Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Sziasztok,

találkoztatok már olyan hibajelenséggel hogy elmegy az összes hang, s csak a bal hátsó csipogó pattanik egyet? Tegnap menet közben el kezdett pattogni a bal hátsó csipogó, után pedig néma csend lett. ki-be kapcsoltam a rádiót de csak egy pattanás és semmi hang. Otthon kivettem a csipogót kábelét "megrángattam" és láss csodát jó lett. Lehet hogy rosszul van bekötve és azért nem szól a többi sem? Lehet majd ajtó kárpitot kell bontanom hozzá.

Na szóval járt már valaki hasonló cipőben?

Szerintem itt két eset lehetséges, vagy a rádió hibája, vagy zárlatos hangszórókábel (esetleg hangszóró). Mivel vezetékrángatásra meggyógyult én utóbbira tippelnék.

Link to comment
Megosztás:

Kárpitot nem bontottam, csak a csipogót vettem ki a helyéről és ahogy megmozgattam mindjárt jó lett minden. Rádió tökéletesen üzemelt 2 évig az F Astra-ban nem hiszem hogy az lenne. Hamarosan hangszórókat akarok cserélni az összes ajtóban akkor majd megbontom a kárpitot. Lehet hogy akkor vezeték van megtörve? Vagy mi az a végfok védelem? Bocs a kérdésekért de ennyire nem vagyok jártas a témában.

De akkor most menjünk át a jobb hátsó ajtóra. Ahol megy be a kábelköteg az ajtóba, abban a gumi kötegelőben ki van törve a hangszóró kábele, mert ha mozgatom egyszer szól egyszer nem. Hogyan érdemes kicserélni, megvágni a köteget, forrasztani stb? Gondolom ajtókárpit le, küszöböt fel kell szedni vagy elég ha ott a gumi kötegelő alatt forrasztom fel az új kábelt?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Kárpitot nem bontottam, csak a csipogót vettem ki a helyéről és ahogy megmozgattam mindjárt jó lett minden. Rádió tökéletesen üzemelt 2 évig az F Astra-ban nem hiszem hogy az lenne. Hamarosan hangszórókat akarok cserélni az összes ajtóban akkor majd megbontom a kárpitot. Lehet hogy akkor vezeték van megtörve? Vagy mi az a végfok védelem? Bocs a kérdésekért de ennyire nem vagyok jártas a témában.

Igen, valószínű vagy a vezetékben, vagy a hangszóróban valami bezárlatolt, ezért lőhette le a végfok védelme. Ha a másik ajtónál megtört a vezeték, itt is sanszos lehet.

De akkor most menjünk át a jobb hátsó ajtóra. Ahol megy be a kábelköteg az ajtóba, abban a gumi kötegelőben ki van törve a hangszóró kábele, mert ha mozgatom egyszer szól egyszer nem. Hogyan érdemes kicserélni, megvágni a köteget, forrasztani stb? Gondolom ajtókárpit le, küszöböt fel kell szedni vagy elég ha ott a gumi kötegelő alatt forrasztom fel az új kábelt?

Köszi.

Sok választásod nincs, hacsak nem cserélsz komplett köteget kénytelen vagy megforrasztani az ajtóátvezetőben, ahol eltört. Egyel jobb megoldás lenne kicserélni azt a vezetékszakaszt, és visszább, az oszlopba eső részen forrsztani, mert a forrasztás sem igazán van jó helyen ott, ahol hajlik a köteg, ráadásul hely se nagyon szokott lenni, de mivel nem lehet külön kapni az ajtóátvezető csatlakozóba való kábelvéget ez csak úgy kivitelezhető, ha bontottan szerzel csatlakozót amin van vezeték, és kitermeled belőle az érintkezőt. Egyébként marad az, hogy megforrasztod ahogy tudod.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Most vásároltam egy Astra Classic II (1.4) autót és állítólag 6 hangszóró van benne, de a hátsó hangszórók meg sem szólalnak, Philips CCR 600 + cd tár (állítólag) gyári. A volt tulaj azt mondja, hogy le lett halkítva a hátsó hangszóró a gyerek miatt. De Én sehol nem találom a rádión, ahol vissza tudnám hangosítani. Szomorú lennék, (és becsapottnak érezném magam) ha kiderülne, hogy csak két hangszórós.

Ezt hogyan lehetne kideríteni, kárpitbontás nélkül? Az már csak hab a tortán, hogy a Cd-tár, ha átváltok, ezt írja: cdc safe

Kód persze az előző tulajnak sincs meg, ezért nem is tudom mitévő legyek.

Legyen szíves, aki tud segítsen. :icon1:

Előre is, köszi.

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vásároltam egy Astra Classic II (1.4) autót és állítólag 6 hangszóró van benne, de a hátsó hangszórók meg sem szólalnak, Philips CCR 600 + cd tár (állítólag) gyári. A volt tulaj azt mondja, hogy le lett halkítva a hátsó hangszóró a gyerek miatt. De Én sehol nem találom a rádión, ahol vissza tudnám hangosítani. Szomorú lennék, (és becsapottnak érezném magam) ha kiderülne, hogy csak két hangszórós.

Ezt hogyan lehetne kideríteni, kárpitbontás nélkül? Az már csak hab a tortán, hogy a Cd-tár, ha átváltok, ezt írja: cdc safe

Kód persze az előző tulajnak sincs meg, ezért nem is tudom mitévő legyek.

Legyen szíves, aki tud segítsen. :icon1:

Előre is, köszi.

Szép napot!

Ezen az oldalon küldj a srácnak egy üzenetet a rádió típusával és Ő tud küldeni kezelési utasítást!

http://carradio.5mp.eu/web.php?a=carradio&o=mh2mBo4xTM

Ne legyél türelmetlen egy pár napig eltart mire válaszol!

Megkérdezheted tőle a cd-tár SAFE-t is, de szerintem kód kell hozzá!

Az előző tulaj adta a CAR-PASS kártyát? Ha gyári a rádió akkor azon rajta van a kód!

Link to comment
Megosztás:

Jó, de nem mondták, hogy nincs meg, csak állítólag aksi cserre volt és ezért nem jó a CD-tár, bár a rádió működik. Hagszóróval kapcsolatba senki nem tud semmit?

Keres olyat a menüben, hogy : "FADER"

Vagy ha ilyen mint a képen akkor a bal szélső kis gomb a bal fölső sarokban.

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.caraudio-service.ru/Opel_CCR600_09181229_Philips_EU.jpg&imgrefurl=http://www.caraudio-service.ru/shtatniki-opel.html&h=260&w=800&sz=84&tbnid=9NbcJinDmvSaxM:&tbnh=43&tbnw=131&zoom=1&usg=__dIUggf2BrlzpkHHiRzwPjLf_QWk=&docid=duisykMtsoIqjM&sa=X&ei=mJOSUOWPC8bPtAa0uYGoDA&ved=0CDYQ9QEwAg&dur=330

Link to comment
Megosztás:

Jó, de nem mondták, hogy nincs meg, csak állítólag aksi cserre volt és ezért nem jó a CD-tár, bár a rádió működik. Hagszóróval kapcsolatba senki nem tud semmit?

Egyszerű, ahol vannak a hangszórók, az előtte lévő rácsot kipattintod és megnézed van e benne hangszóró. Egy lapos csavarhúzóval alulról ki lehet pattintani a rácsot, esetleg azt is megtudod akkor már nézni hogy be vannak e kötve.

Link to comment
Megosztás:

Keres olyat a menüben, hogy : "FADER"

Vagy ha ilyen mint a képen akkor a bal szélső kis gomb a bal fölső sarokban.

http://www.google.hu...Q9QEwAg&dur=330

Igen, ilyen, de azt már csavartam jobbra teljes csend, csak balra szól.

Egyszerű, ahol vannak a hangszórók, az előtte lévő rácsot kipattintod és megnézed van e benne hangszóró. Egy lapos csavarhúzóval alulról ki lehet pattintani a rácsot, esetleg azt is megtudod akkor már nézni hogy be vannak e kötve.

Már akinek egyszerű, de köszi egy ilyen választ vártam, mert addig nem mer az emberfia hozzá nyúlni. :D

de nagyon félek tőle, hogy nem lesz mögötte semmi, már mint hangszóró. Akkor viszont nem értem, hogy lehet gyári a hifi, mert CD-tárat szerelni 2 hangszóróval elég durva.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ilyen, de azt már csavartam jobbra teljes csend, csak balra szól.

Már akinek egyszerű, de köszi egy ilyen választ vártam, mert addig nem mer az emberfia hozzá nyúlni. :D

de nagyon félek tőle, hogy nem lesz mögötte semmi, már mint hangszóró. Akkor viszont nem értem, hogy lehet gyári a hifi, mert CD-tárat szerelni 2 hangszóróval elég durva.

Nálam is voltak gondok a hátsó hangszórókkal. Itt a fórumon segítettek a kollégák. Amikor kibontottam akkor láttam csak, nekem sem gyári cuccok vannak benne, szóval után épített valamelyik előző gazdája.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is voltak gondok a hátsó hangszórókkal. Itt a fórumon segítettek a kollégák. Amikor kibontottam akkor láttam csak, nekem sem gyári cuccok vannak benne, szóval után épített valamelyik előző gazdája.

Na sikerült megnéznem, hátul nincs hangszóró, jól átvertek, mert 6 hangszórósnak árulták. Én meg hittem nekik (az állítólagos gyári hifi miatt) a riasztóra amikor rákérdeztem, hogy kötöttékbe, ha a hátsó ajtót kinyitva nem is ég a belső világítás. csak annyit feleltek, hogy ők sem tudják, gyári riasztó van benne. Később (mikor már megvettem) kiderült az sincs benne csak centrálzár. Nem tudom, miért kell ennyit hazudni, most majd szí***tok a hangszórók pótlásával, mert vezetéket sem láttam. :(

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült megnéznem, hátul nincs hangszóró, jól átvertek, mert 6 hangszórósnak árulták. Én meg hittem nekik (az állítólagos gyári hifi miatt) a riasztóra amikor rákérdeztem, hogy kötöttékbe, ha a hátsó ajtót kinyitva nem is ég a belső világítás. csak annyit feleltek, hogy ők sem tudják, gyári riasztó van benne. Később (mikor már megvettem) kiderült az sincs benne csak centrálzár. Nem tudom, miért kell ennyit hazudni, most majd szí***tok a hangszórók pótlásával, mert vezetéket sem láttam. :(

Bele kell írni az adás-vételibe az ilyet....

Amúgy a hangszóró akkor a C oszlopig van elhúzva, az megoldható, de ha leveszed a kárpitot és G nem CL2 akkor lehet ott lesz...

Riasztósnál meg egyértelműen ott van a hátsó ajtónál a nyitás érzékelő, nem szabadott volna nekik hinni...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali!

Nem találtam a keresőben, de az első-hátsó kiemelőkerettel ha berakok hangszórót, akkor hogyan is működik a dolog? Elvileg nagyobb lesz a beépíthető mélységem, de mennyi is pontosan? Ez a kiemelőkerettől függ? Ablakok miatt nem kell számolgatnom, vagy aggódnom?

A másik: Ha kiemelőkerettel megoldom, akkor az ajtó borításában lévő védőrács ugyanúgy maradhat a helyén, mert elfér mögötte a kiemelőkeret+ a hangszóró?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vásároltam egy Astra Classic II (1.4) autót...

Legyen szíves, aki tud segítsen. :icon1:

Előre is, köszi.

Szép napot!

A CL2-ben nagyon változóak a dolgok: nekem a hátsó ajtóból kispórolták a nyitáskapcsolókat, de bontóból pillanatok alatt beleraktam. Azóta frankó a világítás, mind a 4 ajtóval. Sajnos szerelték olyan riasztóval ami csak az első kettőnél is működik, mert ezt felhurkolták a hátsó ajtók bemeneteire. Hangszórókábel is vegyes, de a B oszlopban benne szokott lenni, csak az ajtó vezeték kötegéből kihagyják, ha nem kéri a megrendelő. Megoldás: vagy szerzel bontott kábelköteget és csere, vagy alkudozol a bontóban a csatikra. Ráforrasztod a vezetéket és elviszed egészen az ajtóban a hangszóró helyéig. Ha kábelköteget veszel célszerű kpzár+el ablak+hangszórókábelek tipusút keresgélni. Sok bosszúságtól megvéd...

Nekem is ilyen autóm van, de pl a gyárilag kért ködlámpáimat a szervízben rakták bele, egy ködlámpakapcsolóra, relézés nuku, ködlámpának 1,5-es hangszóróvezeték, utángyártott ködlámpák, stb...

Ja meg mélynyomó kábelezésekor a jobb küszöbbe egy ottmaradta csavarhúzót is adtak hozzá ajándékba... Ennyit a márkaszervízekről...

Link to comment
Megosztás:

A CL2-ben nagyon változóak a dolgok: nekem a hátsó ajtóból kispórolták a nyitáskapcsolókat, de bontóból pillanatok alatt beleraktam. Azóta frankó a világítás, mind a 4 ajtóval. Sajnos szerelték olyan riasztóval ami csak az első kettőnél is működik, mert ezt felhurkolták a hátsó ajtók bemeneteire. Hangszórókábel is vegyes, de a B oszlopban benne szokott lenni, csak az ajtó vezeték kötegéből kihagyják, ha nem kéri a megrendelő. Megoldás: vagy szerzel bontott kábelköteget és csere, vagy alkudozol a bontóban a csatikra. Ráforrasztod a vezetéket és elviszed egészen az ajtóban a hangszóró helyéig. Ha kábelköteget veszel célszerű kpzár+el ablak+hangszórókábelek tipusút keresgélni. Sok bosszúságtól megvéd...

Nekem is ilyen autóm van, de pl a gyárilag kért ködlámpáimat a szervízben rakták bele, egy ködlámpakapcsolóra, relézés nuku, ködlámpának 1,5-es hangszóróvezeték, utángyártott ködlámpák, stb...

Ja meg mélynyomó kábelezésekor a jobb küszöbbe egy ottmaradta csavarhúzót is adtak hozzá ajándékba... Ennyit a márkaszervízekről...

Azt hogy rakja közvetlen oda??? Ott csak egy nyomógomb van, ott legegyszerűbb, ha beteszi az ember a biztit, és a relét, és megkeresi a vezetéket ami oda megy...

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy rakja közvetlen oda??? Ott csak egy nyomógomb van, ott legegyszerűbb, ha beteszi az ember a biztit, és a relét, és megkeresi a vezetéket ami oda megy...

Ami megy hátra a hátsólámpa vezetéke arról leszedte a szigetelést és a sima rézdrótra rátekerte meg megküldte 3 menet szigszalaggal. Azóta én alakítottam át házilagosan, úgy ahogyan gyárilag kellett volna. De e miatt lealkudtam a vételárából egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Ami megy hátra a hátsólámpa vezetéke arról leszedte a szigetelést és a sima rézdrótra rátekerte meg megküldte 3 menet szigszalaggal. Azóta én alakítottam át házilagosan, úgy ahogyan gyárilag kellett volna. De e miatt lealkudtam a vételárából egy kicsit.

Nah az úgy f@sza, úgy nem lehetne...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem találtam a keresőben, de az első-hátsó kiemelőkerettel ha berakok hangszórót, akkor hogyan is működik a dolog? Elvileg nagyobb lesz a beépíthető mélységem, de mennyi is pontosan? Ez a kiemelőkerettől függ? Ablakok miatt nem kell számolgatnom, vagy aggódnom?

A másik: Ha kiemelőkerettel megoldom, akkor az ajtó borításában lévő védőrács ugyanúgy maradhat a helyén, mert elfér mögötte a kiemelőkeret+ a hangszóró?

Erre valaki adna egy mindenre kiterjedő választ?

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag is van valamekkora kiemelőkeret, pontosan nem tudom, olyan 13-16mm körüli rémlik. Ez fixen rá van szerelve a gyári hangszóróra, viszont ha másikat veszel bármelyik gyártótól (ha az nem gyári), akkor nagy valószínűséggel azon nem lesz, enélkül pedig csak speciális keskeny építésű hangszórók férnek be, mert különben a mágnesben elakad az ablak ha leengeded. Ebből következik hogy a fentiekben említett méretű kiemelőkeret még el fog férni a gyári hangszórórács mögött, de a legbiztosabb ha kiveszed a mostani hangszóródat és mérsz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.