosara, meg a neodymium mágnes)

Úgy néz ki, megyek Blitzre, pénteken. Ott el tudnám magyarázni részletesebben, ill. ha minden kötél szakad, lerajzolom :)

Az a baj, hogy nem vagyok túl ügyes, ládát összerakok, de ennek szépnek kellene lennie és a műbőr nem takarja a kis hibákat olyan jól, mint a kárpit... :omg:

Hat igen ezt illene pontosan megcsinalni B) nagyábol értem mire gondolsz!

Látatlanba ugy gondolom hogy MDF ből leheten a leg jobban megcsinalni az csiszolható fraghato véshető vágható és jo massziv egyenletes szerkezető pont ilyan ami neked kell :)

Blitzet sajnos én még nem tudom de ha dobsz egy pü-t amiben a számod megadod akkor ha peste jarok rádcsörögk! Vagy ha te járs kecskemét vagy Harta felé rámcsörögsz és össze hangoljuk a találkat meg hogy mi kell csinalni hogy nézen ki! AZ lenne a legjobb ha lenne valami kép amihez lehet hasonlítani hogy mit kell megcsinalni!

Link to comment
Megosztás:

egész jól haladok: hátrahúztam a 20-as kábelt, beraktam a 2 erősítőt. a gyári fejre hekkeltem RCA kimeneteket. külön csatorna hajtja a 16-osokat, és a hangváltón keresztül a magasakat is, így elég jó erő lakozik bennük... a zárt mély is szépen kiegészít, de azért majd még lecserélem jobb minőségűre... egyelőre azzal vagyok bajban, hogy hogyan is vezessem át a 2-es vezetékeket az ajtóba :S néztem a csatit az ajtóban, de gyanús, hogy apró pici darabokra esztergálnám az egészet, mire átférne rajta 1-1 vezeték a lyukakon... plussz az ajtóba épített ajzatot ki se tudtam szedni... egyelőre most így megyek nyaralósat játszani, majd utána jön a többi fejlesztés...

volt két félrefutott próbálkozásom is: valahogy nem volt kedvem nekiesni a carpc témának, ezért nagyon megörültem, amikor észrevettem a mm-ban egy seltronic fejet, ami elvileg mindent tud ami kellhet: SPDIF kimenet, Divx lejátszás, USB aljzat, etc... a gyakorlatban: digit kimenet csak digit forrásnál volt, rádiónál és aux-nál kussolt, de még filmeknél sem mindig volt rajta jel, néha rejtélyesen elhalgatott, minközben analógban meg kiadta. a filmlejátszás olyan amilyen, sokmindent meg se evett, amit megevett azzal időnként lefagyott belepörgetésnél. az analóg kimenet pedig használhatatlanul zajos volt, belekerregett az usb-s vinyó... szóval bullsitt, mindenki kerülje el az ilyen szutykokat...

második nekifutás: hanyagolom a rádiót, majd veszek valami rendes fejet, de film kell! legyen egy behekkelt asztali dvd is... vettem egy profi elta-t: zoran vadis chipset, tökéletesen támogat minden filmet, okos sw, etc... egy dolgot kivéve: minden usb-s vinyóra azt írta ki, hogy unsupported usb device... :bazze pedig a német fórumokon dobálóznak a 100 gigákkal, hogy mekkorákat dugnak rá... mondjuk a tv kimenettel se voltam annyira elégedett, volt egy kis zizegése...

szóval most itt tart... de filmet továbbra is akarok nézni! talán a köv próba nyaralás után egy ilyen lesz: katt vga kimenet, divx... szépséghiba: nincsen spdif kimenet, és 2.5-es vinyó, jobban örülnék a 3.5-esnek, de evvan... esetleg láttatok már 2.5">3.5" adaptert? biztosan létezik, de nem tömegtermék...

most nyaraláson a laptopról fognak menni a filmek... :)

Link to comment
Megosztás:

egész jól haladok: hátrahúztam a 20-as kábelt, beraktam a 2 erősítőt. a gyári fejre hekkeltem RCA kimeneteket. külön csatorna hajtja a 16-osokat, és a hangváltón keresztül a magasakat is, így elég jó erő lakozik bennük... a zárt mély is szépen kiegészít, de azért majd még lecserélem jobb minőségűre... egyelőre azzal vagyok bajban, hogy hogyan is vezessem át a 2-es vezetékeket az ajtóba :S néztem a csatit az ajtóban, de gyanús, hogy apró pici darabokra esztergálnám az egészet, mire átférne rajta 1-1 vezeték a lyukakon... plussz az ajtóba épített ajzatot ki se tudtam szedni... egyelőre most így megyek nyaralósat játszani, majd utána jön a többi fejlesztés...

volt két félrefutott próbálkozásom is: valahogy nem volt kedvem nekiesni a carpc témának, ezért nagyon megörültem, amikor észrevettem a mm-ban egy seltronic fejet, ami elvileg mindent tud ami kellhet: SPDIF kimenet, Divx lejátszás, USB aljzat, etc... a gyakorlatban: digit kimenet csak digit forrásnál volt, rádiónál és aux-nál kussolt, de még filmeknél sem mindig volt rajta jel, néha rejtélyesen elhalgatott, minközben analógban meg kiadta. a filmlejátszás olyan amilyen, sokmindent meg se evett, amit megevett azzal időnként lefagyott belepörgetésnél. az analóg kimenet pedig használhatatlanul zajos volt, belekerregett az usb-s vinyó... szóval bullsitt, mindenki kerülje el az ilyen szutykokat...

második nekifutás: hanyagolom a rádiót, majd veszek valami rendes fejet, de film kell! legyen egy behekkelt asztali dvd is... vettem egy profi elta-t: zoran vadis chipset, tökéletesen támogat minden filmet, okos sw, etc... egy dolgot kivéve: minden usb-s vinyóra azt írta ki, hogy unsupported usb device... :bazze pedig a német fórumokon dobálóznak a 100 gigákkal, hogy mekkorákat dugnak rá... mondjuk a tv kimenettel se voltam annyira elégedett, volt egy kis zizegése...

szóval most itt tart... de filmet továbbra is akarok nézni! talán a köv próba nyaralás után egy ilyen lesz: katt vga kimenet, divx... szépséghiba: nincsen spdif kimenet, és 2.5-es vinyó, jobban örülnék a 3.5-esnek, de evvan... esetleg láttatok már 2.5">3.5" adaptert? biztosan létezik, de nem tömegtermék...

most nyaraláson a laptopról fognak menni a filmek... :)

No, ügyes vagy...pontosan hogyan hekkeltél rá RCA-t?B)

2,5->3,5 átalakító persze,h létezik...ha lesz egy kis időm írok emailben pár árlistát...(csak ne felejtsem el)

Link to comment
Megosztás:

volt két félrefutott próbálkozásom is:

...seltronic fejet... szóval bullsitt, mindenki kerülje el az ilyen szutykokat...

Ezt előre megmondtam volna neked. Mostanában bejött ez a sok kínai gagyi ... egyszer majd biztos jó lesz, de egyelőre inkább az igaz rá, hogy sz@rból nem lehet várat építeni....

Én hekkeltem magamnak 2.5->3.5 HDD átalakítót. Ua a kiosztás az 50-es csatin is, csak az utolsó pár pin a táp. De kapni is lehet készen.

Link to comment
Megosztás:

No, ügyes vagy...pontosan hogyan hekkeltél rá RCA-t?:)

2,5->3,5 átalakító persze,h létezik...ha lesz egy kis időm írok emailben pár árlistát...(csak ne felejtsem el)

3.5-es vinyót dugnék 2.5-es csatira, fordítottam van noti vinyóhoz. ha tudsz ilyet, akkor írjál helyet plz...

Link to comment
Megosztás:

Ezt előre megmondtam volna neked. Mostanában bejött ez a sok kínai gagyi ... egyszer majd biztos jó lesz, de egyelőre inkább az igaz rá, hogy sz@rból nem lehet várat építeni....

Én hekkeltem magamnak 2.5->3.5 HDD átalakítót. Ua a kiosztás az 50-es csatin is, csak az utolsó pár pin a táp. De kapni is lehet készen.

az a helyzet, hogy nem erre számítottam... van otthon egy <10e forintos asztali orion 5000m, és eddig kivétel nélkül mindent megevett, lejátszott, az usb-vel is szó nélkül gyorsan teszi a dolgát... egyedüli szépséghibája hogy nem jeleníti meg a hosszú fájlneveket (letördeli régi dos-os formátumra), ezért vettem dupla áron az elta-t... úgytűnik annak meg már pont a ló másik oldala jutott, ami a márkásak rákfenéje: finnyás... sajna eddig máshol is sokszor tapasztaltam, hogy a noname a szart is bekajálja, a márkás meg válogat de nagyon...

honap elmekk nyaralni, ott majd a laptopról mennek a filmek, zenék (azért a monitort odatámasztom a helyére, hogy elől is legyen kép :) ), és majd utána meglátom mi lesz... lehet végülis nekiesek a carpc projektnek, de lehet előtte rendelek egy olyan 10e-es multimédiás lejátszó rack-et amit linkeltem... ha nem jön be, akkor a feléért tuti elmegy, nem lesz akkora bukta...

Link to comment
Megosztás:

No, ügyes vagy...pontosan hogyan hekkeltél rá RCA-t?:)

2,5->3,5 átalakító persze,h létezik...ha lesz egy kis időm írok emailben pár árlistát...(csak ne felejtsem el)

szétszed, erősítő IC beazonosít (általában soklábú álló bizbasz hűtőfelületre csavarozva) - jelen esetben 2 db TDA7375 (ha jól rémlik), összesen 8 csatorna, de a "teljesítmény" érdekében hidalva vannak, tehát 4 csatorna megy ki. ezeket line jel hajtja meg 1-1 sorba kötött kondenzátoron keresztül. nincsen más dolgunk, mint a kondik előtt megcsapolni a jelet (a forrás felől jövőt), szintén sorba kötve 1-1 ~100nF-os kondenzátorral, és már mehet is ki egy RCA aljzatba a jel (lehetőleg rendesen árnyékolva). audiofil mókusoknak biztosan nem tetszene, de az én botfülemnek így már elfogadható a fej hangminősége - csak a rádió vétel ne lenne annyira szutyok... B)

ha valakit érdekel a téma, nekiesne a sajátjának, akkor szívesen segítek beazonosítani az alkatrészeket, csapolási pontokat...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

hazaértem görögországból. menetközben hol a hekkelt gyári cd30, hol laptop (usb-s jó minőségű hangkártyával) szólt, és biza a gyári fej elég ratyin szerepelt a másik forráshoz képest. alapból elzörög, de a laptopról valahogy sokkal dinamikusabban, szebb mélyekkel szól (még mp3-al is ezerszer szebb a hang). szóval átmenetinek elmegy az rca kimenet hekkelés, a belső erősítőjénél még így is nagyságrendekkel jobb, de nem érdemes hosszútávra tervezni vele, bullsitt kukába való az egész gyári cucc...

a hangszórókábel egyelőre még kívül megy a levegőben, de nincsenek éles dolgok körülötte, bírni fogja addig amíg a zajcsillapítás miatt szét nem kapom rendesen az ajtót, és akkor átvezetem a gyári csatin a vezetékeket. a gyári kábelezést ajánlott hanyagolni, kis vacak az egész...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.