Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

A kollégának az a problémája, hogy a beprogramozott csatornákat minden bekapcsolás után be kell állítani. Ez azért van mert az állandó "+"-ot és a gyújtás "+"-ot föl kell cserélni.

Nem az a gond, hogy csak gyújtáson szól a rádió!

biztos?

Sziasztok!

5 napja vettem egy Astra G-t. Az előző tulaj úgy köttette be a rádiót hogy gyújtásra kapjon csak áramot, illetve ha leveszed leveszi róla az áramot. Nos nekem így nem jó, mivel legközelebbi indításra elfelejt mindent a rádió. Mondták hogy meg kell fordítani a sárga és a piros vezetéket, de itt nem tudom mert a rádióhoz kapott toldó kábel fix, nem lehet macerálni.

Kérdésem, hol lehet ezt átkötni hogy állandó áramon legyen, s bármikor kulcs nélkül tudjam használni.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

A kollégának az a problémája, hogy a beprogramozott csatornákat minden bekapcsolás után be kell állítani. Ez azért van mert az állandó "+"-ot és a gyújtás "+"-ot föl kell cserélni.

Nem az a gond, hogy csak gyújtáson szól a rádió!

Igy van jól tudod opelnál pont fordítva van mint a általános ISO szabvány ha normálisan akarja megoldani akkor kell venni ISO anya ISO apa csatit és abba már lehet egyből fordít de ha nem akkor ki kelet szedni egy széthajtott gemkapoccsal a két ominózus érintkezőt. Ha mindenáron gyújtás nélkül akarja használni, akkor annyit kell tenni hogy a sárga piros vezetéket összekötve az állandó pozitívra kötni. Viszont ez nagyon nem ajánlott több fejegység leírása kifejezetten figyelmeztetően utal rá hogy eme bekötés hosszabb állás után az akku lemerülését okozhatja. Én kimondottan szerettem volna hogy csak úgy működjön, ha a kulcs benne van így nem marad úgy és merül le az akksi. Egyfajta védelem ez számomra. De az is igaz hogy ízlések és pofonok különbözőek.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek, látom közben jó kis hozzászólások alakultak. Amúgy bőven elég a mostani állapot amire bekötöttem. Felcseréltem a két vezetéket ahogy írtátok, egy vékony csavarhúzóval ki tudtam piszkálni a helyéről, és megcseréltem. Így már jó lesz, nem felejti el a beállításokat, s ha kiveszem a kulcsot ki is kapcsol. Ennyi tényleg elég nekem.

Amúgy az autó amit most vettem egy 1.4-es 2004/12 Astra G, s volt benne 50.000 km. Azt hiszem jó üzletet kötöttem.

Még gondolkodok hogy berakom a kalaptartóba a 2*150W os hangszóróimat, de egyrészt nincs kedvem végigbontani a belső műanyag borításokat, másrészt meg nincs szívem szétvágni azt a makulátlan kalaptartót. Majd lehet az ajtóban lévő gyáriakat cserélem ki valami jobbra.

Köszi még1szer mindenkinek, ha valami kínom van majd jelentkezek. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Én biztosan nem vágdosnám szét a kalaptartót. Ha normális hifit akarsz, akkor a hátsó hangszórókat teljes mértékben elfelejted! Egy jó fejegység, előre komponens szett, persze normális hangszórókábellel, és hátulra egy láda. Azon meg lehet állítani a basszust, így hangminőségbe is kiválló lesz, nem muszáj olyan mélyet ráadni, hogy remegjen a tetőlemez. A hátsó, pláne kalaptartóba elhelyezett hangszórók mindig elrontják a hangképet, autóhifisnél ritkán, vagy egyáltalán nem látsz olyat, hogy hátulra is kerülne hang. Esetleg ha az a fontos, hogy szóljon elöl-hátul, akkor ajánlom, hogy töltsd ki a hátsó ajtóban! Az alsó (asszem 13 centis) helyet egy többutas szettel, előre meg mint írtam, mehet a komponens, és hibátlan lesz a zene.

Hozzáteszem, nekem nem lenne szívem szétvágni a kalaptartót, pláne egy 5 ajtósban. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem fogom szétvágni a kalaptartót, ahhoz túlságosan sajnálnám a dolgot. Láda azért nem jó nálam, mert kell a hely a csomagtartóban, elég sokszor pakoljuk tele így nem lenne kedvem mindig pakolgatni a ládát. Marad az utolsó variáció, cserélem majd a gyári hangszórókat valami komolyabbra. Amúgy köszi az eszmecserét :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek, látom közben jó kis hozzászólások alakultak. Amúgy bőven elég a mostani állapot amire bekötöttem. Felcseréltem a két vezetéket ahogy írtátok, egy vékony csavarhúzóval ki tudtam piszkálni a helyéről, és megcseréltem. Így már jó lesz, nem felejti el a beállításokat, s ha kiveszem a kulcsot ki is kapcsol. Ennyi tényleg elég nekem.

Amúgy az autó amit most vettem egy 1.4-es 2004/12 Astra G, s volt benne 50.000 km. Azt hiszem jó üzletet kötöttem.

Még gondolkodok hogy berakom a kalaptartóba a 2*150W os hangszóróimat, de egyrészt nincs kedvem végigbontani a belső műanyag borításokat, másrészt meg nincs szívem szétvágni azt a makulátlan kalaptartót. Majd lehet az ajtóban lévő gyáriakat cserélem ki valami jobbra.

Köszi még1szer mindenkinek, ha valami kínom van majd jelentkezek. :icon1:

Hali engem is érdekelne a dolog h hogyan is sikerült akkor ezt megoldani? Tehát nekem is úgy kellene hogy ne felejtse el a beállításokat, viszont kulcskivételre kapcsoljon ki a rádió...melyik vezetéket hova kell rakni?

Link to comment
Megosztás:

Hali engem is érdekelne a dolog h hogyan is sikerült akkor ezt megoldani? Tehát nekem is úgy kellene hogy ne felejtse el a beállításokat, viszont kulcskivételre kapcsoljon ki a rádió...melyik vezetéket hova kell rakni?

A rádió hátulján, a csatlakozóba többek között belemegy egy sárga és egy piros vezeték. Na azt a kettőt kell felcserélni. Ha szerencséd van, akkor vmi ilyesmi a csatlakozód és csak át kell dugni a pirosat és a sárgát. Ha nem ilyen, akkor a tüskét kell kipiszkálnod és úgy átdugdosni.

termekn1763-pioneer_autoradio_iso_csatlakozo_16pin_cipi_196.jpg

Link to comment
Megosztás:

A rádió hátulján, a csatlakozóba többek között belemegy egy sárga és egy piros vezeték. Na azt a kettőt kell felcserélni. Ha szerencséd van, akkor vmi ilyesmi a csatlakozód és csak át kell dugni a pirosat és a sárgát. Ha nem ilyen, akkor a tüskét kell kipiszkálnod és úgy átdugdosni.

Ha cserélni kell a tüskéket akkor a nagyobb csatlakozóban sokkal könnyebb. Egy kisebb és egy nagyobb csavarhúzóval ki lehet piszkálni a tüskét. A kicsivel kiakasztod a pöckét neki, a nagyobbal meg kitolod a csatlakozóból, vagy akármi mással is ki lehet tolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az első ajtókban van valami jelentősége a fóliának ami gyárilag bele van ragasztva? Olvasgattam róla dolgokat, hogy a légzsákhoz van köze (de csak az oldallégzsákhoz). Na nekem olyan nincsen. Az ajtót már szétbontottam párszor, a belső fele ki van már bitumenezve. Most bituznám a külső részét de nem tudom hogy a fóliát levehetem-e. Az előző körben kétoldalú ragasztóval tettem vissza. A cél az lenne hogy minden szerelőnyílást lezárjak az ajtón és szívem szerint kidobnám a kukába a fóliát... :-)

Köszi előre is!

Valaki bontotta már szét az ajtóba menő csatlakozót hogy hangszórókábelt vezessen át rajta? Nagyon macerás?

Link to comment
Megosztás:

Igazi jelentősége tényleg csak oldallégzsák esetén van, mert az az ajtóban fellépő hirtelen nyomásnövekedés hatására működik el, így ott nem csak a megléte fontos, hanem az is hogy ki se legyen szakadva. Ha neked nincs oldallégzsákod, akkor maximum párazáró funkcióval bír. Ha nem félted az ajtód belsejét (és ami benne van) a lecsapódó párától, akkor nyugodtan kiveheted.

Link to comment
Megosztás:

A rádió hátulján, a csatlakozóba többek között belemegy egy sárga és egy piros vezeték. Na azt a kettőt kell felcserélni. Ha szerencséd van, akkor vmi ilyesmi a csatlakozód és csak át kell dugni a pirosat és a sárgát. Ha nem ilyen, akkor a tüskét kell kipiszkálnod és úgy átdugdosni.

termekn1763-pioneer_autoradio_iso_csatlakozo_16pin_cipi_196.jpg

Nah ez így nagyon király képpel:) nagyon köszönöm így már menni fog:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

visszaolvastam már 15 oldalt de nem találtam meg. Valaki legyen szíves írja le nekem milyen méretű hangszórók építhetők be az első és hátső ajtókba alulra. Persze ilyen beépítő vagy kiemelő keret vagy mi nélkül :-)

Köszi!

első ajtó 165mm

hátsó ajtó 130mm

szerintem kiemelő nélkül ne bohóckodj ;)

Link to comment
Megosztás:

Igazi jelentősége tényleg csak oldallégzsák esetén van, mert az az ajtóban fellépő hirtelen nyomásnövekedés hatására működik el, így ott nem csak a megléte fontos, hanem az is hogy ki se legyen szakadva. Ha neked nincs oldallégzsákod, akkor maximum párazáró funkcióval bír. Ha nem félted az ajtód belsejét (és ami benne van) a lecsapódó párától, akkor nyugodtan kiveheted.

Rendben, köszi. Annyira nem gond, annyira le van zárva már az ajtó hogy párát és port sem találtam benne amióta leszigeteltem. A lényeg az hogy az ajtóból egy zárt "subládát" csináljak, aminek a motorja a komponens szett mélyközepe. Az Astra ajtaja eleve szép mélyeket ad, de így még sokkal jobb.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Viszont akkor még egy kérdés, mi az a kiemelő? Van e benne gyárilag, ha nincs akkor a hangszóróhoz mindig adnak?

Szia! Azt sajnos/nem sajnos nem adnak, külön lehet megvenni. Majdnem minden hifis árul ilyet. Ami az Astrába kell az jó a Corsába és a Vectraba is. Valahogy így néz ki:

http://autoriaszto.startuzlet.hu/uploads/shop/autoriaszto.startuzlet.hu/termek/188725_big.jpg

Ha viszont gyúrsz egy picit a minőségre, akkor rétegelt falemezből lehet esztergáltatni két centi magas kiemelő gyűrűt (az még átalakítás nélkül befér a kárpit alá), sokkal stabilabb átküldve három lemezcsavarral. A műanyag keret rögzítő fülét elég egyszerű letörni ha egy kicsit megfeszül a keret. :-)

Link to comment
Megosztás:

első ajtó 165mm

hátsó ajtó 130mm

szerintem kiemelő nélkül ne bohóckodj ;)

Így van. :-) Amúgy kárpitvágás nélkül a boltban kapható 2centis kiemelővel szinte bármelyik szett belemegy az ajtóba úgy hogy nem akad el a mágnesben az ablak. Arra figyelj nagyon, hogy az ajtóhoz ne érjen hozzá a hangszóró csatlakozója, mert kidörzsölődik, letestel, és puffog. :-)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a segítségeket, a falemezes megoldás tetszik, azt még itthon is megtudom csinálni egy kis gépmunkával és ügyességgel :-) Viszont jelenleg hangot kell lehelnem a gyári hangszórókba, ugyanis mikor bekapcsolom a rádiót, pattanik egyet a hangszóró de semmi más hangot nem ad ki. Valószínűleg a rádióval lesz valami, az úgy teszi a dolgát mintha jól működne :-) :-( Tegnap még semmi baja nem volt, ma meg némasági fogadalmat tett.

Link to comment
Megosztás:

Üdv all.

Nemrég szert tettem eme csodára. Hifit cseréltem, persze nekem is probléma, hogy elfelejti de olvastam, hogy vezeték csere elegendő, így legalább nem kell a memónak külön kábelt behúznom.

Kérdésem azért van: előre és hátra mekkora hangszórókat lehet berakni? (165 és 130. megtaláltam)

kiemelőt szoktak adni vagy azt honnan lehet beszerezni? hátsó ajtóban bent van a vezeték? még nem jutottam el odáig, hogy megnézzem. köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azért regisztráltam a fórumra, mert az a hülye ötletem támadt, hogy meglepem keresztapámat karácsonyra valamivel.

Neki egy G Astrája van és ilyen gyári kinézet mániás (hónapogik vadászott a gyári CD-s fejegységre, bár CD-t sosem hallgat, de mégis milyen jól néz ki...) Szóval Gondoltam rendelek neki, kormány vezérlőt, mert tudom, hogy ez gyárilag is létezett. Találtam is ebay-en.

A kérdésem, hogy aki esetleg tudja, ennek a beszerelése könnyű vagy nehézkes? Gondolok itt arra, hogy esetleg elő van-e kábelezve (és csak a kormány belsejében kell összedugni, vagy ennél nehezebb a dolog. Esetleg, hogy a kormányt magát is cserélni kell-e vagy elég csak a vezérlőket megvenni és azt bármelyik 3 küllős kormányra rá lehet szerelni? Valamint, hogy melyik fejegység támogatja? Elvileg a CDR 500 as van most neki de ezt még majd kiderítem.

Esetleges segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.