Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

hi

A cdr 500 és a car 400 között azon kívül hogy az egyik cd-s a másik kazettás van valami eltérés? teljesítményre gondolok. Illetve ha lecserélem a car 400 amat cdr 500 ra akkor a kijelző ill a kormányról vezérlés alapból megmarad vagy kell valami kiegészítő hozzá?

Link to comment
Megosztás:

hi

A cdr 500 és a car 400 között azon kívül hogy az egyik cd-s a másik kazettás van valami eltérés? teljesítményre gondolok. Illetve ha lecserélem a car 400 amat cdr 500 ra akkor a kijelző ill a kormányról vezérlés alapból megmarad vagy kell valami kiegészítő hozzá?

Amikor ismerősnél csináltunk ilyet, minden megmaradt. Teljesítményben sincsen semmi komolyabb különbség szerintem.

Link to comment
Megosztás:

hi

A cdr 500 és a car 400 között azon kívül hogy az egyik cd-s a másik kazettás van valami eltérés? teljesítményre gondolok. Illetve ha lecserélem a car 400 amat cdr 500 ra akkor a kijelző ill a kormányról vezérlés alapból megmarad vagy kell valami kiegészítő hozzá?

Minden megmarad ilyenben nincs eltérés és működésben sincs csak a mély, magas szabályozásban azt egy kicsit másképp kell csinálni, de viszont az erősítő része egy kicsit kajakabb a cdr 500 sé mint a car 400-é, de ez se biztos ez is gyártó függő volt delco vagy vdo siemens (csak pár watt csatornánként)!

Arra figyelj hogy a cdr 500 nem biztos hogy tökéletesen játszik le irott cd-ket ebben a régi gyártásuak szenvedtek!

a car 400 mechanikája szinte elnyűhetetlen jól bírja még a kazi adaptert is azt meg hova teszed a cdr 500 ba, hol van a mai kor mp3 lejátszásának tudománya??!

Link to comment
Megosztás:

a car 400 mechanikája szinte elnyűhetetlen jól bírja még a kazi adaptert is azt meg hova teszed a cdr 500 ba, hol van a mai kor mp3 lejátszásának tudománya??!

fm transmitter ;) Egyébként én pont azért nem vettem drága crd500-at, mert csak az írott audio cd-ket olvasgatja és ezt a helypazarlást a CD-n én nem nézem jó szemmel, nomeg 20 számonként cserélgetni... Tudom, nem olyan az mp3 minősége, de egyrészt úgyis zúg vmi ott elöl a kocsiban, másrészt az én bot fülemnek mp3 is jó. ;)

Link to comment
Megosztás:

fm transmitter ;) Egyébként én pont azért nem vettem drága crd500-at, mert csak az írott audio cd-ket olvasgatja és ezt a helypazarlást a CD-n én nem nézem jó szemmel, nomeg 20 számonként cserélgetni... Tudom, nem olyan az mp3 minősége, de egyrészt úgyis zúg vmi ott elöl a kocsiban, másrészt az én bot fülemnek mp3 is jó. ;)

Kazi adapter szvsz jobb hangot ad, mint a trasmitter. Legalábbis saját tapasztalatok alapján.

Link to comment
Megosztás:

Kazi adapter szvsz jobb hangot ad, mint a trasmitter. Legalábbis saját tapasztalatok alapján.

Szvsz mindkettő szar, ez az én véleményem, de ha már választani kell, a kazi elvben jobb, mint az FM, mivel a kazettánál legalább az elvi sávszélesség megvan, míg az FM max. átvitele 15kHz, a technológiából adódóan (18kHz-en már a pilot jel van). A Technics deck-em (RS-B765) 22kHz-ig dolgozott rendes kazettára (Cr vagy Metal), külön volt benne pilot szűrő, ha valaki rádióból akarna vele felvenni... ;) Az már más kérdés, hogy az autós magnó nem hiszem, hogy hasonló minőségű lenne, ráadásul az EM átalakításnál rendesen elmehet a frekimenet is.....

Link to comment
Megosztás:

Szvsz mindkettő szar, ez az én véleményem, de ha már választani kell, a kazi elvben jobb, mint az FM, mivel a kazettánál legalább az elvi sávszélesség megvan, míg az FM max. átvitele 15kHz, a technológiából adódóan (18kHz-en már a pilot jel van). A Technics deck-em (RS-B765) 22kHz-ig dolgozott rendes kazettára (Cr vagy Metal), külön volt benne pilot szűrő, ha valaki rádióból akarna vele felvenni... ;) Az már más kérdés, hogy az autós magnó nem hiszem, hogy hasonló minőségű lenne, ráadásul az EM átalakításnál rendesen elmehet a frekimenet is.....

Persze, hogy szar mindkettő, de míg nálam a transmitter iszonyat recseg és alapzaja van, addig a kazis adapter elfogadhatóbb minőségű.

Sajnos kulturált cuccra nem tellik, ami ezt tudná:

TID vezérlés, MP3 lejátszás USB+SD Card, Ipod és Iphone kompatibilitás. Ez így legalább 80-100K-s tétel.

A legolcsóbban még akkor jönnék ki, ha használnám továbbra is a gyári Car400-t, meg vennék mellé egy IceLink One adaptert, és akkor legalább az Iphone-t rá tudom dugni, csak erről se hallottam sok jót...

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy szar mindkettő, de míg nálam a transmitter iszonyat recseg és alapzaja van, addig a kazis adapter elfogadhatóbb minőségű.

Sajnos kulturált cuccra nem tellik, ami ezt tudná:

TID vezérlés, MP3 lejátszás USB+SD Card, Ipod és Iphone kompatibilitás. Ez így legalább 80-100K-s tétel.

A legolcsóbban még akkor jönnék ki, ha használnám továbbra is a gyári Car400-t, meg vennék mellé egy IceLink One adaptert, és akkor legalább az Iphone-t rá tudom dugni, csak erről se hallottam sok jót...

Persze, nem olcsó. Pio fejhez egy TID képes adapter 160 EUR..... viszont pl. Blauhoz csak kb. 50......

Ezt az IPod, Iphone és társai dolgot sosem értettem. Mondjuk nem vagyok egy etalon, mert jól fogy ez a sok szar, talán öreg vagyok ehhez. Persze én már kinőttem a "walkman" korszakból, nem érdekelnek az aktuálslágerek, és a telefonomat is telefonnak használom, nem zenét hallgatni. Amíg PDA telefonom volt, azon se hallgattam sose mp3-at, meg nem néztem rajta mozit - kipróbáltam, de nem az igazi. Szerintem az ilyen médialejátszók max. azoknak fiataloknak valók, akik a BKV-n ülve unalmukban ezt hallgatják. Meg is süketül mind a sok fülessel hallgatástól, az tuti.

Egy sima pendrive és/vagy SD adapter bőven elég, ha mp3-at akar az ember hallgatni az autóban, az meg kb. 30 körül van olyan, ami a gyári cd-váltót emulálja. Stiloban kollégámnak működik, és hibátlan a hangminősége.

Link to comment
Megosztás:

De Urak, most ha rádiót hallgatok, akkor sem lesz 25 kHz-es sávszélesség. A transmitterből tény hogy jó sok rossz minőségű van, de a kazi pl nekem nem jött be, mert a két fej nem esett pont egymással szembe, így az még rosszabb volt + külön táplálás a mp3 lejátszónak ÁÁÁ

Link to comment
Megosztás:

Persze, nem olcsó. Pio fejhez egy TID képes adapter 160 EUR..... viszont pl. Blauhoz csak kb. 50......

Ezt az IPod, Iphone és társai dolgot sosem értettem. Mondjuk nem vagyok egy etalon, mert jól fogy ez a sok szar, talán öreg vagyok ehhez. Persze én már kinőttem a "walkman" korszakból, nem érdekelnek az aktuálslágerek, és a telefonomat is telefonnak használom, nem zenét hallgatni. Amíg PDA telefonom volt, azon se hallgattam sose mp3-at, meg nem néztem rajta mozit - kipróbáltam, de nem az igazi. Szerintem az ilyen médialejátszók max. azoknak fiataloknak valók, akik a BKV-n ülve unalmukban ezt hallgatják. Meg is süketül mind a sok fülessel hallgatástól, az tuti.

Egy sima pendrive és/vagy SD adapter bőven elég, ha mp3-at akar az ember hallgatni az autóban, az meg kb. 30 körül van olyan, ami a gyári cd-váltót emulálja. Stiloban kollégámnak működik, és hibátlan a hangminősége.

A probléma nálam ott van, hogy utálok 5-6 dolgot magammal vinni (pendrive, telefon, PDA és vagy PNA, laptop, multimédia lejátszó, rádió előlap...). Az utolsó dolog, amiről lemondtam a külön médialejátszó volt, az Iphone az első telefonom, amivel rendesen lehet zenét lejátszani szerintem, és félreértés ne legyen engem nem az új divathullám kapott el, az én készülékem még US szürkeimportos régi darab, abból az időből, amikor még a mai fanboyok 99%-a azt sem tudta mi az az ájfon.

A vezérlők meg sajnos nagyon drágák és nálam a cd váltó sem működik, mert Car400-am van. Még esetleg az IceLink One, de az is FM alapú, csak azt kapásból az antenna kábelre rakják rá, csak az is 25-30k és csak Ipod+Aux.

Link to comment
Megosztás:

Eladó JVC KDG-531-es mp3-mas fejegység. Kitűnő állapotú! Tokkal vonóval: doboz, távirányító, papírok Ha valakit érdekel tudok képeket is küldeni róla. 26000HUF

LINK

Kicsit drága 2 helyet is találtam kapásból, ahol +/-1000 Ft-os áron újat kapsz ebből. ;)

Link to comment
Megosztás:

Rádiórecsegés, gyenge vétel sokadik kör. Az alábbi teszteket hajtottam végre:

- antenna lecsavar => sokkal rosszabb lett, ez ugye azt a következtetést engedi levonni, hogy műxik az antennaerősítő és legalább hátul nincs kontakt hiba

- kivettem azt a frányos beépítőkeretnek nevezett fekete sz*rt, és nem mondom, hogy 100%-os, de fényévekkel jobb lett a vétel. Ebből azt vontam le, hogy esetleg így az antenna nincs teljesen bedugva a rádióba. Azon gondolkodom, hogy a beépítőkeret hátulját leflexelem és egy az egybe nyomom be a csatikat a rádióba. Esetleg más ötlet, javaslat?

Link to comment
Megosztás:

Azt mondja meg nekem valaki, a régi rossz akksival mindig elhalgatott a rádió indításnál, az új akksival is. Ma voltam kiolvastatni a hibakódot itt helybe egy utcával lejjebb és ki is törölték a hibakódokat. Azóta kb 5-6 szor inditottam és már nem kussol el a rádió. Persze ez nem baj. Csak nem kellett volna már az új akksinál rögtön? Mi összefüggés lehet a kódtörlés és a rádió működése közt?

Link to comment
Megosztás:

Azt mondja meg nekem valaki, a régi rossz akksival mindig elhalgatott a rádió indításnál, az új akksival is. Ma voltam kiolvastatni a hibakódot itt helybe egy utcával lejjebb és ki is törölték a hibakódokat. Azóta kb 5-6 szor inditottam és már nem kussol el a rádió. Persze ez nem baj. Csak nem kellett volna már az új akksinál rögtön? Mi összefüggés lehet a kódtörlés és a rádió működése közt?

nekem újkorában is mindig is kikapcsolt, erről volt szó, hogy a nem létszükségletű fogyasztókat ilyenkor kikapcsolja

Link to comment
Megosztás:

Rádiórecsegés, gyenge vétel sokadik kör. Az alábbi teszteket hajtottam végre:

- antenna lecsavar => sokkal rosszabb lett, ez ugye azt a következtetést engedi levonni, hogy műxik az antennaerősítő és legalább hátul nincs kontakt hiba

- kivettem azt a frányos beépítőkeretnek nevezett fekete sz*rt, és nem mondom, hogy 100%-os, de fényévekkel jobb lett a vétel. Ebből azt vontam le, hogy esetleg így az antenna nincs teljesen bedugva a rádióba. Azon gondolkodom, hogy a beépítőkeret hátulját leflexelem és egy az egybe nyomom be a csatikat a rádióba. Esetleg más ötlet, javaslat?

Recsegés: ha le szoktad venni az antennát akkor az ott lévő menetet kell megjavítani valami fémtisztítóval, pl: WD40-nel.

Antennaerősítőre nem emlékszem, nem csak magét az antennát vezetik előre a rádióhoz? Ha lenne benne erősítő is akkor annak valahol kell kapni egy adott tápfeszt is! Én raktam az enyémbe külön de az ott van a rádió mögött a tűzfalra felszerelve.és annak van egy memószálról csapolt tápfesze is.

Beépítőkeret: Ha be tudod dugni a kábeleket a keretbe és ahogy becsúszik a rádió akkor csatlakozik a kerethez akkor, ott nem a keret és a vezetékek között van a hiba hanem a rádió és a kert találkozásánál. Én nem vagyok híve csak a tartókereteknek, és ha kell akkor az antennavezetéket inkább megtoldanám egy előre gyártott toldóval vagy cserélném hosszabbra a koaxot az antennától a rádióig. (Nem jó dolog hangfrekis kábeleket csak így toldozgatni mert összeszed egy csomó zavart)

Majd írj a fejleményekről!

Link to comment
Megosztás:

Recsegés: ha le szoktad venni az antennát akkor az ott lévő menetet kell megjavítani valami fémtisztítóval, pl: WD40-nel.

Antennaerősítőre nem emlékszem, nem csak magét az antennát vezetik előre a rádióhoz? Ha lenne benne erősítő is akkor annak valahol kell kapni egy adott tápfeszt is! Én raktam az enyémbe külön de az ott van a rádió mögött a tűzfalra felszerelve.és annak van egy memószálról csapolt tápfesze is.

Beépítőkeret: Ha be tudod dugni a kábeleket a keretbe és ahogy becsúszik a rádió akkor csatlakozik a kerethez akkor, ott nem a keret és a vezetékek között van a hiba hanem a rádió és a kert találkozásánál. Én nem vagyok híve csak a tartókereteknek, és ha kell akkor az antennavezetéket inkább megtoldanám egy előre gyártott toldóval vagy cserélném hosszabbra a koaxot az antennától a rádióig. (Nem jó dolog hangfrekis kábeleket csak így toldozgatni mert összeszed egy csomó zavart)

Majd írj a fejleményekről!

Az antennát nem szoktam leszedegetni, csak most, testing jelleggel (egyébként wd40 már megvolt, korábbi javallatra ;) ). Teljesen gyári a cucc, szóval lehet, hogy nincs benne erősítő, ezt nem tudom. A toldozásos részt szerintem félreértetted. Kiszedtem a gyári rádiót, a gyári keretet. Ott kint összeraktam. Aztán leszedtem a keretet és egy az egyben toltam be a csatikat a rádióba, és azt tapasztaltam, hogy az antenna csatija így kb 1,5-2 mm-el beljebb megy a rádióba. Nosza így lementünk Pápára és is kevesebbszer volt vételi gebasz, csak a rádió szépen csúszkált keret nélkül. Visszafele visszament a keret is és sokkal többször jött a gyenge vétel effekt. Ez két hete volt. Most hétvégén szépen körbevágtam a csatikat, de nem jött be, mert az iso csati magában magasabb, mint a keret (ezt utólag láttam meg). Szóval eltököltem vele, de a végén simán levágtam a teljes hátsó részét a beépítő keretnek (mélysége szigorúan maradt). Stabilitásilag szinte meg sem érzi, hogy nincs hátulja (én tartottam tőle, hogy meg fogja, ezért próbáltam csak a csatiknál kiszélesíteni). Szóval most beépítő keret fixen bent. Csatik közvetlenül a magnóban és sokkal jobb a vétel Juventust hallgattam BP-n kívül is, bár elég gyengusz volt. Nálam ez a csatorna a teszt. ;)

Irtad ezt az erősítős dolgot, ha továbbra sem vagyok teljesen megelégedve a vétel minőségével, milyet érdemes vennem és mennyiből lehet megúszni?

Link to comment
Megosztás:

Irtad ezt az erősítős dolgot, ha továbbra sem vagyok teljesen megelégedve a vétel minőségével, milyet érdemes vennem és mennyiből lehet megúszni?

Hali!

Én a szélvédőre helyezhető öntapadós erősítővel rendelkező, belső antennát szoktam szerelni. Jó vétel mellet egyszerű a beépítése is. Az ára olyan 1500 Ft (legalábbis nálunk). ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én a szélvédőre helyezhető öntapadós erősítővel rendelkező, belső antennát szoktam szerelni. Jó vétel mellet egyszerű a beépítése is. Az ára olyan 1500 Ft (legalábbis nálunk). ;)

Homasitában meg nyóccázér' van olyan mint amilyen nekem a Nokedliben, de sztem gagyi, magas házak között autózva eltűnik a vétel. Amúgy én úgy tudtam hogy gyárilag is van ezekben antennaerősítő, mégpedig az antenna talpában.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.Én decemberben vettem a gépet azóta többször lemerült az aksi. irány az Autóvillamosságis haver eredmény:jó az akkumlátor, balfék barkácsolás ahogy a rádiót bekötötték kb 1amperrel merítette az aksit folyamatossan.

Tehát csak olyanhoz nyúljunk amihez értünk.

Link to comment
Megosztás:

Szeretik a srácok úgy bekötni az aftermarket rádiókat, hogy menjen gyújtáskulcs nélkül, tehát az ACC vezetéket is fixre kötik, csak az a baj, hogy néhány fej tényleg nem alkalmas erre.

A másik gyakori hiba, hogy Opelnél a fix és kapcsolt 12V a szabványos kiosztáshoz képest fordított, ezt is sokan elfelejtik....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.