Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Enyémben sem volt, (aláírásodból ítélve még akár láthatták is egymást a futószalagon). Ezeknél az első ajtóban lévő hangszórók tartoznak szériafelszereltségben, a hátsók extrák.

Szóval én bementem a bontóba, vettem két hangszórót + hátsó ajtóba kábelkorbácsot (minden legyen rajta, ami neked kell). MEg lehet oldani kábelkorbács nélkül is, ha van a hangszóróhoz csatlakozód. B oszlopig be volt vezetékelve. Kárpitot leszerkesztettem és beraktam, és szól azóta is. Ja, most épp nem, mert amikor kiszálltam belőle, kikapcsoltam a rádiót :)

Még nem nagyon barkácsolgattam a kocsin, így nem is néztem, hogyan kell leszedni a kárpitot a hátsó ajtón. Van valami különleges technikája, vagy csak ki kell pattintani?

Írod, hogy a B oszlopig be volt vezetékelve. Tehát odáig megy a madzag, ott azon csatlakozó és arra kell rátenni a hangszóróhoz vezető kábelt, kábelkorbácsot?

Írod még, hogy a kábelkorbácson legyen rajta minden, ami nekem kell.... Ezek pontosan mik?

Bocs a hülye kérdésekért, de az újszülött is mindenre rácsodálkozik.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Még nem nagyon barkácsolgattam a kocsin, így nem is néztem, hogyan kell leszedni a kárpitot a hátsó ajtón. Van valami különleges technikája, vagy csak ki kell pattintani?

Írod, hogy a B oszlopig be volt vezetékelve. Tehát odáig megy a madzag, ott azon csatlakozó és arra kell rátenni a hangszóróhoz vezető kábelt, kábelkorbácsot?

Írod még, hogy a kábelkorbácson legyen rajta minden, ami nekem kell.... Ezek pontosan mik?

Bocs a hülye kérdésekért, de az újszülött is mindenre rácsodálkozik.... :lol:

vannak csavarok:

- villanyablak kapcsoló alatt

- csipogótakaró alatt

- a kárpit jobb alsó oldalán és alul.

Ha MINDEN csavart kivettél akkor már csak patent tartja, magad felé meghúzod alul a kárpitot és jön is le. Kilincsbovden kiakaszt és kész is.

Lehet jó lenne letöltened az így csináldot, majd mindjárt valaki belinkeli. Abban szépen le van írva. :)

B oszlopnál van egy csatlakozó. Asszem az apa az ajtóban fixen áll, mint Katalinban a baba. Az anyát kihúzod belőle, utána az ajtóról leveszed a nejlont, benyúl, elfordít kivesz. Ez már maga az ajtó kábelkorbács, szóval ha veszel kábelkorbácsot, akkor szépen végigmész a rögzítőkön, kiveszed és ezt kidobod, megy helyére az "új". Ha van hangszóró csatlakozód, akkor ebbe az apa csatiba kell tüske és beletenni.

Hátsó ajtónál szokott ugye lenni:

- villanyablak kapcsoló + motor

- központi zár

- hangszóró

- csipogó

Asszem ennyi minden lehet ott. Gondolom villanyablakod hátul nincs, ha nem is szeretnél sosem, akkor fölösleges olyan kábelkorbács, amiben az is benne van, mert csak zörögni fog. Központi zárad meg gondolom van, így annak a kábele ne árt ha benne van.

Ja, érdemes megnézni mielőtt veszel kábelkorbácsot, hogy esetleg nem-e olyan került-e bele, amin rajta van a hangszóró csati. Egyébként ezt kétlem. Költséghatékonyság ugyebár Nagy Úr.

Link to comment
Megosztás:

vannak csavarok:

- villanyablak kapcsoló alatt

- csipogótakaró alatt

- a kárpit jobb alsó oldalán és alul.

Ha MINDEN csavart kivettél akkor már csak patent tartja, magad felé meghúzod alul a kárpitot és jön is le. Kilincsbovden kiakaszt és kész is.

Lehet jó lenne letöltened az így csináldot, majd mindjárt valaki belinkeli. Abban szépen le van írva. :lol:

B oszlopnál van egy csatlakozó. Asszem az apa az ajtóban fixen áll, mint Katalinban a baba. Az anyát kihúzod belőle, utána az ajtóról leveszed a nejlont, benyúl, elfordít kivesz. Ez már maga az ajtó kábelkorbács, szóval ha veszel kábelkorbácsot, akkor szépen végigmész a rögzítőkön, kiveszed és ezt kidobod, megy helyére az "új". Ha van hangszóró csatlakozód, akkor ebbe az apa csatiba kell tüske és beletenni.

Hátsó ajtónál szokott ugye lenni:

- villanyablak kapcsoló + motor

- központi zár

- hangszóró

- csipogó

Asszem ennyi minden lehet ott. Gondolom villanyablakod hátul nincs, ha nem is szeretnél sosem, akkor fölösleges olyan kábelkorbács, amiben az is benne van, mert csak zörögni fog. Központi zárad meg gondolom van, így annak a kábele ne árt ha benne van.

Ja, érdemes megnézni mielőtt veszel kábelkorbácsot, hogy esetleg nem-e olyan került-e bele, amin rajta van a hangszóró csati. Egyébként ezt kétlem. Költséghatékonyság ugyebár Nagy Úr.

Köszi szépen a részletes választ. Most már értem, a kábelkorbácson rajta van minden csati, ami az elektronikákhoz kell....

Természetesen a szerzői jogokat tiszteletben kell tartani, de ha valaki még részletesebb leírást tud adni nekem priviben, azt megköszönöm. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a részletes választ. Most már értem, a kábelkorbácson rajta van minden csati, ami az elektronikákhoz kell....

Természetesen a szerzői jogokat tiszteletben kell tartani, de ha valaki még részletesebb leírást tud adni nekem priviben, azt megköszönöm. :lol:

Nagyon bosszantó hogy már extrának minősül a hátsó hangszóró. Nekem egy 2003as G-m van abba hála istennek benne volt. Egészen idáig még nem olvastam ezt a forumot teljesen abban voltam hogy ebbe a kategóriájú autóba ez már alap. Villanyablak hátra nekem is nagyon kéne. Csak a fogyasztás miatt vacilálok hogy elmegy a háztól. Másnak meg nem szenvedem bele ha kell neki majd magának megoldja!!!

Link to comment
Megosztás:

A generátort mennyire kínozhatja, hogy állandóan szól a zene az autóban (Kenwood KDC-W3041AY, JBL CS60.4 + JBL CS2165C +8000 JBL CS1204B Hifi szett!)? Vagyis az a kérdésem, hogy jelentősen csökkentem-e az akksi és a generátor "élettertartamát" azzal, hogy szól a zene? Vagy eggyel több csepp a tengerbe és kész?

Eszembe jutott tegnap, látván a Tesco-ban 6-8000-rel olcsóbbak lettek az akkumulátorok, hogy annak gyártási ideje befolyásol valamit? Ugyanúgy mint a guminál célszerű a DOT számot nézni itt is van valami határeset, ami alatt már nem szabad az akksit megvenni?

köszcsi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon bosszantó hogy már extrának minősül a hátsó hangszóró. Nekem egy 2003as G-m van abba hála istennek benne volt. Egészen idáig még nem olvastam ezt a forumot teljesen abban voltam hogy ebbe a kategóriájú autóba ez már alap. Villanyablak hátra nekem is nagyon kéne. Csak a fogyasztás miatt vacilálok hogy elmegy a háztól. Másnak meg nem szenvedem bele ha kell neki majd magának megoldja!!!

Tévedés!

Astra G-ben nem extra felszereltség. Classic II-ben csórópiaci leszereltség, mint még sok más dolog, amit már korábban összeszedtünk.

Link to comment
Megosztás:

Tévedés!

Astra G-ben nem extra felszereltség. Classic II-ben csórópiaci leszereltség, mint még sok más dolog, amit már korábban összeszedtünk.

Hát akkor ezt jól tudtam. Mekkora szivás hogy a classic II be már nincsen benne. Pedig pont most gondolkodtam rajta van az ismerettségi körbe egy fiatal CL2 marha jó felszereltséggel és ráadásul 1,7 CDTIIIIIIIIII. Azt nem is néztem hogy van -e benne hátul "szpíker" de 4 villanyablak ülésfűtés az van. És ami a lényeg egy megszorult ######ié aki 1450000 be odaadná. Szerintem egy 2005/12 havi 79000km-t futott diesel G ért igen jó ár még ha CL2 is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Srácok, van egy Blaupunkt CD gyári fejegység, ami a kijelzőre SAFE feliratot ír. Mi a teendő?

Hátrafordulva bal vál felett suta mozdulattal elhajítani?

Vagy fel lehet támasztani ebből az állapotból?

Akkor gondolom nincs kód hozzá!Ha nincs akkor keresni kellene olyan rádió szervízt vagy ilyesmit aki vállal kikódolást.

Ha megvan a kód akkor könnyű beindítani.

Pontosan melyik? Car300?

Az kazis. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor gondolom nincs kód hozzá!Ha nincs akkor keresni kellene olyan rádió szervízt vagy ilyesmit aki vállal kikódolást.

Ha megvan a kód akkor könnyű beindítani.

Az kazis. ;)

Télleg. Hupsz :) Blaupunkról nekem csak az ugrott be :D A CDR 500-as az Delco, több cd-set meg nem ismerek. No mindegy. A lényeg, hogy biztosan lesz valaki vállalkozó kedvű, aki meg fogja oldani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy Opel Astra F-et, és meg kell mondani az a szakadt Blaupunkt SC202-es kazettásmagnó, ami benne van undorító!

Ki szeretném venni mielőbb, de elakadtam. Odáig oké, hogy azt a 4 imbuszkulcsos csavart kicsavartam, de hogyan tovább? És főleg mivel? Mert az egyszerű kiemelővillával nem férek be az oldalához.

Szóval légyszíves segítsetek... :)

Ezer köszi!

Üdv: Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy Opel Astra F-et, és meg kell mondani az a szakadt Blaupunkt SC202-es kazettásmagnó, ami benne van undorító!

Ki szeretném venni mielőbb, de elakadtam. Odáig oké, hogy azt a 4 imbuszkulcsos csavart kicsavartam, de hogyan tovább? És főleg mivel? Mert az egyszerű kiemelővillával nem férek be az oldalához.

Szóval légyszíves segítsetek... :)

Ezer köszi!

Üdv: Norbi

Helló!

4 db 65-ös szeget be kell tenni a csavarok helyére, a kazettanyílásnál megfogni, és lehet kihúzni.

Link to comment
Megosztás:

ISO csatlakozó van mögötte? Mert helyére egy SONY-t raknék, ami ISO-s.

Szvsz igen, bár Opelnél szokás hogy az ISO szabványhoz képest fel van cserélve a csatlakozóban a gyújtás pozitív és a fix 12V vezetéke, amit ha így hagysz akkora rádió minden kikapcsolásnál el fogja felejteni a beprogramozott állomásokat.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok az én autómból az ISO csatlakozót szépen kivágták,gányolós módon simán összekötötték,és a szigetelő szalag pereg le róla,valamikor majd összekötöm rendesen ahogy kell,az lenne a kérdésem,hogy gyárilag gyújtás nélkül is belehet kapcsolni a fejegységet,ja és amikor bekapcsolom,világít a felső kijelző,ami az időt dátumot stb mutatja,ez normális? válaszokat köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az én autómból az ISO csatlakozót szépen kivágták,gányolós módon simán összekötötték,és a szigetelő szalag pereg le róla,valamikor majd összekötöm rendesen ahogy kell,az lenne a kérdésem,hogy gyárilag gyújtás nélkül is belehet kapcsolni a fejegységet,ja és amikor bekapcsolom,világít a felső kijelző,ami az időt dátumot stb mutatja,ez normális? válaszokat köszönöm

Igen, be lehet kapcsolni, de a gyári beépítésű időt, hőmérsékletet és - beállítástól függően - hullámhosszt vagy az adó nevét jelzi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az én autómból az ISO csatlakozót szépen kivágták,gányolós módon simán összekötötték,és a szigetelő szalag pereg le róla,valamikor majd összekötöm rendesen ahogy kell,az lenne a kérdésem,hogy gyárilag gyújtás nélkül is belehet kapcsolni a fejegységet,ja és amikor bekapcsolom,világít a felső kijelző,ami az időt dátumot stb mutatja,ez normális? válaszokat köszönöm

én ugy emlékszem nem kellene világitania,de rég volt az enyém gyári,4 éve,lehet hogy rosszul emlékszem....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.