Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

FBalazs

Recommended Posts

Sziasztok.

Astra GTC autóban nem MP3 képes CD-s rádió van. Mivel az MP3-as beszereléssel együtt kb 150000, olcsóbb megoldásokat keresek. Az fm transzmitter nem vált be :-(

Lehetséges-e a lejátszóba valahogy beépíteni egy olyan kiállást, hogy egy jack dugót bele lehessen dugni, és lejátsza az autó hifije a jack dugón keresztül kapott zenét?

Kösz.

Ádám

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Astra GTC autóban nem MP3 képes CD-s rádió van. Mivel az MP3-as beszereléssel együtt kb 150000, olcsóbb megoldásokat keresek. Az fm transzmitter nem vált be :-(

Lehetséges-e a lejátszóba valahogy beépíteni egy olyan kiállást, hogy egy jack dugót bele lehessen dugni, és lejátsza az autó hifije a jack dugón keresztül kapott zenét?

Kösz.

Ádám

az enyémben a kézifék mögött van ilyen ajzat, neked nincs?? nem tudom, hogy felszereltségfüggő e.

Link to comment
Megosztás:

Hali! olyan kérdésem lenne, hogy van most lehetőségem egy 200mm-s bluapunkt hangszóróra szert tennem, amit be szeretnék szerelni előre, csak kérdés h beférne e a gyári helyére....

ha vki tudna segíteni megköszönném!

maximum flexelve :lol: a gyári hely 16-os, de nem szabványos a felrögzítése, így gyűrűt kell alá vágni (MDF-ből vagy valami masszív műanyagból). mélységre elég korrektet bele lehet tömni, nálam a 72mm mély hangszóró 18mm-es kiemelőgyűrűn ül, és akár még egy papírlap is beférne a mágnes és a leengedett üveg közé :lol: ha már szétkapja az ember, érdemes bitumenlapos rezgéscsillapítást is csinálni, nagyon hálás érte, meglepő mélyek jönnek elő még a 16-os mélyközépből is tőle...

Link to comment
Megosztás:

Az ajtó szétszereléséhez van valahol segédlet?

Tűzfalon hol lehet átmenni?

üdv

A.

a tűzfalon nálam a gázolajszűrő mögött volt üres dugó - ha benzinesed van, akkor is ott lesz valszeg valahol a hűtővíz tartálytól balra, nem túl mélyen... zseblámpával tuti megtalálod :lol: felszereltség és motor függő lehet hogy melyik foglalt, melyik szabad, de biztos akad még... a hagyományos üvegkapszulás AGU biztosítékot nagyon nem ajánlom, látszólag stabil de a gyakorlatban oxidálódott, kontakthibást lett nálam több is... ha elég a 20 mm2-es tápkábel, akkor tökéletes megoldás a mini ANL (stabilan le kell csavarozni a bizti füleit) - pár pót biztivel együtt 2e-ért kapsz pl a kácsa audio-nál, csak egy ezressel több a problémásnál...

a tükörháromszöggel kell kezdeni az ajtót: csavar nem fogja, szóval húzni, érzéssel mozgatni. szinte fix hogy törik 1-2 műanyagpöcs, de ezt majd pótolhatod pár százasért utólag, maga a 3szög nem sérül. az ajtókárpitot alulról és oldalról fogja pár torx csavar ( tecsóban mindig akad valami olcsó ha nincsen ilyened ). az ajtó műanyag behúzójának külső felét felfelé kell feszegetni - erős, bírja - alatta jó mélyen 2 újabb csavar, valamint a kilincs mögött van egy kipattintható ajtó, ott is 1. ha minden oldalsó, alsó csavart megtaláltál, akkor már csak húzd el az ajtótól az alsó felét, először biztos nagyon makacs lesz, de le lehet rángatni. ha már csak a felső él kapaszkodik, akkor akár egy bottal kitámasztva el is végezheted alatta a hangszórócserét. ha nagyobb műtét kell, akkor a felső élet felfelé ütve le is lehet szedni - széles fadarabbal, hogy ne sérüljön, nagy felületen adja át az ütést a műanyagnak

a többi műanyag bontása se túl nagy feladat. a lábtér feletti műanyagot csak a nagy műanyag csavarok fogják (ez picit törékenyebb, nem szabad nagyon erőltetni). az oldalsót egy kis ablak mögött 1-2 csavar + fém kapcsok fogják, csak húzni kell és jön. a belső küszöböt fémkapcsok, de azt akár fel se kell szedni, alá lehet tömni a vastag kábeleket is

hangszórókábelt az ajtóba bevinni nehéz... vagy szétfúrod a gyári csati néhány üres lyukát és azon húzod át a kábelt, vagy kívülről lapos kábel - nálam ez van, nem a legszebb, de 1 éve tökéletesen bírja...

én hátul helyeztem el az erősítőket, kicsit csalva: a pótkerék alól kidobtam a műanyag karikát, vékony szivacsot tettem alá. a benne lévő hungarocell kosár peremét megfaragtam, hogy síkba kerüljön a pótkerék felső szélével. az egészre került egy nagy fakorong, jóval a padlólemez szintje alá süllyedve, azon vannak az erősítők, kondi, stabilan bekábelezve. a gyári padlót is félreraktam, és filcel behúzva gyártottam rá saját lapot. így úgy eltűnik a 2 elég magas erősítő és kondi a csomagtartóban, hogy az egész padlószinten kb 1.5-2 centit kellett csak emelnem... a tetejére plexit terveztem, de már be nem fejezem, majd a következő kocsiban...

Link to comment
Megosztás:

a tűzfalon nálam a gázolajszűrő mögött volt üres dugó - ha benzinesed van, akkor is ott lesz valszeg valahol a hűtővíz tartálytól balra, nem túl mélyen... zseblámpával tuti megtalálod :lol: felszereltség és motor függő lehet hogy melyik foglalt, melyik szabad, de biztos akad még... a hagyományos üvegkapszulás AGU biztosítékot nagyon nem ajánlom, látszólag stabil de a gyakorlatban oxidálódott, kontakthibást lett nálam több is... ha elég a 20 mm2-es tápkábel, akkor tökéletes megoldás a mini ANL (stabilan le kell csavarozni a bizti füleit) - pár pót biztivel együtt 2e-ért kapsz pl a kácsa audio-nál, csak egy ezressel több a problémásnál...

a tükörháromszöggel kell kezdeni az ajtót: csavar nem fogja, szóval húzni, érzéssel mozgatni. szinte fix hogy törik 1-2 műanyagpöcs, de ezt majd pótolhatod pár százasért utólag, maga a 3szög nem sérül. az ajtókárpitot alulról és oldalról fogja pár torx csavar ( tecsóban mindig akad valami olcsó ha nincsen ilyened ). az ajtó műanyag behúzójának külső felét felfelé kell feszegetni - erős, bírja - alatta jó mélyen 2 újabb csavar, valamint a kilincs mögött van egy kipattintható ajtó, ott is 1. ha minden oldalsó, alsó csavart megtaláltál, akkor már csak húzd el az ajtótól az alsó felét, először biztos nagyon makacs lesz, de le lehet rángatni. ha már csak a felső él kapaszkodik, akkor akár egy bottal kitámasztva el is végezheted alatta a hangszórócserét. ha nagyobb műtét kell, akkor a felső élet felfelé ütve le is lehet szedni - széles fadarabbal, hogy ne sérüljön, nagy felületen adja át az ütést a műanyagnak

a többi műanyag bontása se túl nagy feladat. a lábtér feletti műanyagot csak a nagy műanyag csavarok fogják (ez picit törékenyebb, nem szabad nagyon erőltetni). az oldalsót egy kis ablak mögött 1-2 csavar + fém kapcsok fogják, csak húzni kell és jön. a belső küszöböt fémkapcsok, de azt akár fel se kell szedni, alá lehet tömni a vastag kábeleket is

hangszórókábelt az ajtóba bevinni nehéz... vagy szétfúrod a gyári csati néhány üres lyukát és azon húzod át a kábelt, vagy kívülről lapos kábel - nálam ez van, nem a legszebb, de 1 éve tökéletesen bírja...

én hátul helyeztem el az erősítőket, kicsit csalva: a pótkerék alól kidobtam a műanyag karikát, vékony szivacsot tettem alá. a benne lévő hungarocell kosár peremét megfaragtam, hogy síkba kerüljön a pótkerék felső szélével. az egészre került egy nagy fakorong, jóval a padlólemez szintje alá süllyedve, azon vannak az erősítők, kondi, stabilan bekábelezve. a gyári padlót is félreraktam, és filcel behúzva gyártottam rá saját lapot. így úgy eltűnik a 2 elég magas erősítő és kondi a csomagtartóban, hogy az egész padlószinten kb 1.5-2 centit kellett csak emelnem... a tetejére plexit terveztem, de már be nem fejezem, majd a következő kocsiban...

köszönöm a kímerítő választ! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek a jelszint átalakítóról?

NEkem CD 30 MP3 van bent és ettől nem nagyon akarok a gombok miatt megválni.

De a mélynyomó láda is kellene.

+ RCA kimenetet nem akarok eszkábálni rá.

a.

Érthető, jó lehet, már erről a témáról beszéltek az astra G fórumon a sal sa 001 re gondolsz de azt tudnod kell, hogy ha grundig delphi cd30mp3 ad van nagyon szerényen szól alapban a blauhoz képest nincs benne élet,mert más a végfok benne! Úgy hogy kell egy jó erőlködő!

https://www.sal.hu/termekdokumentumok/04720_03_01.pdf

Link to comment
Megosztás:

Érthető, jó lehet, már erről a témáról beszéltek az astra G fórumon a sal sa 001 re gondolsz de azt tudnod kell, hogy ha grundig delphi cd30mp3 ad van nagyon szerényen szól alapban a blauhoz képest nincs benne élet,mert más a végfok benne! Úgy hogy kell egy jó erőlködő!

https://www.sal.hu/termekdokumentumok/04720_03_01.pdf

jó kérdés, nem tudom melyik fajta van bent, a kocsi 2009-es

de igen ilyen átalakítót vettem, csak drágább a SAL-étól, meg talán jobb is, mert tranyók is vannak bent, nem csak kondik.

a.

Link to comment
Megosztás:

jó kérdés, nem tudom melyik fajta van bent, a kocsi 2009-es

de igen ilyen átalakítót vettem, csak drágább a SAL-étól, meg talán jobb is, mert tranyók is vannak bent, nem csak kondik.

a.

Akkor sajna neked a Grundigos van benne, mert a modelfrissítés után (2007) már Grundig-Delphiket raknak bele, mondjuk nem tudom, miért... Biztos olcsóbb:)

Link to comment
Megosztás:

az ilyen jelszint illesztéssel az a gond, hogy ami kijön a TDA erősítő IC párból már torz, fakó, nincsenek benne igazi mélyek - ezt a jelet vissza lehet gyengíteni hogy meghajtson egy erősítőt, de a nem lesz az igazi a végeredmény... ha már megvannak hozzá a dolgok akkor próbáld ki, kösd be, meglátod hogy tetszik a végeredmény... tény hogy a kormánytáv csak bazidrága modulokkal illeszthető egyéb márkás fejekhez - vagy nem kis homemade gányolással - majd meglátod hogy megelégszel e a kapott hangminőséggel, vagy ráérsz majd akkor tovább spórolgatni, keresgélni...

Link to comment
Megosztás:

Egyébként grundigod van de onnan tudod gond nélkül megkülönböztetni a blautól hogy a grundigon több rádió állomás tárológomb van 9 db és a cd nyílás a rádió alsó részén van elhelyezve a blau vagy VDO nál fenn van a cd nyílás és 6gomb van rádióállomások tárolására.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne ,hogy 1. ajtóba hogy tudnám kicserélni a gyári hangszóró kábelt? Csinált ilyet valaki? Szerelők azt mondták hogy gyors scatis és a necces, de nem értem miért.

1: a gyári csatiban oldalt van kihasználatlan hely, szétfúrva vastagabb kábelt it át lehet húzni rajta

2: autós boltban veszel hasonló, univerzális átvezető gumit és újabb lyukat fúrsz a karosszériába + ajtóba

3: letojod és kívül viszed át a kábelt

egyik elegánsabb mint a másik, én a harmadiknál maradtam... a kácsa audio-nál vettem lapos kábelt katt. tökéletesen behajlik ajtócsukáskor - van neki tér, nem fasírozódik szét a kábel, bírja szépen... persze minden ajtónyitáskor látszik, de annyira nem érdekel...

Link to comment
Megosztás:

1: a gyári csatiban oldalt van kihasználatlan hely, szétfúrva vastagabb kábelt it át lehet húzni rajta

2: autós boltban veszel hasonló, univerzális átvezető gumit és újabb lyukat fúrsz a karosszériába + ajtóba

3: letojod és kívül viszed át a kábelt

egyik elegánsabb mint a másik, én a harmadiknál maradtam... a kácsa audio-nál vettem lapos kábelt katt. tökéletesen behajlik ajtócsukáskor - van neki tér, nem fasírozódik szét a kábel, bírja szépen... persze minden ajtónyitáskor látszik, de annyira nem érdekel...

Link to comment
Megosztás:

képet tudnál rakni fel a 3. megoldásról? Milyen első seted van?

a kábelezésről próbálok képet csinálni holnap - ha nem lesz eső

Ciare CW162 mélyközép, TS020ND04 SEC magas, CF223 hangváltó, ezeket egy Massive P400.4 kergeti, a mélyért pedig egy dupla Massive PW12 + P500.1 monoblock felel

1.jpg2.jpg3.jpg

jobbon az eredeti fröccsöntött műanyag opel hangszóró, középen egy belépő impulse szett mélyközepe, balon pedig a mostani ciare... az árnyalatnyi különbség azért már így képeken is átjön talán :lol:

Link to comment
Megosztás:

Komoly kis düpögőd van gratula! :lol:

Én az egész hifi cseréből a gyári irányítások elvesztését sajnálom! Cseréltem fejet csak nem alpin-ra ott elvileg lett volna megoldás,de nem érdekel már!

pioneer 40mp volt most clarion 778

erősítő:JBL GTO4060 most audiosystem radion 90.4

mély:jbl gto 1260br ez maradni fog

első szett: JBL GTO6507C ebből audiosystem x ion 165 lenne

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan terveim lennenek egy c vectra-val (2008-as), hogy kicserelnem a cd30-as fejet egy cd70/dvd90-esre (es persze a kijelzot is szinesre, mert most gid van benne). Ez szerintetek mekkora szivas? Csinaltatok mar hasonlot esetleg astraval? Tudom hogy egyszerubb (es lehet hogy olcsobb) lett volna vasarlasok navi-val kerni, de mivel kiallitott darab volt az auto ezert ilyeneken mar nem lehetett valtoztatni rajta... Hova lonetek be ennek az operacionak az arat? Jol saccolok hogy 200e korul meg kene allni? 130-150 korul lattam bontott fejet + cid-et, ehhez meg a gps antenna + beszereles + programozgatas, csak hogy jol latom-e.

Es a hangszorokat is szeretnem cserelni benne, van is egy kiszemelt aldozat: TS-Q172C. Errol mi a velemenyetek, meger kb 37e Ft-ot? Azert gondoltam erre, mert a gyari helyere egyszeruen be lehet szerelni mindenfele faragas nelkul, erositot illetve ujrakabelezest nem tervezek, szoval csak hangszorot cserelnek, de azt mind a 4 ajtoban. Ha tudtok hasonlo alternativakat, akkor szivesen varom az otleteket :lol:

Link to comment
Megosztás:

[Hello

Hallottam cseréről cd30 cd70navi az tutti működik csak elég sok probléma lehet vele, minden alkatrésznek kikodólva kell lennie, kijelző fejegység stb és utánna kocsihoz kell illeszteni!

szerintem ne vegyél ilyen szettet olcsobb is van pioneernél ami jobb paraméterekkel rendelkezik csak beépítőkeret kell hozzá én 1 évet használtam ilyet http://www.pioneer.co.uk/uk/products/TS-A171C/print.html jobb mert érzékenyebb 92db, igaz nem opelhez való volt és barkácsolni kellett!! most van ehhez hasonló is ujabb verzió számmal probálkozz szerintem azzal csak mély beépíthetőségére kell figyelni hogy milyen mélyre nyúlik bele az ajtóba hogy ne legyen macera a beépítésnél, vagy vegyél más márkát magnat, macaudio stb!

Ja és sok múlik a gyári erősitő végfokján is mert pl blau cd30 jobban szól élettelíbb jobb mélyek stb.,mint a grundig delphi cd30 hangja ez neked a talán a legfontosabb mert maradna a gyári rádiód és ha nem jön ki rajta mély hang akkor tehetsz bármilyen hangszórót nem lesz jobb!

És sok múlik az ajtó szigetelésen is!

Link to comment
Megosztás:

[Hello

Hallottam cseréről cd30 cd70navi az tutti működik csak elég sok probléma lehet vele, minden alkatrésznek kikodólva kell lennie, kijelző fejegység stb és utánna kocsihoz kell illeszteni!

szerintem ne vegyél ilyen szettet olcsobb is van pioneernél ami jobb paraméterekkel rendelkezik csak beépítőkeret kell hozzá én 1 évet használtam ilyet http://www.pioneer.co.uk/uk/products/TS-A171C/print.html jobb mert érzékenyebb 92db, igaz nem opelhez való volt és barkácsolni kellett!! most van ehhez hasonló is ujabb verzió számmal probálkozz szerintem azzal csak mély beépíthetőségére kell figyelni hogy milyen mélyre nyúlik bele az ajtóba hogy ne legyen macera a beépítésnél, vagy vegyél más márkát magnat, macaudio stb!

Ja és sok múlik a gyári erősitő végfokján is mert pl blau cd30 jobban szól élettelíbb jobb mélyek stb.,mint a grundig delphi cd30 hangja ez neked a talán a legfontosabb mert maradna a gyári rádiód és ha nem jön ki rajta mély hang akkor tehetsz bármilyen hangszórót nem lesz jobb!

És sok múlik az ajtó szigetelésen is!

A fej sztem blau, mert 6 gombos es fent van a cd nyilas, igy talan ezzel nem lesz gond (ha marad).

CD70/DVD90-et is csinalt tobb gyarto? Mar csak azert kerdem, hogy kell-e vadaszni valamelyik konkret tipust vagy ezeket nem varialtak?

A hangszorokat akkor meg nezegetem, szoval azt mondod, hogy kb ez az a kategoria amit a gyari fejek es gyari kabelezes meg el tud vinni. Vagyis persze lehet jobbat is bele rakni, csak ugy sem fogom kihasznalni, hallani a kulonbseget :lol:

A szigetelest nem is emlitettem, de az is tervbe van veve. Nem csak a zene miatt, de az altalanos komforton is sokat tud javitani (igaz alapbol egesz csendes az auto, annak ellenere hogy diesel). Korabban egy 3ajtos c corsam volt, azon az ajtokat es a tetot szigeteltem, es erezhetoen csendesebb lett. Plussz ha sokkal nem is, de a mely picit szebben szolt elol. Bar lehet hogy csak en kepzelodtem, mivel ott maradt a gyari hangszoro :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan terveim lennenek egy c vectra-val (2008-as), hogy kicserelnem a cd30-as fejet egy cd70/dvd90-esre (es persze a kijelzot is szinesre, mert most gid van benne). Ez szerintetek mekkora szivas? Csinaltatok mar hasonlot esetleg astraval? Tudom hogy egyszerubb (es lehet hogy olcsobb) lett volna vasarlasok navi-val kerni, de mivel kiallitott darab volt az auto ezert ilyeneken mar nem lehetett valtoztatni rajta... Hova lonetek be ennek az operacionak az arat? Jol saccolok hogy 200e korul meg kene allni? 130-150 korul lattam bontott fejet + cid-et, ehhez meg a gps antenna + beszereles + programozgatas, csak hogy jol latom-e.

Es a hangszorokat is szeretnem cserelni benne, van is egy kiszemelt aldozat: TS-Q172C. Errol mi a velemenyetek, meger kb 37e Ft-ot? Azert gondoltam erre, mert a gyari helyere egyszeruen be lehet szerelni mindenfele faragas nelkul, erositot illetve ujrakabelezest nem tervezek, szoval csak hangszorot cserelnek, de azt mind a 4 ajtoban. Ha tudtok hasonlo alternativakat, akkor szivesen varom az otleteket :lol:

sztem ezzel a műanyag pio izével nem lennél sokkal előbbre... pl az audiosystem mx sorozata a felébe kerül, és a magas érzékenyége jó ha fejről akarod meghajtani. 1x meg lehet csinálni a beépítést, többé nem kell hozzányúlni...

a rezgéscsillapítás bazijót tesz neki! a dízel H alapjában véve korrektül körbe van csomagolva, de pár hsz-el feljebb írtam hogy mit műveltem az ajtóimmal - a hangszórók nagyon meghálálták

Link to comment
Megosztás:

A fej sztem blau, mert 6 gombos es fent van a cd nyilas, igy talan ezzel nem lesz gond (ha marad).

CD70/DVD90-et is csinalt tobb gyarto? Mar csak azert kerdem, hogy kell-e vadaszni valamelyik konkret tipust vagy ezeket nem varialtak?

A hangszorokat akkor meg nezegetem, szoval azt mondod, hogy kb ez az a kategoria amit a gyari fejek es gyari kabelezes meg el tud vinni. Vagyis persze lehet jobbat is bele rakni, csak ugy sem fogom kihasznalni, hallani a kulonbseget :lol:

A szigetelest nem is emlitettem, de az is tervbe van veve. Nem csak a zene miatt, de az altalanos komforton is sokat tud javitani (igaz alapbol egesz csendes az auto, annak ellenere hogy diesel). Korabban egy 3ajtos c corsam volt, azon az ajtokat es a tetot szigeteltem, es erezhetoen csendesebb lett. Plussz ha sokkal nem is, de a mely picit szebben szolt elol. Bar lehet hogy csak en kepzelodtem, mivel ott maradt a gyari hangszoro :lol:

Az jo ha blau, abban egy jól bevált végfok van, az a lényeg,hogy érzékeny hangszórókat vegyél 90dB felett.

Nem tudom hogy más modellek milyen gyártásúak, a szigetelés azért jó dolog mert láda hatásúvá teszi az ajtókat és jobb lesz a mély hatás, de viszont a bitumen lapos megoldás egyetlen hátránya hogy ha nem tiszta felületre ragasztod akkor hamar leválik !

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.