Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Amit tudok biztosan: a gyári kormánytávirányítót a CAR-400-tól fölfelé támogatják a rádiók, tehát a CDR-500 egész biztosan működni fog vele. Viszont amennyire tudom magának a kormánykeréknek a kialakítása más (nem a légzsákpárnáé, hanem mögötte a kormánykeréké), szóval lehet hogy azt is cserélned kell hogy a kormánytáv gombjait be tudd szerelni.

Ezen a linken találsz még hasznos infókat az Opel gyári rádióiról:

http://carradio.5mp....io&o=mh2mBo4xTM

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azért regisztráltam a fórumra, mert az a hülye ötletem támadt, hogy meglepem keresztapámat karácsonyra valamivel.

Neki egy G Astrája van és ilyen gyári kinézet mániás (hónapogik vadászott a gyári CD-s fejegységre, bár CD-t sosem hallgat, de mégis milyen jól néz ki...) Szóval Gondoltam rendelek neki, kormány vezérlőt, mert tudom, hogy ez gyárilag is létezett. Találtam is ebay-en.

A kérdésem, hogy aki esetleg tudja, ennek a beszerelése könnyű vagy nehézkes? Gondolok itt arra, hogy esetleg elő van-e kábelezve (és csak a kormány belsejében kell összedugni, vagy ennél nehezebb a dolog. Esetleg, hogy a kormányt magát is cserélni kell-e vagy elég csak a vezérlőket megvenni és azt bármelyik 3 küllős kormányra rá lehet szerelni? Valamint, hogy melyik fejegység támogatja? Elvileg a CDR 500 as van most neki de ezt még majd kiderítem.

Esetleges segítségeteket előre is köszönöm!

Én raktam már be, igaz a kormányt is cseréltem.

A nem távos kormányba a kapcsoló helye ki van könnyítve, így simán ki lehet vágni.

Viszont kell hozzá másik kormány átvezetőszalag, ami a multikormányosé.

Elméletileg a kormányig be van vezetékelve.

Link to comment
Megosztás:

Én raktam már be, igaz a kormányt is cseréltem.

A nem távos kormányba a kapcsoló helye ki van könnyítve, így simán ki lehet vágni.

Viszont kell hozzá másik kormány átvezetőszalag, ami a multikormányosé.

Elméletileg a kormányig be van vezetékelve.

Köszönöm tehát akkor elég csak távit szerválnom?! (majd azért bekukkantok a kormány mögé ha lesz alkalmam!)

Az gondolom nem érdekes hogy vauxhall-ra való-e. (ebay-en inkább ezek vannak, de majd németeknél is ránézek)

Ez az átvezető a légzsákátvezető (is)?

Link to comment
Megosztás:

Ez az átvezető a légzsákátvezető (is)?

Igen. Az a kerek szürke alkatrész ami rá van húzva a kormányoszlopra, a képen látszik is, hogy kijönnek belőle a légzsák meg a gombok vezetékei: https://picasaweb.go...feat=directlink Valószínű ezt is cserélni kell, mert ami benne van valószínű csak a légzsákot vezeti át. (Kétfajta van, csak légzsákos, meg gombok+légzsákos, neki valószínű előbbi van benne.)

A gombok meg biztos, hogy ugyan azok a Vauxhallban is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Hátsó ajtóba szeretnék betenni hagszórókat, Burkolatot leszedtem és be van fóliázva, azt is leszedtem és vmi vezeték megy ott de az nem hinném, hogy a hangszórónak. Na most a kérdés, hogy a rádiónál megvan a vezeték a hátsóknak de a másik végét merre fele találom? köszöntem

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm tehát akkor elég csak távit szerválnom?! (majd azért bekukkantok a kormány mögé ha lesz alkalmam!)

Az gondolom nem érdekes hogy vauxhall-ra való-e. (ebay-en inkább ezek vannak, de majd németeknél is ránézek)

Ez az átvezető a légzsákátvezető (is)?

Igen! Ez a légzsák átvezető is egyben!

Közben megnéztem a régi kormányomat és rossz hírem van!

Cserélni kell a kormányt is sajnos! Nem jól emlékeztem!

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Hátsó ajtóba szeretnék betenni hagszórókat, Burkolatot leszedtem és be van fóliázva, azt is leszedtem és vmi vezeték megy ott de az nem hinném, hogy a hangszórónak. Na most a kérdés, hogy a rádiónál megvan a vezeték a hátsóknak de a másik végét merre fele találom? köszöntem

Szia!

Elvileg ott van az ajtócsatlakozónak abban a felében ami kijön az oszlopból, csak az ajtókötegből szokták kispórolni. A probléma ott van, hogy elég nehéz tüskét szerezni abba a csatlakozóba, esetleg egy bontottból tudsz kimenteni, vagy komplett ajtóköteget cserélsz ha nem akarsz kókányolni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Elvileg ott van az ajtócsatlakozónak abban a felében ami kijön az oszlopból, csak az ajtókötegből szokták kispórolni. A probléma ott van, hogy elég nehéz tüskét szerezni abba a csatlakozóba, esetleg egy bontottból tudsz kimenteni, vagy komplett ajtóköteget cserélsz ha nem akarsz kókányolni.

MI az a kábel ami kijön a gumiból be az ajtóba? Arra fele keressem? Vagy még az oszlopban?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Hátsó ajtóba szeretnék betenni hagszórókat, Burkolatot leszedtem és be van fóliázva, azt is leszedtem és vmi vezeték megy ott de az nem hinném, hogy a hangszórónak. Na most a kérdés, hogy a rádiónál megvan a vezeték a hátsóknak de a másik végét merre fele találom? köszöntem

csak a hátsó ajtó vezetékköteg csatijáig megy a hangszóró kábel.

vagy veszel bontóban 2000ft-ért bele való köteget, vagy megbontod az ajtó előtt, s hozzákókányolod...én ez utóbbit választottam, sróroltam 4000-et, látni meg úgysem látszik

Link to comment
Megosztás:

MI az a kábel ami kijön a gumiból be az ajtóba? Arra fele keressem? Vagy még az oszlopban?

Nem egészen értem mire gondolsz. Az oszlopból kijön egy köteg ami benne van egy gumi köpenyben és egy csatlakozóban végzõdik. Ez megy rá az ajtóban levõ párjára. Tehát az oszlopból még kijön a vezeték a csatlakozóig (benne a gumiban), de az ellenpárjában, ami az ajtóban van, már nincs se érintkezõ, se vezeték. A gumiból külön nem kéne kijöjjön semmilyen kábelnek, az valami utólagos mókolás lehet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Nemrég vásároltam egy 2001-es 1,8 16V 3 ajtós Astrát és szeretném egy kicsit a gyári hangot kiegészíteni. Szeretnék kérni tanácsot az erősítő vezetékezéséhez. Nézegettem, hogy milyen formában tudom elhúzni hátra, de úgy látom elég passzentosak mindenhol a műanyag burkoló elemek. Tudnátok ebben egy segíteni, hogy merre tudom a legkönnyebben elhúzni a vezetékeket vagy le kell szednem az oldalsó burkolatokat?

Köszönöm,

B

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Nemrég vásároltam egy 2001-es 1,8 16V 3 ajtós Astrát és szeretném egy kicsit a gyári hangot kiegészíteni. Szeretnék kérni tanácsot az erősítő vezetékezéséhez. Nézegettem, hogy milyen formában tudom elhúzni hátra, de úgy látom elég passzentosak mindenhol a műanyag burkoló elemek. Tudnátok ebben egy segíteni, hogy merre tudom a legkönnyebben elhúzni a vezetékeket vagy le kell szednem az oldalsó burkolatokat?

Köszönöm,

B

Szia!

Szerintem a legegyszerűbb, és legjobb, ha fölszeded a borítást belül a küszöb mellett. Bal oldalon még kábelsín is van, amiben a gyári kábelek mennek, simán be lehet húzni mellé még egy-kettőt. Úgy emlékszem egy csavart kell kiszedni elől az A oszlop borításét, a többi mind pattintós, csak föl kell tépni. Igaz én 5 ajtóson csináltam, de gondolom a 3 ajtósnál se sokban különbözik.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ma megcsináltam a vonalbemenetet a CAR400-ra. Működik is, viszont megvan az a tipikus alapzaja, ami a magnókazetták lejátszásánál is meg szokott lenni. Ez másnál is ilyen aki már megcsinálta? Én ki akarom dobni belőle a komplett kazetta mechanikát, mert már amúgy is teljesen használhatatlan, ezért próbáltam úgy is, hogy nem volt benne. Ekkor ez az alapzaj sokkal erőteljesebb volt, de ha visszadugom az olvasófejet a csatlakozójába akkor már sokkal kevésbé van jelen. Ezért gondolom, hogy ez az alapzaj ebből az áramkörből ered, és mivel a bemenetet a leírás szerint a TEA0675 IC kimenetére kötöttem és így nem zavarja a rádió működését, gondolom ez az IC csak a kazetta egységhez tartozik. A kérdésem: mi van, ha ennek az IC-nek a kimenetét teljesen leválasztom az áramkörből?

Link to comment
Megosztás:

Ez lenne a cél. A TDA7313 bemenetére kell vinni a jelet, de közben, ha lehet, megszakítani a TEA0675 jelét. Így nem kerül rá az IC "alapzaja".

A zöld nyíl a TEA0675-ből kijövő jel, amit meg kell szakítani. A piros nyíl az a pont, ahol beadod a TDA7313 "cass" bemenetére a külső jelet.

OK, köszi, holnap megműtöm.

Link to comment
Megosztás:

Ez lenne a cél. A TDA7313 bemenetére kell vinni a jelet, de közben, ha lehet, megszakítani a TEA0675 jelét. Így nem kerül rá az IC "alapzaja".

A zöld nyíl a TEA0675-ből kijövő jel, amit meg kell szakítani. A piros nyíl az a pont, ahol beadod a TDA7313 "cass" bemenetére a külső jelet.

Megcsináltam eszerint, tökéletes, minden zaj megszűnt. Majd teszek föl képet, meg leírást, hátha valakinek még hasznos lesz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

találkoztatok már olyan hibajelenséggel hogy elmegy az összes hang, s csak a bal hátsó csipogó pattanik egyet? Tegnap menet közben el kezdett pattogni a bal hátsó csipogó, után pedig néma csend lett. ki-be kapcsoltam a rádiót de csak egy pattanás és semmi hang. Otthon kivettem a csipogót kábelét "megrángattam" és láss csodát jó lett. Lehet hogy rosszul van bekötve és azért nem szól a többi sem? Lehet majd ajtó kárpitot kell bontanom hozzá.

Na szóval járt már valaki hasonló cipőben?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.