Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Gyári megoldásban ha ragaszkodsz a kijelzőhöz akkor az egyetlen lehetőséged hogy szerzel egy másik NCDR1100-at. :blush:

Ha a kijelzőhöz (GID-hez) nem ragaszkodsz, akkor természetesen szóba jöhet akár egy MID is, ebben is benne vannak a BC funkciók, csak éppen új kijelző (MID) és középkonzol is kell hozzá, mivel a MID jóval kisebb. És autórádiót még akkor is venned kell, mert bár a MID működéséhez nem létszükséglet, a középkonzol közepén egy üres lyuk nem mutat valami jól. Előnye viszont hogy ebben az esetben nem kell gyári rádió, hacsak nem ragaszkodsz az RDS adatok kijelzéséhez a MID-en, bár erre is van megoldás, de csak a felső kategóriás Kenwood és VDO rádióknál. Illetve alternatíva még a GID helyére a CID, ami annyiban különbözik hogy az előzőtől hogy színes a kijelzője, de egyrészt ugyanúgy kell hozzá egy működő NCDR rádió hogy a navi képességeit ki tudd használni, másrészt meg tök felesleges mert nem létezik hozzá Magyarország térkép (az csak az újabb CD70/DVD90 rádiókhoz van amit Astra H-ba meg Vectra C-be szereltek).

A fentiekből talán az is kiderült hogy igen, a BC (fedélzeti computer) magában a kijelzőben van, MID-től felfelé mindegyik rendelkezik vele, egyedül a TID nem.

Köszönöm szépen a kimerítő választ.

Így akkor ma megrendeltem egy JVC mechanika nélküli BT-os fejegységet. A BC részéről meg elkezdtem BT-s diag tool-t és 7"-os tablet fogadására alkalmas keretet nézni az ebay-en. :) Néztem MID-et is, de annyit (300USD) nem adok érte.

Ettől függetlenül BC-s Omega ablaktörlő kapcsolót rendeltem, mert ki tudja mi akad a kezem közé a jövőben... :)

Link to comment
Megosztás:

Én ma vettem ismerőstől 2-t (bontanak Opel autókat), és hátra kell még kettő (a barbár előző "tulaj" kivágta őket).

Ha ezen felül van még a srácnak 2db, akkor szívesen megveszem és elküldöm neked postán.

Azt megköszönném! :) Akkor ha úgy alakul, írj nyugodtan privátot és megtárgyaljuk! ;)

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

üdvözlök minden fórumtársat!

Jelentem új vagyok még, G Astrám is csak 1 hete van, de kérdés már merült is fel bennem.

Olvastam pár oldallal korábban, hogy a rádió kötésénél valamelyik kábel elvágásával lehet a kijelzőre az eltűnő dátumkijelzést visszavarázsolni.

nem gyári rádió van a kocsiban, mit kellene tennem, hogy a dátumkijelzés működjön, lehetőleg vagdalkozás nélkül?

Link to comment
Megosztás:

üdvözlök minden fórumtársat!

Jelentem új vagyok még, G Astrám is csak 1 hete van, de kérdés már merült is fel bennem.

Olvastam pár oldallal korábban, hogy a rádió kötésénél valamelyik kábel elvágásával lehet a kijelzőre az eltűnő dátumkijelzést visszavarázsolni.

nem gyári rádió van a kocsiban, mit kellene tennem, hogy a dátumkijelzés működjön, lehetőleg vagdalkozás nélkül?

Szia!

Két lehetőséged van:

1. Begurulsz egy márkaszervízbe, és leprogramoztatod a kijelzőről a rádiót.

2. A rádió csatlakozójából elindul egy piros-fehér vezeték, amire bekapcsolás után ad áramot, és ez megy fel a kijelzőhöz amire az átkapcsolja a dátumkijelzést. Amire viszont figyelni kell, hogy az antennatalpban levő erősítő is innen kapja az áramot, útközben el van ágaztatva, ezért a piros-fehér vezetéket fent, a kijelző csatlakozása előtt kell megszakítani amennyiben ilyenre adod a fejed, különben a rádióerősítő is ki lesz iktatva. Ez is egy visszatérő probléma, hogy elvágják a rádiónál aztán meg nincs vétel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Két kérdésem lenne. Kerettörténet: Adott egy 2009-es Classic II Astra. Leszedtem a tükörháromszöget, gyári csipogó beszerelés végett. Itt jön a két gáz. Először is, sikerült beletörnöm két patentot. Namost a tükörháromszög patentja megegyezik az oldalkárpit patentjaival? Másik: Sehol nem találtam kábelt. Benéztem a kis résen, ott volt a tükörállító kapcsolónak a kábele, meg az elektromos tüköré, de csipogóét nem találtam. Le kéne venni a komplett kárpitot hozzá, vagy valahogy be lehet nyúlni?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

(ide is bemásolom, lehet, hogy ez lesz a jó topic)

Az alábbi probléma megoldásában kérném a segítségeteket:

Adott egy 2004-es évjáratú 1.6-os Astra G. A gyári Blau magnóját kicseréltem egy egészen más típusú (sd, usb, cd, bluetooth stb) lejátszóra. A csatlakozó egy az egyben passzolt a hátulján, hát összedugtam. Minden tökéletes, szépen szól, teszi a dolgát.

Azonban a központi zár vezérlése onnantól kezdve megbolondult, illetve távirányítóval képtelenség lezárni, nyitni is csak 1 méterről.

Lehúztam hát az új lejátszó seggéről a dugót és láss csodát a távvezérlés ismét tökéletes. Visszadugtam, megint meghalt.

Ezután teljesen lecsupaszítottam a rádióba csatlakozó dugóról a kábeleket (RC, WEG, ID, DIAG), már csak a +12V, GND és a kapcsolt 12V megy hozzá, még az elektromos-antenna vezérlést is kikötöttem. Ezzel csak azt értem el, hogy menet közben is állandóan kiírja a TID a dátumot, de a hiba ugyanúgy fennáll.

Több embertől hallottam, hogy a bluetooth sugároz olyan frekin ami meghülyíti a vezérlést. Csak az a poén, hogy mikor kiszállok a kocsiból, hogy bezárjam, a rádió nincs bekapcsolva és alapból csak a 12V és a test megy hozzá. Elvileg a bluetooth sem antennázza össze a környéket.

Egyik kollégám a 2006-os évjáratú 1.4-es G Astrájával járt ugyanígy, a probléma nála is ugyanez. Neki a rádió típusa egészen más, de hasonló kaliber.

Próbáltam máshonnan testet vinni a rádióhoz - a Hiba maradt.

Kiforrasztottam a rádióban lévő bluetooth antennát - a Hiba maradt

A kapcsolt és a fix 12V-ra külön beépítettem egy-egy zavarszűrőt - a Hiba maradt.

Egy viszonylag régebbi CD-s rádióval is próbálkoztam, amelyik nem ilyen okos - A hiba megszűnt!!!

Ha valaki tapasztalt már hasonlót és tud is pár jó ötlettel szolgálni, nagyon megköszönném.

Üdv

Csaba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Segítséget szeretnék kérni a kormányról vezérelhetőséggel kapcsolatban.Kicseréltem a gyári fejegységet (2003. G Sedan 1.4 16V Njoy) egy Alpine CDE 100eub típusra.Mivel nem volt hozzá megfelelő csatlakozó, a multikormány azóta megszűnt működni.Érdemes 8-10 ezer forintért venni hozzá adaptert??És azzal vajon megjelenik újra a kijelzőn a lejátszott szám címe,rádió, ilyenek??

Előre is köszi!!

Üdv:

Dani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Segítséget szeretnék kérni a kormányról vezérelhetőséggel kapcsolatban.Kicseréltem a gyári fejegységet (2003. G Sedan 1.4 16V Njoy) egy Alpine CDE 100eub típusra.Mivel nem volt hozzá megfelelő csatlakozó, a multikormány azóta megszűnt működni.Érdemes 8-10 ezer forintért venni hozzá adaptert??És azzal vajon megjelenik újra a kijelzőn a lejátszott szám címe,rádió, ilyenek??

Előre is köszi!!

Üdv:

Dani

Szia!

Hogy érdemes-e venni a multikormányhoz adapter, azt csak te tudod eldönteni, hogy neked megéri-e azt a pénzt. A multikormány és a középkonzol kijelző két külön dolog, csak a multikormányhoz fogsz kapni adaptert amennyiben a fejegység támogat ilyen funkciót, a kijelző használata nem lesz megoldható, ilyesmit - tudomásom szerint - egyik fejegység sem tud a gyáriakon kívül.

Link to comment
Megosztás:

De, egyes felső kategóriás Kenwood és VDO fejek tudják vezérelni a kijelzőt is (tényleg csak a drágábbak, szóval nem ilyen 30e Ft-os kategória), a multikormány vezérléshez viszont majd' mindegyik típushoz kapsz adaptert. Alpine-hoz biztosan.

Akkor tévedtem, mostmár ezt is tudom :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

(ide is bemásolom, lehet, hogy ez lesz a jó topic)

Az alábbi probléma megoldásában kérném a segítségeteket:

Adott egy 2004-es évjáratú 1.6-os Astra G. A gyári Blau magnóját kicseréltem egy egészen más típusú (sd, usb, cd, bluetooth stb) lejátszóra. A csatlakozó egy az egyben passzolt a hátulján, hát összedugtam. Minden tökéletes, szépen szól, teszi a dolgát.

Azonban a központi zár vezérlése onnantól kezdve megbolondult, illetve távirányítóval képtelenség lezárni, nyitni is csak 1 méterről.

Lehúztam hát az új lejátszó seggéről a dugót és láss csodát a távvezérlés ismét tökéletes. Visszadugtam, megint meghalt.

Ezután teljesen lecsupaszítottam a rádióba csatlakozó dugóról a kábeleket (RC, WEG, ID, DIAG), már csak a +12V, GND és a kapcsolt 12V megy hozzá, még az elektromos-antenna vezérlést is kikötöttem. Ezzel csak azt értem el, hogy menet közben is állandóan kiírja a TID a dátumot, de a hiba ugyanúgy fennáll.

Több embertől hallottam, hogy a bluetooth sugároz olyan frekin ami meghülyíti a vezérlést. Csak az a poén, hogy mikor kiszállok a kocsiból, hogy bezárjam, a rádió nincs bekapcsolva és alapból csak a 12V és a test megy hozzá. Elvileg a bluetooth sem antennázza össze a környéket.

Egyik kollégám a 2006-os évjáratú 1.4-es G Astrájával járt ugyanígy, a probléma nála is ugyanez. Neki a rádió típusa egészen más, de hasonló kaliber.

Próbáltam máshonnan testet vinni a rádióhoz - a Hiba maradt.

Kiforrasztottam a rádióban lévő bluetooth antennát - a Hiba maradt

A kapcsolt és a fix 12V-ra külön beépítettem egy-egy zavarszűrőt - a Hiba maradt.

Egy viszonylag régebbi CD-s rádióval is próbálkoztam, amelyik nem ilyen okos - A hiba megszűnt!!!

Ha valaki tapasztalt már hasonlót és tud is pár jó ötlettel szolgálni, nagyon megköszönném.

Üdv

Csaba

Mivel úgy tűnik mindenki tanácstalan ebben a témában, nekiláttam kiszűrni minden lehetséges problémaforrást.

Ha esetleg valakit érdekel és hasonló problémával találja magát szemben, szívesen megosztom a tapasztalatomat:

Mindkét 12V+ tápot (kapcsolt és direkt) egy-egy diódán (lehetőleg nagyáramú legyen, főleg a direkt 12V min. 5A) keresztül kell az ISO csatlakozóba kötni sorban, természetesen nyitó irányban.

Remélem segítettem!

Üdv

Csaba

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nemrég megcsináltam a CDR500-ra a vonalbemenetet. Működik is, minden rendben, de előjött egy komoly probléma. Ha töltöm szivargyújtóról azt az eszközt, amivel a zenét játszom le, akkor zúg, búg. A generátor zavarjele hallatszik a hangszórókon fordulatszám függvényében.

Milyen szűrést lehetne erre alkalmazni? A szivargyújtós töltőt kell komolyabbra cserélni?

Van valakinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.